واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری ورزش ایران: به مناسبت ميلاد صديقه طاهره(س) و روز معلم مرحله دوم مسابقه كتابخواني جلوه جمال زن برگزار مي شود
مرحله دوم مسابقه كتابخواني جلوه جمال زن به مناسبت ميلاد صديقه طاهره(س) و روز معلم برگزار مي شود.
به گزارش پايگاه خبري ورزش و جوانان؛ پيرو فراخوان مسابقه كتابخواني جلوه جمال زن كه به مناسبت دهه محرم برگزار شد، ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهي از منكر در نظر دارد به مناسبت ميلاد صديقه طاهره(س) و روز معلم مرحله دوم مسابقه كتابخواني را برگزار نمايد.
لذا از بين همكاران محترم كه حداكثر تا تاريخ 18/2/91 به سوالات پاسخ صحيح بدهند، به قيد قرعه به 14 نفر جوايزي اهدا خواهد شد.
1-عدالت در نظام آفرينش يعني:
الف) تساوي در حقوق با شرايط نامساوي
ب) عدالت يعني تناسب در مناسبات بي تناسبي و تعادل وجود اجزاء لازم در مجموعه مركب و حفظ اين تناسب و تعادل در زمينه هاي اقتصادي – سياسي- فرهنگي – تربيتي – فضائي و ... در يك كلمه عدالت يعني موزون و متعادل بودن يا تناسب و توازن
ج) عدالت عبارت است از عدم رعايت استحقاقها در افاضه وجود
2-حقيقت تقوي و احراز و اجتناب از غضب خداي متعال و پرهيز در محارم امري است
الف)ظاهري كه مظاهر آن همان حركات و سكنات در اطاعت معصيت مشترك است.
ب) تقوي امري است معنوي كه قائم است به دلها و نفوس پس قائم به اعمال نيست كه در هر حال اانسان با تقوي چه تنها با شد وچه در جمع از خدا پروا مي كند.
ج) تقوي امري است قراردادي كه ساخته نظامهاي حكومتي است و عمقي در فطرت انسان ندارد.
3-اهداف پوشش و عفاف در قرآن چيست؟
الف) عفاف : پوشاننده عورات و زشتيها و فضائح است
ب) زينت زيبايي و وسيله حسن حال (و كسب سكينت و آرامش و پيشرفت است)
ج) پوشش محافظ بدن از صدمه هاي جنگ و بلاها و خطرات است
د) هر سه مورد صحيح مي باشد.
4-قذف را تعريف كنيد.
الف)قذف عبارت است از طلاق دادن زن بعلت كراهت مرد از زن و مجازات ندارد
ب) قذف عبارت است از نسبت زنا دادن به زن نا صالحه و مجازات آن تعريز است.
ج) قذف عبارت است از تهمت زدن به زن پاكدامن با نسبت زنا دادن به زن صالحه در صورتيكه نسبت دهنده از معرفي چهار شاهد عادل عاجز باشد و مجازات آن حد است كه هشتاد ضربه تازيانه است.
5-لعان يعني چه؟ به مردي گفته مي شود كه :
الف) مردي كه به زن خود انهام زنا را وارد كند ولي چهار شاهد عادل نداشته باشد.
ب) مردي به زن خود اتهام خلاف عفت بزند و آنرا اثبات كند.
ج)مردي به زن خود اعلام كند پشت تو مانند پشت مادر من است.
6-اين آيه (قل للمومنات يعضض من ابصارهن و ... و لا يبدين زينتهن تكليف الهي زنها را در موارد زبر روشن فرموده است.
الف) در اينكه بر زنان واجب نيست پوشش سرو نشاندان زينتهاي خود برنا محرمان
ب) در اينكه بر زنان واجب نيست پوشش سر و نشاندان زينتهاي خود بر زنان ديگر
ج)در اينكه بر زمان مومنه واجب است موي سر و زينتهاي خود را از مردان اجنبي يعني نامحرم بپوشانند.
7-چه مقدار از هيئت وجود زن مي تواند پوشيده نباشد بعبارت ديگر ديدن چه مواضعي از زن بر مردان جائز است.
الف) ديدن سر تا سروجود زن بر مرد جنبي حرام است.
ب) پوشش وجه و كفين يعني گردي صورت و دو دست زن تا مچ به شرطي كه عاري از زينت باشد براي زنان جائزاست . به عبارت ديگر وجه و كفين به شرط عدم تزئين مستثنا از وجوب پوشش است
ج) پوشش سر و صورت براي زن و كفين در نظر محارم نسبي او واجب نيست.
8- تبرج را معني كنيد.
الف) تبرج عبارت است از : آشكار ساختن زينتهائي تزئيني زن براي اجانب و بيگانگان نامحرم
ب)تبرج عبارت از جلب توجه زنان به مردان بيگانه و نامحرم
ج) عمل زني كه زينت و آرايش كرده ولي زيبائيها و محاسن طبيعي يعني غيرتزئيني خود را براي بيگانگان آشكار مي سازد تبريج گفته مي شود.
9- چه زناني بر مردان حرامند ؟
الف) مادران، زنها و دختران و خواهران و عمه ها و خاله هاي شما و دختران برادر و خواهر (برادرزاده و خواهرزاده ها ) بر مرد ان حرامند
ب) مادراني كه به شما شيرداده اند و خواهران شيري و مادر زنان شما بر شما حرامند.
ج)هر دو مورد صحيح است.
10- زناني كه نكاح با آنان مجاز و حلال است عبارتند از:
الف) زناني كه مهريه هاي آنان را داده اي كنيزاني كه به عنوان غنيمت در جنگها خدا در اختيار شما قرار داد.
ب) دختران دايي- خاله- عمه – عموو و زناني كه با تو اي رسول خدا هجرت كرده اند
ج) همه نام بردگان در گزينه هاي (الف و ب) بر مردان حلالند.
11- ظهار در جاهليت قبل از اسلام چه معنا دارد؟
الف) ظهار يعني اينكه مردي به زن خود مي گفت دوستت دارم.
ب) ظهار يعني اينكه مردي به زنش بگويد ترا دوست ندارم.
ج) ظهار يعني اينكه مردي به زنش مي گفت پشت تو پشت مادر من است.
12- دليل ازدواج پيامبر (ص) با زينب زن زيد چه بود؟
الف) چون زينب همسرش زيد را دوست نداشت عيهذا از او طلاق گرفت.
ب) چون زن زيد عروس پيغمبر بود
ج) چون زيد پسر پيامبر نبود و به حكم خدا پيامبر با زينب زن مطلقه زيد (پسرخوانده خود ازدواج كر) و فرزند خوانده آن حضرت بود و فرزند خوانده در حكم فرزند نيست
يکشنبه|ا|3|ا|ارديبهشت|ا|1391
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پایگاه خبری ورزش ایران]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]