تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806848080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوتبال بانوان و حضور در جام ملتهای آسیا


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: فوتبال بانوان و حضور در جام ملتهاي آسيا
بانوان ايراني در انديشه درخشش در جام ملتها
پس از اين كه تيم ملي فوتبال زنان توانست با گذشت دو سال از تمرينات و بازي‌هاي تداركاتي اندك خود، خود را در غرب آسيا مطرح كند اينك به مرزهاي شرقي آسيا مي رود و مي‌خواهد خود را به عنوان رقيبي جدي براي جام ملت‌هاي آسيا مطرح كند. به نقل از  (ايسنا)، پيش از اين كه ايران در مسابقات دور اول مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا قصد داشت با تيم قدرتمند هند به مبارزه بپردازد كمتر تحليلي اين احتمال را مي‌داد كه تيم كم تجربه ايران بتواند اولين گام جدي را براي مسابقات جام ملت‌هاي آسيا بردارد، چرا كه همه‌ي تيم‌هاي آسيايي همزمان با تيم‌هاي ملي مردان آن كشورها فعاليت خود را آغاز كرده بودند و با حضور مربيان مرد در كادر فني تيم‌هاي ملي آنها از تجربه‌اي همانند مردها برخوردار بودند. تيم ملي ايران سرانجام توانست با شكست تيم ملي هند همه‌ي تحليل‌هاي نااميدانه را كنار بزند و به دور دوم اين رقابت‌ها راه يابد. اما، هم اكنون اين تيم مانند گذشته با همان مشكل هميشگي خود دست به گريبان است و تغيير و تحولات مديريتي فدراسيون فوتبال گريبان اين تيم را گرفت تا مانند گذشته نتواند با تيمي قدرتمندتر از خود دست و پنجه نرم كند و يا حتي مربي خارجي كه قرار بود هدايت اين تيم را برعهده بگيرد، حضورش در ايران در هاله‌اي از ابهام قرار دارد و گفته مي‌شود احتمال دارد مربي آلماني كه قول مساعد براي هدايت تيم ملي ايران را داده بود، با تيم ملي كشور ديگري قرارداد خود را منعقد كند اما، به هر حال اين ملي‌پوشان با همان انگيزه‌ي قبلي فعاليت خود را در روزهاي سرد زمستان ادامه دادند تا اينكه هم اكنون در آستانه‌ي اعزام به دور دوم مسابقات جام ملت‌هاي آسيا قرار دارند. اين در حالي است كه تيم ملي ايران تنها دو بازي تداركاتي آن هم با تيم‌هاي دانشگاه آزاد و بندرانزلي راهي اين رقابت‌ها مي‌شود و قطعا محك جدي نخورده است. "شهرزاد مظفر" سرمربي تيم ملي فوتبال زنان كه به مدت هفت ماه از تيم ملي به خاطر حضور خانم "جو" چيني كناره‌گيري كرده بود و سطح فني اين مربي را در حد تيم ملي ايران نمي‌دانست با آغاز دور جديد فعاليت‌هاي فدراسيون فوتبال هدايت تيم ملي ايران را برعهده گرفت. وي از مربياني است كه از ابتداي تشكيل تيم ملي فوتبال زنان ايران در كنار كادرفني تيم ملي قرار داشت و شاهد پيشرفت روز به روز ملي‌پوشان قرار گرفته است. امروز كه تنها كمتر از يك هفته به آغاز دور دوم مسابقات جام ملت‌هاي زنان باقي مانده است، سرمربي تيم ملي تمرينات صبح امروز را بهترين تمرينات در طول يك ماه گذشته مي‌داند كه اعضاي تيم در هماهنگي كامل با يكديگر به سر مي‌برند. وي مي‌گويد: "ملي‌پوشان از نظر كارهاي تركيبي در مجموع روز به روز بهتر مي‌شوند و اگر بازي‌هاي تداركاتي قدرتمندتري داشتيم تيم ايران مي‌توانست با هماهنگي بيشتر و شناخت دقيق‌تر نسبت به زواياي مثبت و منفي كار خود راهي اين رقابت‌ها شود.
بانوان ايراني در انديشه درخشش در جام ملتها
مظفر بزرگترين مشكل تيم ملي ايران را همچنان ضعف در كارهاي سرعتي مي‌داند و  مي‌گويد: اين موضوع يك مقدار به شرايط فيزيكي و ذاتي ايراني‌ها بازمي‌گردد كه اساسا افرادي سرعتي نيستند، اين در حالي است كه سه تيم حريف ايران در اين رقابت‌ها تيم‌هايي كاملا فيزيكي و سرعتي هستند كه به صورت عاميانه گفته مي‌شود ژن آنها سرعتي است. وي اضافه كرد: ا ين قضيه يك مقدار جاي نگراني دارد و به همين دليل ما در اردوي آخر تمرينات سرعتي خود را افزايش داديم تا در مقابل رقبا كم نياوريم. مظفر در مجموع هماهنگي ملي‌پوشان و انجام كارهاي تركيبي آنها را مثبت ارزيابي كرد و گفت: خوشبختانه شاگردانم به درك متقابل نسبت به يكديگر رسيده‌اند. سرمربي تيم ملي در خصوص احتمال صعود ايران از گروه خود پاسخ داد: "من احتمال صعود را مي‌دهم اما، اينكه تا چند درصد ايران مي‌تواند به اين موفقيت دست يابد، قابل پيش‌بيني نيست، نسبت به حريفان خود در اين رقابت‌ها شناخت دقيقي نداريم و شناخت ما تنها مربوط به يك سال گذشته و آن هم از طريق ديدن فيلم مسابقات است. بنابراين نمي‌دانيم تيمي كه سال گذشته فيلم آنها را ملاحظه كرده‌ايم باز هم با همان تركيب برابر ما قرار مي‌گيرد يا خير. وي ادامه داد: با همه‌ي اين تفاسير ما به صورت كامل نااميد نيستيم و قطعا با اميد پا به اين رقابت‌ها مي‌گذاريم. چرا كه پيروزي برابر تيم ملي هند را نيز برخي افراد دست نيافتني مي‌دانستند اما، توانستيم آنها را از پيش رو برداريم. شهرزاد مظفر در پايان صحبت‌هاي خود گفت: اگر ايران بتواند از گروه خود صعود كرده و به دور نهايي مسابقات راه يابد كار بسيار بزرگي را انجام داده‌ايم و اگر نتوانيم به اين مهم دست يابد حالت طبيعي در تيم ما رخ داده است. "زهرا حسيني" بدنساز تيم ملي فوتبال زنان نيز در رابطه با وضعيت آمادگي جسماني ملي‌پوشان با توجه به اين كه تيم ملي فوتسال در مسابقات سالني ماكائو در مقابل تيم‌هاي سرعتي شرق آسيا از نظر جسماني با ضعف مواجه شد، به خبرنگار ايسنا توضيح داد: ما طوري تمريناتمان را انجام داده‌ايم كه قطعا در مسابقات ويتنام از نظر جسماني كم نياوريم. سعي كرديم اصول علم تمرين را مو به مو در تمرينات بچه‌ها رعايت كنيم و با اين فرصت اندك همه‌ي اقداماتي را كه بايد انجام مي‌داديم به اجرا رسانده‌ايم. وي ادامه داد: ما حساب همه روزهاي تمرين و برنامه‌ي بازي‌هاي تيم ملي ايران را كرديم و به گونه‌اي با ملي‌پوشان به تمرينات بدنسازي پرداختيم كه انرژي آنها در سه بازي تقسيم شود و از نظر آب و هوا نيز تمرينات بدني خوبي انجام داديم، البته ما نسبت به حريفان خود شناخت كمي داريم كه اين نيازمند بازي‌هاي تداركاتي بيشتر بود كه متاسفانه صورت نپذيرفت.
بانوان ايراني در انديشه درخشش در جام ملتها
در ادامه "معصومه رحماني" دفاع آخر تيم ملي ايران كه هشت سال است فعاليت مستمر در تيم‌هاي فوتسال و فوتبال دارد، هماهنگي ايجاد شده در بين ملي پوشان و اردوي تيم ملي را بسيار خوب مي‌داند و به خبرنگار ايسنا مي‌گويد: نسبت به گذشته از نظر بدني بسيار وضعيت خوبي پيدا كرديم و با وجود اين شرايط از نظر تاكتيكي تيمي در وضعيت مثبتي قرار داريم. وي مهمترين نقطه‌ي ضعف تيم ملي ايران را نداشتن بازي‌هاي تداركاتي خارجي عنوان كرد و گفت: ما با هيچ تيم خارجي محك نخورديم و نقطه‌ي ضعف ما به صورت جدي مشخص نشده است اما، قطعا همه‌ي بازيكنان از روحيه‌ي يكدلي و انگيزه‌ي بالايي برخوردارند كه همين قضيه نقطه‌ي اميد آنهاست. تنها بازي تداركاتي ما با تيم‌هاي داخلي بود كه تيم ملي نيز به طور طبيعي يك سر و گردن از آنها بالاتر بود و با اقتدار آنها را شكست داديم. "فاطمه ارژنگي" هافبك وسط تيم ملي فوتبال زنان نيز از آمادگي خود و تمرينات تيم ملي ابراز رضايت كرد و گفت: هماهنگي بين ما بسيار عالي است. اما، متاسفانه حريفان خود را از نزديك نديده‌ايم و تيم‌هاي شرق آسيا از نظر تكنيكي بسيار سرعتي‌تر از ايران هستند. بنابراين ما بايد براي بالا آمدن از گروه خود تلاش بيشتري انجام دهيم. وي ادامه داد: ما با هيچ تيم خارجي بازي تداركاتي نداشتيم و اگر فدراسيون فوتبال براي ما برنامه‌ي بازي‌هاي تداركاتي را در نظر مي‌گرفت، قطعا به نقاط ضعف خود بيشتر آشنا مي‌شديم اما، به انگيزه‌ي بالاي اعضاي تيم ملي كه واقعا در روزهاي سرد و گرم سال بهترين تمرينات را انجام دادند افتخار مي‌كنم. "سهيلا ملمولي" فوروارد تيم ملي فوتبال زنان ايران نيز از تيم استقلال جنوب در اين تيم حضور دارد گفت: من نيز مانند همه ملي‌پوشان از وضعيت موجود و هماهنگي ملي‌پوشان ابراز رضايت مي‌كنم اما نگراني جدي ما به بالا بودن تجربه ملي‌پوشان ديگر تيم ها بازمي‌گردد كه از 20 سال گذشته تاكنون تيم ملي اين كشورها و هم‌زمان با تيم ملي مردان آنها تشكيل شده است. البته ما با اين سابقه كم در برابر آنها بهترين هستيم و اگر روز سابقه كاري آنها را داشتيم قطعا آنها بايد از ما هراس جدي داشتند.  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 988]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن