تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817115024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گلايه اورژانس از مزاحمت تلفني/90 درصد تماس به اورژانس قم را مزاحمان تلفني تشكيل مي‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گلايه اورژانس از مزاحمت تلفني/90 درصد تماس به اورژانس قم را مزاحمان تلفني تشكيل مي‌دهند
90 درصد تماس به اورژانس قم را مزاحمان تلفني تشكيل مي‌دهند
قم - خبرگزاري مهر: روزانه هزار و 300 تا 2 هزار تماس تلفني با اورژانس قم برقرار مي‌شود كه از اين تعداد تنها 150 تا 180 مورد منجر به انجام ماموريت مي‌شود و حدود 90 درصد اين تماس‌ها مزاحمت تلفني است.

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در مجموع حدود 10 درصد از تماس هاي برقرار شده با مركز اورژانس منجر به عمليات مي‌شود و مابقي تماس‌ها مزاحمان تلفني هستند كه تهديد و معضل جدي براي سلامت جامعه و شهروندان محسوب مي‌شوند.

محمدجواد باقري گفت: با همكاري دادستان عمومي و انقلاب تعدادي از مزاحمان تلفني را كه به صورت مستمر اقدام به مزاحمت مي كردند شناسايي و دستگير شدند كه پرونده تعدادي از آنها در دستگاه قضايي در حال رسيدگي است يا دوران محكوميت خود را سپري مي‌كنند.

وي گفت: به طور ميانگين هر مزاحمت تلفني حق 12 درصد از نيازمندان به فوريت‌هاي پزشكي را سلب مي‌كند و در كنار آن آرامش پرسنل اورژانس نيز به هم مي‌خورد.

وي گفت: بخشي از عمليات‌هاي اورژانس منجر به عمليات غيرواقعي مي‌شود كه در صحنه هيچ كسي حضور ندارد.

بيشتر مزاحمان تلفني در سنين نوجواني هستند

وي با بيان اينكه بيشتر مزاحمان تلفني در سنين نوجواني هستند، تصريح كرد: به خانواده‌ها توصيه مي كنيم كه موارد استفاده صحيح از تلفن 115 را به فرزندان خود آموزش دهند و آنان را با مزايا و معايب استفاده از اين تلفن آشنا كنند تا اقدام به ايجاد مزاحمت نكنند و در مواقع ضروري با اين مركز ارتباط برقرار كنند.

به گفته باقري تعداد قابل توجهي از افرادي كه با اورژانس تماس مي گيرند نياز به مشاوره پزشكي دارند كه اين امر نيز جزو وظايف اورژانس نيست.

وي اظهار داشت: ما از شهروندان مي‌خواهيم كه اين گونه موارد را بايد از پزشكاني كه در مراكز درماني و درمانگاه‌ها فعاليت مي‌كنند بپرسند.

ايجاد 32 پايگاه شهري و جاده‌اي

رئيس مركز اورژانس قم در مورد تعداد پايگاه‌هاي موجود در اين استان گفت: اورژانس قم داراي 33 پايگاه است كه از اين تعداد 16 پايگاه شهري و 16 پايگاه جاده‌اي است.

باقري اظهار داشت: بر اساس آئين نامه اورژانس كشور به ازاي هر 40 كيلومتر بايد يك پايگاه اورژانس جاده‌اي وجود داشته باشد كه در استان قم اين ميزان 34 كيلومتر بوده و از ميانگين كشوري بالاتر است.

وي تصريح كرد: اورژانس قم در سال 83 تنها 10 پايگاه شهري و جاده‌اي داشته كه در دولت‌هاي نهم و دهم تعداد 22 پايگاه جديد در استان احداث شده و تعداد پايگاه‌هاي شهري و جاده‌اي اورژانس به 32 پايگاه رسيده است.

وي در مورد تجهيزات مورد استفاده اورژانس گفت: در حال حاضر 45 دستگاه آمبولانس بنز اسپرينتر در اورژانس قم وجود دارد كه از اين تعداد 33 دستگاه در پايگاه‌هاي اورژانس مشغول فعاليت هستند و مابقي پشتيبان آمبولانس‌هاي فعال هستند.

باقري با بيان اينكه طبق برنامه چهارم توسعه بايد از هر 10 آمبولانس يك آمبولانس مجهز به آي سي يو باشد، اظهار كرد: 90 درصد آمبولانس‌هاي اورژانس قم به تجهيزات پيشرفته پزشكي از جمله الكتروشوك، منتيلاتور و دستگاه تنفسي مجهز هستند و تا اواخر سال آينده تمام آمبولانس‌هاي اورژانس به تجهيزات پيشرفته مجهز خواهند شد.

وي درباره وضعيت به كارگيري و تحصيل پرسنل اورژانس گفت: 5 درصد پزشكان اورژانس قم پزشك هستند كه در مركز فرماندهي مستقر هستند، 21 درصد كارشناسان پرستاري، 42 درصد فوق ديپلم فوريت‌هاي پزشكي و بيهوشي و اتاق عمل و 33 درصد امدادگر هستند.

باقري گفت: در حال حاضر به صورت شبانه روزي 6 نفر در هر پايگاه اورژانس قم و در سه شيفت فعاليت مي‌كنند.

راه‌اندازي واحد كنترل و ارزيابي عملكرد

وي يكي از اقدامات مهم اورژانس قم را فعال كردن واحد كنترل كيفيت و ارزيابي عملكرد ذكر كرد و گفت: اين واحد در بخش عملكرد پرسنل، زمان رسيدن به صحنه، آمادگي آمبولانس، وضعيت تجهيزات دارو، وضعيت امكانات پايگاه ها و وضعيت ارائه خدمات درماني به بيماران و رسيدگي به شكايات مردمي فعاليت خوبي انجام مي‌دهد.

رئيس مركز اورژانس قم اظهار داشت: قبل از راه‌اندازي اين واحد، روزانه يك شكايت از اورژانس مي‌شد كه با راه‌اندازي اين واحد، حجم شكايت‌ها بسيار كاهش يافته و با منازل افرادي كه از اورژانس خدمات گرفته‌اند تماس گرفته مي‌شود و وضعيت زمان رسيدن آمبولانس، نحوه برخورد و عملكرد پرسنل و كيفيت انتقال از آنها سئوال مي‌شود كه اين كار روش مناسبي براي شناسايي كاستي‌ها و كمبودهاست.

باقري تاكيد كرد: تلفن ضبط هوشمند شكايات و پيشنهادات مردمي به شماره 7782171 بر روي آمبولانس‌ها درج شده كه همه شهروندان مي‌توانند در صورت عدم رضايت از عملكرد اورژانس شكايت و پيشنهادات خود را با اين شماره در ميان بگذارند و ما نيز در اسرع وقت به اين موارد رسيدگي خواهيم كرد.

رئيس مركز اوژانس قم اظهار كرد: بيشتر شكايت مردم از اورژانس مربوط به عدم انتقال به بيمارستان است و علت آن هم اين است كه همشهريان با وظايف اورژانس آشنايي كامل ندارند و در صورت مواجهه با كوچكترين مشكل با اورژانس تماس مي گيرند در صورتي كه اورژانس فقط در مواردي كه فرد در وضعيت اضطراري قرار دارد نسبت انتقال به بيمارستان اقدام مي‌كند.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|14|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن