تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817141196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون علمي فناوري رييس جمهور خبر داد توجه جهاني به داروهاي گياهي/ بيش از 700 داروي گياهي از وزارت بهداشت مجوز توليد گرفته‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: معاون علمي فناوري رييس جمهور خبر داد توجه جهاني به داروهاي گياهي/ بيش از 700 داروي گياهي از وزارت بهداشت مجوز توليد گرفته‌اند
سلطانخواه: اولين جشنواره و نمايشگاه ملي گياهان دارويي و فرآورده هاي طبيعي و طب سنتي ايران فردا با حضور مسئولين كشوري آغاز مي شود و تا 24 در محل مصلي تهران برگزار مي‌شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعي برنا، نسرين سلطانخواه، معاون علمي و فناوري رييس جمهور و رييس بنياد ملي نخبگان در نشست رسانه‌اي نخستين نمايشگاه و جشنواره ملي گياهان دارويي، فرآورده‌هاي طبيعي و طب سنتي ايران اظهار داشت: اولين جشنواره و نمايشگاه ملي گياهان دارويي و فرآورده هاي طبيعي و طب سنتي ايران فردا با حضور مسئولين كشوري آغاز مي شود و تا 24 در محل مصلي تهران برگزار مي‌شود.

معاون علمي و فناوري رييس جمهور در ادامه با اشاره به اينكه معاونت علمي و فناوري رييس جمهور به منظور هماهنگي و هم افزايي همه نهادها و دستگاه هايي كه در حوزه فناوري‌هاي اولويت دار در كشور ايفاي نقش مي كنند، اين وظيفه را دارد، افزود: يكي از فناوري‌هاي اولويت‌دار كه در نقشه جامع علمي كشور مورد توجه واقع شده است، توجه به گياهان دارويي، داروهاي گياهي و طب ايراني دارد.

وي در ادامه با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري به موضوع طب سنتي ايراني-اسلامي و داروهاي گياهي و استفاده از اين شيوه و همچنين احياي طب سنتي ايران، خاطرنشان كرد: معاونت علمي و فناوري جهت انجام و پيگيري اين وظيفه ساختاري با اهداف بلند مدت را طي سه سال گذشته، ايجاد كرده و آن ستاد راهبري فناوري گياهان دارويي و طب سنتي ايران است.

سلطانخواه افزود: اين ستاد طي سه سال اخير فعاليت هاي خوبي را در حوزه هاي مخلتفي داشته و در اين جشنواره تلاش مي شود كه عصاره و چكيده‌اي از اين دستاوردها و تلاش‌هايي كه با راهبري ستاد در سطح كشور و توسط ساير دستگاه ها انجام شده است، به نمايش گذاشته شود و علاوه بر آن بتوانيم نقشه راه آينده پيشرفت و ارتقاي اين فناوري را ترسيم كنيم و برنامه هاي اجرايي و عملياتي آن را داشته باشيم.

معاون علمي و فناوري رييس جمهور با اشاره به تاسيس اين ستاد و توجه به اين فناوري از چند زاويه، گفت: موضوع اول توجه مسئولان ارشد كشور به اين مساله است و همين طور از منظر ديگر نيز داراي اهميت فوق العاده اي است كه قابليت هاي كشورمان در تنوع اقليمي از 13 اقليم شناخته شده در دنيا كه 11 اقليم آن در ايران شناسايي شده است.

وي در ادامه با تاكيد بر تنوع گياهي موجود در كشورمان گفت: ايران جزو كشورهايي است كه داراي بيشترين تنوع گونه‌هاي گياهي است و تاكنون بيش از 800 هزار گونه گياهي در ايران رويش يافته.

وي در ادامه گفت: همين طور تنوع گياهان دارويي يا گياهاني كه داراي خواص دارويي در ايران و تاكنون بيش از دو هزار و 100 نوع گياه دارويي شناسايي شده است كه هر كدام خواص مختلفي دارند و ستاد تلاش دارد آنرا به دو هزار و 600 نوع گياه شناساسي شده برساند.

سلطانخواه تصريح كرد: ميراث كهني كه ما در طب ايران و سنتي داريم كه بيش از هزار و 400 نسخه مكتوب پزشكي است كه همه اينها باعث مي شود به اين امر توجه كنيم و به سوي ساخت دارهاي گياهي و استفاده از روش‌هاي طب سنتي و ايراني در كنار شيوه هاي جديد طب گام برداريم.

وي با اشاره به توجه جهاني به استفاده از داروهاي گياهي، خاطرنشان كرد: به اين دليل كه امروزه عوارض و عواقب داروهاي شيميايي خود را نشان داده و توجه به استفاده از داروهاي گياهي در سطح دنيا بيشتر شده است. برهمين اساس هم تجارت گياهان دارويي در دنيا افزايش پيدا كرده است.

رييس بنياد ملي نخبگان در ادامه گفت: ايران با توجه به اين ظرفيت و توانمندي كه دارد بايد در اين عرصه حضور جدي تر و نقش بيشتري داشته باشد تا بتوانيم در عرصه تجارت بين الملل گياهان دارويي و فراورده هاي طبيعي نقش مهمتري را ايفا كنيم. همچنين ما بايد به منظور جهت صادر كردن گياهان دارويي با استفاده از فناوري و استقفداه از تخصص و دانش اين گياهان را فراوري كنيم و به صورت عصاره و اسانس صادر كنيم.

نسرين سلطانخواه همچنين يادآور شد: كاري كه ستاد گياهان دارويي و طب سنتي ايران انجام مي‌دهد اين است كه همه فعالان اين عرصه را چه در مرحله كشاورزي، فرآوري آنها، چه در مرحله تبديل آنها به دارو و همين طور استفاده آنها در سيستم پزشكي را پيگيري كند. خوشبختانه در اين راه وزارت جهاد و كشاورزي و همينطور وزارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي فعاليت هاي خوبي انجام داده اند. تا قبل از سال 85 داروهايي كه به ثبت رسيد و مجوز توليد و عرضه را از وزارت بهداشت دريافت كرده بودند حدود 200 دارو بوده ولي در اين 5 سال از مرز 700 دارو گذشته است و يكي از اهداف ما قرار گرفتن اين داروها در فهرست داروهاي تحت بيمه قرار بگيرند.

يکشنبه|ا|21|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن