تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816718946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمود زاده عنوان كرد:اختصاص 20 ميليارد براي هوشمندسازي مدارس اردبيل


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: محمود زاده عنوان كرد:اختصاص 20 ميليارد براي هوشمندسازي مدارس اردبيل
اختصاص 20 ميليارد براي هوشمندسازي مدارس اردبيل
اردبيل – خبرگزاري مهر: مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل با اشاره به اختصاص اعتباري بالغ بر 20 ميليارد ريال براي هوشمندسازي مدارس استان گفت: در فاز اول اين طرح 300 مدرسه هوشمندسازي مي شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده شامگاه دوشنبه در ديدار ستاد گراميداشت هفته معلم با نماينده ولي فقيه در استان اردبيل تصريح كرد: 10 ميليارد ريال از اين اعتبار در اختيار سازمان نوسازي مدارس استان قرار گرفته كه سه ميليارد ريال براي خريد تجهيزات و هفت ميليارد ريال براي تامين تجهيزات است.

وي با بيان اينكه 10 ميليارد ريال ديگر نيز بزودي در اختيار سازمان نوسازي قرار مي گيرد، اضافه كرد: آموزش و پرورش استان اردبيل با 20 ميليارد ريال بودجه 300 مدرسه را در استان هوشمندسازي خواهد كرد و فاز اول اين طرح در استان آغاز شده است.

مديركل آموزش و پرورش استان افزود: در فاز اول اين طرح تهيه تجهيزات و امكاناتي مانند كامپيوتر، ويديو پروژكتور و برد هوشمند از طريق سازمان نوسازي مدارس در دستور كار قرار گرفته و علاوه بر 20 ميليارد ريال بودجه مصوب، از طريق اعتبارات آموزش و پرورش استان نيز براي شتاب اين طرح بهره گرفته مي شود.

وي هوشمند سازي مدارس را در راستاي ارتقا كيفيت برنامه هاي آموزشي و پرورشي دانست و يادآور شد: در فاز اول 300 مدرسه براي اجراي طرح در نظر گرفته شده اما با تجهيز امكانات سخت افزاري و نيروي انساني هوشمند سازي در تمام مدارس استان پياده مي شود و با هوشمند سازي مدارس كيفيت آموزش در مدارس افزايش چشمگيري خواهد داشت.

اجراي طرح قرآني نور در اردبيل

محمودزاده با اشاره به اجراي طرح قرآني نور در اردبيل عنوان كرد: طرح ملي نور از آذرماه سال گذشته با شركت 16 درصد از دانش آموزان و چهار درصد از فرهنگيان همزمان با سراسر كشور در استان اردبيل آغاز شده طبق اين طرح 10 ميليون حافظ قرآن در سيستم آموزش و پرورش كشور تربيت مي شوند كه در حال حاضر دو ميليون نفر به صورت داوطلبانه در اين طرح شركت كرده اند.

وي اجراي اين طرحها را در راستاي تقويت جايگاه معارف و علوم انساني در آموزش و پرورش دانست و متذكر شد: راهبرد و راهكارهاي مختلفي در مورد تقويت جايگاه معارف اسلامي تدوين شده كه به مرور در مدارس اجرا مي شود.

اين مسئول تعامل بين مسجد، مدرسه و خانواده را يكي از راهكارهاي وزارت آموزش و پرورش براي تقويت معارف ديني برشمرد و يادآور شد: آموزش و پرورش در راستاي منويات مقام معظم رهبري چنين راهبردي را در نظر گرفته كه در كنار آن برنامه هاي مختلف قرآني و مذهبي اجرا مي شود.

سند تحول بنيادين آموزش در سه محور اجرا مي شود

وي با اشاره به پياده سازي سند تحول بنيادين آموزش در قالب سه سند مباني فكري و تئوري در آموزش و پرورش افزود: سند 20 ساله نظام و نقشه جامع علمي كشور در 130 راهكار كلي بر اساس گزاره هاي ارزشي تدوين شده كه از سال تحصيلي آينده در استان اجرا مي شود.

محمودزاده با بيان اينكه اقدامات لازم در كارهاي آموزشي سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش طبق اصول مورد نظر مقام معظم رهبري انجام شده است، گفت: اين سند با توجه به منويات مقام معظم رهبري مبني بر آموزش قرآني طراحي شده و براي اجرا در استان اردبيل براي سال تحصيلي 91 – 92 تداركات لازم ديده شده است.

وي با اشاره به راهكارهاي سند بنيادين آموزش و پرورش اضافه كرد: معلم محور تحولات در سند تحول بنيادين است و در اين راستا رتبه بندي معلمان، مرجعيت علمي معلمان و مرجعيت اجتماعي معلمان مدنظر قرار مي گيرد و ابزار اين موضوع در قالب دانشگاه فرهنگيان عملياتي مي شود.

مديركل آموزش و پرورش استان همچنين از آمادگي اين استان براي پياده سازي سيستم آموزشي 3-3-6 خبر داد و يادآور شد: زيرساختها و امكانات لازم براي اين كار مهيا شده است.

وي با بيان اينكه در بحث فضا و آموزش نيروي انساني برنامه هاي خود را از ارديبهشت سال 91 در اردبيل شروع كرده ايم، تصريح كرد: موضوع فراهم آوري امكانات سخت افزاري با توجه به محتوي كتابها فراهم شده و آماده تغيير سيستم است.

محمودزاده با بيان اينكه اردبيل هيچ مشكلي براي استقرار نظام 3-3-6 ندارد، تاكيد كرد: با توجه به بررسي اجمالي در كارگروهها مشكلي براي تغيير سيستم نداريم و در تمامي مناطق به جهت تامين فضاي محيطي، تجهيزات مورد نياز و آموزش نيروي انساني آمادگي كامل داريم.

وي پياده سازي كامل سيستم آموزشي جديد را در طول شش سال انكان پذير دانست و متذكر شد: دوره اول دبيرستان همانند سيستم آموزشي فعلي عمومي بوده و انتخاب رشته در سال دوم راهنمايي انجام مي شود و بعد از 6 سال دوره پيش دانشگاهي به صورت كامل حذف شده و مقطع تحصيلي براي اخذ ديپلم 12 ساله مي شود.

مديركل آموزش و پرورش استان با بيان اينكه در سال تحصيلي 91-92 مدرسه نمونه دولتي و استعداد درخشان براي دوره راهنمايي وجود نخواهد داشت، عنوان كرد: دوره راهنمايي نمونه دولتي و استعدادهاي درخشان حذف شده و تنها در دوره متوسط خواهد بود.

برخي مديران به كثرت كلام مبتلا هستند

در اين جلسه نماينده ولي فقيه در استان اردبيل نيز با اشاره به كمبود وقت برنامه گفت: معمولا رسم بر اين است كه جلسات برگزار شده در دفتر امام جمعه بين نيم ساعت تا 45 دقيقه باشد كه اين وقت را مديركل آموزش و پرورش استان با گزارش عملكرد خود پر كرد و زماني براي صحبتهاي من باقي نمانده است.

حجت الاسلام سيدحسن عاملي با انتقاد از سخنرانيهاي طولاني برخي مديران تصريح كرد: چند مدير فعال در اين استان وجود دارند كه به كثرت كلام مبتلا هستند كه يكي از اين مديران مدير كل آموزش و پرورش است.

وي با بيان اينكه اين جلسه براي گزارش عملكرد نبود، افزود: اگر مديركل آموزش و پرورش قصد داشت گزارش عملكرد ارائه دهد مي توانست اين گزارش را به صورت كاغذي به من بدهد تا مطالعه كنم و در اين جلسه خوانده نمي شد.

امام جمعه اردبيل با اشاره به اينكه مي توانستيم در اين جلسه به جاي گزارش عملكرد به شان و منزلت معلمان و آموزش و پرورش بپردازيم، متذكر شد: سند تحول بنيادين آموزش و پرورش را در تمام محورها رصد كرده ام كه مي توانستيم در اين مورد هم صحبتهايي داشته باشيم.

وي با اشاره به فداكاري برخي چهره ها براي حفظ استقلال آموزش و پرورش و گفت: شخصيتهايي وجود داشتند كه تمامي حرفها را به جان خريده و استقلال آموزش و پرورش را حفظ كردند تا دستگاه تعليم و تربيت كشور به دست نامحرمان نيفتد.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|12|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن