تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817040952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لزوم علاج واقعه قبل از وقوع/بدحجابي بمب ساعتي دشمن/پيامد بدحجابي تنها پوشش نامناسب نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: لزوم علاج واقعه قبل از وقوع/بدحجابي بمب ساعتي دشمن/پيامد بدحجابي تنها پوشش نامناسب نيست
بدحجابي بمب ساعتي دشمن/پيامد بدحجابي تنها پوشش نامناسب نيست
رشت - خبرگزاري مهر: بد حجابي بمب ساعتي خاموش دشمن است كه لحظه به لحظه به انفجار خود نزديك تر مي شود آن وقت هيچ نيرويي را ياراي مواجهه با اين بمب نيست.

به گزارش خبرنگار مهر، بد حجابي از مسائلي است كه سلامت فرد و جامعه را تهديد مي كند، پوشش نامناسب پي آمدها و آثار جبران ناپذيري در فرهنگ، اخلاق، اعتقاد، اقتصاد و امنيت جامعه دارد كه گاه مسيري انحرافي و بازگشت ناپذيري پديد مي آورد.

فرآيند بد حجابي، مقدمه تهاجم گسترده تر به فرهنگ مقابل و شكستن هنجارها و جايگزين ساختن هنجار مورد نظر فرهنگ مهاجم است.

احساس بيگانگي در برابر فرهنگ خودي و بي هويتي اجتماعي زمينه ساز پذيرش تهاجم فرهنگي است، بنابراين جامعه اي كه دچار تهاجم فرهنگي شود و تغييرات اجتماعي در آن سريع صورت گيرد، ارزش در آن جامعه ناپايدار است و هنجارشكني در آن مرسوم مي شود و در برابر فرهنگ بيگانه هميشه از خود وازدگي نشان مي دهد.

سوغاتي بدحجابي تنها پوشش نامناسب نيست

سوغاتي كه بدحجابي به همراه دارد، تنها پوشش نامناسب نيست بلكه ترويج لباسهاي نامناسب، بزك كردن ها و ... را به دنبال دارد.

يك شهروند گيلاني در اين ارتباط گفت: فرهنگ عفاف، حجاب و اخلاق اسلامي در جامعه بايد تقويت شود چرا كه بدحجابي جامعه را به التهاب مي‌كشاند.

زهرا احمدي از برخي دستگاههاي فرهنگي به دليل برخي سهل انگاريها گلايه كرد و افزود: مردم خواهان مقابله با بدحجابي، حركتهاي انحرافي و ابتذالي هستند.

وي اظهارداشت: اگر مسئولان اهتمام و جديت داشته باشند مي توانند با اين پديده نامبارك مقابله كنند اما متاسفانه حركت تاثيرگذاري در اين عرصه مشاهده نمي شود.

اين شهروند گيلاني گفت: مردم ولايتمدار و شهيد پرور استان از بي‌ توجهي مسئولان نسبت به كار واحدهاي توليدي در عرضه البسه، پوشاك و همچنين نحوه قيمت گذاري آن گلايه‌ دارند.

مردم فقط شاهد حرف و شعار در مورد حفظ ارزشها از سوي دولتمردان هستند

وي ادامه داد: اكثر مردم امروزه از وضعيت فعلي پوشش لباس برخي افراد و در مجموع بدحجابي در جامعه رنج برده و در اين زمينه فقط شاهد حرف و شعار در مورد حفظ ارزشها از سوي دولتمردان هستند.

شهروند ديگري كه خود را دانشجو معرفي كرد به آثار و پي آمدهاي فرهنگي بدحجابي در جامعه اشاره كرد و گفت: كسي با تنوع رنگها و آزادي انتخاب پوشش مخالف نيست چون آزادي پوشش و تنوع در رنگها شادي و نشاط را در جامعه به ارمغان مي‌آورد اما آنچه امروزه باعث گلايه مردم است، عرضه البسه‌ هايست كه روز به روز كوتاهتر، تنگ ‌تر و يا چسبان ‌تر مي ‌شود.

عليرضا قاسمي افزود: وجود اين لباسها، عرضه و توزيع آن از سوي توليد كنندگان و مغازه ‌دارها سبب شده تا برخي از جوانان نيز برخلاف ميل باطني خود و خانواده ‌به ناچار نسبت به خريد آن اقدام كنند و به اصطلاح همرنگ جماعت شوند!

وي با طرح سئوالي مبني بر اينكه چه ارگان و نهادي مسئول نظارت بر نحوه عرضه اين گونه لباسها و پوشاك كه سلامت جامعه را به خطر انداخته، فرهنگ و ارزشها را نيز زير سئوال برده مي ‌باشد؟

اين دانشجوي گيلاني از وضعيت بدحجابي در جامعه از يكسو و بي توجهي دستگاههاي مسئول از سوي ديگر به شدت گلايه كرد و گفت: متاسفانه در بازار، كوچه، رستورانها، دانشگاهها، اداره ها، بيمارستانها، تفرجگاهها و غيره زنان و دختران بدحجاب و بدپوششي با مانتوهاي تنگ، چسبان و صورتهاي بزك كرده در رفت و آمدند و اين امر امنيت رواني خانواده را تهديد مي كند.

خاندان مكرم شهيدان خواستار برخورد شديد با مصاديق بدپوششي در جامعه هستند

وي ادامه داد: بسياري از خانواده به ويژه خاندان مكرم شهيدان خواستار برخورد شديد با مصاديق بدپوششي و از سوي مسئولان هستند تا امنيت رواني خانواده حفظ شود و خانواده ها بدون هيچ نگراني و دغدغه خاطري در اماكن عمومي حضور يابند.

يك شهروند رشتي نيز در مصاحبه با خبرنگار مهر گفت: هم اكنون خانواده هاي معظم شهدا، مردم مومن و متدين گيلان در موضوع بدحجابي و ناهنجاريهاي اجتماعي گلايه هاي زيادي دارند و از وضعيت فعلي اعلام نارضايتي مي كنند.

فاطمه آيت الهي با اشاره به اينكه موضوع بدحجابي در گيلان به ويژه شهر رشت روز به روز بيشتر مي شود، افزود: گيلان زمين، مهد تمدن و فرهنگ، اجماع طراوت و زيبايي و شكوه صنع خداوندي است در اين رابطه نبايد وضعيت بغرنجي داشته باشد.

وي با اشاره به اينكه حفظ و تقويت حجاب يكي از خواسته‌ هاي به حق مردم پس از انقلاب اسلامي است، اظهارداشت: مردم از شعارزدگي و بي‌ توجهي مسئولان نسبت به فرهنگ عفاف و حجاب سخت گلايه دارند.

اين شهروند رشتي گفت: حجاب ريشه در آيات نوراني قرآن و روايات ائمه دارد و براي گسترش حجاب كار فرهنگي نياز است.

وي ادامه داد: حضور افراد بدپوشش و بدحجاب در خيابانها خود گوياي عدم نظارت كافي بر توليد و عرضه لباس در استان است كه بايد مسئولان به اين مهم توجه اساسي داشته باشند.

لباس ساده و مناسب براي زنان محجبه در بازار نيافتني است

ديگر شهروند رشتي در اين رابطه گفت: اين روزها بسياري از زنان براي يافتن لباس مناسب، بايد فروشگاههاي اين شهر را بگردند و هزينه و وقت خود را براي رسيدن به لباس مناسب هدر دهند اما همچنان لباس ساده و مناسب در بازار نيافتني است.

هانيه رنجبر افزود: متاسفانه در اين شهر به جاي اينكه لباس براي بدحجابها به سختي پيدا شود، يافتن لباس مناسب براي زنان محجبه دشوار شده است.

وي اظهار داشت: بدحجابي علاوه بر اينكه خود يك ناهنجار اجتماعي به شمار مي آيد و جامعه را به بي بند و باري مي كشد، زمينه ساز بسياري از زشتي هاي اخلاقي است.

اين شهروند گفت: جامعه اي كه هر روز مد جديدي را به شكلهاي گوناگون بپذيرد، دچار بسياري از بيماريهاي اخلاقي چون غرور، تكبر، عصيان، قساوت قلب و فخرفروشي خواهد شد.

وي افزود: هر چند جوانان با فلسفه حجاب و در انتخاب پوشش مناسب هدايت شوند متاسفانه ديدن مصاديق بدحجابي و بدپوششي بر روي آنان تاثير منفي مي گذارد.

بي حجابي زمينه ساز بسياري از زشتي هاي اخلاقي است

رنجبر تاكيد كرد: هرگاه جامعه اي به انجام دادن گناه جسارت پيدا كرد و مفاسد و معاصي رواج پيدا كرد، زشتي گناه از بين مي رود و اين خود گناه بزرگتري است.

بدون شك بدحجابي با هر انگيزه اي كه باشد در اجتماع اثراتي سوء دارد، قبح و زشتي گناه را از بين مي برد و باعث رواج گناهان ديگر مي شود.

نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت شاه بيت امر به معروف و نهي از منكر را حجاب ذكر كرد و گفت: حجاب بايد به شكل وسيع تفسير تا از موازي كاريها جلوگيري شود.

آيت الله زين العابدين قرباني با بيان اينكه اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر بهترين راه براي مبارزه با شبيخون فرهنگي دشمن است، اظهارداشت: از اهداف مهم دشمنان در جنگ نرم متزلزل كردن بنيان خانواده هاست.

وي عنوان كرد: دشمن با رواج دادن بي بند و باري و بي حجابي زمينه تزلزل خانواده را فراهم مي كند و بهترين راه مبارزه با جنگ نرم دشمن الگو قراردادن حضرت اميرالمومنين (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) براي تمامي مردان و زنان جامعه اسلامي و ايراني است.

نماينده ولي فقيه در گيلان گفت: در شرايط فعلي كه مسلمانان جهان مورد هجوم عظيم فرهنگي دشمنان قرار گرفته اند، زنان جامعه اسلامي بايد با تأمل در زندگي حضرت فاطمه زهرا (س) در راه حفظ حجاب و عفاف خود بكوشند.

بي حجابي از مصيبتهاي بزرگ جامعه اسلامي است

وي ادامه داد: يكي از مصيبتهاي بزرگي كه امروز گريبان جامعه اسلامي را گرفته است مسئله بي حجابي است و از لحاظ ديني و اسلامي همه بايد در مقابل اين توطئه دشمن احساس مسئوليت كنند.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري گيلان نيز امنيت اخلاقي را براي جامعه اسلامي مهم برشمرد و گفت: انقلاب مردم ايران صبغه اسلامي دارد و بايد مظاهر اسلامي در جامعه نمود پيدا كند.

طيبه بزرگي با اشاره به رواج مسئله بد حجابي در جامعه افزود: بدحجابي جامعه را از مسير اصلي منحرف و آثار تخريبي زيادي دارد.

وي اظهار داشت: حجاب و پوشش اسلامي نعمتي الهي است از اين رو بانوان بايد قدر اين موهبت را بدانند و در راستاي حفظ حريم عفاف تلاش كنند.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري گيلان با بيان اينكه از ظرايف فرهنگ اسلامي حفظ حجاب و عفاف است، گفت: ترويج بدحجابي يكي از پليدترين ترفندهاي دشمنان اسلام در تهاجم فرهنگي است و براي از بين بردن هويت ديني زن مسلمان و جامعه اسلام طراحي شده است.

ترويج بدحجابي يكي از پليدترين ترفندهاي دشمنان اسلام در تهاجم فرهنگي است

وي تاكيد كرد: حجاب از پديدههاي مهم مذهبي و ارزشي در تعاليم اسلامي است و رسيدن به اين هدف متعالي، اسلامي و اعتقادي نيازمند مشاركت و توجه جدي همه نهادها و دستگاههاي فرهنگي است.

در جامعه اي كه بدحجابي گسترش داشته باشد،‌ بسياري از گناهان در آن رواج پيدا مي كند و سرانجام، جوانان چشم چران بر اثر اين گناه خانمان سوز، زندگي بسياري از دختران معصوم و ساده لوح را بر باد مي دهند و آبروي خانواده ها را به ارزاني مي فروشند و زندگي ها را سست مي كنند و سرمايه عفت و پاك دامني را از بين مي برند.

بنابراين براي حفظ نظام خانواده و به وجود آوردن محيطي سالم و فرزندان پاك رعايت حجاب ضروري است و بايد بالاترين امنيت، يعني امنيت ناموسي در خانه حاكم شود.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|30|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن