تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820869058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از پرونده بزرگ فساد مالي تا پاكسازي كشور از مين


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: از پرونده بزرگ فساد مالي تا پاكسازي كشور از مين
تهران - هفته اي كه پشت سر گذاشته شد با رويدادهاي مهم اجتماعي در سطح كشور همراه بود كه برخي از آنها از جمله اعلام خبر پايان پاكسازي مناطق آلوده به مين در سال جاري بازتاب بين المللي داشت.


به گزارش ايرنا، سردار سرتيپ "محمد حسين امير احمدي" رييس مركز مين زدايي كشور از پايان پاكسازي مناطق آلوده به مين در سال جاري و آمادگي ايران براي صدور خدمات مين زدايي به كشورهاي ديگر خبر داد.

هرچند بر اساس برنامه زمان بندي شده، پاكسازي مناطق آلوده به مين در سال 1391 به پايان مي رسد اما برخي مناطق مانند "هورالعظيم" وجود دارد كه به دليل آبگرفتگي غير قابل پاكسازي هستند.

ايران به عنوان يكي از آلوده ترين مناطق آلوده به مين در جهان شناخته شده است؛ طي 8 سال دفاع مقدس بيش از 20 ميليون انواع مين و مواد منفجره در مساحتي حدود 42 هزار كيلومتر مربع در اراضي پنج استان آذربايجان غربي، كردستان، ايلام، كرمانشاه و خوزستان پراكنده شد.

*** سطح بندي زائران حج تمتع براي نخستين بار از نظر تحصيلات

از ديگر رويدادهاي اجتماعي در هفته اي كه پشت سر گذاشته شد، خبري به نقل از حجت الاسلام والمسلمين "حميد احمدي" مدير كل آموزش بعثه مقام معظم رهبري مبني بر سطح بندي زائران حج تمتع براي نخستين بار از نظر تحصيلات بود.

**هشدار وزير بهداشت درباره افزايش جمعيت سالمندي در كشور

از ديگر رويدادهاي هفته جاري كه با سلامت مردم سر و كار داشت، رسيدن نرخ باروري در كشور به 1.8 درصد و نرخ رشد جمعيت به 1.4 درصد بود كه با ادامه اين روند تا 40 سال آينده 21 درصد جمعيت كشور را سالمندان تشكيل خواهند داد.

به گفته "مرضيه وحيددستجردي" وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، هم اكنون بيش از پنج ميليون نفر از جمعيت كشور را سالمندان تشكيل مي دهند و پيش بيني مي شود اين جمعيت در سال 1400 به 10 ميليون نفر برسد.

**اقدام قاطع معاون رييس جمهور در بركناري رييس بنياد شهرستان دشتستان

معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران طي هفته جاري در اقدامي قاطع به دنبال بي دقتي صورت گرفته در امر ساماندهي گلزار شهداي روستاي درودگاه واقع در شهرستان دشتستان استان بوشهر، مسوول مربوطه ستادي و رييس بنياد شهيد اين شهرستان را از كار بر كنار كرد.

مسعود زريبافان معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران ، پس از وصول شكايات از خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران شهرستان دشتستان مبني بر تخريب قبور مطهر شهدا در روستاي درودگاه استان بوشهر، دستور پيگيري ويژه موضوع را صادر كرد.

** اقدام نمادين داوطلب هلال احمر براي حمايت از سلامت انسانها

هفته اي كه گذشت به نام هفته سلامت نامگذاري شده است و "ميثم حسيني" داوطلب هلال احمر نيز همزمان با آغاز اين هفته، ركاب زدن مسيري به طول 1200 كيلومتري خليج فارس را از بندرعباس در استان هرمزگان تا آبادان در استان خوزستان براي ثبت در كتاب گينس با دوچرخه را آغاز كرد.

ركاب زني اين داوطلب تا دهم ارديبهشت ماه امسال -روز ملي خليج فارس- ادامه دارد و در اين مدت با نيازمندان و محرومان 65 شهر ديدار خواهد كرد.

**هديه ويژه وزارت ارشاد به روزنامه هاي بخش خصوصي در قالب بسته حمايتي

هفته جاري خبرهاي خوبي براي حوزه رسانه به همراه داشت. در يكي از اين خبرها "محمد جعفر محمدزاده" معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از اختصاص هديه اي ويژه به روزنامه هاي بخش خصوصي در قالب بسته حمايتي مطبوعات خبر داده بود.

اين بسته حمايتي قرار است اوايل ارديبهشت ماه امسال به عنوان هديه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به روزنامه هاي بخش خصوصي اختصاص يابد.

پيشنهاد افزايش رديف بودجه مطبوعات از سوي وزير ارشاد، ديگر خبر مربوط به حوزه رسانه بود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه چند سال اعتبار و رديف بودجه مطبوعات ثابت مانده بود،از پيشنهاد افزايش رديف بودجه مطبوعات در سال 91 خبر داد.

"سيد محمد حسيني" اظهار اميدواري كرد با حمايت و همكاري نمايندگان مجلس اين امر بزودي محقق شود.

** راه اندازي پلي كلينيك خبرنگاران

راه اندازي پلي كلينيك خبرنگاران كه خدماتي مانند چكاپ، طب سوزني، مشاوره تغذيه ، مشاوره روانپزشكي و از همه مهم تر مشاوره بهداشت كار ويژه شغل سخت و زيان آور خبرنگاري را ارايه مي دهد از ديگر خبرهاي خوش اين هفته براي اصحاب رسانه بود.

خدمات اين پلي كلينيك كه از ارديبهشت ماه امسال رسما فعاليت خود را آغاز مي كند به صورت رايگان است.

**برگزاري پنجمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي

هفته اي كه پشت سر گذاشته شد از خبرهاي قضايي نيز بي نصيب نبود و يكي از اين اخبار كه اين روزها مردم به شدت آن را پيگيري و دنبال مي كنند، جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي است.

پنجمين جلسه محاكمه متهمان پرونده فساد بزرگ مالي، روز يكشنبه - 20 فروردين ماه جاري- در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي "ناصر سراج" و با حضور " ا.ش" معاون تامين منابع و سرمايه گذاري شركت اميرمنصور آريا به عنوان متهم و وكيل مدافع وي آغاز شد.

نماينده دادستان عمومي و انقلاب تهران،افساد في الارض و جعل اسناد را از اتهامات " ا.ش" پنجمين متهم پرونده فساد بزرگ مالي عنوان كرد.

در اين جلسه پنجمين متهم پرونده فساد، اتهام افساد في الارض را نپذيرفت اما در عين حال تصريح كرد اگر سندي عليه من وجود داشته باشد همه اتهامات را مي پذيرم اما من هيات مديره هيچ شركتي نبودم و اختياري براي اخلال در اقتصاد كشور نداشتم.

وكيل متهم رديف پنجم پرونده فساد بزرگ مالي نيز با تشريح موارد قانوني دفاع از متهم خود تاكيد كرد موكلم مفسد في الارض نيست و اتهامات او را قبول ندارم.

جالب آنكه همزمان با حضور عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران در پنجمين جلسه محاكمه متهمان پرونده فساد بزرگ مالي در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي تهران، دو متهم ديگر از متهمان اين پرونده در دادگاه حاضر شدند.

"فراهاني" نماينده دادستان تهران نيز در اين جلسه از بازداشت رييس دفتر "محمود خاوري" مدير عامل سابق بانك ملي و ممنوع الخروج شدن هيات مديره اين بانك خبر داد.

تاكنون كيفرخواست 32 نفر از متهمان پرونده فساد بزرگ مالي صادره شده است و بيش از 100 نفر در رابطه با اين پرونده متهم هستند. تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مديران شعب بانك هاي تات، گردشگري، ملي و ... از ديگر متهمان اين پرونده نام برده شده اند.

اين جلسه پس از چهار ساعت و نيم پايان يافت و ششمين جلسه محاكمه متهمان اين پرونده، پيش از پايان فروردين ماه جاري برگزار مي شود.

همزمان با برگزاري اين جلسه نيز دادگاه رسيدگي به اتهامات مدير مسئول روزنامه ايران در شعبه 78 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي باقري و با حضور اعضاي هيات منصفه مطبوعات برگزار شد.

هيات منصفه مطبوعات مدير مسئول روزنامه ايران را به اتهام نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي با اكثريت آرا از مجرم شناخته اما مستحق تخفيف دانست.

**كاهش مدت خدمت دوره ضرورت

از ديگر رويدادهاي اجتماعي در هفته اي كه پشت سر گذاشته شد، اطلاعيه سازمان نظام وظيفه عمومي مبني بر كاهش مدت خدمت دوره ضرورت بود .

براساس اين اطلاعيه، مدت خدمت دوره ضرورت مشمولاني كه از فروردين سال 1391 به خدمت اعزام مي‌شوند، (براي كاركنان وظيفه در نيروهاي مسلح و يگان‌هاي حفاظت) از 24 ماه به 21 ماه تقليل يافت.

** خبر سايت فارس در باره پرونده‌ام دروغ است

از خبرهاي جالب توجه اين هفته اظهارات معاون اجرايي رييس جمهوري درباره خبر سايت فارس درباره وضعيت پرونده خود بود كه آن را دروغي بيش ندانست و تاكيد كرد كه اين سايت سابقه زيادي در انتشار اخبار كذب دارد.

سايت فارس در خبري اعلام كرده كه معاون اجرايي رييس جمهوري با توجه به اينكه پرونده‌اش براي اجرا به دادسرا رفته است، سعي دارد قبل از اجراي حكم ، خود را پيش از موعد بازنشسته كند.

اجتمام**9185 **‌1569*

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80075865

جمعه|ا|25|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن