تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816173726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

40 پرونده داغ قضايي سال 90


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: 40 پرونده داغ قضايي سال 90
هر چند دادستاني تهران با ورود به 40 پرونده داغ قضايي خبرسازترين نهاد قضايي پايتخت بود ولي سكوت دادستان در نيمه دوم سال موجب شد تا نتيجه دهها پرونده قضايي هنوز در هاله‌اي از ابهام بماند.
آفتاب: سال 90 هر چند بار مسئوليت دادستاني تهران بيش از سالهاي گذشته بود ولي بنا به دلايلي اطلاع رساني و نشستهاي خبري دادستان تهران به شدت كاهش يافت تا جاييكه 6 ماه دوم سال 90 ديگر دادستان تهران هيچ نشست خبري برگزار نكرد و حدود 35 سوال مهم خبرنگاران بي پاسخ ماند.

دكتر عباس جعفري دولت آبادي دادستان 55 ساله پايتخت درتاريخ هشت شهريور ماه 1388 از سوي آيت الله صادق آملي لاريجاني به سمت دادستان پايتخت منصوب شد. وي پيش از اين در سمتهايي همچون رياست دادگستري كل استان خوزستان و همچنين سرپرست مجتمع قضايي خانواده مسئوليت داشت تا اينكه به صندلي يكي از جنجالي ترين پستهاي كشور تكيه زد.
اگر بخواهيم مهمترين اتفاقات و اخبار داغ دادستاني تهران را در سال 90 رسد كنيم حوادث روزنامه ايران در صدر اين اخبار قرار خواهد گرفت ولي دادستاني تهران و شخص دادستان پرونده هاي مهم و كليدي را در اين سال پشت سر گذاشتند.

1- انتصاب نخستين قاضي زن در دادستاني تهران

فروردين ماه سال 90 دادستان تهران در يك اقدام خبرساز نخستين قاضي زن را وارد حيطه مسئولان عالي قضايي تهران كرد. تا 900 زنداني زن در زندانهاي تهران بتوانند مشكلات خود را بهتر و راحت تر برطرف كرده و پرونده خود را دنبال كنند.

2- صدور كيفرخواست براي متهمان توزيع CD "ظهور نزديك است"

در اين پرونده دو اتهام اعم از توزيع بدون مجوز سي دي و نشر اكاذيب مطرح است كه يكي از عوامل سي دي (اميري فرد)بازداشت و در مورد ساير متهمان پرونده پس از تحقيق نهايي شده و براي متهمان كيفرخواست صادر شد.

3- بازداشت سعيد تاجيك

سعيد تاجيك فردي است كه به فائزه هاشمي در حاشيه يك مراسم فحاشي كرد و فيلم اين فحاشي در اينترنت منتشر شد. وكيل فائزه هاشمي از اين فرد شكايت كرد كه در پي آن به دستور دادستان سعيد تاجيك دستگير شد .

4- سكوت دستگاه قضا در مورد شكايت دولت از سعيد حداديان و حاج منصور ارضي

فروردين ماه سال 90 بود كه به علت اظهار نظر دو نفر از مداحان معروف تهراني به يكي از مسئولان عالي دولت شكايتي از سوي دفتر رئيس جمهور در دادستاني تهران مطرح شد ولي پس از گذشت يكسال هنوز هيچ خبري از آخرين وضعيت پرونده منتشر نشده است.

5- توقف رسيدگي به پرونده سرقت مجسمه هاي تهران

سال گذشته ده ها مجسمه از پاركهاي تهران ربوده شد و اخبار آن در صدر روزنامه ها و خبرگزاريهاي كشور قرار گرفت. هر چند روزهاي نخست پليس و قوه قضائيه قول دادند دزدان مجسمه ها را پيدا كنند ولي دادستان تهران اعلام كرد هنوز گزارش قانع كننده اي از سوي پليس در مورد سرقت مجسمه هاي تهران به دادستاني ارجاع نشده و در اين پرونده بايد پليس پاسخگو باشد.

6- دستگيري 15 نفر از ضاربان دكتر عباسي و دكتر شهرياري

سال گذشته پرونده ترور دو تن از دانشمندان هسته اي در دستور كار دادستاني تهران قرار گرفت كه يكي از عاملان دستگير و در تلويزيون نيز اعترافاتش پخش شد. همچنين 15 نفر در ارتباط با اين پرونده دستگير شدند كه همگي اعتراف كردند جاسوس اسرائيل بوده اند.

7- شكايت مجمع تشخيص مصلحت از شهرداري تهران

شهرداري تهران سال گذشته يكي از املاك مجمع تشخيص مصلحت نظام را تخريب و درختان آن را قطع كرد تا آن را تصاحب كند كه بر اساس گزارش، مجمع تشخيص از اقدام شهرداري شكايت كرده و پرونده در دادسراي ناحيه 7 مطرح شد ولي نتيجه پرونده هنوز اعلام نشده است.

8- پرونده بيماران رها شده در تهران

سال گذشته انتشار تصوير از رها شدن سه بيمار در حاشيه تهران خبرساز شد. دادستاني تهران به سرعت وارد عمل شد و دادستان پايتخت اعلام كرد: از بهزيستي و آسايشگاه كهريزك و همچنين برخي مسئولان بيمارستاني در اين خصوص بازجويي شده كه در نهايت 11 متهم دستگير و زنداني شدند.

9- پرونده امير قرائي

امير قرايي يكي از ورزشكاران كشور در يك حادثه شخصي را به قتل رساند. دادستان تهران در اين پرونده اعلام كرد: دو نفري كه در بازداشت هستند به نامهاي امير و صادق قرائي قاتلان واقعي پرونده نيستند البته پدر اين ورزشكاران هم به اتهام مواد مخدر دستگير شده و تحقيقات انجام شده حاكي از اين است كه قاتل اصلي هنوز فراري است و قتل متوجه يكي از برادران بوده كه هنوز خود را معرفي نكرده و افراد بازداشت شده تا زماني كه قاتل خود را معرفي نكند در بازداشت خواهند ماند.

10- پرونده قتل پسر و عروس شهيد هاشمي
پسر و عروس شهيد هاشمي يك روز صبح به طرز فجيعي به قتل مي رسند و پرونده وارد دادسراي تهران مي شود تا اينكه با صدور كيفرخواست پرونده وارد دادگاه مي شود ولي هنوز نتيجه پرونده اعلام نشده است.

11- پرونده قتل دكتر سرابي و دكتر سودبخش

در يك ماجراي قتل سريالي دو پزشك به قتل مي رسد. قاتل دكتر سرابي به سرعت محاكمه و اعدام مي شود ولي پرونده دكتر سودبخش هنوز در هاله اي ابهام بوده و دادستاني توضيحي نداده است.

12- پرونده متهمان ديدار تيم فوتبال پيروزي تهران و الاتحاد عربستان

در بازي تيمهاي فوتبال پيروزي تهران و الاتحاد عربستان كه منجر به شعارهاي ضد اخلاقي و سياسي شد عده‌اي كه شعار داده بودند آزاد شدند ولي تعدادي از آنها كه حامل مواد مخدر بودند محاكمه شدند.

13- پرونده ماموران متخلف در حادثه ميدان كاج

در ميدان كاج تهران جواني بر سر يك اختلاف عشقي منجر به قتل يك مرد جوان شد. پس از پخش فيلم اين قتل معلوم شد كه ماموران انتظامي شاهد ماجرا بوده و اقدامي انجام نداده اند. پرونده ماموران انتظامي در دادسراي نظامي مطرح شد.

14- محاكمه علي اكبري مدعي انرژي درماني

شخصي به نام علي اكبري به دليل ادعاي انرژي درماني و كسب درامدهاي كلان از اين راه و شكايت شاكيان بازداشت شد. قرار بود محاكمه اين متهم علني برگزار شود ولي در دادگاه اول متهم حاضر نبود و وكيل متهم حضور داشت. ديگر دادستاني تهران در مورد آخرين وضعيت پرونده توضيحي ارائه نكرد.

15- پرونده كودك آزاري هانيه و نيما

تلخ ترين حادثه كودك آزاري در سال 90 مربوط به پرونده هانيه بود كه پدري فرزندش را به طرز فجيعي كتك زده بود كه پرونده مراحل قانوني خود را طي كرد. پس از اين حادثه كودك آزاري ديگري رخ داد كه به پرونده نيما نام گرفت كه پس از طي مراحل قانوني نيما به شيرخوارگاه آمنه منتقل شد. هر چند پس از مدتي دوباره به خانواده بازگشت.

16- حادثه گودبرداري غيراصولي و ريزش ساختمان در آريا شهر

در اين پرونده پيمانكار و مهندس ناظر بازداشت شدند و كارشناسي‌ها آغاز شد ولي دادستاني تهران تاكنون نتيجه پرونده را ارائه نكرده است.

17- پرونده دستگيري خبرنگار الجزيره

خانم هما دروتي خبرنگار الجزيره در تهران بازداشت و پس از مدتي آزاد شد. اين فرد به سوريه رفته بود و به علت برخي مسايل گذرنامه‌اي سوريه آن را ديپورت كرد و چون خانم دروتي مليتي ايراني- كانادايي داشت سوريه نامبرده را به مقامات ايران تحويل داد و پس از بررسي‌ها مشخص شد كه گذرنامه وي مشكلي نداشته براي همين آزاد شد.

18- پرونده فرقه‌هاي انحرافي و عرفانهاي كاذب

اين پرونده در يك مورد از يك سال پيش در دادستاني تشكيل شد كه اتهام متهم توهين به مقدسات، نشر اكاذيب، دخالت در امور پزشكي، داير كردن كلاسهاي آموزشي غيرمجاز، اخذ وجه و ... بوده است. هرچند كه وي چند بار آزاد شد ولي تكرار جرم موجب شد تا دوباره متهم بازداشت شود. اكنون فرد بازداشت شده اعتراف كرده و پرونده در دادگاه در حال بررسي است ولي دادستاني تهران نتيجه پرونده را اعلام نكرده است.

19- پرونده شكايت دولت از علي مطهري و قاليباف

دولت از يك نماينده مجلس و شهردار تهران شكايت كرد. در پي اين شكايت يك جلسه تحقيقات انجام شد. قاليباف هم در جلسه آمد و بررسي‌ها انجام شد ولي از نظر دادستان كافي نبود. نتيجه اين پرونده و دلايل شكايت هنوز از سوي دادستاني تهران اعلام نشده است.

20- پرونده پاليزدار و سعيد مرتضوي

پرونده پاليزدار متهماني داشت كه برخي تبرئه شدند و سه متهم ديگر به ترتيب به شش سال، سه سال و دو سال حبس محكوم شدند كه البته آنها ادعاهاي را مطرح كردند تا حكمشان اجرا نشود و بخشيده شوند ولي براي اجراي حكم احضار شدند. در مورد پرونده سعيد مرتضوي اين پرونده از سوي دادگاه منوط به وجود يك استعلام از يك مرجع بوده است اما مرجع صدور استعلام هنوز پاسخي نداده است. هر چند كه مرتضوي در روزهاي پاياني سال رئيس سازمان تامين اجتماعي كشور شد.

21- پرونده دستگيري افراد در خاكسپاري ناصر حجازي

افراد دستگير شده به خاطر شركت در مراسم خاكسپاري نيامده بودند بلكه عده محدودي بودند كه قصد داشتند در نظم عمومي اخلال ايجاد كرده و شعارهاي نامناسبي مي دادند كه 6 نفر از اين افراد بازداشت شده و الباقي آزاد شدند ولي دادستاني هنوز در مورد نتيجه پرونده اطلاع رساني نكرده است.

22- پرونده 30 جاسوس سيا

30 جاسوس سيا در تهران بازداشت شدند كه بخشي از اين پرونده در دادسراي تهران رسيدگي شد و بخشي ديگر در وزارت اطلاعات ولي نتيجه پرونده ها هنوز اطلاع رساني نشده است.

23- پرونده 6 مدير نفتي/ بزرگترين پرونده اقتصادي كشور

6 نفر از مديران بازنشسته نفتي بازداشت شده و با قيد وثيقه آزاد شدند. اين پرونده از مهمترين پرونده هاي كشور بوده كه در اين پرونده بعضا جنبه هاي بين المللي هم ديده مي شود. ولي هنوز دادستاني تهران اطلاعات جديدي و نتيجه پرونده را اعلام نكرده است.

24- پرونده يك روزنامه

مطلب منتشر شده در يكي از روزنامه‌ها و نسبت دادن اقتدارگرايي به رئيس قوه قضائيه، فرمانده سپاه و آيت الله مصباح يزدي موجب شد تا مدير مسئول روزنامه مذكور به دادسرا احضار شود.

25- پرونده روحانيون آمر به معروف

گروهي اراذل و اوباش در مناطق مختلف تهران به چند روحاني آمر به معروف حمله كرده و موجب ضرب و جرح روحانيون شدند. در پرونده اول اساسا روحاني به كسي تعرض نداشته و در حال عبور بوده است. دو نفر به روحاني تعرض مي كنند زماني كه روحاني از آنها مي پرسد چرا به من توهين مي كنيد با جسم سختي به او حمله ور مي شوند كه بر اثر آن چشم چپ او نابينا مي شود در حادثه دوم هم به روحاني حمله مي شود. ولي در حادثه سوم روحاني به نام علي خليلي با ضربه چاقو مورد حمله قرار مي گيرد. متاسفانه پرونده برخي از اين متهمان هنوز نهايي نشده است.

26- پرونده رئيس سابق ايران خودرو

آقاي "غ" با شكايت چند شخص شاكي خصوصي احضار شده و چند نفر ديگر هم در ارتباط با اين پرونده بازداشت شدند كه البته رئيس سابق ايران خودرو آزاد شد. اين پرونده از دو سال قبل مطرح بوده و بازپرس بعد از جمع آوري دلايل متهمان را احضار كرده است.

27- هشدار دادستان تهران به معاون اول رئيس جمهور عملي نشد

در جريان پرونده بيماران رها شده معاون اول رئيس جمهور اعلام كرد كه بحث رها سازي بيماران توطئه اي بوده تا وزارت بهداشت را بدنام كنند ولي دادستان تهران گفت: ادعاهاي آقاي رحيمي مصداق نشر اكاذيب داشته و اگر ثابت نشود مصداق نشر اكاذيب دارد.

28- پرونده 3 جاسوس آمريكايي

در اين پرونده دو مرد و يك زن با نام خبرنگاري و گردشگري وارد ايران مي شوند ولي مشخص مي شود تجهيزات آنها جاسوسي است. اين افراد پس از دستگيري محاكمه شده و به 8 سال زندان محكوم شدند و پس از مدتي نخست زن (سارا شودر) به علت بيماري و پس از آن ساير متهمان شامل رافت اسلامي شده و همگي آزاد شدند.

29- پرونده ترور شهيد رضايي نژاد

شهيد رضايي نژاد دانشجويي بود كه ترور شد و پرونده در بخش قضايي مورد بررسي قرار گرفت ولي هنوز نتيجه پرونده اعلام نشده است.

30- پرونده مظنون به قتل دختر نماينده سابق مجلس

دختر نماينده سابق مجلس در دوره سوم و چهارم در منطقه كهريزك به قتل مي رسد. جسد دخترك كشف مي شود ولي مضنون فرار مي كند. هنوز دادستاني اطلاعي از آخرين وضعيت پرونده اعلام نكرده است.

31- دستگيري عباس تقي زاده

اين شخص براي اجراي حكم دستگير شده است ولي مدعي است كه پول ها را برگردانده است. عباس تقي زاده چند سال قبل به جرم قاچاق در فرودگاه پيام دستگير شد.

32- پرونده ترور شهيد علي محمدي

"علي جمالي فشي" دانشمند هسته اي به نام شهيد عليمحمدي را ترور كرد. اين متهم بعد از ترور دكتر عليمحمدي دستگير شد و پس از تحقيقات مفصل در دادستاني چهار اتهام در كيفرخواست اين متهم ثبت شد كه نتيجه نهايي صدور حكم محاربه اين متهم بود. اين متهم با سفر به اسرائيل و گذراندن دوره‌هاي ويژه در موساد با اخذ 120 هزار دلار قرار شد دكتر علي محمدي را ترور كند. علي جمالي يك بار موتورسيكلت حاوي بمب را به جلوي درب منزل عليمحمدي مي برد ولي همدستانش مي‌گويند امروز اين كار انجام نشود بهتر است و در نوبت دوم موتور را به محل موعود برده و اقدام تروريستي را انجام مي‌دهد.

33- پرونده 15 جاسوس

در اين پرونده‌ها 15 متهم به اتهام همكاري با شبكه جاسوسي رژيم صهيونيستي نقش داشته‌اند. متهمان با كسب اطلاعات پنهان از حوزه‌هاي مختلف دولتي فريب سازمان‌هاي جاسوسي را خورده و مرتكب جرم شده‌اند. ولي نتيجه پرونده از سوي دادستاني تهران اعلام نشد.

34- پرونده خاتون (روزنامه ايران)

روزنامه ايران اقدام به انتشار نشريه اي به نام خاتون كرد و آن را در ضميمه روزنامه به شهروندان ارائه نمود كه دادستاني در متن كيفرخواست عنوان كرده كه مطالب روزنامه توهين به مقدسات و چادر و حجاب بوده است. اين پرونده به دليل متهم شدن مشاور رئيس جمهور و مدير روزنامه ايران جنجال زيادي به راه انداخت تا اينكه دادگاه حكم يك سال حبس را براي علي اكبر جوانفكر صادر كرد ولي هنوز حكم اجرايي نشده است.

در جريان اين پرونده حوادث عجيب و غريبي رخ داد كه يكي از آنها اقدام براي بازداشت جوانفكر در دفترش و ممانعت خبرنگاران روزنامه ايران بود.

35- پرونده ببرهاي باغ وحش تهران
36- پرونده گودبرداريهاي غيراصولي در تهران
37- اعدام قاچاقچيان مواد مخدر
38- پرونده آتش سوزي در پاساژ تهران
39- پرونده ريزش ساختمان در سعادت آباد
40- پرونده روزنامه هاي توقيف شده

به گزارش مهر،هرچند فعاليت دادستاني تهران در سال 90 چشمگير بوده است ولي متاسفانه هنوز سرانجام ده ها پرونده قضايي اعلام نشده است.

كد مطلب : 149797

سه|ا|شنبه|ا|1|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن