تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815601217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار فني و حرفه اي استان يزد/190 نفر در سيزدهمين مسابقات ملي مهارت در يزد ثبت‌ نام كردند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار فني و حرفه اي استان يزد/190 نفر در سيزدهمين مسابقات ملي مهارت در يزد ثبت‌ نام كردند
190 نفر در سيزدهمين مسابقات ملي مهارت در يزد ثبت‌ نام كردند
يزد - خبرگزاري مهر: مسئول المپياد اداره كل آموزش فني و حرفه ‌اي استان يزد از شركت 191 كار آموز در سيزدهمين دوره مسابقات ملي مهارت در مرحله شهرستاني خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، جلال ميرجليلي اظهار داشت: در اين دوره از مسابقات 191 نفر در 23 رشته از 29 رشته تأييد شده ثبت‌نام كرده‌اند كه اين افراد در مرحله اول در مسابقات شهرستاني به رقابت خواهند پرداخت و برگزيدگان به مسابقات استاني راه پيدا مي‌ كنند.

وي بيان كرد: افراد ثبت‌نام شده در دوره مشابه قبل 174 نفر و در 19 رشته ثبت‌نامي بوده‌اند كه اين آمار نشان‌دهنده استقبال بيشتر از اين دوره از رقابت‌ها است.

ميرجليلي بيشترين آمار شركت‌كنندگان در مسابقات را در مركز آموزش فني و حرفه‌اي آيت‌الله خامنه‌اي يزد با ثبت نام 54 نفر عنوان كرد.

وي افزود: رشته رباتيك با ثبت‌نام و شركت 27 نفر بيشترين استقبال را در بين كارآموزان داشته است.

مسئول المپياد اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي استان عنوان كرد: مرحله شهرستاني سيزدهمين دوره مسابقات ملي مهارت، خرداد ماه سال جاري انجام مي‌شود و برگزيدگان اين مرحله در مرحله استاني كه به صورت پروژه عملي 29 و 30 تير ماه برگزار مي‌شود، شركت مي‌كنند.

وي افزود: قبول‌شدگان مرحله استاني نيز به مرحله كشوري كه شهريور ماه سال جاري برگزار مي‌شود، راه مي‌يابند.

ميرجليلي يادآور شد: برگزيدگان نهايي اين دوره از مسابقات ملي مهارت به همراه برگزيدگان دوازدهمين مسابقات ملي مهارت كه 29 بهمن تا دوم اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، پس از شركت در اردوهاي آماده سازي براي حضور در چهل و دومين مسابقات جهاني مهارت كه در سال 2013 در كشور آلمان برگزار مي‌شود، راه مي ‌يابند.

70 دوره مهارت آموزي در آموزشگاه‌هاي آزاد مهريز برگزار شد

رئيس مركز آموزش فني و حرفه‌اي شهرستان مهريز گفت: در سال گذشته 78 دوره آموزش مهارت شامل 42 دوره ويژه خواهران و 36 دوره ويژه برادران برگزار شده است.

ابوالقاسم هاشمي اظهار داشت: در سال گذشته موسسات كارآموزي آزاد اين شهرستان 80 هزار و 440 نفر ساعت در قالب 397 نفر دوره آموزش مهارت ويژه خواهران و 28 هزار و 634 نفر ساعت در قالب 578 نفر دوره ويژه برادران ارائه كردند.

وي بيان كرد: عملكرد آموزشي اين موسسات از لحاظ نفر دوره 48 درصد و از نظر نفر ساعت 11 درصد رشد داشته است.

هاشمي افزود: سال گذشته 214 مهارت آموخته در آموزشگاه هاي آزاد شهرستان مهريز در آزمون هاي سنجش مهارت شركت داشته اند كه 118 نفر از آنها در آزمون هاي نهايي قبول و موفق به دريافت گواهينامه مهارت شده اند.

وي همچنين از تأسيس دو آموزشگاه آزاد در رشته طراحي و دوخت و تمديد پنج پروانه تأسيس آموزشگاه هاي آزاد در مهريز خبر داد.

هاشمي، تعداد بازرسي صورت گرفته از مؤسسات كارآموزي آزاد در سال گذشته را 55 مورد اعلام كرد.

رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان مهريز همچنين از صدور 15 ابلاغ مربيگري مربيان آموزشگاه هاي آزاد تابعه و تمديد پنج كارت مربيگري پنج ساله و 12 مورد ابلاغ يك ساله مربيان آموزشگاه هاي آزاد اين شهرستان خبر داد.

آموزش شهروند الكترونيك در مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان اردكان

در نشستي به منظور هماهنگي و مشاركت ارگان ها در اجراي طرح شهروند الكترونيك، رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان اردكان آمادگي اين مركز را براي برگزاري دوره هاي اموزشي اين طرح اعلام كرد.

در اين نشست كه با حضور مديركل آموزش فني و حرفه اي استان يزد، رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي اردكان و مشاور IT شهرداري اردكان برگزار شد، مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان به ثبت نام در دوره هاي شهروند الكترونيك از طريق پورتال و شركت در آزمون هاي همسان كشوري و دريافت مدرك بين المللي فني و حرفه اي اشاره كرد.

حبيب الله كارگر ضمن بيان اهميت آموزش هاي مهارتي گفت : مي توان اين دوره ها را به صورت استاني نيز برگزار كرد و براي افراد گواهي شركت در دوره صادر كرد.

نادر متألهي، رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي اردكان نيز در اين نشست با اشاره به مزاياي آموزش شهروند الكترونيك و شهر الكترونيك از در اختيار قرار دادن فضاهاي آموزشي مورد نياز براي اجراي طرح فوق در اين شهرستان از سوي اداره آموزش و پرورش و دانشكده فني و مهندسي شهيد بهشتي شهرستان اردكان خبر داد.

مشاور IT شهرداري اردكان هم با بيان توضيحاتي در خصوص طرح شهروند الكترونيك، خواستار برگزاري دوره هاي آموزشي به صورت فشرده ، كاربردي تر شدن دوره ها و اضافه كردن برخي آموزش هاي مورد نياز كه در استاندارد آموزش هاي فني و حرفه اي نيز شد.

آزمون هاي سراسري سنجش مهارت بخش هاي اقتصادي برگزار شد

مديركل آموزش فني و حرفه اي استان يزد از برگزاري آزمون هاي سنجش مهارت بخش هاي اقتصادي اعم از صنعت ساختمان و قاليبافي همزمان با سراسر كشور در يزد خبر داد.

حبيب الله كارگر افزود: اين آزمون ها در راستاي تفاهم نامه با مركز ملي فرش ايران و ادارات كل بازرگاني برگزار شده است.

كارگر با بيان اينكه در مجموع چهار هزار و 341 نفر در آزمون هاي سنجش مهارت شركت كردند افزود: روز هجدهم خرداد ماه 159 نفر در آزمون قاليبافي و 81 نفر در آزمون هاي صنعت ساختمان به رقابت پرداختند.

وي تعداد شركت كنندگان در آزمون هاي پايان دوره مراكز و آموزشگاه هاي آزاد را 4 هزار و 101 كارآموز اعلام كرد و افزود: دو هزار و 271 نفر از شركت كنندگان را برادران و يك هزار و 830 نفر از آنها را خواهران تشكيل دادند.

آموزش روش هاي اطفاء حريق ويژه كارگران معدن بافق

رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان بافق گفت: كارگران و كارمندان مجتمع معدني فسفات آسفوردي بافق با روش هاي اطفاء حريق در مركز آموزش فني و حرفه اي اين شهرستان آشنا شدند.

كاظم ناظمي از آموزش 26 نفر از كارگران و كارمندان مجتمع معدني فسفات اسفوردي شهرستان بافق خبر داد و گفت: در يك كارگاه دو روزه اين افراد به ميزان 312 نفر ساعت در زمينه مهار آتش و اطفاء حريق آموزش ديدند.

وي بيان كرد: آشنايي با حريق و انواع آن، نحوه برخورد با فرد دچار حريق شده، آشنايي با جدول شش گانه آتش، آشنايي با انواع خودروهاي آتش نشاني و آشنايي با انواع كپسول هاي اطفاء حريق و نحوه عملكرد آنها از جمله عنوان هاي آموزشي در اين كارگاه بوده است.

ناظمي عنوان كرد: با توجه به اينكه فسفات ماده اي سريع الاشتعال بوده و كار كردن در چنين معادني خطرات خاص خود را دارد براي جلوگيري از خطرات پيش بيني نشده و كاهش تلفات اينگونه حوادث، برگزاري اين چنين دوره ها براي كارگران معادن فسفاتي ضروري است.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|21|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 344]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن