تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816776238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پارلمان مصر مسئولان رده بالاي حكومت مبارك را تا 10سال ازحقوق سياسي محروم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: پارلمان مصر مسئولان رده بالاي حكومت مبارك را تا 10سال ازحقوق سياسي محروم كرد
اعضاي مجلس شعب مصر روز پنج شنبه اصلاحيه قانون حقوق سياسي را به صورت نهايي تصويب كردند كه طبق اين اصلاحيه، "كساني كه در دوره 10 ساله اخير پيش از سرنگوني رژيم حسني مبارك، متصدي سمت هاي بالا بودند به مدت 10 سال از حقوق سياسي محروم مي شوند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، عمر سليمان رئيس سابق سرويس اطلاعاتي و معاون حسني مبارك و احمد شفيق آخرين نخست وزير رژيم مبارك مشمول قانون جديد حقوق سياسي در صورت اجراي آن خواهند شد ولي عمرو موسي وزير امور خارجه اسبق مصر مشمول اين قانون نخواهد شد زيرا اين قانون شامل متصديان سمت وزارت نمي شود .طبق قانون جديد حقوق سياسي؛ كساني كه در دوره 10 ساله قبل از 11 فوريه 2011 متصدي سمت هاي رياست جمهوري يا معاونت رياست جمهوري يا نخست وزيري يا رياست حزب ملي دمكراتيك منحل شده بودند و يا دبيركلي اين حزب يا عضو دفتر سياسي يا دبيرخانه آن را عهده دار بودند، از تاريخ ياد شده به مدت 10 سال از حقوق سياسي محروم خواهند بود .

آزموني براي مجلس اعلاي نيروهاي مسلح مصر

اين قانون بايد توسط مجلس اعلاي نيروهاي مسلح مصر كه از زمان سقوط حسني مبارك در فوريه 2011 اداره كشور را برعهده دارد، تصويب شود تا به مرحله اجرا درآيد و در واقع بايد آن را آزموني براي اين شورا دانست كه اعلام كرده از هيچ كانديدايي در اين انتخابات حمايت نمي‌كند. حسين طنطاوي، رئيس شوراي نظامي حاكم مصر تاكيد كرد كه ارتش برخلاف آنچه كه برخي رسانه‌ها منتشر كرده‌اند، از هيچ كانديدايي در انتخابات رياست جمهوري حمايت نمي‌كند بلكه در تلاش براي ايجاد توافق بين تمامي گروه‌ها و اعتمادسازي جهت فراهم كردن شرايطي است كه مردم بتوانند براساس آن سرنوشت خود را تعيين و براي ساخت كشوري دموكرات و آزاد تلاش كنند. بر اساس گزارش سايت اينترنتي شبكه الجزيره، طنطاوي خاطرنشان كرد: نيروهاي مسلح منافع عالي كشور را در راس امور قرار داده‌ و شرايط حاكم بر مصر ايجاب مي‌كند كه همه در جهت حفظ وحدت و ثبات كشور تلاش كنند.

تظاهرات گسترده مصري‌ها در مخالفت با نامزدي سران رژيم سابق در انتخابات

در همين حال هزاران تن از مردم مصر با حضور در ميدان التحرير قاهره بر حمايت از انقلابشان تاكيد و مخالفت خود را با نامزدي سران رژيم سابق اين كشور در انتخابات رياست جمهوري اعلام كردند. به گزارش الجزيره، ده‌ها هزار تن از مردم قاهره پايتخت مصر با حضور در ميدان التحرير كه به درخواست گروه اخوان‌المسلمين و ديگر گروه‌هاي سياسي مصر برگزار شده بود، ربوده شدن انقلابشان توسط سران رژيم سابق اين كشور را محكوم كردند و جلوگيري از اين اقدام را خواستار شدند. شركت‌كنندگان در اين تظاهرات كه آن را "حمايت از انقلاب" ناميدند، خواهان ممانعت از نامزدي مسئولان نظام سابق اين كشور در انتخابات رياست جمهوري شدند و مخالفت خود را با كانديداتوري عمر سليمان، معاون رئيس جمهوري سابق اين كشور و احمد شفيق، آخرين نخست وزير نظام سابق اعلام كردند. محمود حسين دبيركل گروه اخوان المسلمين در بيانيه اي اعلام كرد: اين گروه كه به همراه حزب النور اكثريت را در پارلمان در اختيار خود دارد ، در پاسخ به مطالبات مردم و برخورد با تلاش هاي عناصر رژيم سابق براي بازگشت به قدرت در اين تظاهرات ميليوني شركت مي كند. وي افزود: اين تظاهرات براي تاكيد مردم مصر بر پاسداري از انقلاب و تحقق خواسته هاي آنها و وفاداري به خون شهداء برگزار مي شود.

خيرت الشاطر: براي دفاع و حمايت از انقلاب دوباره به خيابان‌ها مي‌آييم

از سوي ديگر "خيرت الشاطر" نامزد اخوان المسلمين در انتخابات رياست‌جمهوري مصر در مصاحبه با روزنامه الاهرام چاپ مصر به تبيين ديدگاه‌هاي خود و اين جماعت و حزب آزادي و عدالت پس از پيروزي در انتخابات مصر پرداخت. وي با اشاره به اينكه جماعت اخوان از انقلاب شكوهمند مردم مصر حمايت و در هر شرايطي پويايي آن را حفظ مي‌كند، تاكيد كرد كه در صورت در معرض هرگونه تهديد يا خطر قرار گرفتن انقلاب آماده‌ايم دوباره به خيابان‌ها ريخته و از انقلاب خود دفاع كنيم. نامزد اخوان المسلمين در ادامه گفت: هنوز در مصر رسانه‌ها در دست مردان حسني مبارك، رئيس جمهور مخلوع اين كشور است و هنوز انقلاب شكوهمند مردم مصر را مورد تمسخر قرار مي‌دهند. وي همچنين در اين گفت‌وگو خواستار تشكيل دولتي ائتلافي شد كه با تمام چالش‌ها و موانع و بحران‌هاي موجود در كشور تعامل داشته و آنها را حل كند. الشاطر در پاسخ به سوال جهت دار روزنامه مصري الاهرام كه از وي درباره ثروت وي سوال كرده بود، تاكيد كرد كه آنچه در رسانه‌ها و در ميان مردم از آن سخن به ميان مي آيد، صحت نداشته و وي سال‌هاست كه از فعاليت‌هاي تجاري و بازرگاني به دور مانده است. الشاطر همچنين از طرح بزرگ خود براي احياي مصر سخن گفت و اينكه جماعت اخوان المسلمين بسياري از اعضاي خود را به شماري از كشورها مانند برزيل، تركيه و سنگاپور و غيره ارسال كرده كه پيشرفت‌هاي اقتصادي، سياسي و اجتماعي قابل توجهي طي سال‌هاي اخير داشته‌اند تا از تجارب آنها در اين‌باره استفاده كند.

بازداشت يك آمريكايي با 14 دوربين حرفه اي جاسوسي در مصر

از سوي ديگر سازمان هاي امنيتي مصر از بازداشت يك شهروند آمريكايي نزديك كانال سوئز خبر دادند. به نوشته پايگاه خبري الفجر مصر، يك منبع امنيتي بلندپايه در اين كشور اعلام كرد: اين آمريكايي در حالي دستگير شد كه قصد داشت از غرب به شرق كانال سوئز برود. براساس اين گزارش، ماموران امنيتي پس از بازداشت وي، 14 دوربين و عينك ديد شبانه، ديد زير آب و راه دور را از بار اين آمريكايي كشف كردند.

شنبه|ا|26|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن