تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815038293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تور دوچرخه سواري آذربايجان در آستانه 27 سالگي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تور دوچرخه سواري آذربايجان در آستانه 27 سالگي
تبريز- تور دوچرخه سواري آذربايجان كه 26 سال بدون وقفه برگزار و به يكي از معتبرترين تورهاي قاره كهن تبديل شده در حالي براي برگزاري بيست و هفتمين دوره آماده مي شود كه حضور تيم هاي مطرح خارجي بر كيفيت آن افزوده و آن را در رديف يكي از تورهاي برتر قاره آسيا قرار داده است.


به گزارش ايرنا، اين دوره از رقابت ها كه روزهاي بيست و دوم تا بيست و هفتم ارديبهشت ماه جاري و در مسير استان هاي آذربايجان شرقي، غربي و اردبيل برگزار مي شود همانند سال گذشته و به منظور ترويج پاكي و سلامت در ورزش شعار "پاك پيروز شو" را سرلوحه خود قرار داده است.

رقابت ركابزنان اين دوره در شرايطي عادي و برابر يكي از اهداف اصلي اين دوره از تور مي باشد، از همين رو افسران آنتي دوپينگ فدراسيون جهاني به عنوان ناظران اين تور و كنترل دوپينگ بر تور نظارت خواهند كرد.

تعداد تيم هاي خارجي شركت كننده در اين دوره از تور و همچنين سطح كيفي بالاي دوچرخه سواران اين تيم ها، نويد برگزاري تور با كيفيت بالا مي دهد و اين حساس بودن و سختي كار تك تك كميته ها را گوشزد مي كند.

تاكنون حضور 16 تيم خارجي كه برخي از آنها عناوين قاره اي نيز در كارنامه دارند قطعي شده و برخلاف دوره هاي گذشته، تمام كارهاي ورود و خروج و رواديد تيم ها، قبل از آغاز تور صورت گرفته است.

در دوره بيست و هفتم تيم "پتروشيمي تبريز" پيشتاز تورهاي آسيايي، دانشگاه آزاد، مس كرمان، منتخب اردبيل و علوم پزشكي اروميه به عنوان تيم هاي داخلي به رقابت با ركابزنان تيم هاي خارجي اندولسياي اسپانيا، آستانه قراقستان، ISD Lamper اوكراين، كونيا توركو شكر اسپور تركيه، OCBC سنگاپور، SCS آلمان، Atacama پاراگوئه، سورن ازبكستان، باواريا (Bavaria) آلمان، هلند، بريسا اسپور تركيه، Colossi Miche اندونزي، PlanB استراليا، نماينده جمهوري چك، تيم ملي ازبكستان و تيم ملي سوريه مي پردازند.

به نظر مي رسد شاخص ترين تيم داخلي حاضر در اين رقابت ها تيم پتروشيمي تبريز باشد و اندولسياي اسپانيا نيز به عنوان بهترين تيم خارجي اين دوره از رقابت ها باشد.

رقابت دوچرخه سواران تيم هاي شركت كننده از قاره هاي مختلف جهان به ركابزنان داخلي در مسيرها و جاده هاي شگفت انگيز و بي نظير آذربايجان به طبيعتي زيبا، اين دوره از رقابت ها را ديدني تر از دوره هاي گذشته خواهد كرد و شايد گام مهمي در راستاي ارتقا سطح كيفي اين تور در سطح جهاني باشد.

از نگاه آماري و در 26 دوره گذشته، تيم پتروشيمي تبريز و احد كاظمي عنوان پرافتخارترين تيم و ركابزن را در اختيار دارند.

در مجموع بيست و شش دوره تور دوچرخه سواري بين المللي آذربايجان، احد كاظمي دوچرخه سوار تيم پتروشيمي تبريز با كسب پنج عنوان قهرماني و تيم پتروشيمي تبريز نيز با پنج عنوان قهرماني، در صدر پرافتخارترين ركابزنان اين تور جاي گرفته است.

در دوره هاي گذشته اين مسابقات، تيم هاي آذربايجان شرقي با 14، تهران و قزاقستان با سه و تيم هاي ايران الف، تركيه، سوريه، تركمنستان، كرمان و تايوان هر كدام با يك بار كسب عنوان قهرماني، از بهترين هاي تيمي تور بوده اند.

همچنين تيم هاي آذربايجان شرقي هفت بار عنوان نايب قهرماني را به دست آورده اند و تيم تهران با سه بار و تيم هاي تركيه، قزاقستان و مركزي دو بار و ارمنستان، سوريه، قرقيزستان، اوكراين، خوزستان و خراسان هر كدام يك بار به اين عنوان دست يافته اند.

در اولين دوره تور دوچرخه سواري آذربايجان كه در سال 1365 برگزارشد، آذربايجان شرقي الف در مجموع تيمي اول شد و خوزستان و آذربايجان شرقي "ب" در رده هاي بعدي قرار گرفتند.

در مجموع انفرادي اين دوره نيز محمدرضا باجول از اصفهان قهرمان شد و داود زينالي از آذربايجان شرقي و عبدالقاسم رحمانيان از خوزستان به ترتيب دوم و سوم شدند.

در دومين دوره آذربايجان شرقي، تهران و اصفهان به همراه محمدرضا باجول از اصفهان، حسن ميلاني و احد پورنيازي هر دو از آذربايجان شرقي اول تا سوم شدند.

سومين دوره تور دوچرخه سواري آذربايجان با قهرماني تيم تهران به پايان رسيد و محمد رضا باجول از اصفهان، اكبر امجدي از آذربايجان شرقي و مهران صفرزاده از تهران عناوين اول تا سوم انفرادي را كسب كردند.

در دوره چهارم آذربايجان شرقي الف، خراسان و تهران اول تا سوم شدند و حسين محمودي و مصطفي چايچي از آذربايجان شرقي و عليرضا زنگي آبادي از كرمان عناوين اول تا سوم را بدست آوردند.

در پنجمين دوره تور دوچرخه سواري بين المللي آذربايجان، تيم هاي كرمان، آذربايجان شرقي و تهران در مجموع رده بندي تيمي و حسين محمودي از آذربايجان شرقي، عباس اسماعيلي از تهران و عليرضا زنگي آبادي از كرمان در مجموع انفرادي به ترتيب اول تا سوم شدند.

در دور ششم تور دوچرخه سواري آذربايجان كه همزمان با حضور تيم هاي خارجي در تور بود، تيم هاي سوريه، تركيه و آذربايجان شرقي اول تا سوم شدند و در مجموع رده بندي انفرادي "تامر آورال" و "آيهان آيتكين" تركيه اي و جمال شيخوني از سوريه در سكوهاي اول تا سوم ايستادند.

دور هفتم تور بين المللي آذربايجان، با قهرماني آذربايجان شرقي الف به پايان رسيد و تهران و كرمان به ترتيب دوم و سوم شدند و حسن شريف زاده از آذربايجان شرقي، خسرو قمري از مركزي و حسين اسلامي از كرمان به ترتيب رده هاي اول تا سوم جدول رده بندي انفرادي را كسب كردند.

در هشتمين دوره تور تيم هاي تهران، آذربايجان شرقي و تركمنستان به ترتيب عناوين اول تا سوم رده بندي مجموع تيمي را كسب كردند و "كاستا كلف" از تركمنستان، مجيد وفايي از تهران و آذري از اصفهان رده هاي اول تا سوم انفرادي را از آن خود كردند.

تيم هاي تركمنستان، ارمنستان و آذربايجان شرقي رده هاي اول تا سوم دوره نهم را از آن خود كردند و "ديميتري كاتماكف" از تركمنستان، "مجيد شيخ" از سوريه و "مانيس شبلوني" از ارمنستان در مجموع انفرادي به ترتيب اول تا سوم شدند.

در دوره دهم نيز تيم هاي قزاقستان، قرقيزستان و آذربايجان شرقي الف به ترتيب اول تا سوم شدند و "يوري چكف" از قرقيزستان، "وارلي تيتيف" از قزاقستان و حسين عسگري از زنجان به ترتيب در جايگاه هاي اول تا سوم ايستادند.

در يازدهمين دوره تور دوچرخه سواري بين المللي آذربايجان تيم هاي قزاقستان، فجر تبريز و تركمنستان به عناوين اول تا سوم دست يافتند و در انفرادي "بلوزوف" از قزاقستان، احد كاظمي از فجر تبريز و "كوزنسوف" از قزاقستان اول تا سوم شدند.

دوازدهمين دوره تور بين المللي آذربايجان با درخشش دوچرخه سواران قزاق همراه بود و در اين دور قزاقستان، اوكراين و فجر تبريز به همراه "آندره ميزوروف" ، "وارلي تيتيف" و "بلوزوف" هر سه از قزاقستان اول تا سوم شدند.

در دوره سيزدهم و در مجموع تيمي فجر تبريز ، قزاقستان و ايران الف و در انفرادي احد كاظمي و قادر ميزباني هر دو از فجر تبريز به همراه "آندري كاشين" قزاق اول تا سوم شدند.

چهاردهمين دوره نيز با قهرماني مجدد فجر تبريز خاتمه يافت و تيم هاي آذربايجان شرقي و سوريه دوم و سوم شدند در اين دوره احد كاظمي از فجر، حسين عسگري از آذربايجان شرقي و قادر ميزباني ديگر ركابزن تيم فجر تبريز به ترتيب رده هاي اول تا سوم مجموع انفرادي را كسب كردند.

در پانزدهمين دوره تور ، قادر ميزباني با پيراهن فجر تبريز اولين قهرماني خود را به دست آورد و حسين ملكي و احد كاظمي دوم و سوم شدند در اين دور تيم هاي آذربايجان شرقي، مركزي و تهران اول تا سوم شدند.

در دوره شانزدهم تيم هاي آذربايجان شرقي، قزاقستان و زنجان به ترتيب اول تا سوم شدند و احد كاظمي از آذربايجان شرقي، حسين عسگري از مركزي و "وازگن گوليجانيان" از ارمنستان به ترتيب عناوين اول تا سوم انفرادي را كسب كردند.

در هفدهمين دوره تيم هاي تركيه، پتروشيمي و سوريه در مجموع رده بندي تيمي مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند و قادر ميزباني دوچرخه سوار ايراني تيم تركيه، "موتلو مرت" از تركيه و احد كاظمي از پتروشيمي تبريز به ترتيب در رده بندي انفرادي اول تا سوم شدند.

دوره هجدهم اين تور با قهرماني تيم ايران الف به اتمام رسيد و تيم هاي تركيه و پتروشيمي تبريز به ترتيب رده هاي دوم و سوم را كسب كردند، دراين مرحله احد كاظمي از پتروشيمي، مهدي سهرابي از ايران الف و "پاول نوداك" تركيه اي به ترتيب رده هاي اول تا سوم را به دست آوردند.

نوزدهمين دوره تور بين المللي آذربايجان با كسب سكوي قهرماني توسط تيم پيكان تهران و قرار گرفتن تيم هاي پتروشيمي و قزاقستان در رده هاي دوم و سوم همراه بود و "الكس كاليسف" قزاق، سيدرضايي از كرمان و "موتلو مرت" ترك در رده بندي انفرادي اول تا سوم شدند.

در بيستمين دوره تيم هاي تايوان، پيكان و سوريه به ترتيب برسكوهاي اول تا سوم جدول رده بندي تيمي قرار گرفتند و قادر ميزباني ركابزن ايراني تيم تايوان، احد كاظمي از پتروشيمي و "ديويد مك كين" از ايرلند به ترتيب مقام هاي اول تا سوم رده بندي انفرادي را كسب كردند.

در بيست و يكمين دوره تور بين المللي آذربايجان تيم هاي پتروشيمي، سوريه و عربستان اول تا سوم شدند و قادر ميزباني، احد كاظمي و حسين عسگري هر سه از پتروشيمي در جدول رده بندي انفرادي مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.

در دوره بيست و دوم اين تور، تيم هاي آذربايجان شرقي الف، مركزي و آذربايجان شرقي ب بر سكوهاي اول تا سوم قرار گرفتند و در رده بندي مجموع انفرادي "رشاد عباس اف" از جمهوري آذربايجان، زينال نوريزان از مالزي و فرهاد مختاري از آذربايجان شرقي به ترتيب اول تا سوم شدند.

در بيست و سومين دوره تور نيز تيم هاي پتروشيمي، پيكان و ازبكستان به عناوين اول تا سوم دست يافتند و حسين عسگري و قادر ميزباني هر دو از تيم پتروشيمي و مهدي سهرابي از تيم مس كرمان به ترتيب اول تا سوم شدند.

در بيست و چهارمين دوره، تيم هاي پتروشيمي تبريز، شهرداري تبريز و دانشگاه آزاد اول تا سوم شدند و احد كاظمي، حسين عسگري و قادر ميزباني نيز عناوين اول تا سوم انفرادي را از آن خود كردند.

در دوره بيست و پنجم و در مجموع تيمي، پتروشيمي تبريز با 30 دقيقه اختلاف و با اقتدار و با مجموع زماني 64 ساعت و 23 دقيقه و 18 ثانيه به مقام قهرماني دست يافت و تيم هاي دانشگاه آزاد اسلامي و هراكليون يونان دوم و سوم شدند.

قادر ميزباني در اين دوره گوي سبقت را از ساير رقباي خود ربود و با 21 ساعت و 22 دقيقه و 25 ثانيه در مجموع شش مرحله به مقام قهرماني تور بيست و پنجم دست يافت.

امير زرگري ركابرن ملي پوش تيم دانشگاه آزاد اسلامي و حسين عسگري ركابزن تيم پتروشيمي تبريز دوم و سوم شدند.

در بيست و ششمين دوره تور دوچرخه سواري آذربايجان نيز تيم پتروشيمي تبريز براي چهارمين سال متوالي و پنجمين بار به عنوان قهرماني رسيد و تيم هاي NSP آلمان و MTN آفريقاي جنوبي دوم و سوم شدند.

در مجموع انفرادي نيز مهدي سهرابي، حسين عسگري و قادر ميزباني هر سه از پتروشيمي تبريز سكوهاي قهرماني را تسخير كردند.

به نظر مي رسد بيست و هفتمين دوره تور دوچرخه سواري بين المللي آذربايجان متفاوت تر از دوره هاي گذشته باشد و قهرمانان و تيم برتر دوره هاي گذشته در تكرار عناوين قهرماني خود در مقابل تيم هاي مطرحي همچون اندولسياي اسپانيا با مشكل مواجه شوند.

اميد است دست اندركاران برگزاري اين دوره از تور با فراهم نمودن تمامي شرايط ايده آل ، زمينه ارتقا سطح فني تور از 2-2 به 1-2 را فراهم نمايند تا اين تور كه عنوان قديمي ترين تور آسيا را يدك مي كشد به عنوان اولين تور نيمه حرفه اي آسيا نيز در اتحاديه بين المللي دوچرخه سواري ثبت شود.

بيست و هفتمين دوره تور آذربايجان در شش مرحله و به مسافت 928 كيلومتر و در استان هاي آذربايجان شرقي، غربي و اردبيل برگزار مي شود.

7233/587

گزارش از عيسي عطاپور

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80103981

دوشنبه|ا|11|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن