تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819486811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رباعي احمدي‌نژاد در جلسه سران جشن نوروز


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: رباعي احمدي‌نژاد در جلسه سران جشن نوروز
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رئيس جمهور، دكتر محمود احمدي نژاد صبح امروز (يكشنبه) در نشست روساي جمهور و مقامات كشورهاي شركت كننده در سومين جشن جهاني نوروز در دوشنبه پايتخت تاجيكستان با بيان اينكه بايد تحت لواي نوروز مراودات فرهنگي ملت هاي ما افزايش يابد تا نوروز بهتر شناخته شده و به ديگران شناسانده شود ، گفت : پيام جشن نوروز ، پيام عدالت ، عشق و صلح جهاني است و به ياري خدا و با تلاش و همت كشورهاي ما به زودي روزي فرا خواهد رسيد كه همه مردم دنيا ، نوروز را جشن بگيرند .

رييس جمهور كشورمان سومين جشن جهاني نوروز را فرصت مغتنمي دانست تا ملت هاي حوزه تمدني نوروز با تكيه بر ارزشهاي انساني و ظرفيت هاي نوروز در تقويت و تعالي روابط انساني ، روابط دوستي و تحكيم امنيت و صلح منطقه اي و جهاني گام هاي بلندتري بردارند .

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه نوروز ارزش هاي فراواني را در خود گرد آورده است ، اظهار داشت : نوروز نماد تجديد حيات طبيعت و عبور از سختي زمستان ، گرمي آفتاب ، شكفتن غنچه هاي اميد ، نشاط طبيعت و سلسله دلباختگان است و موعد سرسبزي باغ و بوستان ، جوشش عشق و محبت و زوال دشمني هاست .

رييس جمهور كشورمان ماندگاري نوروز را بر اتصال حقيقت آن و حقيقت آسمان ها و زمين عنوان و تصريح كرد : ارزشهاي نوروز، الهي و انساني است و از آنجا كه همه انسانها به دنبال حيات برتر ، تعالي ، كمال و سعادت بوده و هستند و شوق پرواز به سوي آسمان و گريختن از ظلمت ، ظلم ، فقر و جهل دارند و به دنبال دنياي مملو از عشق و محبت و پاكي هستند نوروز براي آنها گرامي و عزيز است .

دكتر احمدي نژاد ادامه داد : نوروز واقعي ، روزي است كه در آن حقوق همه مردم محترم شمرده شده و كرامت آنان حفظ شود ، نوروز انسان را به ارزش ها ، عشق ، دوستي ، عدالت و گذشت دعوت مي كند و بشارتي بر آن است كه بالاخره روزي زندگي سخت و زمستاني بشريت به زندگي پرطراوت بهاري دگرگون خواهد شد .

رييس جمهور كشورمان تاكيد كرد : نوروز انسان ها را دعوت به آن مي كند كه براي رسيدن به دنياي زيبايي كه در آن ظلم و تحقير نباشد بايد دربرابر متجاوزان به حقوق انساني كه حلاوت زندگي را از مظلومان گرفته اند، ايستاد .

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه همه انسان ها حق دارند ، طراوت نوروز را در زندگي خود احساس كنند ، خاطر نشان كرد : آن روز كه عشق و حلاوت در جهان فراگير شود ، نوروز انساني طلوع كرده است و در آن روز انسانيت با همه ابعاد خود تجديد حيات مي يابد و زورگويي ، اشغال ، تجاوز ، تحقير و چپاول ثروت ملت ها و هويت و موجوديت آنها از عرصه گيتي محو خواهد شد . در آن روز همه آوارگان به سرزمين هاي خود باز خواهند گشت و ثروت ها و منابع هيچ ملتي با زور سلاح و سرنيزه غارت نخواهد شد و همه ملت ها در آسيا ، آفريقا ، اروپا و آمريكا به حق خود خواهند رسيد.

رييس جمهور كشورمان بر فراگيري عدالت ، برادري ، عشق و پاكي در سراسر عالم در نوروز حقيقي تاكيد دوباره كرد و گفت : اين وعده خداوند است كه در سايه تلاش صالحان و عدالت خواهان بهار انسانيت فرا خواهد رسيد و در آن روز صالحان به رهبري صالح كل و انسان كامل، حضرت مهدي (عج) و با ياري حضرت مسيح مديريت جهاني را بر عهده خواهند گرفت و ديگر ترس و اندوهي در جهان باقي نخواهد ماند و آن روز دير نخواهد بود و نوروزي كه در آن فقط خداوند جهان پرستيده شود فرا خواهد رسيد.

دكتر احمدي نژاد در ابتداي سخنان خود با ابراز خوشحالي از اينكه بار ديگر و به يمن گرامي داشت نوروز در كنار برادران خود از كشورهاي مختلف در تاجيكستان گرد هم آمده اند نوروز را به همه بشريت و به ويژه ملت هاي حوزه تمدني آن شادباش گفت.

در پايان دكتر احمدي نژاد اين رباعي رودكي را قرائت كرد .

با آن كه دلم از غم هجرت خون است

شادي به غم توام ز غم افزون است

انديشه كنم هر شب و گويم: يا رب

هجرانش چنين است، وصالش چون است

در اين مراسم همچنين روساي جمهور كشورهاي تاجيكستان ، افغانستان و پاكستان با تبريك نوروز به ملت هاي حوزه تمدني آن و ساير ملت هاي دنيا تبريك گفته و به تشريح سنن و رسوم گرامي داشت نوروز در كشورهاي خود پرداختند .

يکشنبه|ا|6|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن