تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802808809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشرفت فيزيكي 65.5 درصدي طرح افزايش توليد بنزين پالايشگاه بندرعباس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: پيشرفت فيزيكي 65.5 درصدي طرح افزايش توليد بنزين پالايشگاه بندرعباس
ظرفيت توليد بنزين كشور با بهره برداري از طرح افزايش ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه بندرعباس در سال جاري حدود8 ميليون ليتر در روز افزايش مي يابد كه در حال حاضر اين طرح از پيشرفت فيزيكي65.5 درصدي برخوردار است.


احمد فرزانه مجري طرح تكميل و توسعه ظرفيت پالايشگاه بندرعباس درگفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين كه طرح افزايش ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه بندرعباس يكي از سودآورترين پروژه هاي پالايشگاهي كشور است افزود: طرح افزايش ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه بندرعباس مشتمل بر 9 واحد اصلي است كه واحدهاي تصفيه هيدورژني نفتا با ظرفيت روزانه 25 هزار بشكه، واحد بنزين سازي (اكتانايزر) با ظرفيت 25 هزار بشكه، واحد تصفيه هيدروژني نفتاي سبك با ظرفيت 19 هزار و 700 بشكه، واحد ايزومريزاسيون نفتاي سبك با ظرفيت 20 هزار بشكه، واحد تصفيه هيدروژني نفت گاز با ظرفيت 50 هزار بشكه و واحد بازيافت گوگرد با ظرفيت 120 تن در روز از واحدهاي مهم و تحت ليسانس اين طرح هستند.
فرزانه تاكيد كرد: با اجرا و تكميل طرح افزايش ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه بندرعباس، روزانه بيش از 2 ميليون و 500 هزار ليتر بنزين معمولي (واحد ايزومريزاسيون)، 3 ميليون و 500 هزار ليتر بنزين سوپر (واحد اكتانايزر)، 7 ميليون و 800 هزار ليتر نفت گاز مرغوب، 250 تن گوگرد دانه اي و 33 هزار و 600 ليتر گاز مايع به ظرفيت توليد روزانه اين پالايشگاه افزوده مي شود.
وي افزود: واحدهاي يوتيليتي (آب، برق، بخار) و ايزومريزاسيون از جمله واحدهايي هستند كه در مرحله اول در اين پروژه به بهره بهره داري مي رسند.
فرزانه پيشرفت فيزيكي اين طرح را 65.5 درصد عنوان كرد و گفت: ميزان پيشرفت به تفكيك در بخش مهندسي اصولي 100 درصد، مهندسي تفصيلي و خريد 87.6 درصد، تداركات و تامين مصالح و مواد 73.4 درصد و در بخش ساختمان و نصب 44.4 درصد است.
وي تصريح كرد: با اجراي اين طرح در مجموع روزانه حدود 6 ميليون ليتر بنزين و 7.8 ميليون ليتر نفت گاز مطابق با استانداردهاي اروپايي يورو 4 به توليدات پالايشگاهي كشور افزوده خواهد شد و هم اكنون دو شركت ايراني به صورت كنسرسيوم EPS در حال حاضر فعاليت مي كنند.
مجري طرح تكميل و توسعه ظرفيت پالايشگاه بندرعباس در شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران درباره احجام پروژه ادامه داد: كل حجم بتن ريزي اين طرح بيش از 96 هزار مترمكعب، اسكلت فلزي 4 هزار تن، تجهيزات ثابت 19 هزار تن، تجهيزات دوار 4 هزار تن، عايق بندي 100 هزار تن، لوله كشي روزميني 620 هزار اينچ قطر، لوله كشي زيرزميني 120 هزار اينچ قطر، كابل اندازي برق و ابزار دقيق يك هزار و 500 كيلومتر و رنگ و سندبلاست (زنگ زدايي فلز) يك ميليون و 300 هزار مترمربع خواهد بود.
وي با تاكيد بر بازگشت سرمايه مطلوب اين طرح ميزان سرمايه گذاري موردنياز آن در بخش ريالي را سه ميليارد و 771 ميليون ريال و در بخش ارزي 325 ميليون يورو عنوان كرد و افزود: بهره برداري از اين پروژه پس از بهره برداري ساليانه 250 ميليون دلار (معادل بيش از 20 ميليون دلار در ماه) سود خالص براي كشور به همراه خواهد داشت.
وي اضافه كرد: طرح تكميل و توسعه ظرفيت در پالايشگاه بندرعباس در قالب چهار پروژه رفع تنگناهاي افزايش ظرفيت پالايشگاه بندرعباس، افزايش توليد بنزين، توسعه سيستم واردات ـ صادرات فرآورده‌هاي نفتي پالايشگاه بندرعباس و ساخت اسكله‌هاي جديد نفتي در بندرعباس در حال اجراست.
فرزانه تاكيد كرد: با توجه به اين كه در آينده خوراك پالايشگاه بندرعباس به وسيله خط لوله قشم- بندرعباس تامين خواهد شد و صادرات و واردات فرآورده‌هاي نفتي از 50 به 78 هزار متر مكعب افزايش مي‌يابد، ضروري است تاسيسات موجود صادرات و واردات فرآورده‌هاي نفتي بندر‌عباس در اسكله‌هاي شهيد رجايي و فولاد، بازوهاي بارگيري، خطوط لوله انتقال فرآورده به كشتي، مخازن، پمپ‌ها و سيستم‌هاي اندازه‌گيري توسعه يابد.
مجري طرح تكميل و توسعه ظرفيت پالايشگاه بندرعباس در خصوص نامگذاري سال جديد با نام توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني افزود: كشور ما نخستين كشور توليد كننده نفت و گاز در جهان است بنابراين هر قدمي در اين صنعت برداشته مي شود در راستاي همان فرمايش مقام معظم رهبري است و پروژه هايي كه در صنعت نفت اجرا مي شود به توليد ملي برمي گردد.
وي خاطر نشان كرد: بنزين يك محصول استراتژي است و خود كفايي در توليد بنرين از بالاترين درجه اهميت برخوردار است و چرخه اقتصاد و صنعت با توسعه آن به چرخش در مي آيد بنابراين تحقق شعار توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني با توسعه زيرساخت هاي انرژي و برق محقق مي شود./ق2

پنجشنبه|ا|17|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن