تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816984140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش درصد جابجايي مسافران با قطار، درصد تلفات جاده اي كشور را كاهش مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: افزايش درصد جابجايي مسافران با قطار، درصد تلفات جاده اي كشور را كاهش مي دهد
اصفهان- قائم مقام راه آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: هر قدر درصد جابجايي مسافران با قطار افزايش يابد، درصد تلفات جاده اي كشور كاهش پيدا مي كند.


به گزارش ايرنا، "طالب زارع" روز سه شنبه در مراسم توديع و معارفه مديركل راه آهن استان اصفهان با بيان اينكه در بخش حمل و نقل جاده اي سالانه حدود 10 هزار ميليارد تومان خسارت جاني به كشور وارد مي كند ، اظهارداشت: كمتر از 25/0درصد اين هزينه مربوط به بخش حمل و نقل ريلي يعني حدود 58 نفر در سال است.

وي افزود: تعداد حوادث در بخش ريلي در سال 90 نسبت به سال ماقبل آن ، 15 درصد كاهش داشت.

قائم مقام راه آهن جمهوري اسلامي ايران همچنين گفت: استان اصفهان حدود هفت درصد خطوط اصلي شبكه ريلي كشور را به خود اختصاص داده است.

وي با بيان اينكه بيش از 17 درصد عملكرد ريلي كشور در قلمرو جغرافيايي استان اصفهان قراردارد، افزود: اين استان بعد از استانهاي هرمزگان و يزد در جايگاه سوم در اين زمينه قرار دارد.

به گفته زارع، استان اصفهان در زمينه ورود و تخليه بار با 37 درصد سهم كشور، جايگاه نخست كشور را به خود اختصاص داده است.

وي خاطرنشان كرد: بيشترين وزن تقاضاي بار معدني هم ويژه شركتهاي ذوب آهن و فولاد مباركه اصفهان است.

قائم مقام راه آهن جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه استان اصفهان بيش از سه برابر ظرفيت اقتصادي ايجاد شده در شبكه ريلي بهره وري مي كند، اضافه كرد: بخش عمده اي از منابع داخلي راه آهن از طريق عمليات اجرايي در سه استان هرمزگان، يزد و بويژه استان اصفهان اتفاق مي افتد.

وي اظهار داشت: با وجود اجرا شدن قانون هدفمندسازي يارانه ها و اصلاح قيمتها، استان اصفهان در سال گذشته، 27 درصد افزايش عملكرد در تناژ داشت.

زارع خاطرنشان كرد: 12 درصد "تن كيلومتر" در بخش افزايش حجم و جابجايي عمليات بار در استان اصفهان اتفاق افتاده كه نشان دهنده موفقيت اين استان در چند سال اخير است.

وي با بيان اينكه اولويت نخست بخش حمل و نقل در سند چشم انداز سال 1404، توسعه حمل و نقل ريلي است، تاكيد كرد: سالانه حدود دو هزار و 200 ميليارد تومان از عملكرد بخش ريلي صرفه جويي مي شود.

قائم مقام راه آهن جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه در سال 91، سهم بخش ريلي از منابع عمومي بخش حمل و نقل از 19 درصد به 27 درصد افزايش پيدا كرده است، افزود: يكهزار و 400 ميليارد تومان اعتبار براي بخش ريلي پيش بيني شده است.

وي با اشاره به سند چشم انداز 1404 اظهار داشت: در سهم جابجايي بار پيش بيني شده كه از 11 درصد(معادل 33 ميليون تن) به 30 درصد(معادل 144 ميليون تن) افزايش داشته باشد.

زارع افزود: در اين سند همچنين پيش بيني شده كه در بخش مسافر از 10 درصد(معادل 28 ميليون نفر) به 18 درصد(معادل 52 ميليون نفر) جابجايي در شبكه حمل و نقل كشور برسد.

به گفته وي، در بحث خطوط دوم كه رويكرد اصلي راه آهن جمهوري اسلامي ايران است، احداث يك هزار و 500 كيلومتر در كنار خطوط فعلي و در نقاطي كه بازده اقتصادي دارد، پيش بيني شده است.

قائم مقام راه آهن جمهوري اسلامي با بيان اينكه پيش بيني شده است دو هزار و 600 كيلومتر خطوط راه آهن به بهسازي و نوسازي احتياج دارد، افزود: تاكنون 350 كيلومتر از اين خطوط بهسازي شده و قرار است در سالجاري 500 كيلومتر ديگر بهسازي و نوسازي شود.

به گفته وي، براي 19 طرح در حوزه بهره برداري راه آهن كه به عنوان طرحهاي مهر ماندگار است، از محل بند دو قانون بودجه 90، 200 ميليارد تومان تزريق شده است.

زارع خاطرنشان كرد: پيش بيني شده در سال 91 براي تكميل اين 19 طرح، تركيبي از منابع يعني حدود يكهزار و 100 ميليارد تومان از محل فروش اوراق مشاركت و حدود 400 ميليارد تومان از محل فروش سهام راه آهن هزينه شود.

وي اضافه كرد: براي عملياتي كردن 19 طرح مهر ماندگار نياز به سه هزار و 700 ميليارد تومان منابع مالي است.

در اين مراسم از زحمات "بهروز تاكي" مديركل سابق راه آهن اصفهان تقدير و "حسن ماسوري" به عنوان مديركل جديد راه آهن استان اصفهان معرفي شد.

پ/7140/1011

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80107406

سه|ا|شنبه|ا|12|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن