تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816883811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشريه فارن پالسي: زوال پادشاهي آل سعود در عربستان نزديك است


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: نشريه فارن پالسي: زوال پادشاهي آل سعود در عربستان نزديك است
رسانه‌هاي غربي با اشاره به كهولت سن شاهزادگان سعودي اعلام كردند: شواهد و قرائن موجود گواه آن است كه نظام كنوني عربستان پايان عمر خود را تجربه مي‌كند.
براساس مقاله‌اي كه در مجله امريكايي فارن پالسي منتشر شده، اعضاي خاندان سلطنتي آل‎سعود، بيش از هر زمان ديگري شكننده به نظر مي‌رسند.
ملك عبدالله، پادشاه 89 ساله عربستان هفته گذشته به جاي آنكه به ساختمان شوراي وزيران برود، از كاخ خود بر جلسه شوراي وزيران نظارت و آن را رياست كرد. شاهزاده نايف بن عبدالعزيز وليعهد 78 ساله عربستان سعودي نيز كه سالهاست با سرطان خون دست و پنجه نرم مي‌كند در حال حاضر شرايط خوبي را پشت سر نمي‌گذارد.
نايف يك ماه قبل عربستان را به منظور معالجات به مقصد مراكش ترك و از آنجا نيز براي انجام برخي آزمايش‌هاي پزشكي عازم امريكا شد.
به نوشته فارن پالسي، به نظر مي‎رسد كه در حال حاضر سلمان بن عبدالعزيز شاهزاده 76 ساله سعودي كه در ماه نوامبر پس از مرگ شاهزاده سلطان بن عبدالعزيز وليعهد عربستان به سمت وزير دفاع منصوب شد، اداره كشور را بر عهده دارد.
رسانه‌هاي سعودي در هفته‌هاي اخير، گزارش‌ها و تصاوير متعددي را از بازديد‎هاي سلمان بن عبدالعزيز از يگان‌هاي نظامي مستقر در سراسر اين كشور منتشر كرده‌اند.
حتي در صورتي كه سلمان پادشاه عربستان شود؛ به‌دليل كهولت سن و ضعف سلامتي بعيد به نظر مي‌رسد كه بتواند براي مدتي طولاني بر عربستان حكومت كند. به نظر مي‌رسد كه عربستان سعودي، بزرگترين صادركننده نفت دنيا و كشوري كه داعيه رهبري جهان عرب را دارد، تا برقراري ثبات سياسي راه طولاني و بس دشواري را پيش رو دارد.
انتقاد شاهزاده سعودي از آل‌سعود
دختر سعود بن عبدالعزيز، پادشاه اسبق عربستان با انتقاد شديد از نظام حاكم بر كشورش آن را فاسد و مستبد دانست. «بسمه بنت سعود بن عبد العزيز آل‌سعود» در گفت‌وگو با راديو بي‌بي‌سي گفت: پنجاه درصد از ساكنان عربستاني فقيرند اين در حالي است كه عربستان يكي از كشورهاي ثروتمند در روي كره زمين است.
وي با اشاره به وضع زنان در عربستان سعودي گفت: قوانين طلاق ظالمانه است زيرا زن حق طلاق ندارد و برداشت‌ها از قرآن غلط است و زنان حق هيچ فعاليت ورزشي را ندارند. بسمه بن آل سعود تصريح كرد: وزارت امور اجتماعي عربستان به جاي حمايت از زنان به خشونت‌ها عليه آنها بي‌تفاوت است. ممنوعيت از سفر زن بدون حضور محرم سلب آزادي است و تفسيري كه در اين‌باره مي‌شود مربوط به عصر جاهليت است. بسمه آل‌سعود در سال 1964 در رياض به دنيا آمد و دختر كوچك سعود بن عبدالعزيز پادشاه اسبق عربستان (1953 تا 1969) و مادرش جميله اسعد ابراهيم مرعي است كه اصالت وي به لاذقيه سوريه برمي‌گردد.

تماس‌هاي سه‌جانبه براي عادي‌سازي روابط اعراب با اسرائيل

گروه بين‌الملل برخي منابع آگاه اروپايي و عربي از تلاش‌هاي واشنگتن، تل‌آويو و رياض براي تبديل طرح صلح عربي به طرح عادي‌سازي روابط اعراب با رژيم صهيونيستي خبر دادند.
هفته‌نامه فلسطيني«المنار» به نقل از برخي منابع آگاه اروپايي و عربي نوشت امريكا و رژيم صهيونيستي و عربستان تماس‌هاي محرمانه‌ زيادي با هم برقرار كرده‌اند و سعي دارند روند عادي‌سازي روابط بين كشورهاي عربي با اين رژيم در سايه اوضاع و تحولات كنوني منطقه را آغاز كنند. بنابر اين گزارش، پس از گذشت 3 سال از عادي‌سازي روابط بين اعراب و رژيم صهيونيستي در آن صورت نوبت به حل منازعه عربي-اسرائيلي خواهد رسيد كه از ماه‌ها پيش به كمك قطر طرح آن تدوين شده است و قطر به تل‌آويو وعده داده به هر وسيله ممكن آن را اجرايي مي‌كند.
به گفته اين منابع ديپلماتيك، بزودي تبليغات رسانه‌اي براي طرح صلح عربي كه توسط عربستان ارائه شد، آغاز خواهد شد كه هدف از آن سرپوش گذاشتن بر تماس‌هاي جاري بين واشنگتن، تل‌آويو و رياض با هدف عادي‌سازي فراگير روابط بين اعراب و تل‌آويو است و پس از آن نوبت به روند سازش كه همان حذف قضيه فلسطين است، خواهد رسيد.
همچنين گزارش‌ها حاكي است، بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي از طريق سلام فياض نخست‌وزير دولت موقت فلسطين كه براي ديدار با وي به قدس سفر كرده، از محمود عباس براي مذاكرات مستقيم دعوت به عمل آورده است.
انتقاد كميته چهارجانبه صلح از تل‌آويو
كميته چهارجانبه صلح خاورميانه با صدور بيانيه‌اي از رژيم صهيونيستي به سبب تداوم شهرك‌سازي‌ها در فلسطين انتقاد كرده و از حاميان مالي بين‌المللي خواست به تعهدات خود براي كمك به فلسطيني‌ها عمل كنند.
كميته چهارجانبه صلح خاورميانه با استقبال از برنامه‌ريزي‌ها براي ملاقات نخست‌وزيرهاي اسرائيل و تشكيلات خودگردان فلسطين در اواخر ماه جاري ميلادي از اسرائيل به سبب تداوم شهرك‌سازي‌ها انتقاد كرد.
كميته چهارجانبه صلح خاورميانه اين بيانيه را پس از نشستي ميان هيلاري كلينتون و سرگئي لاورف وزراي امور خارجه امريكا و روسيه، بان كي مون دبيركل سازمان ملل و كاترين اشتون رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا صادر كرد.
اين كميته در بيانيه خود از حاميان مالي بين‌المللي خواست مبلغ 1/1 ميليارد دلار را به منظور تأمين نيازهاي مالي تشكيلات خودگردان فلسطين در سال جاري به اين تشكيلات اعطا كند.

شنبه|ا|26|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن