تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816926854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني:نمي‌توان عدالت‌خواه بود اما قانون‌گرا نبود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: لاريجاني:نمي‌توان عدالت‌خواه بود اما قانون‌گرا نبود
نمي‌توان عدالت‌خواه بود اما قانون‌گرا نبود
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نمي‌شود كسي عدالتخواه باشد اما قانونگرا نباشد، تأكيد كرد: بايد هم لساناً و هم عملاً ملتزم به قانون بود.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از مركز اطلاع رساني مجلس شوراي اسلامي علي لاريجاني در هشتمين همايش حكمت مطهر در بزرگداشت علامه مطهري گفت: ما اينجا جمع شده ايم تا ضمن بررسي آراء حكيم شهيد مطهري، نسبت خود با اين مرد بزرگ و فرزانه را بسنجيم و ببينيم در كليت نظام جمهوري اسلامي تا چه اندازه به آراء و انديشه هاي او نزديك شده ايم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: ترديدي نيست كه توجه خاص به نظريات شهيد مطهري در زمينه هاي مختلف در حركت جمهوري اسلامي ايران وجود داشته و مديران و سياستمداران كشور تعلق خاطر به او دارند اما مسئله مهم اين است كه تا چه اندازه به يك الگوي راه بر اساس نظريات اين عالم فرزانه دست يافته ايم.

وي افزود: با بررسي آثار متعدد شهيد مطهري در حوزه هاي مختلف كلامي، اجتماعي و سياسي كه سلوك و رفتار او را نيز نشان مي دهد، در مي يابيم پايه هاي فكري ايشان در تكوين جامعه براساس سه اصل عدالت، معنويت و آزادي قرار گرفته است.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: وقتي مطهري درباره آزادي صحبت مي كند، پشتوانه معنوي را مد نظر قرار مي دهد و معتقد است آزادي معنوي مي تواند حركت جامعه را از بعد آزادي هاي فكري و اجتماعي تضمين كند.

وي با اشاره به نقد مطهري بر ليبراليسم غربي بيان كرد: شهيد مطهري در بحث عدالت نيز به پشتوانه معنوي آن توجه مي كند و نقد او بر ليبراليسم غربي آن است كه تك ساحتي تعريف شده است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه به مقايسه نظريات شهيد مطهري و جان راوز در باب عدالت پرداخت و افزود: اگر چه جان راوز به رفتار فعلي دنيا نقد دارد و در پي اصلاح و ترميم آن است اما نگاه ليبراليستي در او وجود دارد در صورتي كه نگاه شهيد مطهري از يك دقت عقلاني عميق برخوردار است و تئوري او در باب عدالت چند ركن دارد.

وي ادامه داد: توجه به فطرت الهي انسان مدنظر شهيد مطهري قرار گرفته و مي گويد انسان داراي استعدادهاي متعددي همچون پرستش، كسب علم، دانش و فعاليت اقتصادي است كه براي هر استعدادي حقي نهفته كه بايد محقق شود.

لاريجاني تصريح كرد: عدالت اينگونه معنا مي شود كه براي تحقق و بالفعل شدن استعدادها زمينه سازي شود و جامعه عادله آن است كه براي به فعليت رسيدن حضور فطري انسان ها زمينه سازي كنند و بر اين اساس، حتماً آزادي لازم است.

وي همچنين با اشاره به نظريات شهيد مطهري در عرصه سياست گفت: اگر از مردم سالاري ديني صحبت مي كنيم، پايه آن عدالت است و مردم بايد در عرصه سياسي براي مشاركت در سرنوشت شان و بالفعل كردن استعدادهاي خود در اين زمينه، مشاركت و حضور داشته باشند.

مسئله بيداري مسلمان ها و احياي حقوق از دغدغه هاي شهيد مطهري بود

وي تك ساحتي بودن آزادي در تفكر ليبراليستي را مورد نقد مطهري دانست و اضافه كرد: جامعه اي مي تواند در افراد خود بلوغ به وجود آورد كه همه ارزش ها در آن به صورت متوازن رشد كند.

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: يكي از دغدغه هاي مطهري، مسئله بيداري مسلمان ها و احياي حقوق آنها بود لذا برخي حرف ها كه در شرايط فعلي نيز مطرح مي شود و بيانگر تفكرات ناسيوناليستي است، ساختار منطقي ندارد و مورد نقد قرار مي گيرد.

وي با اشاره به آخوندزاده و كسروي كه مروج تفكرات ناسيوناليستي بودند يادآور شد: نظريه اي در كشور به وجود آمد كه تازيان به ايران حمله كردند و با به هم ريختن اين كشور متمدن، مردم را به زور مسلمان كردند و همين مسئله باعث شد شهيد مطهري كتاب خدمات متقابل ايران و اسلام را بنويسد.

شهيد مطهري با تفكر ملي گرايي مخالف نيست/ دغدغه شهيد مطهري امت واحده اسلامي بود

لاريجاني اضافه كرد: شهيد مطهري با تفكر ملي گرايي مخالف نيست بلكه ناسيوناليسم معقول را قبول دارد كه جنبه خرافات نداشته باشد و به رشديافتگي جامعه و همبستگي مردم كمك كند.

وي با بيان اينكه نمي توان هر چيزي را كه از خارج از مرزها آمده است، غير ملي خواند و گفت: برخي افكار جنبه جهاني دارد و ملتي نيز آن را مي پذيرد زيرا ملت ها دور افكار خود ديوار نكشيده اند؛ ورود اسلام به ايران نيز از اين جمله است ولي اشتباه ناسيوناليست هاي متعصب اين بود كه فكر مي كردند اعراب مردم را به زور مسلمان كرده اند و يا رواج مكتب شيعه در ايران به دليل ضديت با اعراب بوده است.

لاريجاني افزود: نمي توان گفت اسلام به دليل آنكه از خارج از مرزها آمده، مخالف ناسيوناليسم است و بايد كنار گذاشته شود و دغدغه شهيد مطهري نيز قطعه قطعه كردن مسلمانان بود زيرا وي به امت واحده فكر مي كرد و زماني كه از مصلحين بزرگ سخن مي گفت تمام جغرافياي اسلامي را مدنظر قرار داشت.

امروزه حرفهاي خامي در باب ناسيوناليستي مطرح مي‌شود/شهيد مطهري امت اسلامي و وحدت كل مسلمين را مدنظر داشت

رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: كشور ما در دوره هاي مختلف از اينگونه ناسيوناليسم هاي خام و متعصبانه داشته است اما در شرايط فعلي نبايد چنين حرف هايي در كشور زده شود زيرا شهيد مطهري سال ها پيش اين مسئله را روشن كرده و البته تأكيد داشته برخي خصوصيات ملي در كشور ما وجود دارد كه اگر جنبه ايستايي در برابر رشد يافتگي ايجاد نكند، مفيد و مطلوب است و در صورت محصور كردن ما در برابر پذيرش افكار بزرگ و جهاني، رد مي شود.

وي با اشاره به اينكه شهيد مطهري معتقد بود مسلمانان بايد بر پايه هاي فكري ديني در برابر استعمارگران بايستند گفت: گاهي برخي موضوعات در جامعه مطرح مي شود كه اگر چه موضوعيت مهمي ندارد اما بايد در ارزيابي آن به تفكرات شهيد مطهري رجوع كرد و كساني كه چنين صحبت هايي مي كنند، جدا از تعلق عاطفي، بايد كتاب هم بخوانند كه چنين حرف هاي سطحي در جامعه مطرح نكنند.

رئيس قوه مقننه با بيان اينكه گاهي چنين صحبت هاي غلطي مدتي فكر جامعه را به موضوعاتي مي پيچاند كه نتيجه اي نيز ندارد گفت: شهيد مطهري امت اسلامي و وحدت كل مسلمين را مدنظر داشت و اكنون كه دنياي اسلام حركت جديدي آغاز كرده از منظر ايشان بسيار مبارك است و بايد با فكر اسلامي تقويت شود تا همبستگي هاي ملت هاي مسلمان در هم تنيده شود.

رهبر معظم انقلاب پرچمدار بيداري اسلامي بود

وي ادامه داد: زحمات زيادي كشيده شده تا اين انقلاب ها بروز پيدا كرده و نبايد با برخي تحليل هاي خام از جمله آمريكايي فرض كردن اين جنبش ها، كل آنها را زير سؤال برد.

لاريجاني تصريح كرد: اين حركت ها جهشي براي مسلمانان به شمار مي رود و البته برخي رفتارها كه بعضاً از سوي رهبران انقلابيون رخ مي دهد، نبايد ما را از آن جنبش مأيوس و يا نسبت به آن بدبين كند زيرا اين حركت ها عميق است و بايد براي غني سازي و بارور شدن ظرفيت هاي اسلامي در آن تلاش كرد.

وي با بيان اينكه اشتباهات تاكتيكي برخي رهبران نبايد ما را نگران كند گفت: بيداري اسلامي از آرزوهاي شهيد مطهري بود و بنابراين نظام و ملت ما وظيفه بزرگي در مقابل آنها دارد تا از چنين مراحل ابتدايي عبور كنند و درك درستي در رهبران جمهوري اسلامي ايران نسبت به اين انقلاب ها وجود داشت.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پشتيباني رهبر معظم انقلاب از بيداري اسلامي در منطقه تصريح كرد: آيت الله خامنه اي پرچمدار بيداري اسلامي در يك سال گذشته بود و چنين حركتي برداشتي درست از تفكر شهيد مطهري است و بنابراين بايد توجه داشت برخي حرف هاي سطحي در مورد ناسيوناليسم، مبناي درستي ندارد.

ابهام در تئوري پردازي آفت انقلاب است

وي به رويكرد شهيد مطهري در عرصه اقتصادي اشاره كرد و گفت: رويكرد جمهوري اسلامي در آباداني كشور و تحقق عدالت حائز اهميت است و مسئولان مختلف از ابتداي انقلاب اين دغدغه را داشتند اما بحث شهيد مطهري آن است كه ابهام در طرح ها و تئوري پردازي آفت انقلاب است همچنانكه در بحث عدالت دچار نوساناتي در كشور بوديم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حاكميت نگاه شبه سوسياليستي در ابتداي انقلاب گفت: برخي از مديران سياسي به اين تفكر پايبند بودند كه اگر جنبه تاكتيكي داشت، مشكلي ايجاد نمي كرد اما از نظر ذهني به عنوان يك روش عادلانه به بار نشسته بود و اين نكته محل اشكال است و شهيد مطهري آن را مخل عدالت مي دانست.

وي با اشاره به ابراز علاقه جريان چپ در جامعه به بحث عدالت يادآور شد: شهيد مطهري در نظريه اقتصادي چنين تفكري را مخل عدالت و موجب رشد پيدا نكردن استعدادها مي دانست و در رد آن تلاش كرد.

برخي كارها نه به رقابت كمك مي‌كند، نه عدالت، نه مشاركت عامه

لاريجاني رقابت را در نظريه شهيد مطهري يك ركن اساسي تعريف كرد و توضيح داد: بحث عدالتي كه امروزه در جامعه ما مطرح مي شود، آيا تعريف سازگاري دارد و دقيق است؛ در حالي كه من فكر مي كنم اينگونه نيست و گاهي برخي كارها انجام مي شود كه نه به رقابت كمك مي كند و نه به مشاركت عامه و بنابراين كشور را دچار مشكل مي كند.

وي چنين روندي را نقيصه كشور ما دانست و تأكيد كرد: بايد به نظريه دكتر مطهري در باب عدالت رجوع كرد كه ايشان معتقد است ضمن آنكه وجود رقابت در جامعه ضروري است، ساير ارزش ها نيز بايد رشد پيدا كند و زمينه براي بلوغ استعدادها فراهم شود و در اين رهگذار، طرح آمايش سرزميني ضروري به نظر مي رسد تا مثلاً كسي كه در بلوچستان زندگي مي كند مانند فردي كه در تهران است از امكانات لازم براي رشد و بلوغ برخوردار باشد.

معتقدم هر مسابقه‌اي به قانون نياز دارد

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به برنامه توسعه و ضرورت ايجاد عدالت براي تمام مردم كشور بيان كرد: از مختصات فكري شهيد مطهري در بحث عدالت قانونگرايي است و چنين بحثي در آراي ساير متفكرين نيز وجود دارد و معتقدم هر مسابقه اي به قانون نياز دارد.

لاريجاني تأكيد كرد: اگر به دنبال تحرك افراد در جامعه هستيم، بدون ضابطه نمي توان به آن دست پيدا كرد و به قانون نياز دارد؛ لذا كسي كه از عدالت سخن مي گويد و به قانون بي توجه است، دچار سوء تفاهم با خود شده است زيرا نمي شود كسي عدالتخواه باشد اما قانونگرا نباشد، بايد هم لساناً و هم عملاً ملتزم به قانون باشد.

فرار از قانون منجر به هرج و مرج در كشور مي‌شود

وي با اشاره به وجود نقص قانونگرايي در جامعه گفت: شايد در افراد نيت خير وجود داشته باشد و تصور مي كنند اگر كارها را زودتر انجام دهند، بهتر است زيرا قانون ها دست و پا گيرشان مي كند در حالي كه چنين تفكري اشتباه است و كارها بايد براساس قانون جلو برود زيرا در غير اين صورت هرج و مرج در كشور به وجود مي آيد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: كساني كه به دنبال اجراي عدالت در جامعه هستند، يكي از مؤلفه هاي آن قانون است و سمت گيري به سوي محرومين، مورد ديگري است كه بايد به آن توجه شود به اين معنا كه اگر در جامعه فرد بيكاري وجود داشته باشد نبايد نگران نان شب خود باشد زيرا اين كار به دور از عدالت است و تأكيد مقام معظم رهبري مبني بر اينكه دغدغه بيمار، صرفاً بيماري باشد و نه تأمين مسائل مالي از اين منظر است.

قبيله‌گرايي در جامعه ما مردود است

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه عده‌اي در فولكس‌واگن هم جا نمي‌شوند، اما باقي‌مانده آنها چنين ادعاهايي در كشور دارند؛ تصريح كرد: به جاي اينكه مشكل مردم را مطرح كنيم، دائماً بحث‌ فتنه و انحراف مي‌شود؛ تا كي از ساكتين و راكبين و مارقين فتنه مي‌خواهيد حرف بزنيد؟

علي لاريجاني در هشتيمن همايش حكمت مطهر در بزرگداشت علامه مطهزي با بيان اينكه توافق نظريه عدالت نياز به توجه به همه ابعاد دارد، گفت: نمي‌توان ادعا كرد كمك به مردم باعث ايجاد عدالت در جامعه شده است، زيرا فكر شهيد مطهري آن است كه افراد در جامعه رشد پيدا كنند و بنابراين مسابقه و حركت در اين مسير ضروري است.

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به وجود برخي فاصله‌ها ميان شرايط كنوني جامعه و نظريات شهيد مطهري از منظر عدالت و توجه به توليد داخل بيان كرد: يكي از موارد مورد تاكيد شهيد مطهري آن است كه ملت مسلمان نبايد دست دوم باشد و بايد بتواند نيازهاي اصلي‌اش را خودش تامين كند، لذا لازم است در توليد داخل و كار و تلاش، زمينه فراگيري به وجود بيايد.

لاريجاني شعار امسال مقام معظم رهبري را مصداق تفكر شهيد مطهري دانست و افزود: كشور ما سالانه ۶۰ ميليارد دلار واردات دارد كه اگر ورود تكنولوژي جديد باشد از آن استقبال مي‌كنيم، اما اگر از اين طريق محصولات مصرفي وارد كشور شود، كمكي به توليد داخل نمي‌كند.

مي‌توانيم هسته اتم را بشكافيم اما چوب بستني را وارد ‌مي‌كنيم

وي مثال زد يكي از كالاهاي وارداتي كشور ما در شرايط فعلي چوب بستني است كه سالانه ۸۰ ميليون دلار واردات از كشور آلمان داريم؛ چطور است كه دانشمندان ما مي‌توانند هسته اتم را بشكافند اما يك چوب بستني هم نمي‌توانيم در داخل توليد كنيم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه اراده لازم در توليد داخلي وجود ندارد، تصريح كرد: مباحثي در باب جهاني‌سازي و جهاني‌شدن باب شده اما ما نبايد گول چنين صحبت‌هايي را بخوريم و با پيوستن به اين جريان خود را عقب نگه داريم و منابع كشور را براي توليد كالاهايي هزينه كنيم كه هيچ ضرورتي ندارد و مخل توليد است.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي درباره نگاه شهيد مطهري در حوزه سياست تصريح كرد: مسئوليت افراد در جامعه براساس وظايف، براساس وظايفي كه مي‌تواند براي ملت و با يك آراستگي معنوي انجام دهند، تقسيم مي‌شود و البته در اين راه رقابت هم لازم است، اما نه به اين معنا كه آراستگي معنوي زير پا گذاشته شود تا بتوانيم مسندي را به دست آوريم.

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينكه مشكل قدرت‌گرايي و دعواهاي قدرت در غرب آن را به ميدان گرگ‌ها تبديل كرده است، افزود: اگر كسي خود را اينگونه توجيه كند كه در ميدان رقابت سياسي به هر نحو ممكن طرف مقابل را تخريب كند تا خود را بالا بكشد، با فكر شهيد مطهري در تناقض است و فاصله بسياري دارد.

مطهري ميدان عمل را براي همه افراد و گروه‌ها باز گذاشت

لاريجاني تاكيد كرد: همانقدر كه شهيد مطهري در ميدان انديشگي حساس بود و با انحرافات به جد و با شجاعت برخورد مي‌كرد، در ميدان عمل راحت مي‌گرفت و ميدان را براي افراد باز مي‌كرد، همچنان كه پيش از انقلاب سخت‌ترين نقدها را به جريان نهضت آزادي و آراي مرحوم بازرگان داشتند، هر چند پس از پيروزي انقلاب اسلامي راه را براي اين گروه در ميدان عمل نبست.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ايستادگي شهيد مطهري بر انحرافات فكري اضافه كرد: زماني كه افكار مرحوم شريعتي بيان شد، مطهري با مشاهده زمينه ضعيف تفكر اسلامي در آنها، اشكالات آن را بيان كرد، زيرا در ميدان فكر و انديشه ملاحظه‌اي قائل نبود.

چند نفر خاص نمي‌توانند مملكت را اداره كنند

وي با اشاره به بحث "خلوص‌سازي"گفت: اگر منظور كساني كه چنين حرف‌هايي را مطرح مي‌كنند، خلوص‌سازي از نظر فكري است كه در اين صورت درست است ولي اگر به اين معنا باشد كه چند نفر خاص بخواهند مملكت را اداره كنند، بسيار اشتباه است زيرا بايد مملكت را براي همه باز كرد.

رئيس قوه مقننه با بيان اينكه هيچكس متولي مملكت نيست، بيان كرد: شخصي تعريف مي‌كرد عده‌اي در فولكس‌واگن هم جا نمي‌شوند، اما باقي‌مانده آنها چنين ادعاهايي در كشور دارند؛ اينچنين حرف‌ها خلاف نظريات شهيد مطهري است، زيرا بايد ميدان را باز كرد تا همه بتوانند خود را در عرصه عمل نشان دهند.

لاريجاني افزود: زمينه‌هاي فراواني در كار خيرات در كشور وجود دارد و بنابراين خلوص‌سازي در حوزه فكر درست است اما اگر منطور اين باشد كه تنها جمع خودتان را به آباداني برسانيد تفكر اشتباهي محسوب مي‌شود.

اين نماينده مجلس هشتم با اشاره به تخريب‌هايي كه صورت مي‌گيرد، گفت: چرا برخي حرف‌هاي غلط در جامعه زده مي‌شود؛ آيا ادبياتي كه در اين سال‌ها در جامعه مطرح شده ارتقابخش به شمار مي‌رود.

وي تاكيد كرد: به جاي اينكه مشكل مردم را در مجلس، دولت و رسانه‌ها مطرح كنيم و رسيدگي به آنها را مدنظر قرار دهيم، دائماً بحث‌هاي ديگري همچون فتنه و انحراف مطرح مي‌شود؛ همواره بحث از ساكتين، راكبين و مارقين فتنه به ميان مي‌آيد؛ تا كي مي‌خواهند چنين بحث‌هايي را ادامه دهند. با چنين حرف‌هايي چقدر به فكر جامعه اعتلا بخشيده مي‌شود؟ جز آنكه طراحان چنين بحث‌هايي دنبال قبيله‌گرايي باشند.

شهيد مطهري با قبيله‌گرايي مخالف بود

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه شهيد مطهري با اين نوع قبيله‌گرايي مخالف است، اضافه كرد: اگر قصد كار خير داريد و بلد هستيد بايد در جاده كشور حركت كنيد زيرا جامعه ما به افراد كاردان و كاربلد براي اداره خود نياز دارد؛ نه اينكه با چنين تئوري‌هايي كه معلوم نيست از كدام كُره نازل شده است، به دنبال آن باشيد كه يك قبيله‌اي را در كشور حاكم كنيد.

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس تصريح كرد: سطح فرهيختگي در جامعه ما به آن صورت نيست كه يك گروه اندك بتوانند بر كشور تحكم كنند، زيرا مردم ما نمي‌پذيرند و البته دور از فكر شهيد مطهري است.

وي با تاكيد بر سنجش عملكرد مسئولان جامعه بر اساس تفكر شهيد مطهري گفت: آيا برخي حرف‌ها به خاطر رضاي خدا زده مي‌شود؟ چرا عده‌اي در رسانه‌ها حرف‌هاي دروغ مطرح مي‌كنند كه باعث مي‌شود رهبر معظم انقلاب در سخنراني خود در ابتداي سال به آن اشاره داشتند؟

جدال و مراع در انتخابات مذموم است

لاريجاني عنوان كرد:‌ جامعه‌اي كه در آن دروغ مطرح و نسبت‌هاي ناروا به افراد زده شود، راه به اشتباه مي‌برد و با فكر شهيد مطهري فاصله دارد؛ مانند اينكه گاهي به برخي از افراد متشخص جامعه كه از نظر معنوي و ديني رتبه بالايي دارند همچون آيت‌الله مهدوي‌كني و آيت‌الله مصباح كه هر دوي ايشان انسان‌هاي حكيم و فرزانه‌اي هستند، اما برخي گروه‌ها به خاطر منافع خود به اين بزرگواران توهين مي‌كنند.

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينكه چنين مسابقه‌اي بر پايه معنويت نيست و تنها ملاك آن قدرت است، افزود: ظرفيتي كه مردم‌سالاري در كشور ايجاد كرده و انتخابات را به‌عنوان امر مباركي در كشور به وجود آورده نبايد به صحنه جدال و مراع تبديل شود، زيرا در سنت اسلام نيز مضموم است.

وي با تاكيد بر علاج چنين برخوردهايي تصريح كرد: اگرچه مبناي رقابت در حوزه سياسي با فكر شهيد مطهري همگون است، اما نبايد راه به اشتباه رفت و بايد آن را در ساختار فكري خودمان شكل دهيم و با معنويت نيز آن را عجين كنيم.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|12|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن