تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817027257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنگام پاسخ به سوالات صورت گرفت كنايه هاي رييس جمهور به نمايندگان


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: هنگام پاسخ به سوالات صورت گرفت كنايه هاي رييس جمهور به نمايندگان
جام جم آنلاين: رييس جمهور هنگام پاسخ به سوالات نمايندگان، كنايه هايي به نمايندگان داشت و همين امر موجب شد كه بعد از پايان سخنان رييس جمهور جو مجلس تا حدي به هم بريزد و برخي نمايندگان هم به انتقاد و اعتراض بپردازند.


به گزارش خبرنگار جام جم آنلاين، حضور يك ساعت و 10 دقيقه اي رئيس جمهور در صحن مجلس با حاشيه هايي همراه بود،حاشيه‌ها را بخوانيد.

* محمود احمدي نژاد رييس جمهور ساعت 9 براي پاسخ به 10 سوال نمايندگان در صحن مجلس حاضر شد كه ابراهيم بقايي، مجتبي ثمره هاشمي، سيد شمس الدين حسيني وزير اقتصاد، محمدرضا رحيمي معاون اول رييس جمهور و برخي ديگر از مسوولان دولتي وي را همراهي مي كردند.

* بعد از ورود رئيس جمهور برخي از نمايندگان با حضور در نزد وي با احمدي نژاد روبوسي كرده و به وي خوش آمد گفتند. علي لاريجاني رييس مجلس نيز در بدو ورود به احمدي نژاد خوش آمد گفت.

* علي مطهري منتخب نمايندگان سوال كننده در ساعت 9:10 پشت تريبون قرار گرفت تا به تشريح سوالات بپردازد كه طبق آيين نامه داخلي مجلس 15 دقيقه فرصت داشت صحبت كند اما پنج دقيقه اضافه صحبت كرد.

* مطهري بعد از آنكه پنج سوال اول را مطرح كرد و در حالي كه 10 دقيقه از وقت وي گذشته بود، گفت: مي ترسم نتوانم همه سوالات را مطرح كنم. وي در اين لحظه خطاب به احمدي نژاد گفت: مقداري از وقت خودتان را به من بدهيد كه ظاهرا رييس جمهور نيز در اين هنگام پاسخ مطهري را داد و مطهري به نقل از رييس جمهور پشت تريبون اعلام كرد كه ايشان گفتند همه يك ساعت وقت من متعلق به شما است. لاريجاني هم در اين لحظه خطاب به مطهري گفت؛ شما قانوناً 15 دقيقه فرصت داريد و بايد در اين 15 دقيقه مطالب خود را بيان كنيد.

* بعداز پايان سخنان مطهري، جمعي از نمايندگان فرياد «احسنت احسنت» سر دادند كه به نوعي از مطهري تشكر كردند.

* رييس جمهور نيز در ساعت 9:30 پشت تريبون قرار گرفت و كنايه هاي رييس جمهور براي نمايندگان آغاز شد.

* احمدي نژاد در اولين جملات خود گفت: برخي فكر مي كنند اتفاقات خاصي در كشور افتاده است اما يك سوالي مطرح شد و ما هم طبق قانون در مجلس حاضر شديم و به اين سوال پاسخ مي‌دهيم.

* رييس جمهور گفت: آقاي مطهري 15 دقيقه وقت داشتند ولي 20 دقيقه صحبت كردند يعني 33 درصد اضافه تر از فرصت خود صحبت كردند. من هم يك ساعت و 20 دقيقه مي توانم صحبت كنم. در اين هنگام سبحاني نيا عضو هيات رئيسه مجلس خطاب به رييس جمهور گفت؛ آقاي مطهري 15 دقيقه صحبت كرد، اما رئيس جمهور گفت انگار ساعت من با ساعت شما فرق دارد!

* احمدي نژاد در ادامه كنايه هاي خود با اشاره به اضافه صحبت كردن مطهري، گفت:‌اينجا مجلس است سه دقيقه وقت مي گيرند، 11 دقيقه صحبت مي كنند.

* رييس جمهور گفت من دلم نمي خواست كه به مجلس بيايم چرا كه انتخابات شيريني داشتيم و ما دلمان مي‌خواست قبل از انتخابات بياييم و تلاش هم كرديم تا الان نياييم اما نشد و مي گويند هيات رييسه تصميم گرفت كه ما بياييم.احمدي نژاد در اين هنگام خطاب به نمايندگان گفت: خب، هيات رييسه است و تصميم گرفته است.

* رييس جمهور بعداز اين اظهارات به سراغ سوالات نمايندگان رفت و خطاب به نمايندگان گفت: نمايندگان محترم 10 سوال مطرح كردند اما آقاي مطهري برخي را قرائت نكرد و من براساس اولويتي كه خود طراحان مطرح كردند به تك تك سوالات پاسخ مي دهم.

* با وجود آنكه سوالات نمايندگان 10 مورد بود اما مطهري هشت مورد را قرائت كرد ولي رييس جمهور به همه 10 سوال پاسخ داد.

* احمدي نژاد درخصوص عدم اجراي قانون متروي تهران كه اولين سوال نمايندگان بود با اشاره به آمار و ارقامي، اين موضوع را رد كرد.

* 11 روز خانه نشيني رييس جمهور محور ديگر سوالات نمايندگان بود كه رييس جمهور در پاسخ به آن گفت: اين 11 روز خانه نشيني از آن حرف ها است. احمدي نژاد و 11 روز خانه نشيني؟.همه همكاران من پيچ و مهره اي شده اند و در قلبشان فنر دارند و گذرشان به بيمارستان افتاده است.

* عزل متكي وزير خارجه وقت هنگام ماموريت به كشور سنگال يكي ديگر از محور سوالات بود كه رئيس جمهور با رد اين ادعا گفت: چه كسي به ايشان ماموريت داد؟ چرا بدون سند حرف مي زنيد. ما با ايشان خداحافظي كرده بوديم. آيا من به ايشان مأموريت داده بودم؟

* هزينه 1500 ميليارد تومان بودجه فرهنگي كشور يكي ديگر از محور سوالات بود كه وقتي رئيس جمهور براي پاسخ به اين سوال رسيد خطاب به نمايندگان گفت: شما بايد پاسخ دهيد كه اين بودجه كجا هزينه شده است. اين موضوع ارتباطي به من ندارد.

* عدم اجراي قانون تشكيل وزارت ورزش و جوانان بعد از پنج ماه از ابلاغ قانون، يكي ديگر از سوالات بود كه رئيس جمهور در پاسخ به اين سوال گفت: هنوز آيين نامه اجرايي اين قانون نوشته نشده شما خواستار اجراي اين قانون بوديد و مي گفتين كه «تو رو جدتان اين قانون را اجرا كنيد».

* قانون عفاف و حجاب و اظهارات رييس جمهور در اين زمينه يكي ديگر از اين سوالات بود كه رئيس جمهور در پاسخ به اين سوال گفت: ما مي گوييم به دختران و پسران «گير سه پيچ» ندهيم. اينها بچه هاي خودمان هستند. شما به همين جوانان احترام بگذاريد. اين يك تناقض است كه وقتي 22 بهمن مي شود دوربين سراغ همه نوع تيپي مي رود اما نمي شود كه بعد از آن برويم و به برخي افراد گير بدهيم.

* در رأس امور نبودن مجلس يكي ديگر از محور سوالات از رئيس جمهور بود كه احمدي نژاد اين گونه پاسخ داد؛ اين كه مجلس در رأس امور نيست بر مبناي يك استدلال نظري بيان شده است و پاسخ آن هر چه باشد اگر توأم با منطقه باشد آن را خواهيم پذيرفت.

* بعد از پايان پاسخ هاي رييس جمهور به سوالات، وي خطاب به نمايندگان گفت: شما از همه انتقاد مي كنيد آيا مي توان از مجلس هم انتقاد كرد. رييس جمهور در اين لحظه خطاب به لاريجاني رييس مجلس گفت: اجازه مي دهيد انتقاد كنيم كه رييس مجلس گفت بفرماييد و احمدي نژاد گفت: سوال اين است آيا درست است كه همه دستگاه ها مطابق با قانون مديريت خدمات كشوري حقوق بگيرند اما مجلس و ديوان محاسبات معاف باشند؟ آيا مي توان با قانون عادي، قانون اساسي را دور زد.سوال اين است چه كسي قانون شمول مديريت خدمات كشوري را تغيير داد؟

* رييس جمهور در ادامه سخنان خود كه مرتب خطاب به نمايندگان مي گفت: شب عيد است و من مي خواهم شوخي كنم و سوال بعدي من اين است كه آيا با فشار دادن يك شاسي مي توان فوق ليسانس گرفت؟ كنايه رييس جمهور به نمايندگان اين بود كه مجلس با تغيير قانون انتخابات مصوب كرد كه چهار سال دوره نمايندگي معادل يك مقطع تحصيلي محسوب مي شود و از آنجا كه همه نمايندگان مجلس هشتم داراي ليسانس بودند با چهار سال نمايندگي در مجلس هشتم، فوق ليسانس محسوب مي‌شوند.

* عبارت «فشار دادن شاستي و فوق ليسانس شدن» رييس جمهور واكنش هاي زيادي را در مجلس به همراه داشت به طوري كه حداقل 12 نماينده در همين رابطه تذكر داده و آن را به نوعي توهين به مجلس دانستند.نادر قاضي پور نماينده اروميه، عليرضا محجوب نماينده تهران، محمدرضا خباز نماينده كاشمر، علي اصغر يوسف نژاد نماينده ساري، مصطفي كواكبيان نماينده سمنان، علي اصغر زارعي نماينده تهران، غلامحسين محصولي ريحان نماينده اهر، عباسعلي نورا نماينده زاهدان، كاظم جلالي نماينده شاهرود، جواد جهانگيرزاده نماينده اروميه، سلمان ذاكر نماينده اروميه و غلامضر مصباحي مقدم نماينده تهران از جمله نمايندگاني بودند كه در تذكراتي نسبت به اظهارات رييس جمهور اعتراض كرده و آن را توهين به مجلس دانستند.

* تذكرات پي در پي نمايندگان پاسخ لاريجاني را نيز به همراه داشت به طوري كه لاريجاني مجبور شد درباره عبارت «شاستي فشار دادن» و «فوق ليسانس گرفتن» توضيح دهد و بگويد كه اين عبارات در شأن مجلس نبوده و به كاربردن آن درست نيست.

* رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود گفت: شهادت مي دهم كه دولت تخلف مهمي نداشته و براي دولت تخلفي ثابت نشده است.

* احمدي نژاد در قسمتي از سخنان خود به مسئله جوانفكر مشاور مطبوعاتي خود اشاره كرد و گفت: ببينيد جوانفكر چه مي كشد ما هم برايتان كمپوت مي آوريم. اين جمله رييس جمهور نيز اعتراضات زيادي را در پي داشت به طوري كه برخي از نمايندگان آن را توهين دانستند.

* احمدي نژاد در پايان سخنان خود گفت: اين سوالاتي كه مطرح كرديد سوالات امتحاني بود اما خيلي آسان بود. جواب همه سوالات را داده ام. طراح سوال از جمله آنهايي است كه با «شاسي فشار دادن فوق ليسانس گرفت». من اميدوارم شما به پاسخ ها خوب نمره بدهيد اگر كمتر از 20 بدهيد بي معرفتي و نامردي كرده ايد.

* رئيس جمهور بعد از پايان سخنان خود سريع صحن مجلس را ترك كردو تعداد زيادي از نمايندگان درخواست تذكر داشتند كه به برخي هم نوبت تذكر نرسيد از جمله داريوش قنبري نماينده ايلام بود كه با فرياد خود را به جايگاه هيات رييسه رساند و خواستار گرفتن نوبت براي ارائه تذكر شد.

چهارشنبه|ا|24|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن