تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821376321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري/پورتال ادارات خراسان شمالي به روز نيست/ ضرورت توجه به ساختار حوزهIT


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري/پورتال ادارات خراسان شمالي به روز نيست/ ضرورت توجه به ساختار حوزهIT
پورتال ادارات خراسان شمالي به روز نيست/ ضرورت توجه به ساختار حوزهIT
بجنورد - خبرگزاي مهر: اغلب پورتالهاي دستگاههاي اجرايي خراسان شمالي به روز نيست و اين امر نيازمند توجه مسئولان به ساختار حوزه IT است.

به گزارش خبرنگار مهر، نا مطلوب بودن شرايط فعلي پورتال دستگاه‌هاي اجرايي مي طلبد تا مسئولان زيربط به ساختار نيروي انساني حوزه IT در سطح كشور به خصوص خراسان شمالي توجه ويژه اي داشته باشند.

چند سالي است كه با تحول در نظام اداري كشور، دستگاه‌هاي اجرايي براي اطلاع رساني مناسب از عملكرد و خدمات خود اقدام به راه اندازي سايت‌هاي اينترنتي در فضاي مجازي كرده‌اند.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه 90 درصد سايت‌هاي اينترنتي دستگاه‌هاي اجرايي خراسان شمالي به روز نيست و كميت و كيفيت اطلاع رساني در آن‌ها نامطلوب است.

بخشي از اين سايت‌ها به منظورارائه خدمات، بخشي در راستاي اطلاع رساني و برخي از سايت‌ها نيز با اهداف علمي، آموزشي، خدماتي و اطلاع رساني راه اندازي شده‌اند.

توسعه نظام اداري الكترونيك و فراهم آوردن الزامات آن براي ارائه مطلوب و سريع خدمات عمومي و افزايش سطح رضايتمندي و اعتماد مردم و نيز شفاف سازي و آگاهي بخشي نسبت به حقوق و تكاليف مردم و نظام اداري و همچنين كاهش هزينه‌ها، افزايش بهره وري، افزايش سرعت و دقت و كاهش ترافيك شهري و تمركز زدايي، از مهم‌ترين عواملي است كه در راه اندازي سايت‌هاي اينترنتي والكترونيكي مورد توجه قرار گرفته است.

صرف نظر از هزينه‌هايي كه براي راه اندازي و نگهداري سايت‌هاي اينترنتي در دستگاه‌هاي اجرايي مي‌شود، هزينه‌هاي جانبي ديگري اعم از هزينه تربيت و آموزش نيروهاي انساني متخصصي كه در بخش‌هاي مختلف تنظيم خبر، تايپ، تهيه عكس و... بايد به كار گرفته شوند، هزينه‌هاي اينترنت پرسرعت، هزينه‌هاي خدمات پشتيباني سايت وساير هزينه‌هاي محسوس و نامحسوس ديگرو ... لازمه داشتن يك پورتال موثر و فعال است كه دولت بايد در اين راستا سرمايه گذاري و هزينه كند.

اما شواهد نشان مي دهد كه نه تنها بودجه كافي براي حوزه IT در دستگاههاي اجرايي پيش بيني نشده بلكه اين حوزه با عدم توجه مسئولين كشور روبروست به طوري كه هيچ جايگاهي براي فناوري اطلاعات و هيچ ساختار سازمان نيروي انساني براي اين حوزه تعريف نشده است.

در بررسي سايت‌هاي اينترنتي دستگاه‌هاي اجرايي خراسان شمالي كه اكثر آن‌ها جنبه صرفا اطلاع رساني دارند، به جز تعدادي انگشت شماري، قريب به 90 درصد آن‌ها به روز نيستند و تاريخ آخرين خبرهاي آنان حاكي از اين است كه برخي از سه تا شش روز و برخي تا فاصله چند ماه از به روز رساني عقب مانده‌اند.

مدير كل فناوري اطلاعات استانداري خراسان شمالي در گفتگو بامهر با تاييد اين مطلب گفت: عدم تخصيص اعتبارو ساختار نيروي انساني مهم‌ترين معضل حوزه IT در ادارات خراسان شمالي است.

مصيب عنابستاني با بيان اينكه تا زمان رفع اين معضلات تحقق دولت الكترونيك وعده‌اي بيش نخواهد بود، تصريح كرد: عدم تعريف جايگاه وساختار نيروي انساني براي حوزه IT در ادرات دولتي مسئله‌اي كشوري بوده و نيازمند بازنگري در قوانين است.

عنابستاني با اشاره به تصويب طرح استاندارد سازي مراكز ديتاي سازمان‌هاي دولتي در سال 91 اظهار داشت: اجراي اين طرح در خراسان شمالي بيش از 10 ميليارد ريال اعتبار لازم دارد.

وي با بيان اينكه پيش بيني ارائه 20 درصد خدمات دولتي از طريق پورتال‌هاي ادرات در پايان برنامه چهارم توسعه شده، اذعان داشت: متاسفانه اين مهم در طول اين مدت برآورده نشده است.

اين مقام مسئول وضعيت پورتال سازمان‌هاي استاني را نامناسب تشريح كرد و افزود: تنها دو نهاد آموزش و پرورش و ثبت احوال خراسان شمالي از اين نظر شرايط مطلوبي دارند.

وي اضافه كرد: 90 درصد پايگاه‌هاي اينترنتي ادارات خراسان شمالي به دليل عدم استفاده از كارشناس حوزه IT و ساير مشكلات اين بخش بروزرساني نمي‌شود.

عنابستاني با بيان اينكه 30 درصد از امتياز ارزشيابي عملكرد مديران استاني مربوط به فعاليت پايگاه‌هاي اينترنتي دستگاه‌هاي اجرايي است، افزود: در سال 91 از طريق راه اندازي مركز فناوري اطلاعات در دستگاه‌هاي اجرايي استان، برنامه ويژه‌اي براي تحول در اين حوزه دپيش بيني شده است.

مدير كل فناوري اطلاعات استانداري خراسان شمالي، اطلاع رساني دستگاه‌هاي اجرايي در خصوص عملكرد و برنامه‌هاي هر دستگاه را حق مردم دانست و گفت: مردم بايد بدانند كه در قبال صرف هزينه‌هاي كلان دستگاه‌هاي اجرايي از محل ماليات، عوارض و ساير پرداخت‌هاي مردم، چه اقداماتي از سوي دستگاه‌هاي اجرايي در استان و شهر محل سكونت آنها صورت گرفته است.

وي در مورد نظارت بر سايت‌هاي اينترنتي ادارات و ارزشيابي از نحوه عملكرد آن‌ها گفت: مسئوليت نظارت بر سايت‌هاي اينترنتي دستگاه‌هاي اجرايي بر عهده دفتر فناوري اطلاعات استانداري و همچنين وزارت خانه مربوطه است كه بايد اطلاعات اين سايت‌ها را رصد كنند و مشكلات و نواقص موجود و عدم بروز رساني را به مديران مربوطه گوشزد كنند.

عنابستاني امنيت پورتال ادارات و سازمانهاي دولتي را مورد توجه قرارداد و گفت: امنيت يكي از مسائل بسيار مهمي است كه در سايت هاي اينترنتي دستگاههاي اداري بايد مورد توجه قرار گيرد و مديران و كاركنان مرتبط با حوزه IT در اين دستگاهها بايد آموزشهاي لازم را فرا گيرند.

وي تصريح كرد: امنيت مركز ديتا به امنيت پورتال دستگاههاي اجرايي و شبكه اينترنت منجر خواهد شد.

عنابستاني در پايان با بيان اينكه شرايط فعلي پورتال دستگاه‌هاي اجرايي استان براي مديركل IT رضايتمند نيست، اظهار اميدواري كرد كه در آينده نزديك با راه اندازي اداره‌اي تحت عنوان «اداره فناوري اطلاعات» شرايط فعلي بهبود يابد.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|18|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن