تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804137886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد علی مطهری از روزنامه های اصولگرا


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: انتقاد علی مطهری از روزنامه های اصولگرا يكي ديگر از پرسش‌ها علي مطهري اين بود؛ عمدتاً جنابعالي با روزنامه‌هايي‌ مصاحبه مي‌كنيد كه با مباني انقلاب مشكل دارند و خط نقاق را دنبال مي‌كنند؟ ارزيابي علي مطهري از محورهاي برنامه پنجم توسعه خبرگزاري فارس: علي مطهري با بيان اينكه كميسيون فرهنگي بايد فعال تر شود، گفت: معتقدم در برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي بايد به مسائل فرهنگي و اجتماعي بيشتر توجه كنيم. به گزارش فارس علي مطهري كه در جمع انصار حزب الله تهران محورهاي فرهنگي سياست‌هاي كلي برنامه پنجم توسعه را بررسي مي‌كرد، گفت: سياست‌هاي كلي كه اخيراً توسط رهبر گرانقدر انقلاب اسلامي جهت تدوين برنامه پنجم توسعه اعلام شده داراي اولويت‌هايي است كه بايد از ميان رهنمودها و سخنان ايشان استخراج كرد. البته اين سياست‌ها به گونه‌اي نيست كه رهبر معظم انقلاب مستقيماً و به تنهايي آن را بنويسند بلكه ابتدا در مجمع تشخيص مصلحت نظام توسط شوراها و كميته‌هايي بررسي مي‌شود و آن متن نهايي به استحضار ايشان مي‌رسد و اصلاحات لازم انجام مي‌شود و بعد ابلاغ مي‌شود. وي افزود: در بين اين اولويت‌ها آنچه مهم‌تر ارزيابي مي‌شود، سياست‌هايي است كه در بخش فرهنگي و اجتماعي اعلام شده است؛ چرا كه معتقدم در برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي، ما به اين مسائل فرهنگي و اجتماعي بايد بيشتر توجه كنيم. ## طرح و اجراي مهندسي فرهنگي علي مطهري گفت: بحث مهندسي فرهنگي چند سالي است كه در كشور ما مطرح شده است و اين تعبير هم اولين‌بار توسط رهبر انقلاب مطرح شد. ما بايد همانطور كه طرح‌هايي براي مهندسي صنعتي و شهري و غيره داريم، طرحي جامع هم براي فرهنگ كشور داشته باشيم و مهندسي فرهنگي كشور ما بايد مشخص باشد. وي تصريح كرد: البته تهيه اين طرح را به عهده شوراي عالي انقلاب فرهنگي گذاشته‌اند. شايد در ابتدا در اين مورد قدري تعلل شد و آنگونه كه انتظار مي‌رفت، كار انجام نشد كه در يكي از ملاقات‌ها هم رهبر انقلاب از كندي كار گلايه داشتند. البته يكي دو سال است كه اين كار سرعتي پيدا كرده است و فعال شده است ولي به هر حال اين انتقاد هست كه بيشتر وارد بحث‌هاي نظري و تئوريك شده‌اند و كم‌تر به آثار عملي و اجتماعي اين مسئله توجه شده است، به طوري كه تا به امروز بنده هنوز آثار عملي مشخصي را بر اين طرح نديده‌ام و شايد به اين دليل است كه اين طرح هنوز نهايي نشده و به مرحله اجرا در نيامده است. نماينده مردم تهران تاكيد كرد: به هر حال آنچه كه تا به حال به آن پرداخته شده است، در زمينه بحث‌هاي نظري از قبيل اينكه فرهنگ چيست و موضوعاتي از اين قبيل بوده و كمتر به مسائل ملموس پرداخته شده در حالي كه من فكر مي‌كنم نظر رهبر انقلاب بيشتر همين مسائل ملموس بوده كه بالاخره احساس كنيم در مسائل فرهنگي به خصوص فرهنگ عمومي پيشرفت كرده‌ايم. مثل اينكه احساس كنيم در سال گذشته ده درصد در وضع رانندگي ما تغيير حاصل شد و يا اينكه 10 درصد در رفتارهاي اجتماعي تغيير ايجاد شد يا اينكه در رعايت حقوق يكديگر دگرگوني صورت گرفت. يعني به هر صورت محصول ملموس و روشني داشته‌ باشيم.   ## لزوم پيوست فرهنگي براي همه طرح‌ها مطهري در ادامه به طرح پيوست فرهنگي پرداخت و گفت: اين موضوع بسيار مهمي است كه گاهي دولت‌ها نيز از اين مسئله غافل بوده‌اند. زياد اتفاق افتاده كه مثلاً يك شهرك مسكوني يا صنعتي تأسيس شده است و بعدها متوجه شده‌اند اين شهرك‌ها اصلاً مسجد ندارد يا كتابخانه ندارد يا اينكه فضاي مناسب ورزشي يا جايي كه اهالي آن شهرك‌ها اوقات فراغت خودشان را در آن بگذارنند، ندارد. اينها نقص است. اينكه گفته‌اند پيوست فرهنگي براي طرح‌‌هاي مهم، مراد همين موردها است.   ## تقويت قانونگرايي در برنامه پنجم توسعه علي مطهري گفت: نكته ديگردر سياست‌هاي كلي برنامه پنجم توسعه تقويت قانو‌ن‌گرايي است. در كشور ما چون در گذشته حكومت‌هاي غير شرعي حاكم بودند معمولاً فرار از قانون، به نوعي مبارزه با دولت‌ها محسوب و شايد يك امر ممدوح و پسنديده تلقي مي‌شده كه البته حرفي درست نيست. يعني حتي در يك دولت غير شرعي ما نمي‌توانيم قانون‌شكني كنيم؛ چرا كه مثلاً در يك دولت غير شرعي هم عبور از چراغ قرمز تجاوز به حقوق ديگران محسوب مي‌شود. يا اينكه در يك دولت غير اسلامي هم اگر كسي سوار اتوبوس شود و بليط ندهد خلاف شرع است؛ چرا كه مربوط به بيت‌المال است، دولت كه از خودش چيزي ندارد. من يادم هست در زمان شاه شخصي از مشهد به تهران آمده بود و براي مرحوم پدرم (شهيد مطهري) تعريف مي‌كرد كه بنده از مشهد به تهران آمده و بليط قطار ندادم و افتخار هم مي‌كرد و فكر مي‌كرد كار خوبي انجام داده است و الان ايشان او را تشويق خواهد كرد چرا كه به زعم خود ضربه‌اي به دولت شاه زده بود. ايشان او را ملامت كرد و به او گفت كار تو خلاف شرع و اشتباه است چرا كه كار تو زيانش متوجه بيت‌المال است و حتي در يك دولت غير شرعي حق چنين كارهايي نداريم. وي تصريح كرد: چنين فكري در ذهن ما بوده است و به خاطر اينكه دولت‌ها غير شرعي بوده‌اند، فكر مي‌كرديم بر خلاف قانون دولت عمل كردن، نوعي مقابله با دولت است، پس بنابراين كار درستي است، در حالي كه اساساً‌ قانون و قانون‌‌گرايي مربوط به جامعه بثشري است و فرق جامعه انساني با جامعه حيواني در اين است كه جامعه حيواني براساس غريزه عمل مي‌كند و نيازي به قانون ندارد ولي انسان براساس اراده و اختيار خودش كار انجام مي‌دهد و از طرفي حب ذات دارد و همه چيز را براي خودش مي‌خواهد. حالا اين خود يا خود شخصي است يا خود خانوادگي، فاميلي، قبيله‌اي، شهري و ملي. كمتر افرادي هستند كه كاري را براي بشريت بخواهند، در حالي كه منافع بشريت حتي بالاتر از منافع ملي است لذا اين حس در هر انساني است كه همه چيز را براي خودش مي‌خواهد، پس نيازمند قانوني عادلانه است. وي افزود: پيامبران الهي اين قوانين را براي ما آورده‌اند و قوانين مدني ما بر مبناي اين اصول وضع مي‌شود. يعني قوانيني كه مجلس شوراي اسلامي وضع مي‌كند، قوانيني نيستند كه ابتدائاً وضع شوند بلكه براساس قوانيني كه پيامبران آورده‌اند، وضع مي‌شوند. پس قانون نياز جامعه بشري است و ارتباطي هم به دين و ايمان و غيره ندارد كه بگوييم جامعه مذهبي نيازمند قانون است و جامعه غير مذهبي نياز ندارد. چون هر انساني همه چيز را براي خود مي‌خواهد و حب ذات دارد و اين خصلت دروني همه انسانهاست، پس نيازمند قانون است. علي مطهري تاكيد كرد: بايد ما و مردم ما به جايي برسيم كه اساساً عمل به قانون را همچون نماز خواندن از واجبات بدانيم، يعني همانطور كه اگر نماز نخوانيم، گناه كرده‌ايم، اگر از چراغ قرمز هم عبور كنيم، مرتكب گناه شده‌ايم؛ البته اين گناه‌ها در يك سطح نيستند ولي بايد آن را مسئله شرعي تلقي كنيم. اگر عمل به قانون رنگ ‌‌و بوي مذهب و تكليف شرعي به خود بگيرد،‌آن موقع خيلي بهتر به آن عمل مي‌شود. به عنوان مثال در جريان انقلاب هم تا زماني كه صحبت از فقدان آزادي و محروميت‌هاي مادي و اجتماعي بود، مردم به حركت درنيامدند و هرچه كه روشنفكران فرياد زدند كه آزادي نيست، عدالت نيست، جامعه به حركت در نيامد، تنها زماني جامعه به حركت درآمد كه مردم احساس كردند اسلام در خطر است و رژيم شاه از طريق تغيير تاريخ اسلامي به شاهنشاهي درصدد است كه اسلام را از بين ببرد و امام هم اين مسئله را به عنوان يك تكليف شرعي مطرح كردند كه اصلاً دخالت دين در سياست وظيفه همه ماست.   ##مقابله با جريانات انحرافي و زدودن خرافات در برنامه پنجم توسعه علي مطهري در ادامه سخنان خود به محور مقابله با جريانات انحرافي و زدودن خرافات سياست‌هاي كلي برنامه پنجم توسعه پرداخت و گفت: از ديگر موضوعات مطرح شده مقابله با جريانات انحرافي در حوزه دين و زدودن خرافات و موهومات است كه اين موضوع را مي‌توان به دو بخش تقسيم كرد؛ انحرافاتي از قبيل شيطان‌پرستي كه اخيراً باب شده است يا عرفان‌هاي كاذب منهاي خدا. مطهري افزود: وقتي شخص احساس مي‌كند كه نياز معنوي دارد، مخصوصاً خيلي از افرادي كه به سنين پاياني عمرشان مي‌رسند به ويژه اگر در طول زندگي هم اعمال صالحي نداشته و يا كم دارند چون در درون و وجدان خودشان احساس شرمندگي و كمبود مي‌كنند با خلائي در آخر عمر مواجه مي‌شوند. از طرفي هم خود را انسان‌هايي روشنفكري مي‌دانند كه نمي‌خواهند به سمت دين بيايند و مثل بقيه مردم دين و ايمان و مسجد و منبر و اينها را تحمل بكنند لذا به چنين عرفان‌هاي كاذبي روي مي‌آورند. اگر ما قائل به اين نباشيم كه اساساً جهان براساس عدل برپا شده است، سخن گفتن از عدالت معنايي ندارد. همچنين است اگر قبول نداشته باشيم جهان برپايه صدق و راستي است و جهان يك موجود بي‌شعور نيست و اين طور نيست كه عكس‌العمل دنيا در مقابل عمل خير و شر يكسان باشد، بلكه جهان با عمل خير هماهنگي مي‌كند و با شر هماهنگي نمي‌كند. فرزند اسناد شهيد مطهري تاكيد كرد: خرافات و موهومات در جامعه ما مشكلي است كه بايد به تدريج آن را بزدائيم. بدين ترتيب كه بايد از خرافات و موهومات دوري كنيم، اعم از خرافات مذهبي يا ملي. بعضي خرافات ريشه‌هاي مذهبي و برخي ريشه‌هاي ملي دارند؛ ما بايد با اينها مبارزه كنيم و خودمان را به چيزي غير از عمل وابسته نكنيم. اسلام دين عمل است، در اسلام فقط از يك راه مي‌شود به سعادت رسيد و پيوندي با پيامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) ايجاد كرد، آن هم عمل است و هر كس غير از اين بگويد حرفي باطل است. مثلا اگر كسي گفت: اگر در روز عاشورا سينه زديد، ديگر راه نجارت را يافته‌ايد و خيالتان راحت است؛ بدانيد كه اين حرف باطل است. البته آن سينه‌زني كه مقدمه عمل بشود صحيح است، يعني باعث شود روح ما با روح امام حسين (ع) پيوند بخورد و عمل ما تغيير يابد، طبعاً‌ به خاطر اين تغيير در عمل، نجات مي‌يابيم؛ ولي صرف اينكه سينه زديم، فكر كنيم ديگر حضرت زهرا (س) ما را ضمانت كرده، ما چنين حرف‌هايي در اسلام نداريم.   ## تقويت نهاد خانواده و جايگاخ زنان در برنامه پنجم توسعه علي مطهري گفت: موضوع ديگر تقويت نهاد خانواده و جايگاه زن در ‌آن است. بايد تفاوت نگاه به خانواده در اسلام و نگاه غرب به خانواده براي ما روشن شود. در اسلام پيوند زن و شوهر و تشكيل خانواده عبارت است از وحدت روحي بين دو انسان؛ چرا كه اساس خانواده برمبناي عاطفه است، عاطفه‌اي كه از مرد آغاز مي‌شود و نسبت به زن محبت و علاقه پيدا مي‌شود و همين‌طور يك علاقه طرفيني ايجاد مي‌شود و مانند يك روح در دو بدن متجلي مي‌شود، البته محكم‌ترين پيوندها در اجتماعات مذهبي و اسلامي پيدا مي‌شود. مطهري درباره نهاد خانواده در غرب گفت: خانواده در غرب به مثابه يك شركت سرمايه‌گذاري تجاري است؛ چرا كه معتقدند چون يك زندگي اجتماعي داريم براي ارضاي غريزه جنسي نيازمند خانواده هستيم و در همه چيز هم مساوي هستيم و هيچ فرقي ميان ما نيست، به عنوان مثال اگر مرد حق طلاق دارد زن هم چنين حقي را خواهد داشت و اين طور نيست كه مرد نفقه زن را تقبل كند. از طرفي ديگر در بيرون از محيط خانواده هم آزاد هستند و مي‌توانند با هركسي رابطه داشته باشند به شرط اينكه توليد فرزند منوط به همسر قانوني‌شان باشد. وي اضافه كرد: البته افراد مذهبي در بين آنان هستند كه مقيد به خانواده هستند ولي به طور كلي نگاه به خانواده چنين چيزي است و آن وحدت و يكرنگي كه در اجتماعات اسلامي در ميان خانواده‌ها وجود دارد در آن‌جا به هيچ‌وجه وجود ندارد. ما بايد توجه كنيم و تحت تأثير فرهنگ غربي واقع نشويم و نگوييم كه مسائلي از قبيل بي‌حجابي و اختلاط‌ زن و مرد مهم نيست، اينها مهم است. البته در اوايل انقلاب خيلي خوب رعايت مي‌شد اما حالا به آن كم‌توجهي مي‌شود. در اوايل انقلاب اگر همايش يا سميناري برگزار مي‌شد مي‌گفنتد خانم‌ها يك طرف بنشينند و آقايان طرف ديگر، اما الان همه به صورت مختلط مي‌نشينند. وي در توضيح بيشتر اين مساله گفت: پيامبر اسلام وقتي ديد در مسجد مدينه كه بخواهند بيرون بيايند، ازدحام مي‌شود و اينها به هم برخورد مي‌كنند، دستور داد كه يك در ديگر درست كنند تا زنان از آن خارج شوند. چرا اينكار را كرد، براي اينكه اختلاط زن و مرد مفسده‌انگيز است ولي امروز عده‌اي مي‌گويند در دنياي امروز وقت اين حرف‌ها نيست و معمولاً دولت‌ها به اين چيزها توجهي ندارند يا اينكه اساساً قبول ندارند مثل دولت‌هاي قبلي، يا اينكه قبول دارند ولي اين قدر مسائل و مشكلات دارند كه فراموش مي‌كنند به اين مسائل بپردازند.   ## تقويت هويت ملي جوانان در برنامه پنجم توسعه نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: موضوع ديگر حائز اهميت تقويت هويت ملي جوانان متناسب با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است. اينكه جوانان ما شخصيت خودشان را گم نكنند و شخصيت اسلامي خودشان را فراموش نكنند. كار بزرگ امام (ره) همين بود كه شخصيت اسلامي مردم را به آنان بازگرداند. چرا كه مردم دچار نوعي خودباختگي به بيگانه شده بودند و هر مُدي كه در پاريس اعلام مي‌شد، فرداي آن روز در تهران همه به همان شكل درمي‌آمدند. شايد در آن دوره خيلي جلوتر از غربي‌ها هم بوديم. خود اروپايي‌ها مي‌گفتند در مسئله مدپرستي و عرياني و بي‌حجابي، شمال تهران شما از اروپا هم جلوتر زده است. اين وضعيت متأسفانه وجود داشت! من يادم هست كه يك زوج هنري از ايتاليا به تهران آمده بودند، از اينها استقبالي بي‌سابقه در فرودگاه مهرآباد شد كه خود اينها گفتند ما به همه كشورهاي دنيا رفتيم هيچ‌جا مثل ايران از ما استقبال نشد و ما پيشنهاد مي‌كنيم كه سفرمان به تهران يك هفته ديگر تمديد شود و بعد كارهاي شنيعي در مراسم آواز اينها انجام شد كه نمي‌توان آن را به زبان آورد. مطهري تصريح كرد: اينها تمام زائيده خودباختگي جوانان بود كه تصور مي‌كردند غربي‌ها از ما بهتر و برتر هستند. همين‌طور استفاده از الفاظ بيگانه نيز به اين دليل است كه شخص فكر مي‌كند كه آنها برتر هستند. بنابراين ما از اين كلمات كه استفاده مي‌كنيم، احساس شخصيت مي‌كنيم. در قرن چهارم و پنجم هجري كه چنين حالتي منتهي برعكس وجود داشت. دنياي اسلام تمدن بسيار بزرگي بود كه آسيا و قسمتي از اروپا و آفريقا را گرفته بود و اروپا در حال توحش بود به طوري كه وقتي مسلمانان قطب‌نما را ساختند و به اروپا بردند، اروپايي‌ها فرار مي‌كردند و مي‌گفتند در داخل اين دستگاه جن است و اصلاً چنين چيزي را نديده بودند و براساس تعليماتي كه در كليساي كاتوليك‌ها وجود داشت فكرشان اين بود كه هر چه كثيف‌تر باشيم و هر چه از دنيا دوري كنيم بهتر است. در كتاب‌هاي آنان آمده است كه جوانان اروپايي برخلاف تعليمات كليسا، به سبك جوانان مسلمان لباس مي‌پوشيدند و محاسن مي‌گذاشتند؛ چرا كه مسلمانان را برتر مي‌دانستند. به هر حال بايد توجه داشته باشيم كه خودباختگي خطرناك است، اينكه بگوييم مد شده است بايد اين‌جوري لباس بپوشيم يا اين‌گونه آرايش كنيم به هيچ‌وجه دليل موجهي نيست. وي تاكيد كرد: بايد به جوانان استقلال رأي را تزريق كرد، البته بعد از انقلاب خيلي از انحرافات اصلاح شده است ولي كافي نيست.   ## رفع دغدغه‌هاي شغلي، مسكن و ازدواج در برنامه پنجم توسعه علي مطهري به محور ديگر سياستهاي كل يبرنامه پنجم توسعه پرداخت و گفت: محور بعدي فراهم كردن رشد فكري و عملي و تلاش در جهت رفع دغدغه‌هاي شغلي، ازدواج، مسكن و آسيب‌هاي اجتماعي جوانان است كه موضوعي واقع‌بينانه است. بالاخره «من لا معاش له، لا معاد له»، دغدغه‌‌هاي معيشتي خواه ناخواه در ايمان افراد اثر مي‌گذارد و افرادي كه تحت هر شرايطي از اين عدول نمي‌كنند بسيار كم هستند و طاقت و تحمل مردم هم مساوي نيست. اگر جواني به موقع ازدواج شرايط به گونه‌اي فراهم شده باشد كه تا زماني كه بتواند خانه‌دار شود، خانه‌اي اجاره كند، همچنين دغدغه شغل نداشته باشد، از بسياري از آسيب‌ها مصون خواهد ماند. بايد نسبت به تسهيل در ازدواج اقدام كنيم و از خيلي تشريفات و رسومات دست و پاگير گذر كنيم.   ## ارتقاي امنيت اجتماعي مطهري گفت: موضوع آخر ارتقاي امنيت اجتماعي است كه بيشتر به قوه قضاييه مربوط مي‌شود و اينكه در مقابل جنايات و مفاسد بزرگ بايد سريع و قاطعانه برخورد شود به گونه‌اي كه مردم احساس كنند كه كاري انجام گرفته است. مثلاً يك مفسد اقتصادي مجازات شود يا يك آدمي كه باند فساد و فحشا تشكيل داده، ظرف مدت كمي محاكمه و به دار مجازات آويخته شود. صحبت كردن صرف، تأثير نمي‌گذارد، زماني كه كاري صورت مي‌گيرد، در مردم ايجاد اميد مي‌كند. مثلاً در داستان استيضاح آقاي كردان، خيلي‌ها مي‌گفتند اين كار شدني نيست و بالاخره با زد و بند موضوع فيصله مي‌يابد، اما ديديم كه كار صورت گرفت و وقتي چنين شد مردم به مسئولان اميدوار شدند و متوجه شدند كه مسئولانشان با يكديگر رودربايستي ندارند و اگر كسي از آنان تخلف كرد، با او برخورد مي‌كنند. به هر صورت مردم با عمل اميدوار مي‌شوند و نه با حرف و سخن.   ## پرسش و پاسخ بر اساس اين گزارش حاضران از علي مطهري پرسش‌هايي مطرح كردند كه نماينده مردم تهران هم به آنها پاسخ گفت؛ يك ز حاضران پرسيد: آيا كميسيون فرهنگي مجلس در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري در برخورد و مقابله با تهاجم فرهنگي گامي برداشته است. لطفاً به صورت مصداقي چند نمونه بيان كنيد؟ مطهري در جواب گفت: كميسيون فرهنگي در اين زمينه متأسفانه خيلي فعال نبوده است و تا به حال كار مهمي انجام نداده است و ما بايد كميسيون را در اين زمينه فعال‌تر كنيم. البته بحث‌هاي خوبي در كميسيون مطرح مي‌شود ولي اينكه مي‌گوييم تا حالا طرحي را ارائه و آن را به صحن علني مجلس آورده باشد يا اينكه لوايحه را بررسي كرده باشد، در اين زمينه چنين اتفاقي نيفتاده است. يكي ديگر از پرسش‌ها علي مطهري اين بود؛ عمدتاً جنابعالي با روزنامه‌هايي‌ مصاحبه مي‌كنيد كه با مباني انقلاب مشكل دارند و خط نقاق را دنبال مي‌كنند؟ وي در پاسخ گفت: ما حرف خودمان را مي‌زنيم، مثلاً بعد از جلسه علني خبرنگاران دور ما را مي‌گيرند و سؤالي مي‌كنند و ما هم جواب مي‌دهيم و اصلاً نمي‌دانيم كه از كدام روزنامه‌ هم هستند، در اين بين روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب، صحبت‌هاي ما را چاپ مي‌كنند و بعضي از روزنامه‌هاي اصولگرا آن را چاپ نمي‌كنند يا فقط آن قسمتي را كه دوست دارند چاپ مي‌كنند. اين ايراد در روزنامه‌هاي اصولگراست كه آن چيزي را كه دوست دارند مي‌خواهند چاپ كنند در حالي كه هركس مصاحبه مي‌كند علاقمند است كه حرفش همانگونه كه هست منتشر بشود.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن