تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816873793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شركت‌هاي VoIP جلوي كاهش نرخ مكالمات بين الملل را گرفتند ; مخالفت با دامپينگ+تصوير حكم توقف كاهش تعرفه بين الملل/رگولاتوري: متوقف نميكنيم!


واضح آرشیو وب فارسی:ايستنا: شركت‌هاي VoIP جلوي كاهش نرخ مكالمات بين الملل را گرفتند ; مخالفت با دامپينگ+تصوير حكم توقف كاهش تعرفه بين الملل/رگولاتوري: متوقف نميكنيم!
سونيتا سراب‌پور - دنياي اقتصاد : تقريبا اواخر آبان ماه سال گذشته بود كه شركت زيرساخت خبر از كاهش نرخ مكالمات بين‌الملل داد. خبري كه از آن زمان تاكنون نگراني شركت‌هاي فعال در حوزه تلفن اينترنتي يا voip‌را به همراه داشته است.

براساس پيشنهاد شركت زيرساخت و تصويب كميسيون سازمان تنظيم مقررات (رگولاتوري)، هزينه مكالمات بين‌الملل با اپراتورهاي مخابراتي كشورهايي كه بيشترين ترافيك مكالماتي را با ما دارند از طريق دو صفر مخابرات، با 75 درصد كاهش از 1575 ريال به 384 ريال مي‌رسد. به باور كارشناسان در نگاه اول شايد كاهش تعرفه 70 درصدي مكالمه با كشورهاي بين‌المللي براي كاربران مسرت بخش باشد، اما اجراي اين تعرفه بسيار نگران‌كننده است و باعث ورشكستگي شركت‌هاي فعال در اين حوزه مي‌شود.
عدم توجه زيرساخت و سازمان تنظيم مقررات به شكايت شركت‌ها voip مبني بر توقف اجرا اين مصوبه باعث شده، شركت‌هاي فعال در اين حوزه با طرح شكايتي از ديوان عدالت درخواست كمك كنند. در ادامه هم با جلب رضايت ديوان عدالت اداري موفق به دريافت توقف اين مصوبه شوند. اما با اين حال، سازمان تنظيم مقررات اواسط هفته گذشته اعلام كرد كه مصوبه كاهش نرخ مكالمات بين‌الملل لازم الاجرا است و متوقف نمي‌شود.

رگولاتوري: متوقف نمي‌كنيم
كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، به پيشنهاد شركت ارتباطات زيرساخت، در جلسه 120 خود ،تغيير تعرفه تماس‌هاي تلفني با خارج از كشور را تصويب كرد كه براساس آن هزينه مكالمات بين‌الملل با اپراتورهاي مخابراتي كشورهايي كه بيشترين ترافيك مكالماتي را با ما دارند از طريق دو صفر مخابرات با 75 درصد كاهش از 1575 ريال به 384 ريال كاهش يافت.
براين اساس، برقراري ارتباط از طريق تلفن ثابت با كشورهاي آلمان، آمريكا، استراليا، انگلستان، ايتاليا، بلژيك، چين، دانمارك، روسيه، سنگاپور، فرانسه، كانادا، مالزي، نروژ، هلند، هندوستان، عراق و ارتباط از طريق موبايل با كشورهاي آمريكا، چين، سنگاپور، كانادا و هندوستان بيشترين كاهش قيمت را به دنبال داشت و در اين راستا شركت ارتباطات زيرساخت در آبان‌ماه 90، مصوبه كاهش هزينه‌هاي مكالمات بين‌الملل را به تمامي اپراتورها ابلاغ كرد كه از اول آذرماه نيز اين مصوبه لازم الاجرا عنوان شده است.اما فعالان تلفن اينترنتي، روش جديد تعرفه گذاري مكالمات بين‌الملل با دو صفر را غيرشفاف، مبهم و بدون نگاه كارشناسي عنوان كرده و معتقدند كه اين مصوبه مي‌تواند در كمترين زمان، آسيب بسياري به دولت، 114شركت بخش خصوصي فعال در عرصه تلفن اينترنتي و 5 پيمانكار مكالمات بين‌الملل شركت ارتباطات زيرساخت وارد آورد. همچنين در اين زمينه كاربران نيز متضرر خواهند شد چرا كه مشخص نيست با اين كاهش قيمت تعرفه قرار است سرويس با چه كيفيتي به كاربران ارائه شود. به همين دليل اين گروه اعتراض خود را از طريق شوراي رقابت و ديوان عدالت اداري دنبال كردند.

بعد از طرح شكايت شركت‌هاي تلفن اينترنتي، ديوان عدالت اداري با بررسي‌هايي كه روي اين مصوبه انجام داد، در اواخر سال گذشته طي نامه‌اي اعلام به غير قانوني بودن اين مصوبه و توقيف آن داد، اما گويا مسوولان سازمان تنظيم مقررات اين دستور را قبول نداشته و اعلام كرده‌اند كه اجراي اين مصوبه لازم‌الاجرا است.

براي جويا شدن پافشاري سازمان تنظيم با توجه به راي ديوان عدالت، بارها با سازمان تنظيم مقررات تماس گرفتيم، اما به دليل حضور مسوول مربوط به اين پرونده در جلسات متعدد، موفق به دريافت پاسخ از اين نهاد نشديم.

تنها نظري كه مي‌توان از سوي سازمان تنظيم دريافت كرد، گفت‌وگويي است كه حسن مهدوي، مديركل دفتر حقوقي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، با خبرگزاري مهر انجام داده است. وي درباره ادعاي شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات تلفن بين‌الملل مبني بر صدور حكم توقف اجراي اين مصوبه با راي ديوان عدالت اداري تاكيد كرد كه ديوان عدالت اداري براي نرخ‌گذاري مكالمات بين‌الملل از كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات توضيحاتي خواسته است، اما اين به معناي توقف اين مصوبه نبوده و اين مصوبه كماكان لازم‌الاجرا است.

وي در ادامه گفته است كه به‌رغم آنكه شوراي رقابت مدعي بوده كه مي‌تواند در حوزه نرخ‌گذاري دخالت كند اما هيات بازرسي كل كشور و معاونت حقوقي رياست‌جمهوري شوراي رقابت را مرجع تصويب دستورالعمل اعلام كرده‌اند.مهدوي با بيان اينكه شوراي رقابت تقاضاي ابطال مصوبه 120 كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات را از ديوان عدالت اداري داشته است، افزود: ديوان عدالت اداري هنوز به اين درخواست رسيدگي نكرده و تصميمي در اين زمينه نگرفته است. مديركل دفتر حقوقي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با تاكيد براينكه اين سازمان و كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات به استناد قانون نرخ‌گذاري مي‌كنند، تصريح كرد: پيرو درخواست شوراي رقابت براي ابطال اين مصوبه، ديوان عدالت اداري تنها از ما پاسخ و مستندات خواسته و هنوز به اصل موضوع كه آيا اين مصوبه درست است يا خير رسيدگي نكرده است.

وكيل شركت‌هاي voip: خلاف راي ديوان پيگرد قانوني دارد
در مقابل اظهارات مسوولان سازمان تنظيم مقررات شركت‌هاي تلفن اينترنتي و وكيل اين پرونده شكايت و اظهارات ديگر را مطرح مي‌كنند.
بهداد عباسي، وكيل و مسوول پيگيري اين پرونده شكايت، در خصوص توقف اين مصوبه مي‌گويد: « بعد از طرح شكايت شركت‌هاي تلفن اينترنتي، ديوان بررسي‌هاي لازم را انجام داد و در نهايت دستور به توقف اين مصوبه سازمان تنظيم را صادر كرد. اما از آنجا كه اين راي روز 27 اسفند صادر شده است، رسيدن اين نامه به دست ما به خاطر تعطيلات نوروزي به بعد از اتمام اين تعطيلات موكول شد.»
وي در خصوص علت موافقت ديوان عدالت اداري با توقف اجراي اين مصوبه مي‌گويد: «ديوان عدالت اداري تحقيقات لازم براي اجراي اين كار را انجام داد و به اين نتيجه رسيد كه تصويب اين مصوبه فرآيند قانوني لازم را طي نكرده و همچنين محتواي اين مصوبه از ويژگي‌هاي انحصاري برخوردار است.»
به گفته وي، مخالفت با راي ديوان عدالت اداري و دستورات مقام قضايي يك نوع جرم محسوب مي‌شود. در واقع چنانچه سازمان تنظيم بخواهد به مخالفت خود با اين راي ادامه دهد براساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته در قانون اين سازمان مجرم شناخته شده و مجازات لازم برايش در نظر گرفته مي‌شود.
براساس اظهارات برخي از شركت‌هاي اينترنتي و همچنين وكيل پرونده اين شكايت، شايد يكي از دلايلي كه باعث شده سازمان تنظيم به اين راي ديوان عدالت اداري، واكنش مثبتي نشان ندهد اين باشد كه نامه ديوان به سازمان ابلاغ نشده است. اما اگر اين نامه به سازمان ابلاغ شود، مسوولان مربوطه بايد به سرعت آن را اجرا كنند.

لينك ثابت || اضافه شده توسط آرش كريم بيگي|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلي || آرش كريم بيگي

| More

براي عضويت در خبرنامه روزانه ايستنا؛ نشاني پست الكترونيكي خود را در فرم زير وارد نماييد. پس از آن به صورت خودكار ايميلي به نشاني شما ارسال ميشود، براي تكميل عضويت خود و تاييد صحت نشاني پست الكترونيك وارد شده، مي بايست بر روي لينكي كه در اين ايميل برايتان ارسال شده كليك نماييد. پس از آن پيامي مبني بر تكميل عضويت شما در خبرنامه روزانه ايستنا نمايش داده ميشود.

ictna/BHwZen_US

ثبت نام

پنجشنبه|ا|24|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايستنا]
[مشاهده در: www.ictna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن