تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821122331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار حوزه‌هاي علميه خواهران/مسابقه كتابخواني عمره گزاران/برگزاري دوره آموزش نرم‌افزار سما


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار حوزه‌هاي علميه خواهران/مسابقه كتابخواني عمره گزاران/برگزاري دوره آموزش نرم‌افزار سما
مسابقه كتابخواني عمره گزاران/برگزاري دوره آموزش نرم‌افزار سما
قم - خبرگزاري مهر: برگزاري مسابقه كتابخواني عمره گزاران حوزه‌هاي علميه خواهران، برگزاري دوره آموزش نرم‌افزار سما در استان اصفهان، نقش نظام آماري در ترسيم دورنماي راهبردي سازمان‌ها و ثبت نام ۵ هزار نفر براي ورود به سطح سه حوزه‌هاي علميه خواهران عنوان چند خبر از حوزه‌هاي علميه خواهران است.

به گزارش خبرگزاري مهر، مدير تربيتي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران از برگزاري مسابقه كتابخواني با موضوع مناسك حج و عمره در ميان عمره‌گزاران حوزه‌هاي علميه خواهران خبر داد.

رحيمه غروي با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين مسابقه از كتاب‌هاي «جرعه‌اي از صهباي حج» نوشته آيت‌الله جوادي آملي، آداب سفر حج نوشته حجت‌الاسلام قاضي عسكر، مناسك عمره (به تفكيك ويژه خواهران و برادران عمره‌گزار) نوشته حجت‌الاسلام فلاح‌زاده و جرعه‌هاي رسالت نوشته اسحاقي برگزار شد.

وي افزود: اين مسابقه ۲۰ فروردين‌ماه ساعت ۱۰ و سي دقيقه صبح به صورت همزمان در ميان كساني كه از سوي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران به عمره مشرف مي‌شوند، برگزار شد.

برنامه‌هاي فرهنگي عمره گزاران

غروي فضاسازي واحدهاي حوزوي با آيات و روايات و انجام برنامه صبحگاه با حضور زائران سال‌هاي گذشته را از جمله ساير برنامه‌هاي فرهنگي پيش‌بيني‌شده براي عمره‌گزاران ذكر كرد و اظهار داشت: در اين راستا ايام هفته به نام بزرگان دين نام‌گذاري شده است و طي آن برنامه‌هاي صبحگاه متناسب با نام هر روز در قالب‌هاي متنوع از جمله بيان تجربيات سفر، خاطره‌گويي و توصيه‌هاي لازم توسط زائران دوره‌هاي قبل اجرا مي‌شود.

وي با بيان اينكه جلساتي با حضور كار‌شناسان و عمره‌گزاران سال‌هاي گذشته در مدارس علميه خواهران برگزار مي‌شود، گفت: در اين جلسات ضمن آموزش احكام و بيان گزيده‌اي از شرح حال معنوي بزرگان، مباني اعتقادي وهابيت مورد نقد قرار مي‌گيرد.

دوره آموزش نرم‌افزار سما در استان اصفهان برگزار شد

دوره آموزش نرم‌افزار سما ويژه مديران و كاربران مدارس علميه خواهران استان اصفهان برگزار شد.

مدير حوزه علميه خواهران استان اصفهان در ابتداي اين دوره آموزشي در سخناني گفت: يكي از مسائلي كه در متون ديني و دستورات الهي و ديني ما بسيار مورد اهميت است نظم بوده و اين مسئله يكي از خواسته‌هاي ذات حق تعالي است.

حجت‌الاسلام سيدمهدي ابطحي با اشاره به توصيه حضرت علي (ع) در وصيت خود در آخرين لحظات عمر خود اضافه كرد: ايشان در آن لحظات اهل خود و پيروانشان را به پرهيز از محرمات الهي، انجام واجبات و نظم در امور توصيه كردند.

مدير حوزه علميه خواهران استان اصفهان لازمه نظم را برنامه‌ريزي دانست و گفت: كسي كه نظم داشته باشد از اوقات عمرش بهترين بهره‌برداري و بهترين استفاده را مي‌كند و انسان در هر جايگاه و سمتي كه باشد بايد براي كار‌ها و فعاليت‌هاي خود برنامه‌ريزي داشته باشد.

لازمه آگاهي داشتن اطلاعات و آمار است

وي با بيان اينكه لازمه برنامه ريزي آگاهي و اطلاع داشتن از مسائل است، لازمه آگاهي داشتن را اطلاعات و آمار دانست و افزود: به همين دليل نه فقط تنها در ايران بلكه در همه دنيا يكي از برنامه‌هاي قطعي و لازم در هر كشوري داشتن آمار و اطلاعات براي برنامه‌ريزي‌هاي آتي است.

ابطحي يادآور شد: آمار و اطلاعات به منزله يكي از مولفه‌هاي‌هاي بسيار لازم در هر تشكيلاتي است.

دقت در ورود اطلاعات از اهميت بالايي برخوردار است

حجت‌الاسلام مصطفي متوسل، مسئول دفتر برنامه ريزي و ارزيابي معاونت شهرستان‌هاي حوزه‌هاي علميه خواهران نيز در ادامه اساس كار هر يك از معاونت‌هاي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران را اطلاعاتي دريافتي از سامانه سما برشمرد و افزود: بنابراين ورود به موقع اطلاعات و دقت در ورود اطلاعات از اهميت بالايي برخوردار است.

نظام آماري در ترسيم دورنماي راهبردي سازمان‌ها كمك مي‌كند

كار‌شناس واحد تهيه و ارائه آمار مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران نيز اظهار داشت: امروزه نظام آماري و اطلاعاتي در سازمان‌ها به عنوان اعضاي حسي در مديريت آن سازمان‌ها هستند و آن‌ها را در ترسيم دورنماي فعلي و راهبردي سازمان كمك مي‌كنند.

بتول سلاجقه با بيان اينكه يك نظام آماري و اطلاعاتي مناسب مي‌تواند شواهد لازم براي تصميم گيري و عملكرد مديريت سازمان را فراهم آورد، يادآور شد: نرم افزار سما سيستمي تحت وب و ابزاري براي اتوماسيون نظام جامع آمار و اطلاعات يكپارچه است.

وي يكي از ويژگي‌هاي نرم‌افزار سما را ابزاري بودن آن ذكر كرد و ادامه داد: اين به اين معناست كه مي‌توان با تحليل و طراحي نيازمندي‌ها و با توجه به ورودي و خروجي‌هاي قابل انتظار در هر سازماني، مجموعه‌اي از فرم‌هاي ورود اطلاعات و گزارشات خاص در اين سامانه ايجاد كرد.

اهداف طراحي نرم افزار سما

كار‌شناس واحد تهيه و ارائه آمار مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران با اشاره به هدف از طراحي نرم‌افزار سما بيان داشت: جمع آوري اطلاعات از واحدهاي حوزوي سطح كشور و واحد‌ها و سطوح مختلف مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران، ايجاد بانك متمركز و يكپارچه آمار و اطلاعات در راستاي توليد گزارشات متنوع مديريتي و در اختيار قرار دادن آن‌ها براي مديران ارشد، مديران مياني و كار‌شناسان به منظور بهره برداري از اهداف طراحي اين نرم افزار است.

بر اساس اين گزارش، اين دوره با حضور حجت الاسلام سيد مهدي ابطحي مدير حوزه‌هاي علميه خواهران استان اصفهان و حجت الاسلام متوسل مدير دفتر برنامه ريزي و ارزيابي مركز مديريت خواهران و همچنين خانم نيازي رئيس اداره تهيه و ارائه آمار و خانم سلاجقه كار‌شناس واحد تهيه و ارائه امار در محل مديريت استان اصفهان برگزار شد.

لازم به ذكر است، اين دوره با تعداد ۸۳ نفر از مديران و كاربران مدارس استان اصفهان به مدت سه روز از تاريخ ۲۰فروردين الي ۲۲ فروردين در محل مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران استان اصفهان برگزار شد.

ثبت نام ۵ هزار نفر براي ورود به سطح سه حوزه‌هاي علميه خواهران

مدير سنجش و پذيرش مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران گفت: ۴ هزار و ۸۲۴ نفر براي ورود به مقطع سطح سه (كار‌شناسي ارشد) حوزه‌هاي علميه خواهران ثبت نام كردند.

حجت‌الاسلام محسن محدث با اشاره به اتمام مهلت ثبت نام در حوزه‌هاي علميه خواهران تصريح كرد: با اتمام مهلت ثبت نام، آمار ثبت نام متقاضيان در رشته‌هاي مختلف تفسير و علوم قرآني، فقه و اصول، فلسفه اسلامي، كلام اسلامي، ‌ تاريخ اسلام، مطالعات اسلامي زنان، اخلاق و تربيت اسلامي و تبليغ با گرايش حج مشخص شده است.

وي تعداد متقاضيان ورود به رشته تفسير و علوم قرآني را ۲هزار و ۴۶۵ نفر ذكر كرد و ادامه داد: ‌ از اين ميان هزار و ۴۲۷ نفر در شيوه حضوري، ۴۰۰ نفر در شيوه نيمه‌حضوري و ۶۳۸ نفر در شيوه غيرحضوري ثبت نام كرده‌اند.

مدير سنجش و پذيرش مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران با بيان اينكه هزار و ۲۲۰ نفر در رشته فقه و اصول ثبت نام كرده‌اند، يادآور شد: از ميان اين افراد ۶۸۵ نفر شيوه حضوري، ۱۰۰ نفر شيوه نيمه حضوري و ۴۳۵ نفر شيوه غيرحضوري را انتخاب كرده‌اند.

وي با بيان اينكه رشته فلسفه اسلامي تنها در شهر قم ارائه مي‌شود تعداد ثبت‌نام شدگان در اين رشته را ۳۴ نفر عنوان كرد و افزود: اين رشته صرفا به صورت حضوري ارائه مي‌شود.

محدث تعداد ثبت‌نام شدگان رشته كلام اسلامي را نيز ۴۲۲ نفر ذكر كرد و گفت: اين رشته نيز صرفا به صورت حضوري ارائه مي‌شود.

وي تعداد ثبت‌نام شدگان در رشته تاريخ اسلام را حدود ۴۰۰ نفر دانست و يادآور شد: از اين تعداد ۱۱۰ نفر شيوه حضوري و ۲۸۸ نفر شيوه غيرحضوري را انتخاب كرده‌اند.

مدير سنجش و پذيرش حوزه‌هاي علميه خواهران با اشاره به اينكه رشته مطالعات اسلامي زنان نيز صرفا به صورت حضوري در شهر قم ارائه مي‌شود، افزود: تعداد متقاضيان ورود به اين رشته ۴۹ نفر است.

وي تعداد ثبت‌نام شدگان در رشته اخلاق و تربيت اسلامي را ۱۱۲ نفر دانست و اضافه كرد: رشته تبليغ با گرايش حج نيز كه امسال براي نخستين بار در حوزه‌هاي علميه خواهران در شهرهاي قم و تهران ارائه خواهد شد، داراي ۱۲۲ متقاضي ثبت نام شده است.

۲۲ارديبهشت ماه؛ زمان آزمون كتبي سطح سه حوزه‌هاي علميه خواهران

محدث با اشاره به اينكه ثبت نام شدگان لازم است در آزمون كتبي و مصاحبه شركت كنند، يادآور شد: زمان آزمون كتبي سطح سه حوزه‌هاي علميه خواهران ۲۲ ارديبهشت‌ماه خواهد بود.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|23|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1032]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن