تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816698101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نفت: تداوم امنيت انرژي نيازمند همكاري بيشتر توليدكنندگان و مصرف كنندگان است


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: وزير نفت: تداوم امنيت انرژي نيازمند همكاري بيشتر توليدكنندگان و مصرف كنندگان است


خبرگزاري آريا- وزير نفت ايجاد صلح و ثبات سياسي در مناطق و كشورهاي توليدكننده را از جمله پيش شرط هاي لازم براي تداوم جريان سرمايه گذاري هاي نفتي عنوان كرد و گفت: تداوم امنيت انرژي نيازمند همكاري بيشتر توليدكنندگان و مصرف كنندگان نفت است.
به گزارش سرويس اقتصادي آريا، رستم قاسمي در سيزدهمين اجلاس وزارتي مجمع بين المللي انرژي (IEF) گفت: برخي از كشورهاي بزرگ كه خود از عمده ترين مصرف كنندگان انرژي به شمار مي روند متاسفانه به نفت به عنوان يكي از مولفه هاي اساسي در راهبردهاي نظامي، امنيتي و سياسي خود مي نگرند و از آن به عنوان يك ابزار سياسي بر ضد كشورهاي توليدكننده نفت استفاده مي كنند. بدون شك اعمال محدوديت هاي يكجانبه اقتصادي و با انگيزه هاي سياسي تهديدي است كه تجارت آزاد و تداوم عرضه نفت در جهان را به مخاطره مي اندازد و در نهايت همه گروه هاي ذينفع در بازار نفت اعم از توليدكنندگان و مصرف كنندگان از اين رهگذر لطمه مي بينند.
وزير نفت در خصوص بازارهاي انرژي، چگونگي كاهش نوسانات آن و راهكارهاي لازم جهت ايجاد ثبات در بازار ابراز اميدواري كرد مباحثي كه در اين اجلاس مطرح مي شود زمينه ثبات بيش از پيش بازار نفت را فراهم آورد و افزود: ترديدي نيست كه اين گفتگوها و همكاري ها بايد در جهت شناسايي نگراني ها و تلاش براي رسيدن به سياستي مشترك، تعهد نسبت به ايجاد همكاري و تعامل سازنده براي برقراري امنيت انرژي در جهان باشد.
وي ادامه داد: امروز وقتي صحبت از كشورهاي توليدكننده و مصرف كننده و ديالوگ آنها با يكديگر مي شود انتظار نيست كه ديگر يك فاصله عميق در بين نظرات آنها وجود ندشاته باشد. اين گفتگوها بايد درك ما از وابستگي متقابل را افزايش دهد و به فروريزي ديوارهاي بي اعتمادي كمك كند و زمينه را براي شفاف تر كردن تصميم سازي هاي ملي و همكاري هاي بين المللي فراهم آورد.
قاسمي خاطرنشان كرد: نخست بايد ارزيابي شود كه پس از گذشت بيش از دو دهه گفتگوها ميان مصرف كنندگان و توليدكنندگان آيا سياست هاي انرژي كشورهاي مصرف كننده در جهت عدم رويارويي با توليدكنندگان به اهداف خود نزديك شده است؟ آيا عدم اطمينان به سطح عرضه و تقاضاي آينده نفت و يا نيازهاي سرمايه گذاري توليدكنندگان در همه بخش هاي بالادستي و پائين دستي و هزينه سنگين حفظ و يا افزايش ظرفيت توليد اضافي برطرف شده است؟ آيا فضاي سياسي و اقتصادي يك حانبه نگر بر بازار نفت و همچنين فشارهاي مختلف بر توليدكنندگان نظير تحريم هاي سياسي و اقتصادي از ميان رفته است؟
وزير نفت با بيان اينكه همكاري فرآيندي دوطرفه است كه با «شنيدن نظرات ديگران»، «يافتن زمينه هاي همكاري مشترك» و «تبادلات سياسي و اقتصادي» تحقق مي يابد، ادامه داد: براي ايجاد يك بازار انرژي با ثبات و بدور از نوسانات شديد بايد چند عامل بنيادي مد نظر قرار گيرد، از جمله وجود منابع كافي و ايجاد ظرفيت توليد قابل اتكاء، برنامه ريزي در جهت بهره برداري بلندمدت و مسئولانه از منابع انرژي، تقاضاي قابل پيش بيني براي توليد كننده و امنيت عرضه براي مصرف كننده، قانونمند كردن فعاليت بورس بازارن در بورس هاي مهم و بين المللي نفت، فراهم ساختن امكان سرمايه گذاري در صنايع بالادستي و پائين دستي و دسترسي بدون موانع سياسي به بازارهاي سرمايه، تكنولوژي و تجهيزات مربوطه، عدم دخالت مصرف كنندگان در بازار با استفاده از ابزار ذخيره سازيها و نظائر آن، تلاش در جهت ايجاد تعادل در بازار با تامين به موقع عرضه موردنياز بازار و عدم دخالت در بخش تقاضا و عدم تحميل ماليات هاي سنگين بر مصرف كنندگان نهايي.
وي با بيان اينكه ما به عنوان دومين توليدكننده اوپك معتقديم كه موضوع توليد، انتقال و مصرف نفت و گاز با امنيت جهاني گره خورده است تاكيد كرد، به همين دليل بر اين باوريم كه تداوم امنيت انرژي مستلزم همكاري بيشتر توليدكنندگان و مصرف كنندگان، عملكرد كارامد بازار، جلوگيري از نوسانات شديد قيمت و بالاخره ايجاد رابطه شفاف و باثبات بين طرف هاي ذينفع است.
قاسمي ادامه داد: توليدكنندگان همواره به دليل وقوف به منافع مشترك ملل خويش و نيز به دليل دانستن ارتباط متقابل منافع اقتصادي توليدكنندگان و مصرف كنندگان متعهد به تامين عرضه كافي و به موقع و خواهان دستيابي به ثبات بازار بوده و هستند. توليدكنندگان همواره تعهد استوار خود را به تامين امنيت عرضه اعلام كرده اند. كشور ما در طول بيش از يك قرن سابقه توليد خود هيچگاه آغازكننده استفاده از نفت به عنوان يك ابزار سياسي نبوده است.
وزير نفت تصريح كرد: ما معتقديم كه امنيت انرژي با دخالت در امور داخلي ساير كشورها حاصل نمي شود بلكه بالعكس مهمترين اصل در ژئوپلتيك در حال تغيير انرژي جهان، آزادي جريان سرمايه، تكنولوژي و كالا در بازار است. از همين رو معتقديم كه متاسفانه تاكنون ديالوگ توليدكنندگان و مصرف كنندگان براي ايجاد فضاي همكاري هاي سالم، غيرسياسي كردن صنايع نفت و انرژي و از ميان برداشتن تحريم ها، توفيقي در حد انتظارات توليدكنندگان و مصرف كننندگان نداشته است و اميدواريم در ادامه هرچه بيشتر به اهداف متعالي دايالوگ و همكاري ها نزديك تر شويم.
قاسمي با اشاره به نقش بورس هاي نفتي در نوسانات بازار و بي ثباني قيمت هاي نفت تاكيد كرد: مقررات حاكم بر بازارهاي مالي و بورس هاي نفتي بايد به گونه اي تنظيم شود كه شفافيت و كنترل را به همراه داشته باشد و اين امر در كاهش نوسانات موثر خواهد بود.
وي سرمايه گذاري براي توسعه ظرفيت چه در بخش بالادستي و چه در بخش پائين دستي و حمل و نقل را براي جلوگيري از بي ثباتي بازار و كاهش نوسانات، از ضروريات دانست و گفت: اما پيش شرط هاي لازم براي تداوم جريان سرمايه گذاري ها ايجاد صلح و ثبات سياسي در مناطق و كشورهاي توليدكننده است به علاوه بدون همكاري هاي مالي و فني مصرف كنندگان، توليدكنندگان نفت به تنهايي قادر به تامين نيازهاي مربوطه نيستند.
وزير نفت در خصوص با تغييرات آب و هوايي به عنوان يكي از چالش هاي جدي و بلندمدت جامعه جهاني گفت: انتظار اين است كه كشورهاي صنعتي در مباحث زيست محيطي از برخوردهاي تبعيض آميز پرهيز كنند و انرژي هاي آلاينده به خصوص ذغال سنگ را مورد حمايت قرار ندهند. توليدكنندگان به اصل مسئوليت هاي مشترك اما وظايف متمايز با مصرف كنندگان و همچنين اجراي كنوانسيون هاي مرتبط اعتقاد دارند مشروط بر اينكه سياست ها و تدابير مربوط به تغييرات آب و هوا و موضوع گازهاي گلخانه اي متوازن و جامع باشد و تاثير مقررات جديد بر كشورهاي توليدكننده كه اقتصاد آنها وابستگي به درامدهاي نفتي دارد مدنظر قرار گيرد.
قاسمي ادامه داد: سياست هاي انرژي به منظور افزايش بهره وري، جايگزيني و كاهش وابستگي به نفت با هدف تامين امنيت انرژي منحصر به كشورهاي صنعتي نيست بلكه اين سياست ها حق مشروع تمام كشورها از جمله توليدكنندگان است.
وي رسالت مهم ديالوگ توليدكنندگان و مصرف كنندگان را افزايش درك متقابل و شناخت نيازهاي طرفين و تلاش در جهت رفع آنها عنوان كرد و افزود: در عمل نيز محورهاي اصلي و اساسي همكاري ها بايد فراهم آوردن امكان يك پيوند منطقي بين ذخاير، سرمايه، فن آوري و دسترسي بدون موانع سياسي به بازارهاي جهاني، جهت تامين امنيت عرضه و تقاضاي انرژي و تضمين توسعه پايدار جهان باشد و در صورت ايجاد چنين فرايندهايي يقينا منافع مشترك هر دو گروه توليدكننده و مصرف كننده حفظ خواهد شد و راه براي برقراري امنيت انرژي و كاهش نوسانات بازار هموار خواهد شد.

شنبه|ا|27|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن