تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814788758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صادق عابدين:سلمان فارسي ظرفيت بزرگي براي استان فارس است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صادق عابدين:سلمان فارسي ظرفيت بزرگي براي استان فارس است
سلمان فارسي ظرفيت بزرگي براي استان فارس است
شيراز - خبرگزاري مهر: استاندار فارس گفت: سلمان فارسي ظرفيت بزرگي براي استان فارس است زيرا از دل استاني با مركزيت سومين حرم اهل بيت (ع) مي توان يك الگوي ويژه به جهانيان معرفي كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، حسين صادق عابدين با اشاره به وجود حرم امامزادگان و در راس آنها شاهچراغ (ع) در فارس اضافه كرد: اين استان فرصتي بزرگ و معنوي در اختيار دارد و آن هم معرفي شخصيت برجسته سلمان فارسي است.

وي با اشاره به سجاياي اخلاقي سلمان تاكيد كرد: سلمان انساني حق طلب است كه به دنبال ندايي برخاسته از فطرت مي رود و روح او چون كشتي بر درياي پر تلاطم، سرانجام در ساحل امن اسلام روي آرامش به خود مي بيند. او اين سعادت ر ا مي يابد كه حضور پيامبر اكرم(ص) را درك كند و اين حضور، روحانيتي بي مانند براي او به ارمغان مي رود. از دل همين روحانيت است كه سلمان به شناخت و بينشي شگرف مي رسد و بر حقانيت مولاي شيعيان ايمان مي آورد.

وي اضافه كرد: سلمان تا آخر زندگي پر بركتش از حلقه اخوت و محبت اهل بيت (ع) خارج نشد و چه سعادتي بزرگي براي سلمان است كه علي (ع) بر پيكر او نماز مي گذارد.

سلمان، نمونه اي از ندايي بيدار

استاندار فارس بيان كرد: سلمان نمونه اي از ندايي بيدار است، مجاهدي كه به دنبال نور و رروشنايي راه حق را مي پيمايد و در اين راه چيزي جز وصال و رسيدن به روشنايي حقيقي، او را آرام نمي كند. پس از آن هم سلما‍ن حاصل و ثمره اين تلاش را مي بيند و به حلقه نزديكان پيامبر(ص) راه مي يابد. طي كردن اين راه پرفراز و نشيب به واقع يك الگوي آشنا است چرا كه از عمق باطن و فطرت برمي آيد.

صادق عابدين ادامه داد: راهي كه سلمان مي رود خارج از هر دين و مسلكي، الگويي قابل درك براي انسانهاست، به عبارت ديگر آنچه كه بيش از همه درباره سلمان اهميت دارد اين است كه وي را مي توان به عنوان يك الگو آن هم در جهان نيازمند به معنويت امروزي، معرفي كرد.

وي توضيح داد: امروز مي بينيم بشر مادي گرا و ماشين زده خصوصا در جوامع غربي سريع تر از هميشه به بن-بست رسيده و به دنبال راهكاري براي خروج از اين خلاء مي شود، رشد گرايش به دين و معنويت بويژه دين اسلام در اين جوامع گواهي بر اين كوشش هاست.

ضرورت برگزاري پرشكوه كنگره

استاندار فارس بر ضرورت برگزاري هرچه با شكوه تر كنگره سلمان فارسي تاكيد كرد و افزود: با نامگذاري شيراز به عنوان سومين حرم اهل بيت(ع) رسالت سنگيني بر دوش سياست گذاران و مديران استان احساس مي شود. هنوز ظرفيت هاي ناتمامي در اين استان وجود دارد كه شناخته نشده، ظرفيت هايي كه مي تواند فارس را نه تنها به جايگاهي كه شايسته آن است در كشور تبديل كند بلكه جايگاهي منطقه اي فارس را نيز احيا مي كند چه اينكه اين استان و در راس آن شيراز مي تواند پذيراي عاشقان اهل بيت(ع) و شيعيان منطقه باشد و امكانات و زيرساخت ها و توانمندي هاي سخت افزاري چنين ميزباني هم وجود دارد.

صادق عابدين با اشاره به برگزاري پيش همايش سلمان فارسي در ارديبهشت ماه در شيراز تاكيد كرد: اين برنامه فرصت مناسبي است كه با ارزيابي توانمندي ها، فضاي سومين حرم اهل بيت(ع) مهياي گفتگو و شناخت سلمان شود. پس اين روز و اين برنامه را بايد نقطه آغاز يك جهش معنوي در شيراز و استان دانست. اين برنامه كاشت دانه اي است كه مهرماه امسال و در هنگامه برگزاري كنگره بزرگ و بين المللي سلمان فارسي در شهر كازرون به بار مي نشيند.

فرصت ناب شهر كازرون

صادق عابدين افزود: شهر كازرون بايد به خود ببالد كه زادگاه اولين مسلمان ايراني بوده است. اين كنگره فرصت نابي براي مديران، انديشمندان و اهالي فرهنگ اين شهر كهن استان است تا در قامت يك برنامه بين المللي توانمندي هاي خود را نشان دهند.

وي افزود: فارس اين افتخار را دارد كه بزرگ مردي چون سلمان، كه موجب افتخار همه ايرانيان است، از اهالي اين استان است. متوليان فرهنگي و مذهبي استان بايد تمام همت خود را براي معرفي هرچه بيشتر اين شخصيت بزرگ به كار گيرند تا در سه سطح استاني، ملي و بين المللي اين شخصيت را معرفي كنيم. معرفي سلمان فارسي، يعني معرفي يك الگوي تمام و كمال معرفتي، انساني و معنوي به جهانيان. اين چنين تلاشي، فارس و شيراز را يك قدم ديگر در تثبيت جايگاهش به عنوان سومين حرم اهل بيت (ع) ياري مي كند.

استاندار فارس همه دستگاه هاي اجرايي و فرهنگي را به كمك در برگزاري هرچه بهتر كنگره بين المللي سلمان فارسي فراخواند و افزود: برگزاري اين كنگره مي تواند به گسترش معنويت در فارس كمك كند و در يك فضاي معنوي، توسعه استان، حل مشكلات و نارسايي ها و در يك نگاه كلان، تحقق آرمانهاي بلند جمهوري اسلامي ايران، آسان تر است.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|2|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن