تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816968176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان در قزوين: مرغ بدون آنتي بيوتيك در تمامي استانها توليد مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس سازمان در قزوين: مرغ بدون آنتي بيوتيك در تمامي استانها توليد مي شود
يكي از برنامه‌هاي سازمان دامپزشكي كشور در سال جاري كاهش مصرف دارو در مراكز توليد دام و طيور است كه در اين راستا توليد مرغ بدون آنتي بيوتيك در راس برنامه‌ها قرار گرفته است.


قزوين - ايلنا: رئيس سازمان دامپزشكي كشور گفت: در حال حاضر ۶۰ كشتارگاه صنعتي دام و ۲۰۰ كشتارگاه صنعتي طيور در كشور فعاليت مي‌كند و به منظور تامين نيازهاي داخلي ساخت ۶۰ كشتارگاه ديگر آغاز شده است.

به گزارش ايلنا از قزوين [؛ دكتر سيد محسن دستور كه به منظور بازديد از واحدهاي پرورش دام و طيور و كشتارگاه‌هاي استان وارد قزوين شد و ضمن ديدار با رئيس سازمان جهاد كشاورزي، كاركنان و مديركل دامپزشكي استان قزوين در جريان فعاليتهاي اين اداره كل قرار گرفت.

رئيس سازمان دامپزشكي كشور سالن ورزشي مهرگان اداره كل دامپزشكي قزوين را نيز افتتاح كرد.

اين سالن ورزشي با ۲۸ ميليون تومان هزينه ساخته شده و داراي دو دستگاه دوچرخه ثابت و درازكش، سه دستگاه ترد مي‌ل، يك دستگاه فوتبال دستي و وسايل ورزشي همگاني است.

*مرغ بدون آنتي بيوتيك در تمامي استان‌ها توليد مي‌شود

دكتر دستور در اين بازديد در جمع خبرنگاران با تشريح فعاليت‌هاي سازمان دامپزشكي افزود: يكي از برنامه‌هاي سازمان در سال جاري كاهش مصرف دارو در مراكز توليد دام و طيور است كه در اين راستا توليد مرغ بدون آنتي بيوتيك در راس برنامه‌ها قرار گرفته است.

وي افزود: به دليل حجم بالاي توليد طيور اولين مرحله كاهش مصرف دارو در واحدهاي مرغداري كشور آغاز شد كه توليد مرغ بدون آنتي بيوتيك در ۱۲ استان كشور از جمله قزوين به صورت پايلوت آغازگرديد كه مورد استقبال مرغداران واقع شده است.

رئيس سازمان دامپزشكي كشور تصريح كرد: در دو سال آينده توليد مرغ بدون آنتي بيوتيك در تمامي استانهاي كشور آغاز مي‌شود.

وي گفت: در حال حاضر ميزان مصرف دارو در واحدهاي دامي و طيور كشور سالانه ۸۰۰ تا يك هزار ميليارد تومان است كه با توليد مرغ بدون آنتي بيوتيك اين هزينه به نحو قابل توجهي كاهش خواهد يافت.

*فعاليت كشتارگاههاي سنتي غيربهداشتي متوقف مي‌شود

اين مسئول يادآورشد: براي جلوگيري از كشتارهاي سنتي غيربهداشتي در مناطق مختلف كشور طرح نظارت و ساماندهي اين مراكز با جديت پيگيري و اجرا مي‌شود و با تشويق بخش خصوصي، بازسازي كشتارگاه‌ها، جايگزين شدن كشتارگاه‌هاي صنعتي و مدرن، از فعاليت مراكز كشتار غيربهداشتي جلوگيري مي‌شود.

رئيس سازمان دامپزشكي كشور بيان كرد: در حال حاضر ۳۵۰ كشتارگاه سنتي در كشور فعال است كه فعاليت آن‌ها تحت نظارت سازمان دامپزشكي صورت مي‌گيرد و در صورت لزوم تذكر بهداشتي به آن‌ها داده مي‌شود.

*تشكيل ۱۰ هزار پرونده تخلف/ دو ميليون و ۵۰۰ هزار مورد بازرسي

وي برخورد قاطع با كشتار غيربهداشتي را براي تامين سلامت مردم از سياست‌هاي اين سازمان ذكر كرد و گفت: در سال گذشته بيش از دو ميليون و ۵۰۰ هزار مورد بازرسي از مراكز توليد فرآورده‌هاي دامي و طيور به عمل آمد كه اين ميزان در مناسبت‌ها نيز بيشتر مي‌شود كه در اين زمينه ۱۰ هزار پرونده تخلف در سطح كشور تشكيل شده است.

*واكسن طيور تامين شده

معاون وزير جهاد كشاورزي درخصوص تامين واكسن مورد نياز واحدهاي پرورش طيور نيز اظهارداشت: بخشي از واكسن مورد نياز مرغداري‌ها در داخل و بخشي از خارج تامين مي‌شود كه در اين زمينه هيچ مشكلي نداريم و با تقويت توليدكنندگان داخلي زمينه تامين واكسن اين واحد‌ها نيز در داخل فراهم خواهد شد.

رئيس سازمان دامپزشكي كشور يادآورشد: در زمينه واردات گوشت قرمز و سفيد هم نظارت كامل صورت مي‌گيرد تا سلامت مردم به مخاطره نيفتد و هر فرآورده‌اي كه مجوز واردات بگيرد از نظر ما سالم است و هيچ مشكلي ندارد.

*راه اندازي چهار آزمايشگاه مرجع

سيد محسن دستور از راه اندازي آزمايشگاه مرجع در مناطق مختلف كشور هم خبرداد و گفت: امسال چهار آزمايشگاه مرجع در چهار نقطه كشور از جمله قزوين راه اندازي مي‌شود كه اين كار به تامين سلامت مواد غذايي هم كمك خواهد كرد.

وي اجراي طرح كنترل كيفي و بهداشتي محصولات دامي را از اولويت‌هاي اين سازمان در سال جاري دانست و افزود: اين كار در قالب دو طرح جداگانه در خصوص محصولات دامي و آبزيان اجرايي خواهد شد.

*۴۰ ميليارد تومان اعتبار ملي/ ۳۰ ميليارد تومان يارانه‌اي

دستور ميزان اعتبارات امسال سازمان دامپزشكي كشور را در بخش ملي ۴۰ ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: ۳۰ ميليارد تومان در قالب اعتبارات يارانه‌اي به سازمان اختصاص يافته و اعتبارات استاني هم ۱۵۰ ميليارد تومان تعيين شده است.

وي با ابراز خرسندي از فعاليتهاي قابل توجه دامپزشكي استان قزوين اظهارداشت: استان قزوين به دليلي موقعيت كشاورزي و صنعتي از جايگاه خاصي برخوردار است ودر زمينه صنعت طيور نيز سرمايه گذاري خوبي صورت گرفته كه تقويت دامپزشكي استان ضروري است.

وي افزود: داشتن آزمايشگاه مرجع در قزوين از ضروريات بود كه در استان ساخته شده كه اين مركز مي‌تواند در تعيين سلامت مواد غذايي توليدي استان و كشور نقش موثري ايفا كند.

دستور بيان كرد: ظرفيت خوبي در استان قزوين وجود دارد و ما نيز براي تامين نيروي انساني مورد نياز اين اداره كه از مراكز فعال و شاخص كشور محسوب مي‌شود حمايت لازم را انجام خواهيم داد.

رئيس سازمان دامپزشكي كشور همچنين ضمن ديدار با استاندار قزوين، از كشتارگاه دام دشت بره، صنايع دام و طيور بوئين زهراو شبكه دامپزشكي شهرستان بوئين زهرا هم بازديد كرد.

*رئيس دامپزشكي كشور با استاندار قزوين ديدار كرد

احمد عجم در اين ديدار بر افزايش ظرفيت توليد دارويي دام و طيور در كشور و رفع نياز به واردات آن تأكيد كرد و خواستار رفع دغدغه‌هاي توليد كنندگان دام و طيور كشور خصوصاً استان قزوين شد.

وي قزوين را يكي از استانهاي مهم كشور در زمينه توليدات دامي و طيور ذكر كرد و افزود: همگي بايد تلاش كنيم تا نيازهاي دامداران و مرغداران كشور براي توليدات خود مرتفع شود.

سيد محسن دستور نيز در اين ديدار از رفع نگراني‌هاي دامداران و مرغداران كشور در زمينه توليدات واكسن‌هاي دام و طيور طي آينده‌اي نزديك خبر داد.

وي ادامه داد: براي اين امر از ظرفيت‌هاي استان‌ها خصوصاً قزوين استفاده خواهد شد.

*رئيس دامپزشكي كشور از كشتارگاه صنعتي دام قزوين بازديد كرد

دكتر دستور در اين بازديد از نزديك در جريان نحوه فعاليت تنها كشتارگاه صنعتي دام قزوين قرار گرفت.

پس از كشتارگاه مكان بعدي كه رئيس سازمان دامپزشكي كشور مورد توجه قرار داد يكي از ميادين دام قزوين بود كه علي رغم ظرفيت بالاي آن بصورت نيمه فعال در حال كار بود.

آخرين بخش از برنامه سفر رئيس سازمان دامپزشكي كشور به حضور در منطقه بوئين زهرا، بررسي وضعيت منطقه وديدار با پرسنل شبكه دامپزشكي اين شهرستان تعلق گرفت، كه پرسنل شاغل در اين اداره در ديداري صميمانه، مشكلات خود را با رئيس سازمان دامپزشكي كشور بيان نموده وايشان نيز جهت رفع اين مشكلات قول مساعد داد.

در پايان دكتر سيد محسن دستور رئيس سازمان دامپزشكي كشور با توجه به ظرفيت بالاي دام وطيور در استان قزوين وموقعيت خاص جغرافياي آن -كه در مسير ترانزيتي چند استان قرارگرفته – اين منطقه را در سطح كشور داراي اهميت بالايي توصيف واز عملكرد مجموعه دامپزشكي استان ابراز رضايت نمود.

لازم به ذكر است در اين سفر آقاي دكتر رضايي مدير كل حوزه رياست و خانم مهندس زارعان رئيس روابط عمومي سازمان دامپزشكي كشور ايشان را مشايعت مي‌كردند.

جمعه|ا|15|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن