تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819931039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز ساخت ديوار انزواي رژيم صهيونيستي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: آغاز ساخت ديوار انزواي رژيم صهيونيستي
رژيم صهيونيستي در پي تكميل ديوارهاي مرزي كرانه باختري؛ كار احداث ديوار دوكيلومتري در مرز كفركلا كه به ديوار انزواي اين رژِيم شهرت يافته ، آغاز كرده است.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هاآرتص، اين ديوار به ارتفاع 10 متر ارتباط ميان روستاي كفركلا در جنوب لبنان را با شهرك المطله واقع در شمال فلسطين اشغالي قطع مي كند.

اين در حالي است كه برخي منابع خبري از تصميم رژيم صهيونيستي براي احداث ديواري مشابه در ديگر مناطق مرزي لبنان با سرزمين هاي اشغالي خبر مي دهند.

صهيونيست ها پيش از اين نيز به بهانه جلوگيري از فعاليت مخالفان و عمليات قاچاق ، در امتداد مرز با صحراي سينا در مصر ديوار امنيتي ايجاد كرده بودند.

اسرائيل برنامه احداث ديوارهاي مشابهي در ديگر مناطق مرزي با لبنان نيز در دستور كار خود قرار داده است.

اين روزنامه به نقل از يكي از فرماندهان جبهه شمالي رژيم صهيونيستي نوشت نخستين ديوار حايل ميان لبنان و اسراييل در حد فاصل روستاي كفر كلا در لبنان و شهرك صهيونيست نشين "مطله" براي جلوگيري از اقدام هاي تحريك آميز احتمالي ساخته خواهد شد.

بر پايه اين گزارش؛ وليد محمد علي مسئول مركز پژوهشي فلسطين با اشاره به روياي صهيونيست ها براي توسعه جغرافيايي از نيل تا فرات گفت امروز به بركت بيداري اسلامي ملت هاي منطقه ،‌ رژيم صهيونيستي در انزواي كامل قرار گرفته و اين ديوار ، ديوار انزواي رژيمي اشغالگر است كه به آغاز پايان خود رسيده است.
علي شعيب از اهالي جنوب لبنان درباره احداث اين ديوار به خبرنگار واحد مركزي خبر گفت مشاهده جشن هاي مردمي به مناسبت پيروزي هاي مقاومت در اين منطقه مرزي ، روحيه شهرك نشينان آن سوي مرز را به شدت متزلزل كرده است ، از اين رو رژيم صهيونيستي با احداث ديوار بتوني قصد دارد تا اوضاع را اندكي تغيير دهد.

احمد رمضان از اهالي روستاي كفركلا هم گفت به بركت وجود مقاومت ، امروز صهيونيست ها خود را پشت ديوارهاي بتوني زنداني كرده اند ، نابودي اشغالگر حتمي است و اين ديوارها هم نمي تواند مانع از سرنوشت شود.

در همين حال ، امين حطيط كارشناس مسايل راهبردي با هشدار درباره ماجراجويي جديد رژيم صهيونيستي در تجاوز جديد به اراضي لبناني ، مقامات اين كشور را به هوشياري درباره طرح جديد رژيم صهيونيستي فرا خواند و اعلام كرد شواهد موجود بيانگر وجود نوعي هماهنگي ميان نيروهاي پاسدار صلح سازمان ملل با اين رژيم درباره تغيير خطوط مرزي است.

برخي منابع خبري از هماهنگي محرمانه رژيم صهيونيستي و سازمان ملل متحد براي ترسيم خطوط مرزي فلسطين اشغالي در منطقه شرقي ديوار مرزي ميان اراضي سرزمين اشغالي و لبنان گزارش مي دهند.

امين حطيط احداث اين ديوار را ادامه پيامدهاي پيروزي مقاومت در رويارويي با رژيم صهيونيستي دانست و يادآور شد شكست اسرائيل در سال 2000 به نابودي رويايي خيالي اين رژيم در تصرف منطقه از "رودخانه فرات تا رودخانه نيل" منجر شد و اينك رژيم صهيونيستي براي حمايت از خود ، به پروژه ساخت ديوار روي آورده و اين همان كاري است كه در گذشته در كناره باختري رود اردن و مصر انجام داد.
از سوي ديگر ، با توجه به در پيش بودن روز "نكبت" كه هر سال در بيست و ششم ارديبهشت همزمان با سالگرد تاسيس رژيم صهيونيستي از سوي مخالفان اين رژيم به ويژه آوارگان فلسطيني به صحنه تظاهرات و اعتراض هايي عليه صهيونيست ها برگزار مي شود ، از ديگر دلايل احداث ديوار در مرز سرزمين هاي اشغالي است.

سال گذشته تظاهرات گسترده آوارگان فلسطيني در مرزهاي فلسطين اشغالي در كشورهاي همسايه فلسطين به درگيري خونين نظاميان صهيونيست با آوارگان فلسطيني منجر شد كه صدها شهيد و مجروح برجاي گذاشت.

در همين حال ، محافل سياسي معتقدند در حالي كه ملت هاي جهان عرب و كشورهاي همجوار با سرزمين هاي اشغالي بر اثر امواج حاصل از بيداري اسلامي نيز بيدار شده اند و مخالفت با رژيم صهيونيستي و قطع روابط سياسي دولت هاي اسلامي با اين رژيم ، يكي از اصلي ترين خواسته هاي آنان است ، رژيم صهيونيستي بيش از پيش خود را در محاصره افكار عمومي جهان مي بيند.

در مصر ، انقلابيون قطع رابطه كامل سياسي و اقتصادي را با رژيم صهيونيستي خواستارند و در نخستين گام، لغو قرارداد فروش گاز به صهيونيست ها را رقم زده اند و در اردن نيز پيمان صلح ميان امان و تل آويو موسوم به "وادي عربه"، بر لبه پرتگاه قرار گرفته است.

بنابراين تحليگران مسائل خاورميانه از احداث ديوارهاي احداث شده پيرامون سرزمين هاي اشغالي به عنوان ديوار انزواي رژيم صهيونيستي ياد مي كنند./ا

چهارشنبه|ا|20|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن