تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816780119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

داورزني: دست فرد جايگزينم را مي بوسم/ به عملكرد واليبال در سالهاي اخير از 100 نمره 90 مي دهم


واضح آرشیو وب فارسی:ايپنا: داورزني: دست فرد جايگزينم را مي بوسم/ به عملكرد واليبال در سالهاي اخير از 100 نمره 90 مي دهم
نشست خبري رئيس فدراسيون واليبال امروز با حضور اصحاب رسانه در محل فدراسيون واليبال برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري ورزش ايران(ايپنا)، محمدرضا داورزني با يادآوري اينكه از مردادماه سال 1385به عنوان سرپرست و از آبان ماه همان سال به عنوان رئيس كار خود را در اين فدراسيون آغاز و دنبال كرده ام. در بدو ورودم به اين مجموعه واليبال ايران در جايگاه ششم قاره آسيا قرار داشت براي ايجاد تغيير و تحول زحمات زيادي كشيده شده است.

وي تصريح كرد: روند رشد واليبال ايران روند روبه رشدي بوده است، بعد از مسابقات آسيايي دوحه در سال 1385هدف گذاري اساسي در واليبال كشور صورت گرفت. روزي كه ما اعلام كرديم به دنبال رسيدن به مقام قهرماني در مسابقات جام ملتهاي آسيا، بازيهاي آسيايي گوانگجو، صعود به المپيك و راهيابي به ليگ جهاني هستيم واليبال ايران در سطح قاره در جايگاه ششم قرار داشت. ولي براين باور بوديم كه به اهداف خود مي رسيم. براساس اهداف تنظيم شده گام به گام پيش رفتيم ما اين اهداف را روي تابلو به صورت مكتوب نوشته و نصب كرديم و آنچه كه در توانمان بود را براي رشد واليبال انجام داديم.

داورزني تصريح كرد: به دليل تصميمات رئيس فدراسيون جهاني و مسائل پشت پرده تا سه سال گذشته ورود تيمها به ليگ جهاني از طريق مسابقات زيرگروه به هيچ عنوان ميسر نبود اما طي مذاكرات و رايزنيهايي كه با مسئولان فدراسيون جهاني و كنفدراسيون واليبال آسيا داشتيم مقرر شد تا تيمها براي ورود به اين پيكارها بايد در بازيهاي انتخابي شركت كنند. تا كنون واليبال ايران 2 بار در مسابقات انتخابي ليگ جهاني شركت كرده است و هر بار بنا به مشكلاتي كه ناشي از برنامه ريزي فدراسيون جهاني بود، از كسب سهميه باز ماند.

*تكليف رقابتهاي زير گروه ليگ جهاني روشن مي شود

وي گفت: براي حضور در مسابقات زير گروه ليگ جهاني سال جاري يكسري نگرانيهايي وجود دارد كه در طول مسابقات انتخابي المپيك آنها را با رئيس فدراسيون جهاني كه به توكيو آمده بود در ميان گذاشتم روز گذشته نيز با ارسال ايميل به كنفدراسيون واليبال آسيا و فدراسيون جهاني خواهان مشخص شدن تكليف چگونگي برگزاري رقابتهاي انتخابي و را هيابي تيمها به ليگ جهاني شده ايم.

*در مورد مسائل فني ولاسكو توضيح مي دهد

وي با اشاره به ديدار مقابل استراليا كه با شكست تيم ملي ايران همراه بود، گفت: اعتقاد بعضي‌ها اين است كه نبايد با استراليايي‌ها ديدار تداركاتي برگزار مي‌كرديم. برخي‌ها هم دست كم گرفتن حريف را عامل شكست مي‌دانند اما به هر حال من راجع به مسائل فني صحبت نمي‌كنم، ‌ولاسكو بايد در اين زمينه اظهاراتش را بيان كند.

رئيس فدراسيون واليبال ادامه داد:‌ تيم ملي ايران تا آخرين روز رقابت‌هاي انتخابي المپيك براي كسب سهميه شانس داشت اما بازي ضعيف چين مقابل استراليا تمام اميدها و برنامه‌هاي ما را به هم زد در حالي كه فقط يك گيم ما را از المپيك باز نگه داشت.

*شرايط تيم ملي خوب است اما نه آرماني

داورزني با بيان اينكه بايد تلاش‌هاي بيشتري صورت بگيرد تا روند حركت تيم ملي سير نزولي به خود نگيرد به حضور در رقابت‌هاي كاپ آسيا اشاره كرد و يادآور شد: اين رقابت‌‌ها براي ما اهميت زيادي دارد چون تيم قهرمان بايد با نماينده آفريقا بازي كند تا برنده اين ديدار براي ديدار با با تيم ‌هاي ته جدولي ليگ جهاني براي كسب سهميه دوره آتي اين رقابت‌ها ادامه دهد.

وي با يادآوري اين كه امارات ميزبان دوره آتي مسابقات جام ملت هاي آسياست و بازي هاي آسيايي هم در كره جنوبي برگزار مي‌شود، خاطرنشان كرد:‌ در حال حاضر تيم ملي به شرايط خوب رسيده است نه آرماني؛ بايد تلاش كنيم تا در آينده ايده‌آل‌تر شويم و جايگاه خود را بر بام آسيا تثبيت كنيم.

*براي بهتر شدن تلاش مي كنيم

رئيس فدراسيون واليبال با تاكيد بر اينكه كسب سهميه المپيك يكي از اهداف مهم واليبال بود كه به آن دست نيافت، خاطرنشان كرد: واليبال ايران طي 5 سال گذشته از جايگاه ششمي آسيا به قهرماني رسيده است حالا چون سهميه المپيك را نگرفته‌ايم بايد بگوييم كه كاركرد تيم ملي اشتباه بوده يا نبايد اصلاً‌ هدف گذاري مي كرديم؟ ما هميشه براي بهتر شدن تلاش مي‌كنيم. در برنامه داريم جزو 4 تيم برتر جهان شويم حالا اگر ششم يا هشتم شديم بايد بگوييم عملكرد خوبي نداشته‌ايم؟

داورزني با بيان اينكه آرزوهاي واليبال ايران به قهرماني در آسيا محدود نمي‌شود گفت: بعد از اينكه در تهران قهرمان آسيا شديم گفتم كه در ابتداي راه هستيم و مي خواهيم در زمره بهترين‌هاي جهان قرار بگيريم.

*ضعف هايمان را مي پذيريم

وي ادامه داد:‌ قبول داريم در ساختار، ديپلماسي خارجي و تنظيم اردوهاي تداركاتي ضعف داشتيم. شايد هم بايد در برنامه هاي مسابقات باشگاهي تجديد نظر كنيم تا به آرمان‌هاي خود برسيم. در اين ميان روي فرد يا افراد خاصي بحث نداريم. مجموعه واليبال بايد تلاش كند تا به اهدافش برسد.

* ولاسكو ماندني است

رئيس فدراسيون واليبال با بيان اينكه قرارداد خوليو ولاسكو با اين فدراسيون تا 31 آگوست ادامه دارد، گفت: همين زمان مسابقات كاپ آسيا آغاز مي شود در جريان مسابقات انتخابي ژاپن با ولاسكو صحبت كرديم و اعلام كرديم كه مي‌خواهيم كماكان در ايران باشد، قرار شد بعد از رقابت‌هاي كاپ آسيا در مورد مدت زمان حضور اين مربي در ايران طي مذاكره با او تصميم گيري شود.

**نشان دادن اسناد جعلي توسط كارمند اخراجي فدراسيون

پس از آنكه محمدرضا داورزني در خصوص برنامه ها و فعاليتهاي فدراسيون و عملكرد تيم ملي صحبتهاي خود را مطرح كرد نوبت به پرسش و پاسخ خبرنگاران حاضر در نشست شد كه متاسفانه يكي از حاضرين كه براساس گفته هايش سالهاست براي اين رشته و در راستاي رشد آن قلم مي زند اقدام به زدن حرفهايي كرد كه به هيچ عنوان در شان جلسه نبود و همچنين حرمت ديگر شركت كنندگان را هم زير سوال برد. در همين راستا يكي از كاركنان اخراجي فدراسيون و هيات واليبال استان تهران (پورجلالي) كه معلوم نبود چگونه وارد نشست خصوصي رئيس و اصحاب رسانه شده بود بدون توجه به حضار واجازه گرفتن از آنها اسنادي را به خبرنگاران حاضر در نشست خبري نشان داد و مدعي شد كه اختلاس‌هايي صورت گرفته است و حاضر است در مورد تمام آنها صحبت كند، داورزني هم در واكنش به اين حركت اعلام كرد: من به معناي واقعي نميدانم بايد در مقابل اين نوع برخوردها چه واكنشي نشان بدهم، وي فردي بوده كه پيش از اين در فدراسيون كار مي‌كرد و چون در حال حاضر خارج از كادر فدراسيون است اين گونه صحبت‌هايي را مطرح مي‌كند. وي يك سال پيش هم همين اسناد را به بخش ‌هاي مختلف سازمان تربيت بدني ارايه كرد كه تمامي آنها فاقد اعتبار و ارزش اعلام شد.

(در پايان اين نشست فايل صوتي كارمند اخراجي فدراسيون كه در خصوص بازگشتش به فدراسيون طي تماسي با كارمندان صحبت كرده بود در اختيار خبرنگاران قرار گرفت.)

*به مربي تيم ملي توهين نكنيد

رئيس فدراسيون واليبال در پاسخ به اين سوال كه بازيكنان چگونه براي حضور در اين مسابقات انتخاب شده بودند؟ گفت: ولاسكو تمام بازيكنان را به انداز كافي مي شناخت كدام مربي به افراد ديگر اجازه مي‌دهد كه در كارش دخالت داشته باشند كه ما بخواهيم براي سرمربي تيم ملي تعيين تكليف كنيم، وي به هيچ باشگاهي وابسته نيست و در كمان شايسته سالاري اقدام به انتخاب بازيكنان كرد. شما چرا به مترجم تيم ملي توهين مي‌كنيد كه نقش توپ جمع ‌كن را داشته است وي از مربيان بين المللي واليبال است و توانست در اين دوره از مسابقات كمك بزرگي به تيم ملي كند.

*درب تيم ملي به روي تمام مربيان باز است

وي از كاظمي، تركاشوند، مومني مقدم، ميرحسيني، اكبري، آرمات و وكيلي به عنوان مربياني كه در مقاطع مختلف در كنار سرمربي تيم ملي كار كردند ياد كرد و اظهار داشت: درب تيم ملي به روي همه باز است و همه مي‌توانند در كنار اعضاي كادر فني قرار بگيرند. ما اين موضوع را به همه مربيان اعلام كرده ايم اما به ولاسكو اين اختيار را داديم تا خودش همكارانش را انتخاب كند،‌

وي تصريح كرد:‌ مگر همين فوق ستاره‌هايي كه منتقد غيبت آنها در تيم ملي هستيد سال 2005 و 2006 در تركيب تيم ملي نبودند؟ اما همان زمان به همين تيم ونزوئلا با نتيجه 3بر يك باختيم.

*با فوق ستاره ها ششم بوديم

رئيس فدراسيون واليبال در ادامه گفت:‌ البته همه ملي پوشان اعم از بازارگرد، حسيني و ... بر چشم ما جاي دارند. اما تيم ملي با همين بازيكنان و زماني كه پارك كي وون سرمربي بود طي سال‌هاي 2001 تا 2005 سير معكوس داشت ولي هم اكنون شاهديد كه عملكرد تيم ملي از سال 2006 تا سال 2012 با سير صعودي همراه شده است. ما در اين مدت در يك شيب كاملاً‌مثبت حركت كرديم چه زمان زوران گاييچ و چه بعد از آن.

وي تصريح كرد: آرش كمالوند و كشاورزي و نظري افشار به دليل آسيب ديدگي نتوانستند تيم ملي را در مسابقات انتخابي المپيك همراهي كنند اما مگر ساير بازيكنان عملكرد ضعيفي داشتند؟ ديديد كه سعيد معروف بهترين پاسور شد و مهدي مهدوي هم عملكرد بدي از خود نشان نداد.

*در هدف گذاريها قله هاي بلندي را نشانه گرفتيم

رئيس فدراسيون واليبال اظهارداشت: من حضور در المپيك و ليگ جهاني را به عنوان آرمان و هدف ايده‌ال در برنامه فدراسيون قرار دادم در حالي كه مي‌توانستيم اصلا‌ً روي اين هدف ها تمركز نداشته باشيم به اين بهانه كه شرايط ليگ جهاني را نداريم و فقط به كسب سكو در قاره بسنده كنيم. اما ما برخلاف اين عمل كرديم.

*با تيمي شايسته به ژاپن رفته بوديم

وي با بيان اينكه تركيب تيم ملي در حال حاضر از 5-4 نسل بازيكن دارد، گفت: هيچ مربي نمي خواهد نتيجه نگيرد ما با يك پوئن امتياز المپيك را از دست داديم. در كل عملكرد ولاسكو مثبت و خوب بود، از جمع 12 بازيكني كه به ژاپن اعزام شدند حداقل 10 نفر جزو شايسته‌ها بودند. به طور كلي عملكرد واليبال ايران در طول سالهاي اخير بسيار خوب بوده است به طوريكه اگر مقياس امتياز دهي به عملكرد آن را100 قرار دهيم در حال حاضر نمره 90را ميتوان به آن داد.

*به ناچار به مصاف استراليا رفتيم

داورزني در پاسخ به اين سوال كه آيا انجام بازي تداركاتي با تيمهاي صربستان و استراليا به ضررمان تمام شد گفت: ما با كشورهاي زيادي براي بازي تداركاتي مذاكره كرديم اما صربستان و بلغارستان تنها كشورهايي بودند كه پاسخ مثبت داند چون ساير كشورها درگير مسابقات خود بودند. به همين چاره‌اي جز بازي با اين تيم‌ها و تيم‌هايي كه ميهمان‌ آنها بودند نداشتيم.

*ولاسكو هم حق استراحت دارد

وي ادامه داد:‌ طبق قرارداد ولاسكو در تمام برنامه هاي مورد نياز و زمان‌هاي لازم بايد در ايران باشد الان روي اين موضوع بحث مي‌شود كه چرا مثلاً وي بعد از مسابقات قهرماني آسيا يا جام جهاني ايران را ترك كرد و نماند تا ليگ را دنبال كند؟ در حالي كه او حق دارد مثل بازيكنان بعد از هر ديداري استراحت داشته باشد، وي از هفته آينده به تهران مي آيد و كارش با ملي پوشان آغاز خواهد كرد.

* جلسه آسيب شناسي تشكيل مي دهيم

وي در پاسخ به اين پرسش كه " آيا ولاسكو پاسخ خود را در مورد ناكامي تيم ملي به فرد يا كميته خاصي در فدراسيون مي دهد مثلاً ‌رئيس فدراسيون يا كميته فني؟" اظهار داشت: ما بعد از مسابقات قهرماني آسيا هم با وجودي كه قهرمان شديم در اتاق فكر جريان مسابقات را بررسي كرديم. اين گونه آسيب شناسي را براي مسابقات انتخابي المپيك هم خواهيم داشت.

* افكار عمومي از واليبال رضايت دارد

" آيا بعد از مسابقات انتخابي المپيك واكنش خاصي از سوي وزارت ورزش و جوانان مشاهده شده است؟" داورزني در پاسخ به اين پرسش گفت: قطعاً كارشناسان و مسئولان وزارت ورزش جريان مسابقات را پيگيري كرده‌اند. آنها بابت عملكرد تيم ملي در اين رقابتها ابراز محبت و تشكر كردند. افكار عمومي از عملكرد تيم ملي راضي است، ضمن اينكه اين از اختيارات وزارت ورزش و جوانان است كه در مورد فدراسيون واليبال و مديريت آن تصميم گيري كند.

در اين زمان يكي از خبرنگاران خطاب به رئيس فدراسيون واليبال پيشنهاد كرد كه سرمربي تيم ملي بعد از هر رويدادي همراه با بازيكنان به ايران بازگردد تا پاسخگوي سئوالات خبرنگاران باشد نه اينكه بعد از گذشته چند هفته به ايران بازگردد و در پاسخ به پرسش‌هاي خبرنگاران در مورد رويدادي كه به پايان رسيده بگويد به گذشته كاري ندارد و براي آينده برنامه ريزي مي‌كند.

* با كمي شانس و تجربه المپيكي مي شديم

" شما اعلام مي‌كنيد كه واليبال ايران فقط به خاطر يك ست المپيك را از دست داد، جاي چه درايتي خالي بود كه باعث از دست رفتن اين يك گيم و تغيير سرنوشت تيم ملي شد؟داورزني در پاسخ به آن گفت: كمي شانس و كمي هم تجربه؛ بازيكنان براي بازي با استراليا چون در 5 بازي پيروز شده بودند فكر مي‌كردند باز هم برنده‌اند. ما از همين ناحيه احساس خطر مي‌كرديم كما اينكه گيم اول را برديم اما بعد از گيم دوم استراليا ريسك كرد و در بازي با ما قمار كرد. سرويس 100 درصد زد و ما از اين ناحيه ضربه خورديم.

* با مربيان داخلي همانند خارجيها برخورد كرديم

"فدراسيون واليبال به ادامه همكاري با ولاسكو تاكيد دارد، در حالي كه شايد اگر يك مربي ايراني در راس تيم قرار داشت بعد از ناكامي در كسب سهميه المپيك بلافاصله بركنار مي‌شد، استدلال فدراسيون در اين زمينه چيست؟"

داورزني در پاسخ به اين پرسش گفت: اين استدلال خوبي نيست، ما در جريان مسابقات ژاپن ضعف داشتيم اما عملكرد خوب بود. ضمن اينكه ثابت كرديم طي اين مدت تلاش داشتيم تا براني تيم‌هاي ملي مربي بسازيم كما اينكه در حال حاضر تيم‌هاي نوجوانان و جوانان توسط مربيان داخلي هدايت مي‌شوند.

*دست فرد جايگزينم را مي بوسم

"گفته مي‌شود فشارهايي براي بركناري رئيس فدراسيون واليبال وجود دارد، در اين زمينه صحبتي داشته‌ايد؟"

محمدرضا داورزني در پاسخ به اين پرسش كه در دقايق پاياني نشست خبري مطرح شد گفت: من از زماني كه آمده‌ام براي بركناري ام تحت فشار بودم. هر كس بيايد و جاي من رئيس فدراسيون واليبال شود دستش را مي‌بوسم. طي اين 32 سال هر طور كه از من خواسته شده كار كردم، اصراري به ماندن ندارم، حتي بعد از جام ملت‌هاي آسيا به وزير ورزش اعلام كردند اگر براي واليبال برنامه ديگري داريد آماده هستم. الان براي رفتن هم آماده‌ام، اما تا زماني كه هستم سفت و سخت كارهايم را ادامه مي‌دهم. اگر روزي اين مسئوليت از من ساقط شود نفس مي‌كشم و به كارهاي شخصي‌ام رسيدگي مي‌كنم چون اينجا ملك شخصي نيست.

سه|ا|شنبه|ا|30|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايپنا]
[مشاهده در: www.ipna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن