تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816664044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در تعطيلات نوروز 9ميليون ايراني به استان هرمزگان سفر كردند


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: در تعطيلات نوروز 9ميليون ايراني به استان هرمزگان سفر كردند
بندرعباس- خبرنگار كيهان:
دبير ستاد دائمي تسهيلات نوروزي هرمزگان گفت: 9 ميليون و 55هزار گردشگر در تعطيلات نوروز سال جاري به هرمزگان سفر كردند كه 43درصد بيشتر از مدت مشابه سال گذشته مي باشد.
مهدي دريانورد افزود: بيش از يك ميليون و 900 هزار تردد وسيله نقليه نيز طي تعطيلات نوروز در استان ثبت شد.
مديركل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري هرمزگان ابراز داشت: بيش از 3 ميليون و 500 هزار نفر به جزاير استان سفر كردند. وي ادامه داد: بيش از 490هزار خودرو به جزاير قشم و كيش در اين ايام حمل شد.
دريانورد با اشاره به اينكه مسافران نوروزي 70درصد بيشتر از سال گذشته اماكن تاريخي را براي بازديد انتخاب كردند تصريح كرد: بيش از 475هزار نفر از مسافران از اماكن تاريخي و جاذبه هاي طبيعي هرمزگان ديدن كردند.
دبير ستاد تسهيلات دائمي سفرهاي نوروزي هرمزگان بيان داشت: معبد هندوها و موزه مردم شناسي خليج فارس در بندرعباس به ترتيب با 80 و 37هزار نفر بازديد كننده بيشترين ميزان گردشگر تاريخي را در مركز استان به خود اختصاص داده بودند.
وي اظهار داشت: ساحل بندرعباس و سيريك، جنگل هاي حرا، مجموعه آبگرم گنو، جزاير هرمز و هنگام، آبشار تزرج و امامزاده سيدسلطان محمد رودان داراي بيشترين بازديد كننده در نوروز بودند.
دريانورد يادآور شد: قلعه پرتغالي هاي قشم و هرمز، حمام گله داري بندرعباس، موزه هاي مردم شناسي بستك، خانه فكري بندر لنگه و قلعه هزار ميناب از ديگر مكان هاي تاريخي مورد بازديد مسافران بود.
هرمزگان ميزبان 873 هزار ميهمان فرهنگي
مديركل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ستاد تسهيلات نوروزي آموزش و پرورش در تعطيلات نوروزي امسال با پذيرش رسمي يك صدهزار و 641 سرپرست خانوار و 277 هزار و 616 نفر همراه فرهنگي در مجموع 873 هزار نفر روز پذيرش داشته است.
احمد آخوندي اظهار داشت: اين ستاد در 16 منطقه آموزش و پرورش هرمزگان از 26اسفند 90 رسما فعاليت خود را آغاز كرد كه روند پذيرش ميهمانان روز به روز از استقبال بيشتري برخوردار بود.
وي ادامه داد: اين آمار ميزان حضور فرهنگياني است كه با مراجعه به ستادهاي اسكان در سامانه ثبت نام شده اند و ميانگين احتساب آمار نهايي نيز اسكان حداقل سه روزه بود. وي اظهار داشت: درسال گذشته 531 هزار و 135 نفر روز مسافر در مدارس استان اسكان داده شدند كه آمار امسال در مقايسه با سال قبل رشد چشمگير ورودي ميهمانان فرهنگي به هرمزگان را نشان مي دهد.
آخوندي يادآورشد: براي امسال 321 مدرسه در قالب 2هزارو551 كلاس درس در 16 منطقه اختصاص يافت كه فعاليت خود را پيش از موعد تعطيلات و از روز 26 اسفندماه رسما آغاز كردند. اين مسئول بيان داشت: تمام ستادهاي اسكان و اماكن اختصاص يافته به فرهنگيان از امكانات مناسبي از جمله سرويس هاي بهداشتي، حمام آبگرم، اتاق هاي مفرش و ساير امكانات نظير تلويزيون، يخچال و... برخوردار بودند.
آخوندي اضافه كرد: كار توزيع غذاي گرم در سه شهر بندرعباس، قشم و كيش انجام شد كه در مجموع بيش از 80 هزار پرس غذاي گرم بين فرهنگيان ميهمان توزيع شد.
بازديد بيش از يك ميليون و هشتصدهزار نفر از اماكن متبركه هرمزگان
مديركل اوقاف و امور خيريه استان هرمزگان نيز گفت: در تعطيلات نوروز 91يك ميليون و 875هزار نفر از اماكن متبركه و زيارتگاه هاي استان هرمزگان بازديد كردند.
حجت الاسلام محمد عبادي افزود: از اين تعداد 870 هزار نفر از ميهمانان و گردشگران نوروزي از زيارتگاه سيدسلطان محمد رودان، يك ميليون و 125 هزار نفر از زيارتعلي و سيدمحمود و ساير اماكن متبركه شهرستان رودان بازديد كردند.وي خاطرنشان كرد: براي احداث اردوگاه همجوار زيارتگاه سيدسلطان محمد رودان بيش از 500 ميليون ريال و براي آماده سازي اماكن متبركه استان نيز بيش از 800 ميليون ريال هزينه شد.
عبادي تعداد بقاع متبركه استان را 69 بقعه اعلام كرد و گفت: از اين تعداد 33 بقعه فعال است كه جهت اسكان گردشگران نوروزي آماده سازي شد.
مديركل اوقاف و امورخيريه استان هرمزگان، توزيع 10 هزار بسته فرهنگي درسطح استان در تعطيلات نوروز 91 را يكي ديگر از اقدامات اين اداره كل برشمرد.
عبادي با اشاره به اجراي طرح آرامش بهاري در اماكن متبركه استان در روزهاي آغازين سال جديد افزود: استقبال مردم هرمزگان و گردشگران از طرح آرامش بهاري در اماكن متبركه استان بسيار چشمگير بود و مردم از ويژه برنامه هاي فرهنگي اين طرح در تعطيلات نوروز 91 بهره مند شدند.
افزايش 11 درصدي كشته هاي جاده اي
كشته هاي جاده اي در هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزايش داشته است. فرمانده پليس راه استان هرمزگان با اعلام اين خبر افزود: از 25 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردين ماه سال جاري تعداد افراد فوت شده ناشي از سوانح جاده اي 37 نفر افزايش داشته است اين درحالي است كه پارسال 33نفر بوده اند.
سرهنگ علي مجيدزاده ابراز داشت: تصادفات جرحي در تعطيلات عيد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد افزايش داشته است و تعداد مجروحان اين سوانح از 233 نفر در سال گذشته به 289 نفر در امسال رسيده كه تعداد مجروحان 25درصد رشد داشته است.
وي در مجموع حوادث جاده اي در طرح نوروزي امسال را با افزايش 24 درصدي ذكر كرد و گفت: 16 درصد تصادفات فوتي مربوط به مهمانان نوروزي با وقوع پنج فقره با هشت كشته و 23 درصد مربوط به تصادفات جرحي با 28 فقره و 68 نفر مجروح بوده است.
سرهنگ مجيدزاده 41 درصد تصادفات فوتي را در محور بندرعباس به رودان، 24 درصد آن مربوط به حوزه بندرعباس- حاجي آباد و 19 درصد مربوط به حوزه پليس راه حاجي آباد به سيرجان برشمرد.
وي 43 درصد كشته هاي جاده اي را مربوط به شمال (بندرعباس- سيرجان)، 43 درصد شرق استان، 14درصد حوزه غرب ذكر كرد.
فرمانده پليس راه استان با بيان اينكه 13 درصد فوتي ها، عابران پياده بودند گفت: 33 درصد فوتي ها مربوط به واژگوني خودروها و 20 درصد آن مربوط به موتورسيكلت بوده است.
سرهنگ مجيدزاده در خصوص علت تصادفات اظهار داشت: 27 درصد تصادفات مربوط به تخطي از سرعت مطمئنه، 17 درصد انحراف به چپ، 14 درصد عدم توجه به جلو و عدم رعايت حق تقدم به ثبت رسيده است.وي 67 درصد عاملان حوادث در جاده ها را خودروي سواري دانست كه 30 درصد آن مربوط به خودروي پرايد بوده است.سرهنگ مجيدزاده ادامه داد: 15 درصد عامل بعدي، موتورسيكلت و هفت درصد آن كاميون ها بوده است.
وي 23 درصد وقوع حوادث را واژگوني، 43 درصد برخورد دو وسيله نقليه با يكديگر و 21 درصد موتورسيكلت با وسيله ديگر اعلام كرد.فرمانده پليس راه استان، روز 13 فروردين روز طبيعت را بدون تصادف فوتي دانست و گفت: در اين روز هشت فقره تصادف جرحي با 21 نفر مجروح رخ داده است اين در حالي است كه آمار اين روز در سال گذشته 10 فقره تصادف با 29 نفر مجروح شده است.
گفتني است: اولين نوزاد سال جاري در بندرعباس كه در كمتر از يك ساعت و نيم پس از تحويل سال 91، پا به عرصه گيتي نهاد، دختري 3 كيلويي است كه در ساعت 10 و 10 دقيقه در بيمارستان خليج فارس به دنيا آمد و توانست نام خود را در اولين ها به ثبت رساند.

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن