تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815175792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجت الاسلام اسكندري:سازمان تبليغات اسلامي براي مقابله با ترفندهاي دشمن به ساماندهي هيئت‌ها پرداخت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حجت الاسلام اسكندري:سازمان تبليغات اسلامي براي مقابله با ترفندهاي دشمن به ساماندهي هيئت‌ها پرداخت
سازمان تبليغات اسلامي براي مقابله با ترفندهاي دشمن به ساماندهي هيئت‌ها پرداخت
قم - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم هدف از ساماندهي هيئت‌هاي مذهبي توسط سازمان تبليغات اسلامي را مقابله با ترفندهاي دشمنان عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس اسكندري شامگاه پنجشنبه در گردهمايي مسئولان هيئت‌هاي مذهبي استان قم كه در مدرسه اميرالمومنين(ع) و با حضور آيت الله مكارم شيرازي برگزار شد، اظهار داشت: هيئتهاي مذهبي در ايران از يك سابقه چندصدساله برخوردارند و وقتي نگاه به كارنامه آنان مي اندازيم كارنامه بسيار درخشان، تحسين برانگيز و افتخارآفريني دارند.

وي ادامه داد: اين افتخار چه در دوره‌هايي كه زمينه براي تلاش آنان فراهم بوده و چه در دوره هايي كه حكومت هايي آمده و مضيقه هايي ايجاد كرده اند وجود داشته است و هيئت‌هاي مذهبي هيچ‌گاه از اعتلاي كلمة الله و ترويج مكتب اهلبيت(ع) و عاشورا تحت هيچ شرايطي عدول نكرده و فشارها و مضيقه ها هم آنها را از اين مسير بازنداشته است.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي قم بيان داشت: حتي در دوره اي كه رضاخان قلدر بي مغز و جنايتكار كه بيشترين ضربه را بر پيكره اسلام زد ما شاهد اين بوديم كه هيئت هاي مذهبي با عشق به ساحت اهلبيت(ع) و با اقتدار راه خود را ادامه دادند و اين صلابت در راه با هدايت هاي علماي راستين و مراجع عظام تقليد در طول تاريخ موجب شده كارنامه هيئتهاي مذهبي درخشان بوده و باشد.

وي افزود: هيئتهاي مذهبي همان طور كه عشق و علاقه به اهلبيت(ع) دارند عهد و پيمان بسته اند كه راه خود را از علما و مراجع تقليد بگيرند و تحت تاثير برداشتهاي نادرست كساني كه تخصصي در دين ندارند قرار نگيرند.

حجت الاسلام اسكندري اظهارداشت: يكي از مهمترين ويژگيهاي هيئت هاي مذهبي اين است كه چشمشان به لبان گهربار مراجع و علما بوده و همين عامل موجب پيروزي انقلاب اسلامي شد.

وي افزود: اگر هدايت‌هاي علما و مراجع تقليد نبود و اگر نبود تن دادن هيئت‌هاي مذهبي به رهنمودهاي علماي راستين دين چنين اتفاقي نمي‌افتاد.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي قم تاكيد كرد: ما شاهد بوديم كه با پيروزي انقلاب اسلامي هيئت هاي مذهبي در همان جهتي كه امام و رهبري و مراجع ترسيم كرده‌اند با صلابت به پيش رفته اند.

وي تصريح كرد: دشمنان وقتي ديدند نمي‌توانند هيئت ها را به تعطيلي بكشند به اين نتيجه رسيدند كه مي بايست مسير هيئت‌ها را به انحراف بكشانند لذا همان طور كه حضرتعالي و ديگر مراجع هشدارهاي لازم را داديد سازمان تبليغات اسلامي براي مقابله با ترفندهاي دشمن به ساماندهي هيئت‌ها پرداخت.

حجت الاسلام اسكندري اظهار داشت: اين ساماندهي با حفظ مردمي بودن هيئتها صورت گرفته است و ما نيازهاي آنان را شناسايي و ساماندهي كرده ايم.

وي بيان داشت: در اين ساماندهي شوراي هيئت‌هاي مذهبي در هر شهر و مراكز استانها شكل گرفت و برنامه‌هاي مختلف آموزشي و ترويجي و تبليغي براي آنان تدارك شد.

ساماندهي 2 هزار هيئت مذهبي

رئيس سازمان تبليغات اسلامي قم با بيان اينكه در قم بيش از دو هزار هيئت مذهبي شناسايي شده اند تصريح كرد: براي مسئولان اين هيئتها برنامه هاي فرهنگي و تبليغي برگزار شد زيرا معتقديم اگر كسي بخواهد هيئتي را اداره كند بايد از نظر سطح دانش و فكر و فرهنگ از ديگران بالاتر باشد لذا محتويات آموزشي لازم براي آنان تدارك ديده شده است.

وي تصريح كرد: بايد آنچه در شان كشور شيعي ما نيست و انطباق با مكتب اهلبيت(ع ) ندارد در هيئت‌ها نباشد و هيئتي درست شود كه مورد عنايت مولايمان امام زمان باشد.

اسكندري اظهار داشت: از مجموع هيئت‌ها تعدادي محافل خانگي است اما بيشتر آنان از هيئت‌هاي تأثير گذار در استان‌ها هستند.

وي ادامه داد: در كنار هيئت‌ها كانون مداحان و شعراي استان را داريم كه تلاش مي‌كند تا فرهنگ ناب اهلبيت(ع) را در قالب نوحه‌ها و مرثيه‌ها ترويج كنند و از انحرافات احتمالي جلوگيري شود.

ايجاد 350 هيئت دانش آموزي

رئيس سازمان تبليغات اسلامي قم عنوان كرد: براي تاثيرگذاري در مدارس، هيئت هاي دانش آموزي را راه اندازي كرده ايم كه حدود 350 هيئت دانش آموزي در مدارس ايجاد شده است كه علاوه بر عزاداري به صورت خودجوش دنبال فعاليتهاي فكري و ديني و مذهبي هستند.

وي ادامه داد: هيئت خواهران دانش آموزي نيز روز سه شنبه تجمعي خواهند داشت و هيئت هاي دانشجويي نيز فعاليت هاي خوبي را آغاز كرده اند.

حجت الاسلام اسكندري تاكيد كرد: به جد مراقب هستيم تا برخي كه ژست‌هاي اسلام شناسانه مي‌گيرند و به علما و مراجع ما جسارت مي‌كنند تاثيري در هيئت‌ها و مردم نداشته باشند و هيئت‌هاي مذهبي نيز با صلابت هر چه تمامتر حضور دارند و نخواهند گذاشت اين افراد كه نتوانسته اند اسلام ناب را بشناساند و اظهار نظرهاي عليلانه اي دارند در عرصه فرهنگي جايگاهي داشته باشند.

وي تاكيد كرد: مردم ما خط اصيل فرهنگ ديني و شيعي را از علما و مراجع و رهبري و كساني كه ساليان درازي در اسلام تحقيق كرده اند مي گيرند و هيئتهاي مذهبي اجازه نمي دهند كساني در اين جبهه اصيل دخالتي داشته باشند كه شناختي از اسلام ندارند و با تصور اينكه اسلام را مي شناسند به مراجع و علما اهانت مي كنند.

در اين مراسم كه مديران و مسئولان هيئت هاي مذهبي و مداحان و شاعران استان قم حضور داشتند يكي از مداحان اهلبيت(ع) به نوحه خواني و مرثيه سرايي در مقام حضرت زهرا(س) پرداخت.

اين گردهمايي سالانه با هدف مرور فعاليتهاي صورت گرفته در اين بخش همچنين تنقيح و تبيين خطوط اصلي فرهنگي و ديني در هيئتهاي استان برگزار مي شود.

دومين گردهمايي مسئولان هيئتها و همايش فاطمي سال گذشته در حضور آيت الله العظمي صافي برگزار شده بود.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|1|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن