تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817139187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهارمحال و بختياري به صادرات ۱۶۰ ميليون دلاري دست مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: چهارمحال و بختياري به صادرات ۱۶۰ ميليون دلاري دست مي يابد
خبرگزاري فارس: استاندارچهارمحال و بختياري با تشريح وضعيت شاخص هاي اقتصادي استان در سال جهاد اقتصادي، اظهار داشت: روند تغييرات شاخص هاي مختلف اقتصادي استان مبين تسريع روند توسعه در استان طي سال گذشته است.


به گزارش حوزه دولت خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، "علي اصغر عنابستاني" استاندار چهار محال محال و بختياري در ارزيابي و تشريح شاخص هاي اقتصادي استان در سال گذشته گفت: چهارمحال و بختياري از توانايي هاي بالقوه اي برخوردار است كه مي تواند استان را به يكي از قطب هاي توليد در حوزه هاي مختلف تبديل كند.

وي ادامه داد: در طول هفت سال گذشته همت بسياري صورت گرفته تا فرصت هاي بالقوه استان به فعل تبديل شود و رنگ و بوي محروميت از اين خطه رخت بربندد و به حول و قوه الهي و باتوجه به نگاه عدالت محورانه دولت اين مهم تا حدود زيادي محقق شده است و فرصت هاي بيشماري پيش روي جوانان استان باز شده است.

عنابستاني تصريح كرد: هر سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت به استان به اندازه يك برنامه پنج ساله در پيشرفت استان موثر بوده است و در سال گذشته (سال جهاد اقتصادي) روند روبه رشد استان شتاب بيشتري گرفته و در شاخص هاي مختلف شاهد رشد قابل ملاحظه اي بوده ايم.

كاهش نرخ بيكاري استان در سال جهاد اقتصادي

استاندار چهارمحال و بختياري ، كاهش نرخ متوسط بيكاري استان ر پايان تابستان 90 و رسيدن به نرخ بيكاري 10.8 درصد كه از متوسط نرخ بيكاري كشور كه در آن فصل 11.1 درصد اعلام شده بود، نشانه بسيار خوبي براي مردم و دست اندر كاران استان است.

عنابستاني ادامه داد: سهميه ايجاد فرصت هاي شغلي جديد براي سال 90 در استان 28 هزار و 100 فرصت در نظر گرفته شده بود و هدف گذاري استاني 35 هزار فرصت شغلي جديد بود كه در پايان سال 39هزار و 68 فرصت شغلي جديد ايجاد شد كه 16هزار و 657 فرصت در بخش مسكن و باقي در ساير بخش ها بوده است.

وي متذكر شد: نرخ مشاركت اقتصادي نيروي كار استان در تابستان 90 به 37.4 درصد افزايش يافت كه از نرخ متوسط كشور كه 37 درصد بود، بيشتر است و سهم نسبي توليد در استان در توليد ناخالص ملي از 0.64 درصد به 0.69 درصد رسيد .

عنابستاني ادامه داد: ارزش كل صادرات غيرنفتي استان درسال گذشته به بيش از 137 ميليون دلار رسيد كه 24.5 درصد رشد نسبت به سال 89 دارد و اين در حالي است كه صادرات استان در سال 84 (شروع دولت نهم) حدود 30 ميليون دلار بوده كه اين رشد چشم گير، بهبود فضاي اقتصادي استان را نشان مي دهد.

وي يادآور شد: درآمدهاي مالياتي استان نيز در سال گذشته 15 درصد رشد يافت و كليه منابع درآمدي استان محقق شد.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه از كاهش چشمگير مصرف حامل هاي انرژي مثل برق، گاز، فرآورده هاي نفتي و و آب در سال گذشته در استان خبرداد و تصريح كرد: قدم هاي خوبي براي اصلاح الگوي مصرف پس از هدفمندسازي برداشته شد ضمن آنكه در همين دوره مصرف برق و گاز در حوزه صنعت و كشاورزي افزايش داشته كه مبين رشد توليد و رونق اين دو بخش مي باشد.

عنابستاني گفت: با وجود مشكلاتي كه در آغاز اجراي قانون هدفمندي سازي براي صنايع بوجود آمد، با مديريت مناسب و درك شرايط ، خللي در روند توليد ايجاد نشد و ميزان كل توليد استان به لحاظ ارزش و حجم نيز افزايش نشان مي دهد.

وي همچنين اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادي، سند توسعه اشتغال استان تهيه، تدوين و تصويب و بعنوان يكي از اولين اسناد استاني به شوراي اشتغال كشور تحويل شد و همچنين چند هيات سرمايه گذاري و تجاري از كشورهاي مختلف به استان سفر كرده و چند همايش ملي در حوزه هاي اقتصادي و قابليت هاي استان تشكيل و كانون ملي بادام و مركز تحقيقات بادام كشور در استان راه اندازي شد.

استاندار چهارمحال و بختياري، فراهم سازي مقدمات ايجاد تالار بورس و آغاز به كار اولين كارگزاري بورس در استان را از ديگر رويدادهاي مهم اقتصادي در سال جهاد اقتصادي در استان دانست.

عنابستاني ادامه داد: شانزده نمايشگاه تخصصي طي سال گذشته در استان برگزار شد كه مورد استقبال قرار گرفت و علاوه بر آنها سه بازارچه دائمي عرضه مستقيم كالا با هدف بهبود سيستم توزيع كالاها ايجاد و مقدمات آغاز عمليات اجرايي منطقه ويژه اقتصادي استان نيز فراهم شد.

وي همچنين ارتقاء شاخص زيرساخت هاي حمل و نقل ، آغاز عمليات اجرايي راه آهن استان، رفع نواقص فرودگاه شهركرد و شتاب گرفتن عمليات چهار خطه كردن جاده ها را از ديگر دستاوردهاي اقتصادي استان در سال گذشته عنوان كرد.

اولويت هاي كاري دولت در استان چهارمحال و بختياري در سال 91

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با تشريح برنامه هاي سال 91 در استان ، گفت: با عنايت به نامگذاري امسال به نام سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني بديهي است كه همه برنامه هاي استان در اين جهت طراحي خواهد شد.

عنابستاني افزود: نگاه ويژه به قابليت ها و توانمندي هاي استان براي توسعه در سفر چهارم هيات دولت بخوبي كليد زده شد كه به صورت ويژه دنبال خواهد شد.

وي ادامه داد: در حوزه اقتصادي كماكان ايجاد اشتغال و فرصت هاي شغلي جديد در عرصه هاي مختلف به خصوص كشاورزي و صنايع تبديلي، صنايع پايين دستي فولاد و پتروشيمي، صنايع دستي و محلي و صنعت گردشگري مانند سال گذشته وجدي تر از آن در دستور كار قراردارد.

عنابستاني يادآورشد: هدف گذاري در اين زمينه رسيدن به چشم انداز سند توسعه اشتغال استان است كه رسيدن به رقم بيكاري هفت درصد در پايان برنامه پنجم را مشخص كرده است.

وي ، آغاز عمليات اجرايي منطقه ويژه اقتصادي استان را در اوايل امسال ديگر اولويت استان دانست و گفت: تا پايان سال حداقل يك فاز از اين طرح مهم اقتصادي بهره برداري و به اجرا خواهد رسيد، چراكه همه مقدمات تحقق اين طرح در سال گذشته فراهم آمده است.

عنابستاني افزود: تالار بورس استان نيز كه مجوز آن صادر و اولين كارگزاري آن توسط بانك صادرات در سال 90 شروع بكار كرده با حضوركارگزاران ديگر راه اندازي مي شود كه كمك موثري به گردش اقتصادي استان خواهد كرد.

وي با تاكيد بر تنظيم بازار درسال جاري بصورت ويژه اظهار داشت: امسال مجموعه مديريت استان همگام بامردم و براساس سياست هاي دولت به صورت جدي براي ايجاد آرامش در بازار و نظارت هر چه بيشتر و برخورد قاطع با اخلال گران، حذف انحصارات در حوزه هاي مختلف اقتصادي به خصوص عرضه و توزيع كالا و ذخيره سازي همه كالاي مورد نياز مردم و عرضه به موقع به بازار ، اقدام خواهد كرد.

عنابستاني اضافه كرد: در اين زمينه توجه ويژه به مصرف كالاها و توليدات داخلي كشور و خاص استان حائز اهميت ويژه خواهد بود.

وي متذكر شد: تمهيدات و آمادگي لازم در همه عرصه ها و اقشار استان براي اجراي مرحله دوم قانون هدفمندسازي يارانه ها ايجاد شده وهمگام با دولت اين حركت تاريخي و تاثيرگذار براي اقتصاد كشور به سرانجام خواهد رسيد.

سند آمايش استان در سال 91 تدوين مي شود

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: سند آمايش استان كه تدوين آن از سال 90 شروع شده در سال 91 پايان خواهد يافت و بعنوان يكي از اصلي ترين برنامه هاي توسعه اي استان در بخشهاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد.

عنابستاني افزود: بازنگري در سند توسعه استان در دستور كار ويژه است و تهيه و تكميل برش استاني برنامه پنجم توسعه استان نيز كه در سال 90 آغاز شده در سه ماهه ابتدايي سال 91 پايان يافته و برنامه اجرايي استان در طول چهار سال آينده خواهد بود.

وي هدف گذاري صادارات غيرنفتي استان در سال جاري را رسيدن به رقم بي سابقه 160 ميليون دلار عنوان كرد و ادامه داد: تحقق اين هدف تاثير غيرقابل انكاري بررونق توليد در استان دارد و درهمين سال رقم واردات كالاهاي واسطه اي و مواداوليه استان نيز افزايش چشمگيري خواهد يافت چرا كه بسياري از كارخانجات بزرگ استان نظير پتروشيمي، فولاد و سيمان در اين سال تجهيزات مورد نياز خود را وارد مي كنند.

رونق گردشگري اولويت ديگر اقتصادي چهارمحال و بختياري در سال 91

استاندار چهارمحال و بختياري رونق هرچه بيشتر حوزه گردشگري را از اولويت هاي امسال استان دانست و گفت: عمليات اجرايي پروژه هاي مختلف مناطق نمونه گردشگري بويژه شيدا امسال سرعت خواهد يافت.

عنابستاني افزود: براساس برنامه هاي انجام شده، سرمايه گذار تله كابين زردكوه ، عمليات اجرايي اين طرح را امسال آغاز مي كند كه اين طرح مي تواند تاثير ويژه اي براقتصاد استان در حوزه گردشگري برجاي بگذارد.

وي اضافه كرد: طرح بزرگ گردشگري كارون 4 آماده شده و عمليات اجرايي بخش هاي مختلف آن آغاز خواهد شد.

عنابستاني، درخصوص بخش كشاورزي نيز گفت: طرح ويژه دولت درتوسعه بخش كشاورزي و اعطاي اختيارات ويژه در اين زمينه به استانداران و مديران استاني براي استان هايي مثل چهارمحال و بختياري يك فرصت تاريخي است، چرا كه عمده اقتصاد استان بر پايه كشاورزي و صنايع وابسته تعريف شده واستفاده از اين فرصت مي تواند به شكوفايي اقتصادي استان بيانجامد.

وي افزود: چندين هزارهكتار اراضي مطالعه شده و مستعد براي توسعه كشاورزي به خصوص ايجاد باغات در اراضي شيب دار در دستور كار قرار دارد كه در اين فرصت امكان توسعه آنها وجود دارد.

وي همچنين ادامه داد: علاوه بر باغات، حداقل سه مجتمع عظيم پرورش ماهي افتتاح و طرح ويژه پرورش ماهي در قفس كه در درياچه كارون 4 در سال 90 به صورت آزمايشي اجرا شد، نهايي شده كه ظرفيت گسترش تا توليد هشت هزار تن ماهي را خواهد داشت.

عنابستاني يادآورشد: بيش از 50 واحد صنعتي نيمه تمام در استان وجود دارد كه در سال حمايت از سرمايه ايراني توجه ويژه اي به آنها خواهد شدو با استفاده از اختيارات ويژه ستاد تسهيل كه به استاندار تفويض شده، در سال جديد جلساتي براي حل مشكلات واحدهاي صنعتي، حفظ اشتغال موجود و حل مشكلات واحدهاي نيمه تمام برگزار خواهد شد.

تحويل 8 هزار واحد مسكن مهر در استان چهارمحال و بختياري، سال 91

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص پروژه هاي مسكن مهر استان اظهار داشت: ادامه حركت مسكن مهردر استان از اولويت هاي اصلي است.

عنابستاني گفت: درسال 90 بيش از 3300 واحد مسكن مهر تحويل مردم شد كه اين رقم در سال 91 بيش از هشت هزار واحد خواهد بود.

وي، سهميه استان در ساخت مسكن مهر را بيش از 40 هزار واحد دانست و گفت: ساخت اكثر اين واحدها تا پايان سال 91 به مراحل پاياني خواهد رسيد و تا قبل از پايان دولت دهم در سال 92 همه آنها تحويل متقاضيان خواهد شد.

"مهر ماندگار" مهر تأييد برنامه هاي دولت مي شود

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: بي شك اقدامات دولت نهم و دهم براي هميشه در تاريخ ايران زمين، ماندگار خواهد بود و روش هاي عدالت محورانه رييس جمهور براي همه تاريخ در يادها و خاطره ها جاويدان خواهد ماند.

عنابستاني افزود: يكي از اين انديشه هاي ماندگار دولت نهم و دهم اين است كه اين دولت پروژه ناتمام زيادي براي دولت آينده به ارث نگذارد، هر چند دولت هاي گذشته حتي دولتي كه نام سازندگي داشت براي اين دولت پروژه هاي زيادي را به ارث گذاشت، به همين منظور طرح "مهر ماندگار" ايجاد شد كه در غالب آن باتوجه ويژه و اعتباربخشي به پروژه هاي اصلي در حال اجرا بخش اعظم آنها تا قبل از پايان دولت دهم در سال 92 پايان پذيرد.

وي اضافه كرد: در استان چهارمحال و بختياري 25 پروژه خاص در حوزه طرح مهر ماندگار قرار گرفته كه از اين طرح ها در حوزه وزارت نيرو سدهاي باباحيدر و سورك و همچنين شبكه آبياري و زهكشي اين دو سد و پست هاي 400 كيلوولت لردگان و 63 كيلوولت فرادنبه و شهركرد را شامل مي شود.

وي ادامه داد: در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت تكميل مجتمع فولاد چهارمحال و بختياري وكارخانه صبا فولاد زاگرس، در حوزه وزارت راه و شهرسازي نيز اجراي راه آهن فولادشهر- سفيد دشت - شهركرد، بانددوم جاده شهركرد – شلمزار و باند دوم جاده شهركرد- بن داران در زمره طرح هاي مهر ماندگار قرار گرفته است.

عنابستاني متذكر شد:‌ تكميل بيمارستان 220 تخت خوابي بروجن و مراكز بهداشتي درماني بن و شلمزار ، بيمارستان كوهرنگ و مال خليفه لردگان و تكميل بيمارستان شهركرد و توسعه بيمارستان لردگان در حوزه وزارت بهداشت ودرمان از طرح هاي مهر ماندگار است.

وي گفت: درحوزه وزارت ورزش و جوانان احداث سالن دو وميداني چهارمحال ازجمله طرح هاي مهر ماندگار استان است كه با تامين منابع اعتباري ويژه و پيگيرهاي مداوم مسئولان محلي و استاني و همت مجريان و پيمانكاران تماماً به پايان رسيده و افتتاح خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختياري همچنين افتتاح طرح هاي تونل دوم رخ و جاده هاي طرفين و بزرگراه شهركرد به اصفهان، افتتاح پل بزرگ كارون 4 با 380 متر دهانه به عنوان بزرگترين پل قوسي خاورميانه و بازگشايي راه شهركرد- ناغان – ايذه – خوزستان از طرح هاي مورد بهره برداري در سال جاري دانست.

افتتاح واحد احياء كارخانه فولاد چهارمحال و بختياري ، افتتاح كارخانه سيمان لردگان بعنوان دومين كارخانه سيمان استان، افتتاح چندين كارخانه بزرگ صنعتي كه در قالب هاي مختلف طرح هاي زودبازده وآمايش صنعت ، افتتاح مركز مديريت بحران استان ، آغاز عمليات اجرايي چندين پروژه در اين سال از مهمترين برنامه هايي بود كه استاندار از انجام آنها در سال جاري خبرداد.

عنابستاني ، آغاز عمليات طرح ارتقاء فرودگاه شهركرد و آغاز عمليات اجرايي طرح بزرگ آبرساني شرب و صنعت از رودخانه زاينده رود معروف به طرح بن- بروجن كه مشكل آب شرب 14 شهر و 11 روستا و چندين شهرك صنعتي استان را در مسير خود رفع خواهد كرد را از پروژه هاي ويژه استان در سال جاري دانست.

وي اظهار داشت: عمليات اجرايي طرح بزرگ سد و نيروگاه خرسان 3 و اختصاص رديف بودجه و يا تامين منابع اعتباري خارجي براي ساخت سدهاي بزرگ ليرو و بازفت كه مطالعات آن پايان رسيده و نتيجه اجراي آنها مثبت اعلام شده،‌از ديگر طرح هاي اجرايي امسال استان است.

عنابستاني همچنين ادامه داد: درسال 91 در تعريف و مصداق روستاهاي در معرض خطر استان تجديد نظر خواهد شد و تكليف اين روستاها مشخص مي شود، همچنين براي تمام روستاهاي بالاي20 خانوار استان طرح هادي تهيه خواهد شد.

استاندارچهارمحال و بختياري تصريح كرد: براي حمايت از منابع آبي استان طرح هاي مختلفي اجرا خواهد شد و براي مديريت صحيح خشكسالي بويژه باتوجه به پنج سال خشكسالي پياپي و خاصه خشكسالي هيدرولوژيكي(تبديل برف به باران) حادث شده، اعمال برنامه هاي متنوعي در حوزه كشاورزي و آب و آبخيزداري در دست مطالعه و اجراست.

اقدامات و فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي در استان

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص طرح هاي اجتماعي و فرهنگي استان نيز گفت: فرهنگسراي بزرگ شهركرد در نيمه اول امسال افتتاح مي شود كه زيرساختي مناسب براي ارتقاء سطح فرهنگي استان فراهم خواهد كرد.

عنابستاني ادامه داد: چندين طرح بزرگ نرم افزاري فرهنگي نيز در طول سال طراحي شده كه اجراي آنها مي تواند كمك زيادي به تعميق باورهاي ديني مردم كند كه از آن جمله طرح شبهه شناسي و پاسخ به شبهات و برنامه ويژه از هبوط تا ظهورو طرح خاص تفسير قرآن ويژه كاركنان دولت در استان است.

وي ادامه داد: ساختمان مجتمع زائرسراي استان در خوزستان (مقر شهيد باكري) نيز افتتاح خواهدشد كه اعزام كاروان هاي راهيان نوراستان و زوار عتبات عاليات را تسهيل مي كند.

استاندار چهارمحال و بختياري استفاده از همه ظرفيت هاي انساني و مديريتي براي توسعه و پيشرفت استان به خصوص ظرفيت نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي را مورد تاكيد قرار داد گفت: در همين زمينه برگزاري سالم و بدون خدشه دومين دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابيه اردل ، كيار، كوهرنگ و فارسان جزء برنامه هاي ويژه استان در ابتداي امسال است كه در حال برنامه ريزي براي اجراي اين مهم هستيم.

وي همچنين اظهار داشت: ساختمان هاي جانبي مصلاي شهركرد كه در رديف بودجه دولت قرار دارد، جزء طرح هاي مهر ماندگار قرار گرفته و در سال جاري پيشرفت قابل ملاحظه اي خواهند داشت.

استاندار چهارمحال و بختياري اخذ مجوز پارك علم و فناوري استان و افتتاح آن در ماه هاي ابتداي سال و آغاز عمليات اجرايي ساخت مجتمع هاي اداري با هدف صرفه جويي در هزينه ها و تسهيل امور براي مردم حداقل در دو شهرستان استان را از ديگر برنامه هاي استان در سال جاري عنوان كرد.

انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|12|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن