تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815402504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حل مشكل بافت فرسوده، فقط به‌عهده مديريت‌شهري نيست


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: حل مشكل بافت فرسوده، فقط به‌عهده مديريت‌شهري نيست
شوراي شهر > عملكرد - گروه شهري:
اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران صبح روز گذشته از پروژه‌هاي نوسازي در برخي محله‌هاي جنوبي پايتخت بازديد كردند و در جريان اقدامات انجام‌شده قرار گرفتند.

رئيس شوراي شهر تهران روز گذشته در حاشيه بازديد از پروژه‌هاي بافت فرسوده در منطقه اتابك با اشاره به اينكه طرح‌هاي گذشته نوسازي بافت‌هاي فرسوده چندان موفق نبوده است، گفت: حل مشكل بافت فرسوده تنها يك راه ندارد و به جز شورا و شهرداري بايد دولت نيز به اين موضوع ورود پيدا كند.

مهدي چمران با بيان اينكه بافت فرسوده يكي از مشكلات قديمي شهر تهران است، اظهار داشت: برخي از بافت‌هاي فرسوده در مناطق تاريخي قرار دارند كه بايد براساس شرايط خاص ميراث فرهنگي مورد بازسازي قرار گيرند اما مناطقي مانند اتابك و منطقه19 كه مورد بازديد قرار گرفت جزو اين بافت نيستند اما از نظر فرسودگي در شرايط نامناسبي قرار دارند. وي با اشاره به اينكه طرح‌هاي گذشته نوسازي بافت‌هاي فرسوده چندان موفق نبوده و هنوز به نقطه قابل‌قبولي در اين حوزه نرسيده‌ايم، گفت: بايد راه‌حل‌هاي مناسب‌تري را پيش گرفت و به اين نكته توجه كرد كه براي حل مشكل بافت فرسوده وزارتخانه‌هايي مانند راه و شهرسازي، بانك‌ها و خود مردم نيز به اين حوزه ورود پيدا كنند.

به گزارش مهر، چمران با تاكيد بر اينكه بافت فرسوده مشكل شهر تهران به تنهايي نيست، گفت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي دولت بايد طي مدت 10سال تمامي مشكلات بافت‌هاي فرسوده در كشور حل مي‌شد اما در هيچ كجا اين اتفاق رخ نداده است.
رئيس شوراي شهر تهران درخصوص مشكلات مطرح شده توسط شهروندان در جريان بازديد از مناطق بافت فرسوده گفت: بسياري از مردم در خانه‌هاي 40-30متري به‌صورت چند خانواري زندگي مي‌كنند اما اگر خانه‌هاي خود را واگذار كنند تنها مي‌توانند يك آپارتمان 60 متري بخرند بنابراين ترجيح مي‌دهند يا چندين برابر ارزش واقعي زمين از شهرداري پول بگيرند كه شهرداري گنج قارون ندارد و نمي‌تواند از پول مردم بدون برنامه هزينه كند و اين برخلاف عدالت است يا اينكه ترجيح مي‌دهند با ورود بحران‌هاي احتمالي در همين خانه زندگي كنند.

چمران با اشاره به اينكه در برنامه چشم‌انداز بايد مشكل بافت فرسوده حل شده باشد، گفت: 60 هزار واحد مسكوني در محدوده بافت فرسوده كه سه ويژگي ريزدانه، ناپايداري و عدم‌دسترسي دارند واقع شده اما براساس برآوردهاي ما 12 هكتار از پايتخت در بافت فرسوده ناپايدار قرار دارد كه بايد براي نوسازي آن برنامه‌ريزي‌هاي مالي و... انجام شود.

حضور نمايشي نهادهاي مسئول

همچنين نايب رئيس شوراي شهر تهران در حاشيه اين بازديد گفت: تنها شهرداري و شورا به مسئله بافت‌هاي فرسوده ورود پيدا كرده‌اند و ساير نهادهاي مسئول تنها به‌صورت نمايشي به اين حوزه وارد شده‌اند.حسن بيادي با اشاره به عملكرد مديران سابق اين سازمان گفت: در گذشته مديريت بافت‌هاي فرسوده حركتي متوسط داشته اما با تغيير مديريت بارقه‌هاي اميدي در اين سازمان ديده مي‌شود؛ هر چند بايد تلاش شود اين سازمان تنها به‌عنوان سياستگذار به اين مسئله ورود پيدا كند و با مشاركت مردم و نهادهاي مردمي در حل مشكلات بافت‌هاي فرسوده اقدام كند.

وي ادامه داد: قوه قضاييه، وزارت كشور، وزارت اقتصاد و دارايي، صدا و سيما و نهادهاي فرهنگي بايد در اين امر حضور پيدا كنند تا بتوان اين حجم عظيم كاري را به سرانجام رساند. بيادي گفت: بايد تمامي نهادهايي كه در اين زمينه مسئوليت دارند پول و زمان بگذارند و گمان كنند زلزله‌اي آمده و همانطور كه در زمان بحران مشاركت دارند به كمك مديريت شهري بيايند.

بيادي با بيان اينكه مديريت واحد شهري مي‌تواند در حل اين مشكلات موثر باشد، گفت: ما براي تجميع 2پلاك با مشكلات بسياري در سازمان‌هاي مختلف روبه‌رو هستيم و گاهي مردم نيز با استفاده از موقعيت تلاش مي‌كنند ملك خود را به چندين برابر بفروشند كه اين صحيح نيست.

پايان تعهدات فروش متري و خانه به خانه شهروندان پايتخت

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران نيز در حاشيه بازديد اعضاي شوراي شهر از پروژه‌هاي بافت‌هاي فرسوده در شهر تهران از ايجاد دفاتر خدمات نوسازي در محله‌هاي شهر تهران خبر داد و گفت: پيش از اين شركت نوسازان و دفاتر تحصيل‌گري متولي امر نوسازي مناطق بودند كه با اشكالات شكلي و محتوايي روبه‌رو شدند و ما دفاتر خدمات نوسازي را كه تكليف قانوني ما نيز هست ايجاد كرديم كه پس از فراخوان، 210 مشاور اعلام آمادگي كردند كه از دل آنها 70‌دفتر انتخاب شدند كه از روز شنبه(امروز) در محله‌ها به‌طور رسمي آغاز به كار مي‌كنند. عليرضا جعفري در ادامه با اشاره به اتمام تعهدات پروژه‌هاي خانه به خانه و فروش متري گفت: اين تعهدات به اتمام رسيده و در حال واگذاري است. همچنين تلاش مي‌كنيم با اعتماد‌سازي‌ مشاركت مردم را در نوسازي بافت‌هاي فرسوده افزايش دهيم.

سه|ا|شنبه|ا|23|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن