تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820943479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخست وزير جمهوري تاتارستان توسعه روابط با ايران را خواستار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نخست وزير جمهوري تاتارستان توسعه روابط با ايران را خواستار شد
مسكو - "ائلدار خالق اف" نخست وزير جمهوري تاتارستان در ديدار با "محمد رضا مرشد زاده" مدير كل وزارت امور خارجه ايران در امور مشترك المنافع و قفقاز ، توسعه همكاري ها و روابط تاتارستان با كشورمان را خواستار شد.


به گزارش ايرنا به نقل از گزارش روز جمعه سركنسولگري ايران در قازان پايتخت تاتارستان، خالق اف در ديدار با "مرشد زاده" بر ضرورت پيگيري دستاوردهاي مثبت سفر "رستم مينيخانف" رييس جمهوري تاتارستان به جمهوري اسلامي ايران در ماه دسامبر سال گذشته تاكيد كرد.

نخست وزير تاتارستان همچنين خواستار تقويت روابط جمهوري تاتارستان با جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي عملي، فرهنگي، اقتصادي، گردشگري و هنري شد.

"محمد رضا مرشد زاده" مدير كل وزارت امور خارجه ايران در امور مشترك المنافع و قفقاز نيز در اين ديدار ضمن تشريح ظرفيت هاي همكاري طرفين بر توسعه و تقويت روابط دو كشور در عرصه هاي مختلف و تقويت همكاري هاي استاني بين جمهوري اسلامي ايران با جمهوري تاتارستان تاكيد كرد.

مرشد زاده از نخست وزير تاتارستان براي سفر به ايران دعوت كرد كه اين اقدام با استقبال طرف تاتاري مواجه شد.

"مرشد زاده" در جريان سفر به جمهوري خود مختار تاتارستان همچنين با خانم "اراده ايوب اوا" معاون اول وزير فرهنگ اين جمهوري ديدار و مذاكره كرد.

در اين ديدار همكاري هاي فرهنگي، هنري و علمي بين ايران و تاتارستان مورد بررسي قرار گرفت و طرفين ضمن ابراز خرسندي از گسترش روابط و همكاري هاي دو سويه در عرصه هاي علمي و فرهنگي، بر لزوم تداوم اين همكاري ها در زمينه هاي فرهنگي به ويژه برگزاري جشنواره هاي مستقل و يا مشترك بين گروه هاي هنري دو طرف و شركت هنرمندان ايراني و تاتاري در جشنواره ها و مراسم هاي مختلف تاكيد كردند.

مرشد زاده در ادامه اين ديدار به اشتراك مواضع دو طرف در حوزه هاي مختلف فرهنگي اشاره كرد و تداوم اين همكاري ها در جهت تعميق هرچه بيشتر تعاملات بين دو طرف و برگزاري هفته فرهنگي جمهوري تاتارستان در جمهوري اسلامي ايران و نيز برگزاري هفته فرهنگي قازان در تبريز و بالعكس را حائز اهميت دانست.

مدير كل وزارت امور خارجه ايران در امور مشترك المنافع و قفقاز از روز سه شنبه گذشته تاكنون براي ديدار با مقام هاي وزارت امور خارجه و وزارت توسعه اقتصادي روسيه در اين كشور به سر مي برد.

اروپام/2242**518** 1506

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80075928

جمعه|ا|25|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 828]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن