تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816661466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايستادگي در برابر تصميم دولت


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: ايستادگي در برابر تصميم دولت
اين كه چرا احمدي‌نژاد اصرار فراوان دارد كه فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها را علي‌ رغم مخالفت شديد مجلس آغاز كند، موضوعي است كه اين روزها در محافل كارشناسي بسيار مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه نمايندگان به صراحت از غيرقانوني بودن اجراي فاز دوم بدون مصوبه مجلس سخن به ميان مي‌آورند و حتي علي لاريجاني به مقام رهبري براي جلوگيري از اقدام دولت نامه نوشته، اما دولت گوشش به اين حرف ها بدهكار نيست و به دلايل مختلف سعي در آن دارد كه فاز دوم را آغاز كند و چه بسا آزادسازي صددرصدي قيمت‌ها را عملياتي كند.اصرار بيش‌از حد دولت، در حالي است كه قيمت‌ها در كشور به طور غيرقابل كنترلي در مسير صعودي قرار گرفته است.كارشناسان معتقدند، اصرار دولت بر اجراي فاز دوم، نوعي فرار به جلو براي توجيه گراني و نابساماني اوضاع اقتصادي موجود است. چرا كه تورم آن ميزان افزايش يافته كه صداي همه را در آورده و از علما و مراجع تا حتي اصولگرايان افراطي نيز لب به گلايه و انتقاد از دولت در اين خصوص گشوده‌اند.

در اين ميان دولت هم مي‌كوشد تا با سرعت، فاز دوم را آغاز كند تا بدين ترتيب، در ارائه گزارش، در خصوص گراني فاز دوم هدفمندي را دليل آن بداند.

اما اين بار، موضوع گراني آن ميزان مهم است كه كل نظام نسبت به آن حساسيت دارد و بر اين اساس دولت نمي‌تواند، خودسرانه اقدام به چنين كاري كند كه به قول بسياري از كارشناسان، «توفان تورم» را به همراه خواهد داشت. اما پيش از آن كه دولت بخواهد فاز دوم را آغاز كند، بهتر است به چند نكته توجه جدي داشته باشد:اول آن كه ورود به مرحله جديد در هر كاري نيازمند بررسي و تحليل آن چه كه اتفاق افتاده است، دارد؛ بنابراين بهتر است دولت گزارش كاملي از آن چه تاكنون رخ داده، تهيه كند و در اختيار افكار عمومي قرار دهد تا بدين وسيله نقد كارشناسي نسبت به فاز اول هدفمندي صورت گيرد ضمن اين كه بررسي شود بين نظر مردم و دولت در خصوص نقاط ضعف و قوت فاز اول چه ميزان تطابق وجود دارد.ضمن اين كه دولت هنوز گزارشي در خصوص بندهايي كه در مرحله اول نظير يارانه‌ توليد به صورت كامل اجرا نشده، نداده است.شايد همين نواقص جدي است كه سبب شده علاوه بر علي لاريجاني به عنوان رئيس قوه مقننه، پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور هم طي نامه‌اي گزارشي از هدفمندي يارانه‌ها به مقام رهبري ارسال كنند.بي شك، در كنار فوايد، نواقصي هم وجود دارد كه اگر به صورت كامل مورد بررسي قرار نگيرد نمي‌توان روزهاي خوبي براي آينده اقتصاد كشور پيش‌بيني كرد.دوم آن كه دولت بهتر است به اين موضوع توجه كند كه اجراي فاز دوم هدفمند كردن يارانه‌ها نياز به مصوبه مجلس دارد و نمي‌توان خودسرانه و بدون بررسي همه زوايا، اقدام به اجراي فاز دوم كرد.

سوم آن كه تورم، موضوعي نيست كه بتوان به راحتي از كنار آن گذشت و با تغيير و دست بردن در آمار، كاهش آن را به نمايش گذاشت. زندگي روزمره مردم با گراني گره خورده و نمي‌توان فشار بر زندگي مردم را فراموش كرد.

دولت بهتر است به جاي اصرار بر يك اقدام و تصميم غيركارشناسي، كميته‌اي ويژه براي مهار گراني وتورم تشكيل دهد تا شاهد آن باشيم كه بيش‌از اين، دغدغه زندگي روزمره و نگراني از فردا، ذهن و روح مردم را تسخير نكند!

چهارشنبه|ا|30|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن