تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804609026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سود سرشار خودروسازي را صرف ساخت پاركينگ كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سود سرشار خودروسازي را صرف ساخت پاركينگ كنيد
حمل ‌و‌ نقل > مديريت ترافيك - همشهري آنلاين:
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تاكيد بر لزوم مشاركت خودروسازان براي تامين محل پارك براي 1.2 ميليون دستگاه خودرويي كه هر سال توليد مي­‌كنند گفت: بايد بخشي از سود سرشاري كه بدست مي‌آوردند به منظور آباداني شهر و ساخت پاركينگ هزينه كنند.

به گزارش همشهري آنلاين، سيد جعفر تشكري هاشمي روز سه شنبه در مراسم افتتاح اولين پاركينگ مكانيزه شهر تهران با بيان اين مطلب افزود: كاهش فاصله شمال و جنوب شهر كه طي سال­‌ها و دهه­‌هاي گذشته شكل گرفت، به نحوي كه مردم ساكن در نيمه محروم جنوبي شهر از امكانات نيمه مرفه شمالي شهر برخوردار شوند و اين از اهداف و سياست­‌هاي مديريت شهري است كه شهردار تهران از ابتدا بر آن تاكيد داشتند.

وي افزود: البته اين هنر نيست كه سطح زندگي طبقات مرفه را به سطح زندگي طبقات فقير جامعه نزديك كرده و ادعا كنيم عدالت را برقرار كرده­‌ايم بلكه فضيلت آن است كه به جاي توزيع عادلانه فقر، رفاه را به صورت عادلانه در جامعه توزيع كنيم.

وي با اشاره به اين كه نگاه مديريت شهري بر اين اصل استوار است كه ساكنان نيمه جنوبي شهر بايد از امكانات مساوي با ساكنان نيمه شمالي شهر برخوردار باشند، اظهار داشت: تبديل پادگان قلعه مرغي به بوستان ولايت كه سال گذشته تحت عنوان هديه مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) به مردم جنوب شهر مورد بهره­ برداري قرار گرفت، در راستاي تحقق همين نگاه به شمال و جنوب شهر است.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، گسترش پوشش متروي تهران در جنوب شهر به موازات توسعه آن در شمال شهر را از مصاديق توجه برابر مديريت شهري در برخورداري مساوي ساكنان شمال و جنوب تهران در استفاده از مترو بر شمرد و تصريح كرد: به اين منظور خط يك مترو تا كهريزك در جنوبي­ ترين نقطه تهران ادامه پيدا كرده و در تلاشيم تا اين خط را به شهر جديد پرند نيز متصل كنيم.

وي با بيان اين كه دوره خودروسالاري به اتمام رسيده و دوراني كه خودرو وسيله فخر فروشي به سايران قرار مي­‌گرفت سپري شده، اضافه كرد: امروزه ديگر خودروسواران نمي­‌توانند با تضييع حقوق ساير شهروندان در شهر جولان داده و در معابر شهري يكه­ تازي كنند.

تشكري هاشمي با تاكيد بر اين كه مردم تهران از آلودگي هوا، آلودگي صدا، ترافيك سنگين و تصادفات مرگبار ناشي از تردد انبوه خودروها در رنج و سختي به سر مي­‌برند، گفت: ميانگين سرنشين هر وسيله نقليه شخصي در تهران كه با جولان در شهر زندگي را براي شهروندان سخت كرده 1.5 نفر است، به اين معنا كه اغلب خودروهايي كه در شهر تردد مي­‌كنند تك سرنشين هستند.

وي با اشاره به اين كه در دنياي امروز زندگي مبتني بر خودرو پايان يافته و حمل و نقل انسان محور جايگزين آن شده، افزود: در اين نوع حمل و نقل انسان، محور است و آمد و شد راحت شهروندان جاي رفت و آمد سريع خودروها را گرفته و امروزه ديگر برخي تعاريف و تصورات مانند اين كه عدم بضاعت مالي مسافران دليل استفاده از حمل و نقل عمومي است، رنگ باخته است.

ساخت 100 كيلومتر خطوط BRT

معاون شهردار تهران اظهار داشت: حمل و نقل همگاني بايد آن قدر توسعه پيدا كند كه ديگر مردم به جاي استفاده از وسيله نقليه شخصي از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند.

وي از تلاش جدي مديريت شهري براي امكان دسترسي هر شهروند در هر نقطه از شهر به نخستين ايستگاه حمل و نقل عمومي به فاصله 350 متر خبر داد و اظهار كرد: به اين منظور مترو به عنوان حمل و نقل ايمن، پاك و كار آمد در اولويت است و ساخت آن را از سالانه 5/2 كيلومتر به 15 كيلومتر افزايش داده­‌ايم كه در صورت تامين اعتبار توانايي ساخت سالانه 30 كيلومتر مترو نيز وجود دارد.

مهندس تشكري هاشمي از احداث 100 كيلومتر خطوط اتوبوسراني تندرو به عنوان يك تحول در جا­به­ جايي شهروندان نام برد و تصريح كرد: امروزه سامانه تندرو با سهم 40 درصدي از مجموع جا­به­ جايي­‌هاي ناوگان اتوبوسراني در صورتي كه تنها 3 درصد كل خطوط و 25 درصد كل ناوگان را به خود اختصاص داده، به عنوان يك ارزش افزوده شهري، نمونه ارزشمندي از بهره­وري است.

ناوگان اتوبوسراني در جنوب شهر نوسازي مي­شود

وي هوشمندسازي امكانات و تجهيزات ترافيكي شهر و حركت در مسير شهر هوشمند را از جمله سياست­‌هاي مديريت شهري بر شمرد و اضافه كرد: به اين منظور امروزه معابر شهري و محدوده­‌هاي شهر با سيستم هوشمند كنترل مي­‌شود و به سمت شهر آرماني با ترافيك كنترل شده در حال حركت هستيم.

معاون شهردار تهران نوسازي ناوگان اتوبوسراني به ويژه در مناطق جنوبي شهر را از اولويت­‌هاي جدي مديريت شهري عنوان كرد و گفت: اميدواريم دولت كمك كند تا مردم جنوب شهر از ناوگان در شان و شايسته اين عزيزان برخوردار شوند، هر چند بخشي از اتوبوس­‌هايي كه به زودي وارد خطوط اتوبوسراني مي­‌شوند را به مناطق جنوبي شهر از جمله منطقه 19 اختصاص خواهيم داد.

وي با تاكيد بر اين كه زندگي شهري و شهرنشيني الزامات و اقتضائات خاص خود را دارد، انتقاد كرد: نه سازندگان خودرو خود را مسئول مي­‌دانند و نه دارندگان خودرو و نتيجه اين عدم پذيرش مسئوليت اجتماعي، همين وضعيتي است كه امروز در تهران شاهدش هستيم و با وجود كمبود يك ميليون و 400 هزار فضاي پارك، سالانه 400 هزار دستگاه خودروي جديد وارد شهر مي­‌شود.

سازندگان خودرو در برابر جان و مال مردم مسئولند

مهندس تشكري هاشمي مالكان خودرو را ملزم به فراهم كردن پاركينگ لازم براي خودروهايشان دانست و بر تامين فضاي پارك قبل از اقدام به خريد خودرو تاكيد كرد و افزود: به اين منظور علاوه بر سياست­‌هاي حمايتي موجود سعي داريم تا تسهيلات تشويقي جديدي را نيز در زمينه سرمايه­ گذاري و مشاركت در احداث پاركينگ به تصويب شوراي اسلامي شهر تهران برسانيم.

وي تغيير رويه مديريت شهري از روش­‌هاي پر هزينه و كم بازده به سمت روش­‌هاي كم هزينه و پر بازده در زمينه زيرساخت­‌هاي شهري را ضروري دانست و گفت: به اين منظور سطح زيرين ابنيه و زمين­‌هاي شهري را به صورت گسترده مورد استفاده قرار داده­‌ايم تا در شهر پر تراكم و پر ترافيكي همچون تهران در زمينه استفاده از فضاهاي زير سطحي بيشترين بازدهي و بهره­‌وري را داشته باشيم.

معاون شهردار با تاكيد بر لزوم مشاركت خودروسازان براي تامين محل پارك براي 1.2 ميليون دستگاه خودرويي كه هر سال توليد مي­‌كنند افزود: سازندگان خودرو در برابر جان و مال مردم مسئولند و بايد بخشي از سود سرشاري كه بدست مي آوردند به منظور آباداني شهر هزينه كرده و به توسعه زيرساخت­‌هاي شهري اختصاص دهند.

به گزارش همشهري آنلاين، «پاركينگ مكانيزه گل آرا» كه با ظرفيت 180 فضاي پارك در زميني به مساحت 600 متر مربع از سوي شهرداري منطقه 19 احداث شده، طي مراسمي هم­زمان با مبعث نبي مكرم اسلام (ص) به عنوان بزرگ­ترين پاركينگ مكانيزه جنوب تهران در محله شكوفه افتتاح و رسما مورد بهره­ برداري قرار گرفت.

سه|ا|شنبه|ا|30|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن