تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816894006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استقلال در توليدات كشاورزي از مصاديق بارز حمايت از سرمايه ايراني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استقلال در توليدات كشاورزي از مصاديق بارز حمايت از سرمايه ايراني است
اراك- استاندار استان مركزي گفت: حركت به سوي خودكفايي و استقلال در توليدات كشاورزي از مصاديق بارز حمايت از كار و سرمايه ايراني است.


به گزارش ايرنا، "علي اكبر شعباني فرد" روز يكشنبه در آيين تجليل از توليدكنندگان نمونه حوزه كشاورزي استان مركزي افزود: كشاورزي ركن اصلي و اساسي در ارتقا جايگاه اقتصادي كشور و زمينه ساز ايجاد اشتغال در حوزه توليد، توزيع، عرضه و صادرات است.

وي اظهار كرد: در ديدگاه اقتصادي، حوزه كشاورزي از جايگاه ويژه و تاثيرگذاري در تامين امنيت غذايي جامعه و حفظ سلامت مواد مصرفي مردم برخوردار است.

استاندار استان مركزي توضيح داد: تاكيد بر منابع و توليد داخلي، حفظ، توسعه و احياي منابع طبيعي، ارتقا سطح درآمد و زندگي روستاييان و كشاورزان و ايجاد ساز و كار مناسب براي افزايش بهره وري از وظايف و اهداف جهاد كشاورزي است.

شعباني فرد تاكيد كرد: ابر قدرت هاي جهاني با اعمال تحريم هاي گوناگون سعي در ايجاد تفرقه و شكاف ميان آحاد جامعه و تضعيف پايه هاي سياسي و اقتصادي كشور را دارند كه در اين راستا تقويت توليدات داخلي و رسيدن به خودكفايي راه مبارزه با اين دسيسه ها است.

وي توضيح داد: خودكفايي در توليدات داخلي امري مقدس در جهت پاسداري از اهداف بنيانگذار كبير انقلاب و صيانت از جايگاه رفيع شهدا و منويات مقام معظم رهبري است كه به عنوان نمونه بارز استقامت و مقاومت در برابر ظلم و ستم مزدوران است.

استاندار استان مركزي خاطر نشان كرد: طبق آمار جهاني "فائو" در سال دو هزار و 14 ميلادي دنيا دچار فقر غذايي شده و در اين راستا كشور نيازمند ايجاد دو ميليون هكتار سطح زير كشت محصولات مختلف زراعي و باغي است.

شعباني فرد يادآور شد: حركت جهادگونه كشاورزان و بهره برداران در زير بخش هاي مختلف كشاورزي با تمام تنگناها و مشكلات مالي موجب رشد چشمگير اقتصادي كشور و كسب رتبه هاي مطلوب ملي و بين المللي شده است.

وي اضافه كرد: ميزان توليدات كشاورزي در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي 45 هزار ميليون تن بوده كه هم اكنون به بيش از يكصد و 10 هزار ميليون تن رسيده است و اين ميزان بايد با اعمال برنامه هاي دقيق به يكصد و 80 هزار ميليون تن برسد.

استاندار استان مركزي عنوان كرد: هدف از ارتقا حوزه كشاورزي افزايش كيفيت و كميت محصولات و بهره وري بيشتر از منابع و امكانات موجود مي باشد كه بايد با بهره گيري از علوم نوين و دانش روز به آن پرداخت.

شعباني فرد گفت: آموزش منابع انساني، توسعه آبياري تحت فشار، توليد بذور مقاوم در برابر خشكسالي و آفات و ايجاد زير ساخت هاي آب و خاك از برنامه هاي مهم در سازمان جهاد كشاورزي است.

وي افزود: سال گذشته بيش از هشت هزار و 500 هكتار از اراضي استان مركزي تحت پوشش آبياري تحت فشار قرار گرفته است كه در راستاي افزايش كمي و كيفي محصولات تا پايان برنامه پنجم توسعه كليه مزارع و باغات زير پوشش اين نوع آبياري قرار مي گيرند.

استاندار استان مركزي اظهار كرد: توليد جو در اين استان با توجه به استاندارد كشوري در حد مطلوبي قرار داشته و رتبه دوم را در سطح استان هاي ديگر به خود اختصاص داده است.

شعباني فرد بيان كرد: جلوگيري از واردات بي رويه گوشت قرمز و سفيد بايد در راستاي افزايش تراز تجاري و استقلال محصولات كشاورزي مورد توجه قرار گيرد.

وي توضيح داد: با توجه به هدف گذاري هاي سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي مازاد توليد گوشت قرمز 45 هزار تن است كه بايد اين مقدار به 60 هزار تن برسد.

استاندار استان مركزي تاكيد كرد: توليد مازاد گوشت مرغ در استان 35 هزار تن است كه بايد اين ميزان نيز در سال جاري به بيش از 50 هزار تن برسد.

شعباني فرد خاطر نشان كرد: جايگاه استان مركزي در بخش كشاورزي 19 درصد است كه نسبت به سنوات گذشته رشد مطلوبي داشته است.

وي يادآور شد: استان مركزي به دليل وجود خاك مناسب و اقليم مطلوب و دسترسي به بازار عرضه محصولات از جايگاه ويژه اي برخوردار است كه بايد از اين پتانسيل ها در افزايش صادرات استفاده كرد.

استاندار استان مركزي عنوان كرد: امسال يكهزار و 800 ميليارد ريال اعتبار جهت اجراي پروژه هاي كشاورزي از طريق ستاد تجهيز استان براي بهره برداران در نظر گرفته شده كه از طريق بانك عامل كشاورزي در قالب تسهيلات پرداخت مي شود.

شعباني فرد اضافه كرد: نياز به نيروي انساني دانش محور در بخش كشاورزي از نكات مورد توجه و تاثيرگذار است كه بايد به آن پرداخت.

وي تصريح كرد: ثبات در توليد در گرو منابع مالي مناسب، مديريت صحيح بر توليد و توزيع، منابع انساني تخصصي و قاعده مند كردن صادرات و واردات محصولات است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي گفت: شعار امسال هفته جهاد كشاورزي "فرهنگ جهادي، توليد ملي، توسعه زير ساخت هاي بخش كشاورزي" است و عمل به آن از الزامات توسعه اين حوزه است.

"عباس مظفري" افزود: كاهش هزينه هاي توليد كه موجب پايين آمدن قيمت تمام شده محصولات مي شود در تنظيم بازار و رضايت توليد كننده و مصرف كننده نقش بسزايي دارد و بايد با برنامه ريزي بلند مدت از سوي مسوولان پيگيري شود.

وي اظهار كرد: برگزاري دوره هاي آموزشي، استفاده از علوم نوين و بهره گيري از مكانيزاسيون كشاورزي از جمله مسايل مورد تاكيد در كاهش هزينه ها است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي توضيح داد: احترام متقابل، صداقت، تخصص، ولايت مداري و پرهيز از حواشي در كنار انجام مسووليت و مهارت هاي كشاورزي از جمله شاخص هاي فرهنگ جهادي است.

مظفري خاطر نشان كرد: ركورد توليد گندم آبي در استان مركزي 10 هزار و 100 تن، جو 12 هزار و 100 تن و دانه روغني كلزا چهار هزار و 600 تن است.

وي اضافه كرد: استفاده از دانش در راستاي توليد بيشتر و بهتر با توجه به كمبودهاي احتمالي نهاده ها به عنوان برگ زريني در كارنامه توليدات كشاورزي استان محسوب شده كه بايد ترويج و گسترش يابد.

در پايان اين مراسم 56 توليد كننده نمونه حوزه كشاورزي با اهدا لوح تجليل شدند. ك/2

8149/507/ 1539

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80176098

يکشنبه|ا|21|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن