تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816852073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساركوزي در آستانه ترك اليزه


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: ساركوزي در آستانه ترك اليزه
جام جم آنلاين: در مرحله نخست انتخابات رياست‌جمهوري فرانسه، فرانسوا اولاند، نامزد حزب سوسياليست با كسب آراي بيشتري از نيكلا ساركوزي، رييس‌جمهور كنوني به همراه وي به مرحله دوم راه يافت.


نكته قابل توجهي كه بايد به آن اشاره كرد اين است كه براي نخستين بار از آغاز تاسيس جمهوري پنجم فرانسه رييس‌جمهور وقت در مرحله نخست انتخابات از رقيب خود شكست مي‌خورد.

شامگاه يكشنبه در پايان مرحله نخست انتخابات رياست‌جمهوري فرانسه، فرانسوا اولاند، نامزد حزب سوسياليست با كسب 28.63 درصد آرا به مرحله دوم راه يافت.

نيكلا ساركوزي نيز با 27.18 درصد آرا بايد در مرحله دوم با اولاند رقابت كند.

البته حضور اين دو نفر در مرحله دوم انتخابات رياست‌جمهوري فرانسه محرز بود، اما تقسيم آرا ميان نامزدهاي اين انتخابات تا اندازه‌اي جاي شگفتي داشت.

دو نكته مهم در انتخابات يكشنبه مشخص شد: نخست آن كه نارضايتي فرانسوي‌ها از سياست‌هاي پنج ساله ساركوزي كه موجب شد وي پشت سر اولاند به مرحله دوم راه يابد، دوم آراي بسيار قابل ملاحظه‌اي است كه مارين لوپن نامزد حزب راست‌ افراط‌گراي جبهه ملي كسب كرد.

او با 18 درصد آرا در رده سوم قرار گرفت. در واقع 6.4 ميليون فرانسوي به لوپن راي دادند كه آماري تاريخي براي اين حزب افراط‌گرا محسوب مي‌شود.

در مرحله دوم اين انتخابات كه روز 6 مي برگزار مي‌شود شايد پيش‌بيني نتيجه كمي دشوار باشد اما با نگاهي به اصول عقيدتي احزاب و مردم فرانسه تا اندازه‌اي مي‌توان چشم‌اندازي روشن‌تر از نتيجه را پيش رو داشت.

مارين لوپن پس از پايان انتخابات گفت كه تا اول ماه مي موضع خود را اعلام نخواهد كرد. حتي اگر او طرفدارانش را به راي دادن به ساركوزي دعوت كند ـ كه امري بسيار بعيد است‌ـ باز هم اوضاع به نفع ساركوزي نخواهد بود زيرا مارين لوپن از يك طرف با ريزش آراي بخشي از طرفدارانش مواجه خواهد شد كه مخالف افراط‌گرايان هستند و از سوي ديگر جبهه‌اي متحد از مخالفان افراط‌گرايي راست كه همواره اكثريت مردم فرانسه از آن وحشت داشته و دارند پشت سر اولاند قرار خواهند گرفت.

در عين حال 20.53 درصد افراد واجد شرايط در انتخابات ديروز فرانسه شركت نكردند كه با ظهور افراط‌گرايي بسياري از آنها به پاي صندوق‌هاي راي خواهند رفت.

در چنين شرايطي، ژان ـ لوك ملانشون نامزد جبهه چپگرايان كه 11.1 درصد آرا را به دست آورد بلافاصله در پايان انتخابات يكشنبه حمايت بي‌دريغش را از اولاند اعلام كرد و اين همان كاري بود كه اوا ژولي، نامزد سبزها انجام داد.

فرانسوا بايرو، نامزد حزب راست ميانه مودم نيز با 9.1 درصد آرايي كه به دست آورد گفت كه ابتدا چند روزي به سخنان دو نامزد نهايي گوش خواهد داد و سپس موضعش را اعلام مي‌كند اما هشدار شديد او نسبت به قدرت گرفتن افراط‌گرايان در فرانسه مشخص مي‌كند كه در صورت حمايت احتمالي لوپن از ساركوزي موضع بايرو چه خواهد بود.

بد نيست كه سال2002 را به ياد بياوريم زماني كه ژاك ‌شيراك رييس‌جمهور وقت و ژان ماري ‌لوپن موسس حزب جبهه ملي و پدر مارين به مرحله دوم انتخابات راه يافتند، همه احزاب فرانسه حتي سوسياليست‌ها و چپگراها در كنار مردمي كه وابستگي به هيچ حزب خاصي نداشتند به حمايت از شيراك برخاستند.

به اين ترتيب، ژاك شيراك در انتخاباتي تاريخي با كسب 82.21 درصد آراي فرانسويان كه از سال 1858 تا آن زمان بي‌سابقه بود ژان ماري‌لوپن كه 17.79 درصد آرا را به خود اختصاص داد، درهم شكست.

بهرام افتخاري - جام جم آنلاين

سه|ا|شنبه|ا|5|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن