تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816991896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل آموزش و پرورش استان قزوين:بايد شأن و منزلت معلمان حفظ شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل آموزش و پرورش استان قزوين:بايد شأن و منزلت معلمان حفظ شود
خبرگزاري فارس: مديركل آموزش و پرورش استان قزوين گفت: تمام تلاش آموزش و پرورش اين است كه منزلت و شأن معلمان حفظ شود و معتقديم كه بهترين هديه براي معلمان، هداياي معنوي است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، جعفر حبيبي عصر امروز در نشست خبري كه به مناسبت آغاز هفته معلم در محل اداره ‌كل آموزش و پرورش استان قزوين برگزار شد، اظهار كرد: معلمان در فرهنگ ملي و ديني از جايگاه والايي برخوردارند و يكي از شاخصه‌هاي فرهيختگي جوامع نيز همين مهم است.

وي افزود: روز معلم مربوط به همه آحاد جامعه است و اهالي رسانه نيز مي‌توانند در مباحث آموزش و پرورش نظرات خود را ارائه كنند.

حبيبي با اشاره به تكريم معلمان در هفته معلم اذعان كرد: تمام تلاش آموزش و پرورش اين است كه منزلت و شأن معلمان حفظ شود و معتقديم كه بهترين هديه براي معلمان، هداياي معنوي است و در اين راستا معلمان نمونه كشوري به حج اعزام مي‌شوند.

* تحصيل بيش از 209 دانش‌آموز در استان قزوين

مديركل آموزش و پرورش استان قزوين با ارائه برخي آمار در خصوص آموزش و پرورش استان قزوين عنوان كرد: 209 هزار و 500 دانش‌آموز، 15 هزار فرهنگي و 8 هزار و 430 كلاس درس در استان قزوين وجود دارد كه اينها در يك‌هزار و 973 مدرسه سازماندهي شده‌اند.

حبيبي با بيان اينكه 48 درصد دانش‌آموزان استان قزوين را دختران تشكيل مي‌دهند، بيان كرد: بر اساس دستورالعمل‌هاي ابلاغي از سوي وزارتخانه، امسال 278 معلم در سطح منطقه و شهرستان، 41 معلم در سطح استان و پنج معلم نيز با عنوان معلم نمونه در سطح كشور مورد تجليل قرار مي‌گيرند.

* حضور 5 معلم نمونه قزويني در جمع 300 معلم نمونه كشوري

وي با بيان اينكه منويات مقام معظم رهبري پيرامون آموزش و پرورش راهگشاي معلمان و فرهنگيان است، ادامه داد: 300 معلم از سراسر كشور با حضور رئيس جمهور، رئيس مجلس و وزير آموزش و پرورش مورد تجليل قرار مي‌گيرند كه سهم استان قزوين از اين تعداد پنج نفر است.

اين مقام مسئول با اشاره به برگزاري سه همايش در هفته معلم از سوي اين اداره‌ كل يادآور شد: روز چهارشنبه همايشي با حضور معلمان ايثارگر، 17 ارديبهشت مراسم تجليل از معلمان نمونه استاني در استانداري قزوين و همايش پيشكسوتان آموزش و پرورش برگزار و در سطح مناطق و مدارس نيز مراسم روز معلم براي سپاس از معلمان استان برگزار مي‌شود.

* پخش دوره‌هاي ضمن خدمت از سيما

حبيبي با بيان اينكه آموزش و پرورش براي برگزاري دوره‌هاي ضمن خدمت با صدا و سيماي استان به تعامل رسيده است، عنوان كرد: آموزش ضمن خدمت براي ارتقاي سطح علمي و اعتقادي معلمان برگزار مي‌شود كه تفسير قرآن يكي از آموزش‌هاي محوري آن است و بناست تا اين برنامه در يك ساعت مشخص از سيماي جمهوري اسلامي پخش شود تا آحاد مردم و دانش‌آموزان نيز بتوانند از تفسير آيات قرآن متناسب با تعليم و تربيت بهره ببرند.

وي تصريح كرد: از حضور وزير آموزش و پرورش تاكنون اقدامات مهم و مؤثري در سطح آموزش و پرورش صورت گرفته كه براي نمونه مي‌توان به ساخت 10 هزار مدرسه قرآن در سطح كشور و طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم اشاره كرد.

* 47 هزار دانش‌آموز و معلم در طرح ملي حفظ قرآن شركت كردند

حبيبي ادامه داد: 3 ميليون و 500 هزار دانش‌آموز در طرح نهضت ملي قرآن كريم در سطح كشور شركت كرده‌اند و از اين تعداد سهم استان قزوين 47 هزار نفر است كه 3 هزار و 500 نفر آن را فرهنگيان تشكيل مي‌دهند و از سرانه استان قزوين كه 20 درصد است، سه درصد نيز بالاتر است.

وي پيرامون فوايد اين طرح اضافه كرد: طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم سبب مي‌شود تا حافظان قرآن كريم حداقل در سطح مدارس شناسايي، سطح‌بندي و ساماندهي شوند.

مديركل آموزش و پرورش استان قزوين تشريح كرد: 12 هزار دانش‌آموز متشكل از 95 درصد دانش‌آموزان پايه دوم دبيرستان به صورت اختياري و معلمان از استان قزوين با عنوان اردوهاي راهيان نور در سال گذشته به مناطق عملياتي جنوب كشور اعزام شدند.

* شوراي دانش‌آموزان، مشاوران مديركل آموزش و پرورش استان قزوين

حبيبي خاطرنشان كرد: از آنجايي كه دانش‌آموزان مخاطبان اصلي آموزش و پرورش هستند به منظور بهره‌گيري از نظرات آنها، شوراي دانش‌آموزي به عنوان مشاوران مديركل آموزش و پرورش براي دو سال انتخاب و انجام وظيفه مي‌كنند.

وي ساماندهي فضاهاي آموزشي را ضروري دانست و تصريح كرد: به اذعان همه كارشناسان امر آموزش، بهترين زمان براي آموزش صبح است و به همين دليل تمام تلاش خود را مي‌كنيم تا با استفاده از همه ظرفيت‌ها، همه مدارس را تبديل به نوبت صبح كنيم كه در اين راستا نيز 80 درصد مدارس ابتدايي در نوبت صبح مستقر شده‌اند و تلاش در اين زمينه ادامه دارد.

* هوشمندسازي 450 كلاس درس در قزوين

اين مقام مسئول با اشاره به طرح هوشمندسازي مدارس اظهار كرد: بايد در عرصه تعليم و تربيت از فن‌آوري روز استفاده كرد كه در اين راستا 450 كلاس درس تاكنون هوشمندسازي شده و اميدواريم با توجه به استقبال اولياي دانش‌آموزان، اين رقم تا پايان سال تحصيلي جاري به بيش از 500 كلاس افزايش يابد و طي سه سال تمام كلاس‌هاي درس استان قزوين هوشمندسازي شوند.

حبيبي تصريح كرد: 6 هزار مدرسه در سراسر كشور بايد به اينترانت مجهز شوند و سهم استان قزوين از اين تعداد، 800 مدرسه است كه تاكنون 141 مدرسه در قالب اين طرح به اينترانت يا همان اينترنت پاك متصل شده‌اند.

وي تدوين، تصويب و ابلاغ سند تحولات بنيادين آموزش و پرورش را از مهم‌ترين اقدامات اين وزارتخانه در سال گذشته برشمرد و افزود: نظام آموزش و پرورش در گذشته اقتباس شده از نظام آموزشي قديمي فرانسه است كه با طرح جديد بنيادين نظام آموزشي، تغيير و تحولات بر اساس مباني ديني و ملي در آن صورت مي‌گيرد.

* اثرات سند تحولات بنيادين آموزش و پرورش در درازمدت قابل مشاهده است

حبيبي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري پيرامون ضرورت تغيير و تحول در ساختار نظام آموزشي كشور عنوان كرد: انتخاب معلم، تأليف كتاب، آموزش و ... از اين پس بايد بر اساس اين سند صورت بگيرد و اثرات آن در دارزمدت مشاهده مي‌شود.

مديركل آموزش و پرورش استان قزوين پيرامون نحوه تدوين اين سند بيان كرد: كارشناسان خبره در دانشگاه، حوزه و آموزش و پرورش از سال 84 شروع به هم‌فكري كرده و اين سند را تدوين كردند و پس از برگزاري جلسات متعدد در شوراي آموزش و پرورش و شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين طرح را مورد بحث و بررسي قرار داده‌اند.

وي با اشاره به تأسيس دانشگاه ويژه فرهنگيان در استان قزوين بيان كرد: در استان قزوين تا سال آينده دو پرديس دختران و پسران كه شكل تكامل يافته تربيت معلم است، افتتاح مي‌شود كه در حال حاضر در تربيت معلم قزوين مستقر مي‌شوند ولي در آينده مستقل خواهند شد.

حبيبي پيرامون تفاوت‌هاي اين پرديس دانشگاهي با مراكز تربيت معلم خاطرنشان كرد: مدرك تربيت معلم توسط آموزش و پرورش صادر مي‌شود و دانشجويان آن نمي‌توانند تا مقاطع بالاي تحصيلي ادامه تحصيل بدهند كه اين معضلات در پرديس دانشگاهي برطرف شده است و مي‌توان دوره‌هاي بازآموزي و ضمن خدمت را نيز در اين مراكز برگزار كرد.

* 46 درصد دانش‌آموزان قزويني به سمت فني و حرفه‌اي و كاردانش سوق پيدا مي‌كنند

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه استان قزوين از ظرفيت‌هاي صنعتي و كشاورزي بهره‌مند است، تصريح كرد: 14 هزار دانش‌آموز كه 46 درصد از همه دانش‌آموزان استان را تشكيل مي‌دهند در مراكز فني و حرفه‌اي و كاردانش مشغول به تحصيل هستند و استان قزوين از اين نظر رتبه نخست كشور را در اختيار دارد.

حبيبي اضافه كرد: در بحث پذيرش اين دانش‌آموزان فني در دانشكده‌ها نيز رتبه دوم كشوري را در اختيار داريم كه نشان‌دهنده كيفيت بالاي اين مهم در استان قزوين است.

مديركل آموزش و پرورش پيرامون ديگر افتخارات آموزش و پرورش استان قزوين در سطح كشور تشريح كرد: رتبه نخست الكترونيك در جشنواره‌ خوارزمي، ارتقاي رتبه در پذيرش دانشگاه‌ها از رتبه يازدهم به دهم و ... از افتخارات آموزش و پرورش استان قزوين در سال گذشته است.

* طرح 3 – 3 – 6 در 123 كشور جهان اجرا مي‌شود

حبيبي با اشاره به تغيير ساختار آموزشي مدارس در قابل طرح 6 – 3 – 3 تأكيد كرد: دوره پيش‌دانشگاهي هويت و كارايي خود را از دست داده بود زيرا دروس اين پايه نيز به عنوان پيش‌نياز مورد قبول وزارت علوم نبود و با حذف اين پايه و افزودن پايه ششم به نظام آموزشي كشور، تحولي عظيم رخ داد كه در 123 كشور جهان اجرا مي‌شود.

وي يادآور شد: با توجه به اجراي طرح آموزشي جديد و حذف پايه پيش‌دانشگاهي، آزمون هماهنگ مدارس نمونه و استعدادهاي درخشان نيز در سال تحصيلي پيش رو برگزار نمي‌شود، تنها سال آينده پايه اول راهنمايي حذف مي‌شود.

حبيبي ادامه داد: در پايه ششم دو عنوان كتاب تفكر و پژوهش و كار و فن‌آوري اضافه شده است و ساعت تحصيلي دانش‌آموزان نيز همچنان 25 ساعت در هفته است.

* ثبت نام‌ همه دانش‌آموزان در مدارس اينترنتي مي‌شود

مديركل آموزش و پرورش با اشاره به اينترنتي شدن ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس تصريح كرد: افرادي كه امكان ثبت نام اينترنتي را ندارند، ثبت نامشان توسط مدرسه صورت مي‌گيرد تا همه دانش‌آموزان در سامانه كشوري ثبت شوند.

وي تأكيد كرد: براي ارتقاي سطح آموزشي، توسعه مدارس خاص مانند تيزهوشان، نمونه دولتي و شاهد را در دستور كار داريم تا گام‌هاي مؤثري را در راستاي ارتقاي فرهنگ و تربيت دانش‌آموزان برداريم.

اين مقام مسئول ادامه داد: ضميمه استان‌شناسي نيز از سال تحصيلي آينده به همراه كتب جغرافيا پايه دوم دبيرستان به دانش‌اموزان ارائه مي‌شود تا دانش‌آموزان پيش از هر چيز با مفاخر، جغرافيا و ديگر مسائل استان خود آشنا شوند.

* 2 نفر از انتقالي‌هاي آموزش و پرورش به شهرهاي خود بازگشتند

حبيبي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پيرامون كارمندان و معلمان منتقل شده از كلان‌شهرها به استان قزوين گفت: 45 نفر از ديگر استان‌ها به قزوين انتقالي گرفته و دو نفر نيز منصرف شده و به شهرهاي خود بازگشتند.

وي اضافه كرد: استانداري و اداره‌كل آموزش و پرورش استان قزوين وظايفي در قبال فرهنگيان منتقل شده به قزوين دارند كه آموزش و پرورش به تمام تعهدات خود در قبال اين معلمان انتقالي عمل كرده است.

انتهاي پيام/آ10

دوشنبه|ا|11|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن