تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816708635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا سپاهان هميشه پيشتاز و مدعي‌‌است؟ درس پايداري و كار تشكيلاتي زردها


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: چرا سپاهان هميشه پيشتاز و مدعي‌‌است؟ درس پايداري و كار تشكيلاتي زردها
جام جم آنلاين: سپاهان شايد قهرمان فصل رو به پايان ليگ برتر فوتبال كشور بشود و شايد هم نشود، امافرقي نمي كند ، زيرا تيمي كه مي‌كوشد سومين قهرماني متوالي‌اش را در اين پيكارها به دست آورد و مجموعا براي چهارمين‌بار جام قهرماني را تصاحب كند، يك درس مهم به ساير اهالي اين ليگ داده و آن، درس پايداري و كار تشكيلاتي و لزوم پرداختن هرچه عميق‌تر به اين امور است.


وقتي تابستان سال پيش امير قلعه‌نويي طراح 2 قهرماني متوالي زردهاي اصفهاني، زاينده‌رود را ترك كرد و به تبريز رفت تا آرزوي بزرگ و قديمي تراكتورسازان را محقق كند و خسرو حيدري به آغوش خانواده «آبي» بازگشت و غلامرضا عنايتي به صبا پيوست تا احيا شود و هادي عقيلي، بازيكن ليگ قطر شد و سيدمهدي رحمتي هم راه حيدري را رفت و يانوش ازبكستاني هم نصف‌جهان را ترك كرد، كمتر كسي پيدا مي‌شد كه شانس قهرماني مجدد را براي سپاهان قائل باشد. اين همه مهره كليدي بروند و سپاهان مجددا در صدر بايستد؟

وقتي كرانچار آمد

مسائل برخاسته از تندخويي‌هاي لوكا بوناچيچ و كنار رفتن محمدرضا ساكت از پست حدودا 10 ساله‌اش (مديرعاملي) ديگر نكاتي بود كه بر گمانه‌زني فوق در سپاهان مهر تاييد فزون‌تري مي‌زد، اما ناگهان همه چيز عوض شد. هنوز نيم‌فصل تمام نشده بود كه لوكا به سبب حمايت نشدن از جانب عليرضا رحيمي (جانشين ساكت) در جنگ قدرتي كه با برخي بازيكنان ناراضي و قيام‌كرده سپاهان (به سركردگي محسن بنگر) داشت، مجبور به ترك اين تيم شد و هموطنش زلاتكو كرانچار كه درست در نقطه مقابل و 180 درجه متفاوت با وي است، ‌جاي او را گرفت. او با سياست برخوردهاي ملايمش بزودي دل همه را به دست آورد و سپاهان را به موفقيت‌هاي سابقش بازگرداند.

خريد ميان‌فصل برونو سزار برزيلي كه يك خريد كليدي در خط‌حمله زردها تلقي شد و جرقه‌هاي يك مهاجم جوان ديگر كه آلبانيايي و نامش جواهير سوكاي است و همچنين مديريت عالي محرم نويدكيا در طول فصل كه همچنان ميدان‌دار است و كمك فابيو جان واريوي آشنا به او، درخشش‌هاي گاه به گاه سيدصالحي و اميد ابراهيمي و البته آثار حضور حسيني كه يك ملي‌پوش پرتجربه است، بازي‌هاي قدرتي بنگر كه سابقه بازي‌هاي ملي زيادي دارد و افزون بر آنها كوشش دائمي بيك‌زاده و جمشيديان سپاهان را به نقطه رفيع كنوني كشاند؛ نقطه‌اي سرشار از كارايي و اعتماد به نفس كه باعث مي‌شود اين تيم از اخراج حسن اشجاري در مسابقه با فولاد، باكي به دل راه ندهد و 10 نفره در اهواز 2 بر يك برنده شود و ماجراي قهر و ناز عماد رضا را با عدم استفاده از وي در چند هفته متوالي بخوبي برچيند و حسن جعفري را رو كند كه هرچند خسرو حيدري نيست، اما از كشف‌هاي جديد فوتبال ايران در پست بال راست به شمار مي‌رود. اين سپاهان به واقع آنقدر سر حال است كه حتي رحمان احمدي را كه در سال‌هاي اخير يا نيمكت‌نشين بوده يا غيرقابل اعتماد و لرزان، امسال وادار به ارائه بهترين بازي‌ها درون دروازه خود كند و سبب شود كه وي دروازه‌باني متفاوت به نظر برسد.

برنامه‌هاي لجستيكي

سپاهان در گذر زمان پخته‌ترين باشگاه فوتبال كشورمان در 10، 12 سال اخير نشان داده است. يك بررسي ولو گذرا به شما مي‌گويد تغيير مربيان در سپاهان تغيير چنداني در وضعيت و نتايج اين تيم به وجود نياورده و سپاهان در 11 دوره برپايي ليگ برتر هميشه خوب و اغلب مدعي عنوان نخست بوده است.

نكته: زلاتكو كرانچار كه رفتارش درست در نقطه مقابل و 180 درجه متفاوت با لوكاست، ‌جاي وي را گرفت. كرانچار با سياست برخوردهاي ملايمش بزودي دل همه را به دست آورد و سپاهان را به موفقيت‌هاي سابقش بازگرداند

سه قهرماني كه يك ركورد در ليگ برتر است و اولي با فرهاد كاظمي حاصل آمد و دو تاي بعدي با هدايت قلعه‌نويي كوچ كرده از تهران و 3 بار فتح جام حذفي ايران در طول همين مدت نمايانگر كارهاي درست استراتژيك و رعايت و اجراي صحيح برنامه‌هاي لجستيكي در سپاهان است. اين تيم در ميدان‌هاي مختلف نتيجه مي‌گيرد چون به فرد و مربي وابسته نيست و هميشه از قوت تشكيلاتش و از كار سازماني خود نيرو مي‌گيرد و در اين زمينه‌ها لااقل در فوتبال ايران كم‌نظير است.

البته تاثير اين مربي‌ها بر كار سپاهان قدري متفاوت بوده و كم و زياد داشته، يكي پيام‌آور قهرماني بوده و ديگري زردها را تا رده‌هاي دوم و سوم جدول ليگ برتر بالا كشيده، اما كمتر اتفاق افتاده كه آنها از هرم ليگ دور افتاده باشند.

از اين نظر استمرارشان از پرسپوليس هم بيشتر بوده و با استقلال شانه به شانه ساييده‌اند.

يادگارهاي لوكا

همين لوكابوناچيچ كه در دومين مقطع سرمربيگري‌اش در سپاهان آبش با سران اين باشگاه و برخي بازيكنان در يك جوي نرفت، پيشينه نايب قهرمان كردن اين تيم در جام باشگاه‌هاي آسيا در سال 2007 را دارد و اگر سال پيش مساله استفاده ناآگاهانه او از يك بازيكن دو اخطاره (رحمان احمدي)‌ پيش نمي‌‌آمد چه بسا سپاهان را باز به فينال باشگاه‌هاي قاره مي‌رساند چنان كه تيم السد قطر كه 2 بار به سپاهان باخت و به خاطر مساله احمدي بالا رفت بعدا قهرمان آسيا و تيم سوم باشگاه‌هاي جهان شد و از ياد نبرده‌ايم كه همين لوكا با جوانگرايي‌هايش امثال حسين پاپي را به فوتبال ما معرفي كرد و سيد صالحي را به درجات بالاتري از بهره‌دهي رساند.

حتي قلعه‌نويي

كمتر كسي فكر مي كرد مساله جدا شدن امير قلعه‌نويي از سپاهان در پايان فصل گذشته و تبعات آن اين قدر مثبت باشد، ‌سند ديگري بر صحت اين ادعاست كه تيم اصفهاني به سبب قوت كار تشكيلاتي‌اش راه‌ها را هموار مي‌كند و وابسته به يك مربي خاص نيست. رسيدن مجدد سپاهاني‌ها به صدر و جنگي كه در هفته‌هاي اخير با استقلال و تراكتورسازي بر سر قهرماني ليگ برتر داشته‌اند، نشان مي‌دهد كه قلعه‌نويي به رغم تمام تاثيرگذاري غيرقابل انكارش بر تيم‌هاي تحت فرماندهي‌اش تنها دليل قهرماني‌هاي سپاهان نبوده و شايد دليل اصلي و عمده هم نبوده(!) و اگر اين چنين مي‌بود، سپاهان اينك نيز نبايد در صدر مي‌نشست.

فرجام كار سپاهان در پايان فصل هر چه باشد، خدشه‌اي بر ارزش‌هاي اين تيم و اهميت آن چه نه فقط در اين فصل بلكه در كل دوران برگزاري ليگ حرفه‌اي ايران انجام داده، وارد نخواهد كرد و اين تيمي است كه هرچند در خريدهايش دست و دلبازي داشته و دو سه سال پيش رحمتي، حيدري و جان‌واريو را با قيمت‌هايي نجومي خريد، اما امثال پاپي، كريميان، جمشيديان، سيدصالحي، ابراهيمي و جعفري و البته نويدكيا را به فوتبال ايران معرفي كرده كه يا دست‌پرورده‌هاي مستقيم اين باشگاهند يا در جواني به سپاهان آمده و آنجا بالنده شده‌اند. نمادهاي دورتر باشگاه مثل لئون استپانيان و محمود كريمي نيز در اين ارتباط از ياد نرفتني‌ هستند زيرا گذشته‌اي را به نمايش مي‌گذارند كه با وضعيت كنوني باشگاه پيوند خورده است.

در دوران حرفه‌اي

در دوراني كه كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC)‌ دائما حرفه‌اي بودن را از باشگاه‌هاي ما مي‌طلبد و دست‌هاي ما در اين زمينه تقريبا خالي است و مي‌كوشيم با جور كردن مدارك و پرونده‌هايي خودمان را همان قدر استاندارد جلوه بدهيم كه نهاد حاكم بر فوتبال آسيا و به واقع فيفا مي‌خواهند، سپاهان نمونه و نماد تمامي حرفه‌اي‌گري‌هاي گمشده در باشگاه‌هاي ما و دليل روشني بر پيشتازي‌هاي خود و عدم پيشتازي‌هاي سايرين و از اين بابت سزاوار تقدير است.

وصال روحاني / جام‌جم

پنجشنبه|ا|14|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن