تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805023828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كريس‌ دي‌برگ تهران را ترك كرد


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: *كريس‌ دي‌برگ تهران را ترك كرد*
كريس‌ دي‌برگ
تعبير روياي كودكي خواننده غربي در ايران وقتي كريس ‌دي‌برگ در يك عصر گرم بهاري تهران در ميان استقبال طرفدارانش وارد سالني شد كه قرار بود تا چند دقيقه بعد كنفرانس خبري خود را در آن برگزار كند، شايد فكرش را هم نمي‌كرد كه اين كنفرانس مي‌تواند از لحاظ بازتاب خبري يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي فعاليت حرفه‌يي او باشد. كمتر از چند ساعت بعد از پايان كنفرانس، رسانه‌هاي خبري مختلف جهان تيترهاي گوناگوني را از نتيجه اين نشست مخابره مي‌كردند كه بخش عمده آن‌ها حول محور علاقه كريس به اجراي برنامه در ايران و تاكيدش به غيرسياسي بودن اين حضور متمركز شده بود. علاوه بر رسانه‌هاي شناخته شده جهان كه نماينده خود را به اين نشست فرستاده بودند، ديگر رسانه‌هايي كه خبرنگاري در ايران نداشتند نيز با استناد به اين گزارش‌ها، خبر حضور اين خواننده چندمليتي را در ايران، منعكس كردند. هرچند رسانه‌هاي داخلي كشور براي حضور در اين نشست، با مشكلاتي ازجمله اجبار براي پر كردن فرمي عجيب، حاوي تمامي مشخصات فردي و كاري خود بودند تا به‌زعم برگزاركنندگان نشست، قابل رديابي باشند!
كريس‌ دي‌برگ
كريس دي‌برگ (كريستوفر جان ديويس) كه به‌دليل اشتغال ديپلماتيك پدرش در آرژانتين به دنيا آمده و در كودكي زندگي در چند كشور جهان سومي را تجربه كرده، تابعيت انگليسي دارد و پس از نقل مكان خانواده در دوران نوجواني‌اش به ايرلند، تاكنون با همسر و فرزندانش در اين كشور زندگي مي‌كند، اكنون قصد دارد تا با قشر جديدي از مخاطبان خود در ايران ارتباط دوسويه برقرار كند؛ قشري از مخاطبان كه طبيعتا اگر شناخت اين خواننده از آن‌ها به گزارش‌هاي رسانه‌هاي غربي محدود باشد، شايد بتوان گفت اكنون او را شگفت‌زده خواهند كرد.
كريس‌ دي‌برگ
اكنون اين خواننده شهير موسيقي پاپ در سال‌هاي پيشين، كه تاكيد دارد برنامه‌هايش براي برگزاري كنسرت موسيقي در ايران كاملا از علاقه‌اش نسبت به خواندن براي مردم عادي سرچشمه مي‌گيرد، در نخستين ديدار خود از ايران، ابراز اميدواري كرده است كه مقامات ايراني به او و گروه ايراني آريان اجازه دهند تا امسال كنسرتي مشترك برگزار كنند. او كه ديدار از ايران را روياي كودكي خود مي‌داند، مي‌افزايد كه "من اين جا آمده‌ام تا مردم را ببينم و برايشان بخوانم." با وجودي كه سفر كريس ‌دي‌برگ به ايران با واكنش‌هاي متفاوت جامعه رسانه‌يي غرب مواجه شده، او تاكيد مي‌كند که نه به منظور سياسي، بلکه براي اجراي موسيقي به ايران سفر کرده است: "من آدمي غيرسياسي هستم که نگاه شخصي به سياست دارم. من يك انسان‌دوست هستم."
كريس‌ دي‌برگ
او اين مورد را هم كه انتخاب ايران ازسوي وي، براي به‌دست آوردن شهرت سال‌هاي پيشين و دستيابي به صدر اخبار روز دنيا بوده باشد، رد مي‌كند و خود را بي‌نياز از اين‌گونه تمايلات مي‌داند. رسانه‌هاي غربي در پي حضور كريس دي‌برگ در ايران، بر اين نكته تاكيد كردند كه اين خواننده موسيقي پاپ كه از محبوبيت خوبي در ميان جوانان ايراني برخوردار است، در صورت برگزاري كنسرت، نخستين خواننده پاپ خارجي خواهد بود كه پس از انقلاب اسلامي با يك گروه ايراني هم‌صدا خواهد شد. وقتي كه از او درباره نگراني‌اش از رويكرد احتمالي مقامات ايراني پرسيده مي‌شود، با صراحت مي‌گويد: "من نشانه‌اي از حضور يك بدنه قوي و بزرگ دولتي كه به مردم فشار وارد كند، نمي‌بينم؛‌ آن‌چه كه مشخص است، آزادي است."
كريس‌ دي‌برگ
کريس دي‌برگ كه به‌همراه مدير برنامه‌هايش به ايران سفر کرد تا امکانات برگزاري اجراي کنسرت مشترک با گروه پاپ آريان در تهران را بسنجد، در كنفرانس خبري خود چندين بار با سئوال‌هايي از اين دست كه "آيا از اين كه از تهران ديدار مي‌كنيد احساس امن بودن مي‌كنيد؟" مواجه شد، او در اين مورد هم با صراحت مي‌گويد: "من كاملا اين‌جا احساس امنيت مي‌كنم؛ درحقيقت در اين‌جا از برخي نقاط لس‌ آن‌جلس و لندن احساس امنيت بيشتري دارم." او در ادامه مي‌گويد: "از زماني که پسر کوچکي بودم، روياي ديدن ايران با من بود. حال ايران را کشور امني يافته‌ام و در مردم علاقه بسياري به برگزاري اين کنسرت ديدم. " اين خواننده ايرلندي عنوان مي‌كند كه "يکي از علت‌هاي حضورم در ايران، عوض کردن ديد مردم دنيا نسبت به ايران است. تهران شهر پويا،‌ جالب و مدرن با يک تاريخ بسيار جالب است. تمدن پارسي ايران به 4000 سال قبل برمي‌گردد که يکي از تمدن‌هاي بسيار جالب دنياست. در ديدارم از موزه‌هاي ايران - گويا دي‌برگ در اين سفر از موزه ملي ايران ديداري داشته است -، کارهاي بسيار بي‌بديلي را ديدم که به‌نظرم، زمانش رسيده که مردم متوجه شوند در اين کشور چيزهايي براي ارائه کردن به دنيا وجود دارد."
كريس‌ دي‌برگ
البته کريس دي‌برگ تاكيد مي‌كند که با سفر به ايران، به‌دنبال به دست آوردن اعتباري دوباره نيست: "من در اين چند دهه به اندازه کافي اعتبار کسب کرده‌ام و نيازي به کسب اعتبار دوباره ندارم. من ايران را مثل ديگر کشورهاي شرقي دوست دارم. من به اندازه کافي سرم شلوغ است و کارهاي زيادي براي انجام دادن دارم و تنها دليلي که به خاطرش هم اکنون در ايران هستم،‌ برگزاري کنسرت است. " به گزارش ايسنا، محسن رجب‌پور ـ مدير گروه آريان و شركتي كه مقدمات حضور دي‌برگ در ايران را فراهم كرده‌است ـ هم قول مي‌دهد كه كنسرت اين خواننده حتما در ايران برگزار خواهد شد و زمان برگزاري آن‌را هم براي ماه‌هاي نوامبر يا اكتبر (پاييز امسال) اعلام مي‌كند. او با اين حال مي‌گويد که مجوزهاي شفاهي براي برگزاري اين کنسرت صادر شده و اين گروه هنوز درخواست مجوز کتبي را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نفرستاده است. ولي بلافاصله پس از آن‌كه كريس‌ دي‌برگ تهران را در روز پنج‌شنبه ترك كرد، كار دريافت مجوز‌هاي لازم براي برگزاري اين كنسرت آغاز شده ‌است. وي درباره اجراي کنسرت هم مي‌گويد: "کنسرت گروه موسيقي آريان در سه قسمت اجرا مي‌شود؛ در بخش اول اين اجرا هشت قطعه از گروه آريان اجرا مي شود و پس از آن کريس دي‌برگ هشت قطعه به تنهايي اجرا خواهد کرد و قسمت پاياني هم به اجراي قطعات مشترک گروه آريان و کريس دي‌برگ اختصاص دارد." به گفته او، سال گذشته مسؤولان موسيقي وزارت ارشاد اعلام کردند که هيچ مشکلي براي اين کنسرت وجود ندارد، و مي افزايد: ما ابتدا قصد داشتيم اين کنسرت را تابستان در استاديوم دوچرخه‌سواري آزادي برگزار کنيم، اما شايد زمان کنسرت به مهر و آبان موکول شود. ما تاکنون در خصوص مسائل مالي با کريس دي‌برگ و هيات همراهش صحبتي نکرده‌ايم و ايشان نيز هيچ پولي را دريافت نکرده‌اند؛ بلکه تنها با احترام به صلح و انسان دوستي همه کارها را انجام داده‌اند و تازه قصد داريم بعد از اين نشست، درخصوص اين‌گونه موارد صحبت کنيم."  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن