تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815402601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازديد اعضاي شوراي شهر از پروژه سازمان نوسازي در بافت هاي فرسوده اتابك


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: بازديد اعضاي شوراي شهر از پروژه سازمان نوسازي در بافت هاي فرسوده اتابك
جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به اتفاق رئيس سازمان نوسازي از پروژه اين سازمان در محله اتابك بازديد كردند.
در جريان اين بازديد كه حدود يك ساعت و نيم طول كشيد مهندس جعفري رئيس سازمان نوسازي تهران از روند پيشرفت كار در مجتمع در حال احداث 80واحدي احمدي روشن گزارشي ارائه كرد.
مهندس چمران رئيس شوراي شهر در حاشيه اين بازديد در جمع خبرنگاراني كه به صورت محدود دعوت شده بودند حاضر شد و با اشاره به اينكه مشكل بافت هاي فرسوده تنها يك را ه حل ندارد از دولت خواست كه به اين مسئله ورود كند.
وي با اشاره به اينكه طرح هاي گذشته نوسازي بافت هاي فرسوده چندان موفق نبوده و هنوز به نقطه قابل قبولي در اين حوزه نرسيده ايم، گفت: بايد راه حل هاي مناسب تري را پيش گرفت و به اين نكته توجه كرد كه حل مشكل بافت فرسوده تنها يك راه ندارد و به جز شورا و شهرداري بايد دولت نيز به اين موضوع ورود پيدا كرده و وزارتخانه هايي مانند راه و شهرسازي، بانك ها و خود مردم نيز به اين حوزه ورود پيدا كنند.
وي با اشاره به ساخت بيش از 2 هزار واحد مسكوني و پروژه فروش متري زمين گفت: اگر وام كم بهره 20 ميليوني به مردم اين مناطق ارائه شود بسياري از مردم مي توانند خانه هاي فرسوده خود را با خانه هاي نوسازي شده تعويض كنند.
رئيس شوراي شهر تهران درخصوص مشكلات مطرح شده توسط شهروندان در جريان بازديد از مناطق بافت فرسوده گفت: بسياري از مردم در خانه هاي 30-40 متري به صورت چند خانواري زندگي مي كنند اما اگر خانه هاي خود را واگذار كنند تنها مي توانند يك آپارتمان 60 متري بخرند بنابراين ترجيح مي دهند با چندين برابر ارزش واقعي زمين از شهرداري پول بگيرند كه شهرداري گنج قارون ندارد و نمي تواند از پول مردم بدون برنامه هزينه كند و اين برخلاف عدالت است و يا اينكه ترجيح مي دهند با ورود بحران هاي احتمالي در همين خانه ها زندگي كنند.
شكيب: عملكرد
سازمان نوسازي تفاوتي
با عملكرد صفر ندارد
دكتر حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران هم در حاشيه اين بازديد به خبرنگاران گفت: پروژه هاي بافت فرسوده به طور ميانگين 20درصد پيشرفت فيزيكي داشته اند كه چندان تفاوتي با عملكرد صفر ندارد.
شكيب ا فزود: سازمان نوسازي بايد از حجم كاري كه قرار است انجام دهد آگاهي داشته باشد و با سياست گذاري هاي كلان مشكل را در يك افق مشخص حل كند.
رئيس كميسيون عمران شورا با اشاره به پروژه هاي گذشته سازمان نوسازي گفت: برخي نتايج نشان مي دهد ورود به مسئله در بافت فرسوده صحيح نبوده است. عملا نيز در اين زمينه موفق نبوده ايم اما اميدوارم در مديريت جديد شاهد تحولات خوبي باشيم.
بيادي: نهادهاي مسئول
در نوسازي بافت هاي فرسوده حضور نمايشي دارند
مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر تهران گفت: تنها شهرداري و شورا به مسئله بافت هاي فرسوده ورود پيدا كرده اند و ساير نهادهاي مسئول تنها به صورت نمايشي به اين حوزه وارد شده اند.
وي حل مشكل بافت هاي فرسوده را در مديريت زمان دانست و گفت: متاسفانه ما مصالح ساختماني استانداردي نداريم و روز به روز بر بافت فرسوده ما افزوده مي شود و ما بايد با سرعت عمل بالا و حضور شركت هاي خصوصي اين مشكل را حل كنيم.
وي گفت: بايد تمامي نهادهايي كه در اين زمينه مسئوليت دارند پول و زمان بگذارند و گمان كنند زلزله اي آمده و همان طور كه در زمان بحران مشاركت دارند به كمك مديريت شهري بيايند.
مهندس جعفري: فروش متري مسكن متوقف شد
مهندس جعفري مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران نيز در جريان اين بازديد از اتمام بسته هاي تشويقي خانه به جاي خانه و توقف فروش متري مسكن خبر داد.وي با بيان اينكه شوراي شهر تهران اعتبار خوبي براي نوسازي بافت فرسوده در سال جاري به سازمان نوسازي اختصاص داده است، خاطرنشان كرد: مشكلات ساختاري در اين سازمان وجود داشت كه با توجه به ضرورت رفع اشكالات شكلي دفاتر تسهيل گري سازمان نوسازي، اين دفاتر در سال جاري با نگاه تازه و شرح خدمات جديدي شكل گرفته است.
به گفته وي، از ميان 210 شركت مشاور كه براي همكاري با سازمان نوسازي به عنوان دفاتر تسهيل گري اعلام آمادگي كردند، در نهايت 70 دفتر انتخاب شده و از فردا آغاز به كار خواهند كرد.
يك عضو شورا ياري
محله اتابك - مينايي: از ما هيچ دعوتي نشده بود
در همين حال يك عضو شورا ياري محله اتابك-مينايي در تماس با خبرنگار ما با اشاره به بازديد ديروز اعضاي شوراي شهر تهران از پروژه سازمان نوسازي در محله اتابك گفت: از هيچكدام از اعضاي شورا ياري محله اتابك و مينايي براي حضور در اين بازديد به عمل نيامده بود.
وي تاكيد كرد: در اين بازديد كه از 10 صبح آغاز و تا 30/11 طول كشيد از هيچكدام از بافت هاي فرسوده و از خانوار هايي كه با تحمل مشكلات در اين بافت ها زندگي مي كنند بازديد به عمل نيامد.
اين عضو شورا ياري افزود: در اين بازديد كه بنده ميهمان ناخوانده به حساب مي آمدم لحظاتي با مهندس چمران، دكتر شكيب و مهندس بيادي گفت وگو كردم و از آن ها خواستم كه به داد مردم اين محله برسند اما مهندس چمران در پاسخ تاكيد كرد: به داد مردم منطقه رسيده ايم كه مديريت هاي گذشته را بركنار كرديم و الان اميدواريم كه مديريت جديد كارها را ساماندهي كند.
مهندس چمران: من بزرگ شده همين بافت ها هستم
رئيس شوراي شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه پرسيد چرا تنها از پروژه هاي سازمان نوسازي بازديد شد و از محله هاي فرسوده بازديدي نشد گفت: ما در بافت فرسوده بزرگ شده ايم و از نزديك در جريان مشكلات اين محلات هستيم هدف ما اين بود كه بدانيم كه سازمان نوسازي در اين مناطق چه كرده است.

شنبه|ا|20|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن