تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817005033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسين عليزاده ايرانگردي مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: حسين عليزاده ايرانگردي مي كند
موسيقي > چهره‌ها - گروه ادب و هنر- ندا انتظامي:
«براي من شانس بزرگي است كه مي‌توانم به نقاط مختلف ايران سفر كنم و كنسرت برگزار كنم.

قبل از انقلاب چنين امكاني وجود نداشت و ما نهايتا مي‌توانستيم در تهران و شيراز به اجراي برنامه بپردازيم، اما امروز شرايط به نسبت آن زمان تغييرات بسياري كرده است.»

سخنان حسين عليزاده، آهنگساز و نوازنده در شروع تور كنسرت «آن و آن» كه در 11 شهر ايران روي صحنه مي‌رود، صبح ديروز درنشست خبري‌اش كه در تالار وحدت برگزار شد، نشان از علاقه او براي اجراي كنسرت در شهرستان‌ها داشت.حسين عليزاده به همراه پژمان حدادي تور كنسرت‌هايي را با عنوان آن و آن در تهران و در شهرهاي اهواز، بهبهان، بوشهر، تبريز، اروميه، ساري، آمل، نيشابور، رودسر، سياهكل از 17 ارديبهشت آغاز و تا 9 تيرماه ادامه خواهد داد.بهمن سال 89 نخستين تور كنسرت عليزاده در 6 شهر ايران برگزار شد و سال گذشته اين گروه به آمريكا، كانادا و فرانسه سفر كردند. حاصل اين كنسرت‌ها انتشار آلبوم آن و آن و ادامه اين كنسرت در ايران است. حسين عليزاده با ابراز خوشحالي از برگزاري اين تور در ايران به كمبود سالن در شهرستان‌ها اشاره كرد و گفت: در اكثر شهرهاي كشورمان و حتي در اصفهان كه خود مهد هنر است هنوز سالني مناسب براي برگزاري كنسرت نداريم كه اين موضوع ناراحت‌كننده است. با اين همه وقتي با دوستان صحبت كرديم به اين نتيجه رسيديم كه در بسياري از شهرهاي حتي كوچك نيز مي‌توانيم كنسرت‌هايي را برگزار كنيم. البته اين كنسرت‌ها با توجه به شرايط با امكانات محدودتري برگزار مي‌شود.

عليزاده با اشاره به شكل موسيقي اين كنسرت كه براساس موسيقي‌سازي‌ است به نقش خواننده اشاره كرد و افزود: آنچه در كنسرت‌هاي اين تور اجرا خواهيم كرد موسيقي است كه خواننده در آن نقشي ندارد. به‌نظر مي‌رسد نگاهي كه طي سال‌هاي اخير بر محوريت خواننده وجود داشته باعث ساده پسند شدن مخاطبان موسيقي ايراني شده است و بايد در اين نگاه تجديد نظر كرد. جا دارد كمي روي موسيقي‌سازي‌ اهميت بيشتر به خرج بدهيم.

سال گذشته تور حسين عليزاده در شهرستان‌ها نزديك به 10 هزار مخاطب داشت. تجربه‌اي كه عليزاده آن را بسيار ارزشمند خواند؛ «سال گذشته تجربه بسيار جالبي از برگزاري كنسرت در شهرستان‌ها داشتيم و نگاه من طي آن برنامه بسيار تغيير كرد. من در آن اجراها عشق و انرژي بسياري از مردمي كه به كنسرت‌ها مي‌آمدند مي‌گرفتم. مجموع آن اتفاقات باعث شد تا بخش مهم‌تري از دغدغه‌ام به ارتباط با مخاطب معطوف شود.»

او كه اجراي كنسرت را هم در شهرستان‌ها و هم در خارج ايران تجربه كرده‌است، اجراي كنسرت در شهرستان‌ها را بسيار زيبا و در شرايط بسيار عالي ارزيابي كرد؛ «حس و انرژي و عشقي كه از مردم شهرستان‌ها گرفته‌ام در جاي ديگري تجربه نكرده‌ام، چرا كه در شهرستان‌ها امكانات محدود است و زماني كه يك اتفاق هنري مي‌افتد مردم تشويق مي‌كنند تا از اين دست اتفاقات باز بيفتد.»عليزاده حضور جوانان در شهرستان را مثبت تلقي كرد؛ «بيشترين مخاطبان ما در شهرستان‌ها را جوان‌ها تشكيل مي‌دهند. شايد برايتان جالب باشد كه ما در اين كنسرت‌ها نه تنها تلاشي براي نگه‌داشتن مخاطبان در سالن نمي‌كنيم، بلكه به فكر اين هستيم كه بالاخره كنسرت‌ بايد كجا تمام كرد.»عليزاده كه عضو شوراي فني اركستر ملي ايران است، اعلام كرد: در شوراي فني‌ اركستر ملي ايران نيز مطرح شده است كه حداقل 10 دقيقه از هر اجرايي به اجراي آثار هنرجويان جوان اختصاص پيدا كند وبايد بگويم با كمال ميل سعي مي‌كنم هنرمندان جوان را در چنين برنامه‌هايي مطرح كنم.او سال گذشته به همراه پژمان حدادي بداهه نوازي سه تار و تمبك را جهاني كرد. سازنده موسيقي ني‌نوا درباره جايگاه موسيقي ايران در دنيا گفت: قبل از انقلاب هيچ شناختي از موسيقي ايران در خارج از كشور وجود نداشت و اگر گروهي به خارج از كشور اعزام مي‌شد شامل گروه‌هاي پاپي بود كه آثارشان كيفيت خوبي نداشت، اما پس از انقلاب گروه‌هاي مختلفي از ايران در نقاط مختلف جهان به اجرا پرداخته‌اند كه باعث شناخته شدن موسيقي كشورمان شده‌اند.

با اين حال او معتقد است كه خاصيت موسيقي ايراني باعث مي‌شود موسيقي ايران در همنشيني با موسيقي غيرايراني تعديل شود؛ «موسيقي ايراني سختي‌هايي دارد كه باعث مي‌شود در همنوازي‌هاي نوازندگان ايراني، اين ايراني‌ها باشند كه به سمت خارجي‌ها موسيقي شان را تعديل مي‌كنند. براي مثال شما هرگز يك نوازنده هندي را در همنوازي با ايراني‌ها نمي‌بينيد كه بتوانديك جمله ايراني را بنوازد.

سه|ا|شنبه|ا|5|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن