تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815523431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي كتاب انسان در قرآن و كلام جديد در برنامه مصباح


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معرفي كتاب "انسان در قرآن و كلام جديد" در برنامه مصباح
معرفي كتاب "انسان در قرآن و كلام جديد" در برنامه مصباح
كتاب "انسان در قرآن و كلام جديد" در برنامه مصباح امروز شنبه 19 فروردين ماه با حضور نويسنده كتاب معرفي مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، برنامه مصباح كه بارويكرد معرفي كتاب ها و پايان نامه هاي برتر قرآني به همت گروه قرآن و معارف عمومي از راديو قرآن پخش مي شود در برنامه روز شنبه 19 فروردين ماه به معرفي كتاب ارزنده "انسان در قرآن و كلام جديد" اثر محمد اخوان عضو هيئت علمي دانشگاه كاشان مي پردازد.
در اين برنامه "محمد اخوان" نويسنده كتاب با حضور در برنامه مصباح به معرفي كتاب و تشريح بخش ها و مطالب آن خواهد پرداخت. در اين برنامه حجت الاسلام "حسن آخوندپور" نيز همچون گذشته به بحث و بررسي اثر معرفي شده در برنامه مي پردازد.
اين اثر جديدترين كتاب منتشر شده از محمد اخوان است كه در سال 1390 در 816 صفحه از سوي انتشارات مرسل به بازار آمد ه است و در 10 فصل به موضوع شناخت كلي انسان از نگاه قرآن و كلام جديد مي پردازد.
به طور كلي با توجه به اهميتي كه كلام جديد يافته است، بررسي مقايسه اي جايگاه انسان در قرآن و كلام جديد اهميت ويژه دارد بر همين اساس در فصل نخست كتاب، سيماي كلام جديد ترسيم شده است تا ابهامي در اين زمينه در كار نباشد. در فصل دوم به ماهيت فلسفي و حقوقي انسان در كلام جديد پرداخته شده است و به ويژه مسأله اومانيسم مورد بررسي قرار گرفته است.
فصل سوم به موضوع آفرينش انسان اختصاص دارد و به طور عمده به نقد فرضيه تكامل و بر آمدن انسان از جانداران ديگر پرداخته و با بررسي جامع قرآني، نارسايي فرضيه ياد شده را آشكار ساخته است، اما در فصل چهارم كتاب به مطالعه ماهيت انسان و بشر در قرآن و بررسي كامل آيات مربوط به اين دو واژه و در فصل پنجم به رابطه انسان با فرشتگان از نگاه قرآن پرداخته شئه است. همچنين مساله انسان به عنوان خليفةاللهي در فصل ششم كتاب بررسي شده است تا افراط هايي كه در اين موضوع ديده مي شوند از ميان بروند.
موضوع علم همان گونه كه در مورد خدا اهميت دارد، در مورد انسان هم از اهميت بسزايي برخوردار است و بر همين اساس در فصل هفتم كتاب به طور مفصل اين ويژگي بررسي شده واينكه رابطه انسان با شيطان مساله و دغدغه هميشگي آدمي است و به اين موضوع هم در فصل هشتم كتاب پرداخته شده است. در فصل نهم و دهم هم به ترتيب زندگي دنيوي و اخروي به موازات يكديگر بررسي شده اند.
در اين كتاب مهمترين مسائل مربوطه به انسان همانگونه كه در كلام وحي بيان شده بررسي شده است؛ چنانكه روابط آدمي با خالقش و با موجودات مهم در نظر آمده است. بررسي هاي اين نوشتار به شكل مقايسه اي در قرآن و كلام جديد انجام شده است تا برتري هاي كلام خدا بر كلام جديد اثبات شده نياز انسان به وحي بيشتر احراز شود.

برنامه مصباح كاري از گروه قرآن و معارف عمومي است كه شنبه هاي هر هفته از ساعت 20:5 به مدت 50دقيقه از راديو قرآن پخش مي شود.
مصباح روز شنبه 19 فروردين را مونا توسلي سردبيري و اكرم حسين زاده تهيه كرده است علاقه مندان مي توانند عنوان كتاب ها و پايان نامه هايي با مضامين قرآني را كه در سطح كشوري و يا بين المللي مورد تقدير قرارگرفته براي معرفي به شماره 30000100پيامك كنند.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|19|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن