تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815348101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معماري دست كند نمايانگر رابطه انسان و طبيعت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: معماري دست كند نمايانگر رابطه انسان و طبيعت
معماري دست كند با توجه به شرايط اقليمي و مصالح بومي هر منطقه به وجود آمده و نشان دهنده‌ي رابطه‌ي انسان و طبيعت است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل مسعود علويان صدر معاوان ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي در نخستين همايش معماري دست كند گفت: موضوع معماري دست كند مصداق كامل از منظر فرهنگي است كه به عنوان مقوله مهم علمي و تخصصي در مورد آن بحث مي شود و بايد با درك دقيق به بحث و بررسي زواياي مختلف آن پرداخت.

وي افزود: آنچه به عنوان ميراث فرهنگي مي‌شناسيم ريشه در جوهره‌ حيات و مفهوم زندگي دارد كه جستجو آن حيات واقعي و آسايش و آرامش را فراهم مي‌كند.

علويان صدر تصريح كرد: فضا و كالبد بايد در خدمت انسان باشد اين اساس ميراث فرهنگي بوده و ما به آن افتخار مي‌كنيم.

معاون ميراث فرهنگي بيان كرد: معماري دست كند تعامل، تكامل و تطابق فرهنگي انسان با محيط است و معماري دست كند شاخه اي از معماري اصيل ايراني بوده كه ظرفيت هاي مهمي را داراست.

وي ابراز داشت: اين نوع معماري با توجه به اقليم، مفاهيم اجتماعي امنيتي و سياسي در گذشته پديدار گشته است.

علويان صدر تصريح كرد: آنهايي كه پيش از ما زندگي كردند مفهوم طبيعت و بهره برداري از آن را به عنوان اصلي ترين مكان براي شكل گيري فضاي شهري در نظر گرفته اند.

وي تصريح كرد: ارتباط بين طبيعت و انسان مي‌تواند به نيازهاي انسان مفهوم بخشد همچنين فرهنگ شكل دهنده فرا انسان در طبيعت است.

علويان صد اظهار داشت: يكي از ويژگي هاي معماري دست كند معماري بومي آن بوده كه با الگوي معيشت جامعه برنامه ريزي و سازماندهي شده است.

معاون ميراث فرهنگي تاكيد كرد: ميراث اساساً تعالي انسان ها را در جهت پرورش روح و مفاهيم زندگي بررسي مي‌كند.

همچنين مفاهيم در قالب مديريت بومي و محلي شكل گرفته و ميراث فرهنگي زماني مي تواند حيات داشته باشد كه توسط مردم در جريان باشد و رواج آن به لحاظ تئوري اساتيد و دانشجويان اين حوزه و به لحظ عملي نيز مردم بومي كه در آن لحظه زندگي مي‌كنند حفظ مي‌شود.

وي گفت: ميراث فرصتي براي ساختن پل ارتباطي براي آينده است و براي همين منظور مفاهيم معماري و شهرنشيني بايد در ميان مردم تداعي شود.

محمدرضا برزگر رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ادامه گفت: موضوع اين همايش تا به حال پرداخته نشده بود و براي نخستين بار برگزار مي شود.

وي ادامه داد: خوشحال هستيم از اينكه توانستيم اين همايش را برگزار كنيم خوشبختانه با استقبال خوبي كه صورت گرفت اميدواريم نتايج ارزنده اي را به دست ‌آوريم.

برزگر تصريح كرد: در معماري دست كند مردم با بهره گيري صحيح از مصالح بومي و اقليمي منطقه سكونتشان خانه هاي خود را بنا مي‌كنند./ي2

سه|ا|شنبه|ا|12|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن