تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816488574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هفته سي‌ام ليگ برتر فوتبال/اميد آبي‌ها به لشگر شكست خورده پرسپوليس/ سپاهان در انديشه فرار بزرگ


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هفته سي‌ام ليگ برتر فوتبال/اميد آبي‌ها به لشگر شكست خورده پرسپوليس/ سپاهان در انديشه فرار بزرگ
اميد آبي‌ها به لشگر شكست خورده پرسپوليس/ سپاهان در انديشه فرار بزرگ
سي‌امين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور درحالي طي روزهاي پاياني هفته جاري برگزار مي‌شود كه استقلال براي نزديك شدن به صدر جدول اميدوار به شكست سپاهان در ديدار با پرسپوليس است.

به گزارش خبرنگار مهر، سي‌امين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور طي روزهاي پاياني هفته جاري با برگزاري 9 بازي پيگيري مي‌شود كه طي آن تيم سپاهان، صدرنشين جدول رده بندي ليگ برتر از پرسپوليس پذيرايي مي‌كند و استقلال در ورزشگاه آزادي تهران ميزبان صباي قم خواهد بود. در زير اشاره اي گذرا به ديدارهاي هفته سي‌ام مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور خواهيم داشت:

سپاهان اصفهان - پرسپوليس
صدرنشين ليگ برتر كه با 58 امتياز بالاتر از ديگر تيم‌هاي مدعي اصلي قهرماني است، اين هفته در خانه ميزبان پرسپوليس است. سپاهان كه استقلال را در يكقدمي خود مي‌بيند، در صورتي كه نتيجه اين ديدار را واگذار كند، اختلاف امتيازش با استقلال از بين مي‌رود. پس با اين شرايط بديهي است كه سپاهان با نهايت توان و انرژي خود و بهره گيري از امتياز ميزباني در ديدار عصر پنجشنبه مقابل پرسپوليس به سه امتياز دست يابد و حداقل دست خالي از ميدان خارج نشود.

سپاهان در اين بازي تيم نصف و نيمه پرسپوليس را پيش رو دارد كه ره آوردش از بازي با داماش گيلان يك شكست 3 بر صفر با راي كميته انضباطي، كسر 2 امتياز و چهار بازيكن محروم است. اين تيم كه با حكم كميته انضباطي فعلا رتبه دهم جدول رده بندي را در اختيار دارد با شرايط بدي كه عنوان شد به اصفهان مي‌رود كه بازنده نشود. در اين بين نيم نگاه استقلال به بازي سرخپوشان است و اميدوار به اينكه آنها از تيم كرانچار امتياز بگيرند و زمينه كاهش اختلاف امتياز آبي پوشان را فراهم آورند.

در اين بازي دو تيم در مجموع هفت بازيكن محروم و مصدوم دارند. محمد نصرتي، غلامرضا رضايي، ميثاق معمارزاده و مازيار زارع نفرات محروم تيم پرسپوليس هستند. در مقابل تيم سپاهان نيز محسن بنگر را به علت مصدوميت و حسن اشجاري را به علت محروميت در اختيار ندارد. اين درحالي است كه رحمان احمدي، دروازه بان تيم سپاهان نيز به دليل مصدوميت شرايط نامشخصي براي حضور در اين مسابقه دارد.

بازي فرداي سپاهان و پرسپوليس، البته مجالي است براي تقابل مصطفي دنيزلي و زلاتكو كرانچار كه هركدام در مقطعي سابقه هدايت سرخپوشان را داشته‌اند. در شرايطي كه كرانچار خود را يك مربي محبوب براي هواداران پرسپوليس مي‌داند بايد در بازي روز پنجشنبه با تمام توان براي شكست سرخپوشان تلاش كند.
نتيجه ديدار رفت: پرسپوليس صفر - سپاهان اصفهان

داماش گيلان - مس سرچشمه
بدون شك خوشبخت‌ترين تيم اين روزهاي فوتبال ايران داماش گيلان است، تيمي كه با شكست 2 بر يك پرسپوليس - كه با راي كميته انضباطي به 3 بر صفر تبديل شد - از منطقه خطر گريخت و براي رسيدن به ميانه جدول اميدوار شد. اين تيم در هفته سي‌ام ليگ برتر مس سرچشمه را پذيرايي خواهد كرد كه آخرين روزهاي حضورش در ليگ برتر را پشت سر مي‌گذارد. مس سرچشمه اگر در بازي خارج از خانه با داماش تن به شكست دهد و از آن طرف شاهين بوشهر در مصاف با مس كرمان بازنده از زمين خارج نشود، سقوط اين تيم به ليگ دسته اول قطعي شد.
نتيجه ديدار رفت: مس سرچشمه صفر - داماش گيلان 4

فجرسپاسي شيراز - ملوان بندرانزلي
فجرسپاسي هنوز خطر سقوط به ليگ دسته اول را احساس مي‌كند. به دنبال پيروزي تيم‌هاي راه آهن شهرري و شاهين بوشهر، تيم فجرسپاسي شيراز تا اندازه‌اي به خطر افتاده و براي اينكه خاطرش از بابت بقا در ليگ برتر آسوده شود، بايد در ديدارهاي خانگي پيش رو به حداكثر امتياز دست يابد. اين تيم عصر جمعه در ديداري خانگي ميزبان ملوان بندرانزلي است، تيمي كه سال 91 را با تحمل 2 شكست پي در پي آغاز كرده است. ملوان هم به مانند فجر شرايط چندان مساعدي در جدول رده بندي ليگ برتر ندارد و روي كاغذ هنوز خطر سقوط به ليگ دسته اول را احساس مي‌كند. اين تيم در بازي 6 امتياز با فجرسپاسي اگر پيروز شود مي‌تواند، با خاطري آسوده‌تر خود را براي ديدارهاي پاياني ليگ برتر آماده كند.
نتيجه ديدار رفت: ملوان بندرانزلي 2 - فجرشهيد سپاسي شيراز صفر

مس كرمان - شاهين بوشهر
بهترين عنوان براي اين مسابقه، بازي مرگ و زندگي است. دو تيم مس كرمان و شاهين بوشهر كه با اختلاف تنها يك امتياز رتبه‌هاي پانزدهم و شانزدهم جدول رده بندي ليگ برتر را در اختيار دارند، در بازي عصر جمعه كه براي آنها ارزشي بيش از سه امتياز دارد با تمام وجود به ميدان مي‌روند كه ابتدا بازنده نباشند و پس از آن به دنبال سه امتياز خواهند بود، چرا كه اگر با دست خالي اين بازي را ترك كنند، يك گام به سقوط نزديك خواهند شد. در اين بين شانس پيروزي مس قدري بيشتر از تيم بوشهري است، چرا كه اين تيم از امتياز ميزباني بهره مي‌برد.

بازي اين دو تيم تداعي كننده ديدار آنها در مرحله نيمه نهايي جام حذفي است، ديداري كه با برتري 2 بر صفر تيم شاهين بوشهر به اتمام رسيد و موجب حذف تيم مس كرمان از دور اين رقابت‌ها شد. مسي‌ها اميدوارند در بازي حساس روز جمعه شكست را با تيم شاهين تحميل كنند تا ضمن گرفتن انتقام آن شكست فاصله خود را با فانوس بدستان بيشتر و بيشتر كنند.
نتيجه ديدار رفت: شاهين بوشهر يك - مس كرمان صفر

صنعت نفت آبادان - ذوب آهن اصفهان
صنعت نفت آبادان كه ماندنش در ليگ برتر تقريبا قطعي شده است، به دنبال رسيدن به ميانه بالاي جدول است. اين تيم در فرصتي مغتنم روز جمعه ذوب آهن را كه يكي از تيم‌هاي بالادستي‌اش در جدول رده بندي ليگ برتر است ملاقات مي‌كند. پيروزي در اين بازي كمترين مزدش براي شاگردان آلبرتو كاستا، صعودي يك پله‌اي است كه قطعا از آن نخواهند گذشت. در مقابل آنها تيمي قرار مي‌گيرد كه با تمام وجود كسب دوباره سهميه ليگ قهرمانان آسيا را جستجو مي‌كند. ذوب آهن اميدوار است صبا و نفت تهران امتياز از دست بدهند تا بتواند با شكست صنعت نفت آبادان فاصله امتيازي خود با رده چهارم جدول را كمتر كند. ذوب آهن اگر به دنبال رسيدن به سكوي چهارم ليگ است بايد نفت و هوادارانش را از پيش رو بردارد، در غير اينصورت بايد با روياي حضور دوباره در آسيا وداع كند.
نتيجه ديدار رفت: ذوب آهن اصفهان يك - صنعت نفت آبادان 3

سايپاي البرز - راه آهن شهرري
دايي و شاگردانش با برتري 2 بر صفر مقابل مس كرمان اميدوار به بقا در ليگ برتر شدند و از صف قعرنشينان دور. اين تيم در هفته سي‌ام به كرج مي‌رود تا با سايپاي البرز بازي كند، تيمي كه دايي روزگاري با آن قهرمان ليگ برتر شده است. نتيجه اين بازي براي هر دو تيم از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، چراكه پيروزي در آن سايپا را به رده‌هاي بالاي جدول نزديك مي‌كند و راه آهن را از جمع فانوس بدستان دور. با اين اوصاف در بازي عصر جمعه نه دايي پا پس مي‌كشد و نه تقوي.
نتيجه ديدار رفت: راه آهن شهرري 2 - سايپاي البرز 2

تراكتورسازي تبريز - فولاد خوزستان
تراكتورسازان به دنبال تساوي هفته گذشته مقابل فجرسپاسي شيراز رتبه دوم جدول رده بندي را به تيم استقلال تحويل دادند. حالا آنها اميدوارند، سپاهان مقابل پرسپوليس امتياز از دست دهد و استقلال هم از پس صباي قم برنيايد تا همچنان در كورس قهرماني بمانند. سرخپوشان تبريزي كه در بازي روز جمعه بازهم حمايت حداكثري هواداران خودي را به همراه خواهند داشت، اگر مقابل فولادخوزستان بازهم امتياز از دست دهند بايد با روياي قهرماني وداع كنند و به همان كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا دلخوش باشند.

از بخت بد تراكتورسازان تيم فولاد خوزستان حريف روز جمعه آنها، تيمي است كه هفته گذشته در مصاف خانگي با سايپاي البرز تن به شكست داده و محكوم به كسب امتياز در خانه شاگردان امير قلعه نويي است. تيم جوان مجيد جلالي اگر مقابل تماشاگران تبريزي "جوگير" نشود، مي‌تواند حريفي دست و پاگير براي تراكتورسازان باشد.
نتيجه ديدار رفت: فولادخوزستان 2 - تراكتورسازي تبريز يك

نفت تهران - شهرداري تبريز
تيم شهرداري تبريز آخرين تلاش‌هاي خود را براي ماندن در ليگ برتر انجام مي‌دهد. اين تيم كه در نيم فصل دوم ليگ برتر روندي نزولي را در پيش گرفته است، پس از تساوي خارج از خانه مقابل ذوب آهن اصفهان اين بار به تهران مي‌آيد تا با تيم نفت بازي كند. حال و هواي نفت به هيچ عنوان با دور رفت قابل مقايسه نيست و كسب نتايج ضعيف موجب سقوط اين تيم به رده پنجم جدول شده است. نفت اگر مي‌خواهد همچنان شانس كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا را داشته باشد، بايد و بايد در ديدار خانگي با شهرداري برنده از زمين خارج شود، در غير اينصورت بايد براي نزول در جدول رده بندي ليگ برتر خود را آماده كند.
نتيجه ديدار رفت: شهرداري تبريز 2 - نفت تهران 2

استقلال - صباي قم
استقلال خوش شانس است كه بعد از برگزاري ديدارهاي دو تيم مدعي سپاهان و تراكتورسازي برگزاركننده آخرين ديدار هفته سي‌ام مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور است. اين تيم براي دومين هفته پي در پي است كه بعد از مدعيان قهرماني به ميدان مي‌رود، آنهم در شرايطي كه از نتايج حريفان باخبر است. استقلال اميدوار به پرسپوليس و فولادخوزستان است تا در مصاف با سپاهان و تراكتورسازي دست پر از زمين خارج شوند تا آنها با شكست صباي قم شانس قهرماني خود را دوچندان كنند.

آبي پوشان تهراني كه تا پيش از ديدار مقابل مس سرچشمه شرايطي سخت و بحراني را تجربه مي‌كردند، پس از پيروزي 3 بريك در اين بازي روحيه‌اي مضاعف پيدا كرده و با صعود به رده دوم جدول اختلاف سه امتيازي خود با سپاهان صدرنشين را حفظ كردند. آنها حالا از زيرفشار خارج شده و روز جمعه با آرامش و اطمينان خطر از صباي قم پذيرايي مي‌‍كنند، صبايي كه طي يكي، دو فصل اخير مقابل تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس در تهران كمتر توفيقي داشته است.

برتري استقلال در اين بازي اگر با شكست و تساوي سپاهان مقابل پرسپوليس همراه شود، رقابت براي قهرماني را داغ‌تر خواهد كرد و هفته هاي آينده كورس قهرماني با جدالي تنگاتنگ دنبال خواهد شد.
نتيجه ديدار رفت: صباي قم يك - استقلال يك

- برنامه ديدارهاي هفته سي‌ام مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور به شرح زير است:
پنجشنبه - 24/1/1391
* سپاهان اصفهان - پرسپوليس، ساعت 17، ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر
جمعه - 25/1/1391
* داماش گيلان - مس سرچشمه، ساعت 17، ورزشگاه شهيد عضدي رشت
* فجرسپاسي شيراز - ملوان بندرانزلي، ساعت 17، ورزشگاه حافظيه شيراز
* مس كرمان - شاهين بوشهر، ساعت 17، ورزشگاه شهيد باهنر كرمان
* صنعت نفت آبادان - ذوب آهن اصفهان، ساعت 17، ورزشگاه تختي آبادان
* سايپاي البرز - راه آهن شهرري، ساعت 17، ورزشگاه انقلاب كرج
* تراكتورسازي تبريز - فولاد خوزستان، ساعت 17، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
* نفت تهران - شهرداري تبريز، ساعت 17، ورزشگاه شهيد دستگردي تهران
* استقلال - صباي قم، ساعت 18:55، ورزشگاه آزادي

جدول رده بندي ليگ برتر:

* اين جدول با احتساب كسر 2 امتياز از تيم پرسپوليس تنظيم شده است.

تاريخ انتشار، تهران: ۱۲:۰۷ , ۱۳۹۱/۰۱/۲۳

--------------------------------------------------------------------------------
امانت داري و اخلاق مداري
استفاده از اين خبر فقط با ذكر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز مي باشد

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|23|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن