تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817225418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش تحليلي/رشدسفرهاي نوروزي به شرق استان تهران/ لزوم ارتقاي زيرساختهاي گردشگري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش تحليلي/رشدسفرهاي نوروزي به شرق استان تهران/ لزوم ارتقاي زيرساختهاي گردشگري
رشدسفرهاي نوروزي به شرق استان تهران/ لزوم ارتقاي زيرساختهاي گردشگري
شرق استان تهران - خبرگزاري مهر: شهرستانهاي دماوند و فيروزكوه در شرق استان داراي جاذبه هاي گردشگري و تفريحي بسياري هستند و اين امر باعث رشد سفرهاي نوروزي به اين مناطق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دماوند با داشتن آثار و اماكن گردشگري از قبيل قله دماوند، پارك ملي لار، روستاي توريستي آبگرم لاريجان، آبهاي معدني، غار گل زرد، چشمه اعلا، دشت "ورارو"، مسجد جامع دماوند، غار رودافشان، پيست اسكي آبعلي، امامزاده هاشم(ع)، برج شبلي و... مورد توجه خاص گردشگران قرار گرفته است.

همچنين وجود ييلاقات سرسبز و خوش آب و هوا، دره هاي زيبا و دلفريب، قلل سفيد دامن سبز، دشتهاي غرق لاله ميان كوهها، چشمه هاي گواراي آب معدني، زمينهاي حاصلخيز، هواي پاك، لطيف و حيات بخش و وجود باغهايي با شاخه هاي در هم تنيده و پر ميوه و سايه هاي بهم پيوسته و نهرهاي روان، همگي شرايطي را در اين اقليم فراهم آورده كه آن را به سرزميني استثنايي و رؤيايي تبديل كرده است.

دماوند يكي از كهن ترين و قديمي ترين شهرهاي ايران است كه در جنوب سلسله جبال البرز مركزي و شرق استان تهران واقع شده كه از شمال به استان مازندران، از جنوب به استان سمنان، از شرق به شهرستان فيروزكوه و از غرب به شهرستان هاي شميرانات، تهران و پاكدشت محدود مي‏ شود.

شهرستان فيروزكوه نيز داراي آثار تاريخي و گردشگري زيادي مانند منطقه شكار ممنوع گاوده، حبله رود، تنگه واشي، غار بورنيك، چشمه آب معدني خمده، قلعه فيروزكوه، رباط سنگي امين آباد، برج مزداران و... است و گردشگران زيادي براي تفريح و اوقات فراغت به اين منطقه سفر مي كنند.

گردشگران در تنگه واشي فيروزكوه

از نظر ويژگيهاي آب و هوايي و اقليمي، اين شهرستانها داراي زمستان بسيار سرد و تابستان معتدل و خنك بوده و در زمستان از سردترين نقاط كشور محسوب مي شوند، در بسياري از روزها و شبهاي زمستان سردترين نقطه كشور هستند و به دليل شرايط توپوگرافي و آب و هوايي از مناطق بكر استان تهران محسوب مي شوند.

آب و هواي اين شهرستانها در مناطقي تحت تأثير جريانات اقليمي كويري خشكتر و در مناطقي تحت تأثير توده‏ هاي مرطوب شمالي و سرد غربي پربارانتر مي‏ شوند.

رشد 7.2 درصدي مسافران نوروزي فيروزكوه

فرماندار فيروزكوه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موقعيت خاص اين شهرستان گفت: شهرستان فيروزكوه در ايام نوروز امسال با رشد 7.2 درصدي مسافران نوروزي نسبت به سال قبل روبرو بود.

سعيد افشار نادري افزود: اين شهرستان داراي آثار تاريخي و باستاني زيادي است كه از جمله اين آثار مي ‌توان به ۳۵ امامزاده و بقعه متبركه، ۲۸ قلعه، يك خانه تاريخي، هفت گورستان و زيارتگاه، ۱۸ محوطه باستاني تاريخي و اسلامي، سه غار و دژ طبيعي، دو پل تاريخي، يك مسجد تاريخي، هشت كاروانسرا، ۱۸ برج آرامگاهي و ... اشاره كرد.

يكي از حوضچه هاي پرورش ماهي در فيروزكوه

وي بيان داشت: با توجه به شرايط مطلوب آب و هوايي فيروزكوه و حضور گردشگراني از منطقه و ساير شهرستانها در نوروز امسال، خوشبختانه كمترين آسيبها و خسارات به مواهب خداوندي منطقه وارد آمد.

اين مسئول ادامه داد: همچنين در اين ايام، با هدف توسعه و ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخواني، بيش از 10 هزار جلد كتاب در زمينه هاي مختلف با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، هلال احمر و اداره تبليغات اسلامي بين مسافران نوروزي توزيع شد.

رضايتمندي مسافران نوروزي از سفر به شهرستان دماوند

فرماندار شهرستان دماوند نيز در گفتگو با خبرنگارمهر گفت: نوروز امسال با استقبال از ميهمانان نوروزي با اهداي گل، قرآن و بسته‏هاي فرهنگي به همراه اجراي زنده موسيقي سنتي در ساعات تحويل سال، فضاسازي شهري و رفع نواقص مبلمان و امكانات تفريحي، طبق آمار اعلام شده، رضايتمندي مسافران از سفر به اين شهرستان رقم خورد.

دو ميليون مسافر نوروزي در دماوند اسكان يافتند

عليرضا قاسمي فرزاد ادامه داد: از 28 اسفند ماه سال 90 تا 14 فروردين 91 حدود دو ميليون مسافر از شهرستان دماوند عبور كرده يا در شهرستان اسكان يافتند.

وي با اشاره به نقاط قوت برنامه ‏هاي نوروزي سال 91 در شهرستان دماوند افزود: انسجام و يكپارچگي در برنامه‏ هاي مصوب، نظارت دقيق بر عملكرد كميته‏ هاي 14 گانه، حضور مستمر مسئولان شهرستان، مشاركت و تعامل خوب مسافران نيز از جمله اقداماتي بوده است كه توانست گردشگران و مسافران نوروزي را به سوي اين شهرستان جذب كند.

باغداري در فيروزكوه و دماوند باعث جذب گردشگران مي شود

با وجود موقعيت جغرافيايي مناسب، آب و هواي مساعد و همچنين وجود رودخانه‌ها و منابع آب شيرين در شهرستانهاي دماوند و فيروزكوه ، باغداري رواج زيادي دارد و باعث جذب گردشگران و رونق اقتصادي اين مناطق مي شود.

در شهرستان دماوند مي توان به توليد محصول سيب، و در فيروزكوه ميتوان به گردو به عنوان محصولات شاخص باغداري اشاره كرد.

دماوند قطب كشاورزي و توليد كننده بهترين سيب كل كشور است

دماوند قطب كشاورزي و توليد كننده بهترين سيب در كل كشور است و شرايط اقليمي، خاك مساعد و شيوه خاص پرورش محصولات، سيب اين منطقه را در كشور بي نظير كرده است.

وجود منابع غني آبهاي زيرزميني و صدها نهر و چشمه گواراي آب شيرين و رودخانه دائمي دليچاي و تار رود در سطح حوزه دماوند، موجب رونق روز افزون كشاورزي و گسترش باغ ميوه هايي نظير گلابي، گيلاس، آلبالو و محصولاتي نظير سيب زميني، گندم، جو، لوبيا و انواع صيفي جات و پرورش گل شده است.

به عنوان نمونه مي توان به برگزاري جشنواره سيب دماوند در دو سال گذشته اشاره كرد كه در نوع خود به عنوان يك اقدام فرهنگي مؤثر شناخته شده و منتج به تبليغ و ترويج فرهنگ باغداري و كشاورزي اين منطقه شد.

گردوي فيروزكوه در نوع خود بي نظير است

همچنين توليد محصول گردو نيز در شهرستان فيروزكوه يكي از محصولات شاخص شهرستان و در نوع خود بي نظير است و با توجه به كيفيت آن در سطح كشور توزيع و يا به خارج از كشور صادر مي شود.

از جمله ارقام گردوهاي شهرستان فيروزكوه، گردوهاي پربار، خوشه اي، كم ‏بار، مقاوم به سرما و حساس به سرما است.

به دليل توليد با كيفيت و قيمت مناسب اين محصول در شهرستان فيروزكوه نيز جشنواره گردو برگزار شد و صادرات بيشتر آن را به كشورهاي جهان رقم زد.

لزوم ارتقاي زيرساختهاي گردشگري دماوند و فيروزكوه

با وجود گردشگران فراواني كه در ايام نوروز، تابستان و ديگر ايام، به خصوص در تعطيلات مختلف به دو شهرستان دماوند و فيروزكوه سفر مي كنند، لزوم ارتقاي زيرساختهاي گردشگري اين شهرستانها لازم و ضروري به نظر مي رسد.

فرماندار شهرستان دماوند در اين خصوص تصريح كرد: با افزايش سفرهاي نوروزي و ورود گردشگران به شهرستان دماوند، لازم است زيرساختهاي گردشگري اين منطقه افزايش يابد.

وي به موقعيت خاص شهرستان دماوند اشاره كرد و افزود: شهر دماوند يكي از كهنترين شهرهاي اسطوره اي و جزو نخستين شهرها در تاريخ روايي ايران است.

قاسمي فرزاد بيان داشت: قدمت و موقعيت شهرستان دماوند سبب شده تا آثار بسيار ارزشمند تاريخي و فرهنگي در اين شهرستان به چشم بخورد.

شهرستانهاي دماوند و فيروزكوه در حوزه هاي فرهنگي، گردشگري و كشاورزي داراي پتانسيلهاي قوي است و معرفي سيب و گردوي دماوند و فيروزكوه در كنار اين قابليتها، زمينه سرمايه گذاري داخلي و خارجي را نيز فراهم مي كند.

نمايي از برج شبلي دماوند

سرمايه گذاري در حوزه هاي فرهنگي، گردشگري، تفريحي و كشاورزي دماوند و فيروزكوه، توسعه، رشد و پيشرفت منطقه را در بر دارد و به دنبال آن موجب ترقي مردم مذهبي اين شهرستان خواهد شد.

همچنين وجود بيش از 50 هزار دانشجو از ديگر ويژگيهاي فرهنگي و علمي شهرستانهاي فيروزكوه و دماوند محسوب مي شود و استفاده از اين ظرفيت، نيازمند برنامه ريزي اصولي است.

خداوند نعمت طبيعت بكر و فضاي سرسبز با چشمه سارهاي پر آب و درياچه هاي طبيعي را به مردم شهرستانهاي دماوند و فيروزكوه ارزاني داشته تا بتوانند از اين نعمتها براي ايجاد فضاي گردشگري و تفريحي بهره مند شوند و ايامي مانند تعطيلات نوروز و تابستان، به شرط اصلاح و ارتقاي زيرساختها، فرصتي براي رونق اقتصادي و گردشگري اين خطه حاصلخيز در شرق استان تهران محسوب شود.

....................................

عليرضا مهدي زاده

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|18|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن