تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813022380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام و بچه ها


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: امام و بچه ها
امام خميني
هر وقت خاطره هايي که از او تعريف مي کنند را مي خوانيم و مي شنويم، بازهم دوست داريم به خواندن و شنيدن ادامه دهيم، بازهم مي شود از همان خاطره ها درس هاي زيادي گرفت. دوستان خوبم همانطور که مي دانيد و يا از بزرگترهاي خود شنيده ايد امام خميني (ره) با کودکان بسيار مهربان بودند، آنقدر که گاهي اوقات با بچه ها بازي مي کردند.در ادامه شما را به خواندن چند خاطره از نحوه برخورد ايشان با کودکان دعوت مي کنم.
امام خميني
کاش عکس مي گرفتمحاج احمد آقا (فرزند امام خميني(ره)) تعريف کرده اند که :بار ها شده بود که من وارد اتاق مي شدم و امام مرا نمي ديدند. من مي ديدم که امام به زانو روي زمين نشسته اند و پسرم، علي، روي دوششان سوار است.خيلي دلم مي خواست از آن صحنه ها فيلم يا عکس بگيرم.
امام خميني
توپ بازي با علي کوچولوآقاي عيسي جعفري( کسي که در خانه امام خميني (ره) خدمت مي کردند)  مي گويد: يادم هست که علي (نوه امام خميني (ره)) توپي داشت که با آن با امام بازي مي کرد.علي کوچولو توپ را با پايش به طرف امام (ره) شوت مي کرد، امام هم توپ را با پا برمي گرداند سمت علي کوچولو. در اين لحظات روحيه امام خيلي تازه مي شد.
امام خميني
ميهماني بچه هاآقاي عيسي جعفري خاطره ديگري تعريف مي کنند: يک روز با علي کوچولو به باغي رفتيم. يکي از محافظان، دختر بچه اي داشت که آنجا بود و بازي مي کرد.علي کوچولو گفت بايد او را ببريم پهلوي امام.هنگامي که او را پيش امام برديم وقت ناهار بود. آقا به علي کوچولو  گفت: دوستت را بنشان ناهار بخوريم.ما دو سه بار رفتيم که بچه ها را بياوريم تا مزاحم آقا نباشند اما امام مي فرمودند: نه، بگذاريد هرکس ناهارش را بخورد. بعد که آن بچه ناهارش را خورد، رفتيم و آنها را آورديم.
امام خميني
همبازي شدن امام خميني (ره) با کودکانبرادر همسر امام هم خاطره اي از بازي امام با بچه ها دارند، ايشان تعريف کردند که: روزي با پسرم، حامد که 4 ساله بود پيش امام رفتيم.امام در اتاقي نشسته بودند و يک گوني بزرگ که تا نصفه پر از کاغذ و نامه بود، در کنارشان قرار داشت.امام يکي يکي نامه ها را بيرون مي آوردند و مي خواندند. آنهايي را که لازم بود جواب بدهند جدا مي کردند تا بعداً به آنها بپردازند و بقيه را هم طرف ديگري مي گذاشتند.سلام کرديم و نشستيم.
امام خميني
امام با حامد شروع به صحبت کردند. پس از چند لحظه، امام با حامد شروع به بازي کردند. براي اينکه بچه مزاحم امام نباشد اجازه خواستم مرخص شوم و بچه را هم با خودم ببرم، اما امام گفتند: به بچه کاري نداشته باشيد، شما اگر کاري داريد مي توانيد برويد. من هم رفتم و بعد از نيم ساعت، فکر کردم شايد بچه امام را اذيت کند و مزاحم کار ايشان بشود براي همين برگشتم که او را ببرم اما ديدم که حامد سرش را روي پاي امام گذاشته و پاهايش را به ديوار تکيه داده و با امام صحبت مي کند و مي گويد: اين کاغذ را درست بگذار، درست بچين و از اين حرفها.
امام خميني
غذا دادن به گربه يکي از نوه هاي امام خميني (ره) ( سرکار خانم زهرا اشراقي) تعريف مي کنند: يک روز در منزل امام بوديم، ديديم حضرت امام گوشت غذايش را به گربه مي دهند. مادرم گفت: آقا توي اين گراني چرا گوشت را به گربه مي دهيد؟ حضرت امام با حالتي ناراحت رو به ما کردند و گفتند اين گربه ها با ما چه فرقي دارند؟ ما نفس مي کشيم، آنها هم نفس مي کشند. ما به آنها غذا ندهيم، کي بدهد؟ با استفاده از مطالب پايگاه اطلاع رساني امام خميني (ره)





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن