تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816815521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش خبرداد: اجراي طرح تحول محتوايي كتب درسي از سال تحصيلي آينده


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش خبرداد: اجراي طرح تحول محتوايي كتب درسي از سال تحصيلي آينده
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: تغيير محتوايي كتب درسي در دوره ابتدايي و نيز اضافه شدن دوره ششم ابتدايي از سال تحصيلي جديد اجرايي مي شود.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي آموزش و پرورش استان همدان، فاطمه قربان در نخستين جشنواره تجليل از معلمان برتر دوره ابتدايي اظهار كرد: معلمان دوره ابتدايي بايد نوع نگاه ويژه و خاص داشته باشند چرا كه شخصيت افراد از همان دوران اوليه زندگي شكل مي گيرد بنابراين اين دوره نياز به توجه ويژه و نگاه خاص دارد بنابراين معلمان اين دوره بايد نيرو و انرژي مضاعف براي اين دوره بگذارند. وي اضافه كرد: معلمان دوره ابتدايي بايد عدالت محور باشند و از مساوي محوري به سوي عدالت محوري پيش بروند چرا كه افراد تفاوت هاي فردي با يكديگر دارند و هر يك از دانش آموزان به نوع و روش خاصي ياد مي گيرند.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش بيان داشت: معلمان دوره ابتدايي بايد عدالت محور باشند چرا كه دانش آموزان به ويژه دوره هاي ابتدايي از نظر قدرت و توانايي يادگيري متفاوت هستند كه معلمان اين دوره ها بايد خلاقيت هزينه كنند تا تمامي دانش آموزان مطلب مورد نظر را دريافت كنند.
وي بيان كرد: مربيان دوره ابتدايي بايد از حافظه پردازي به سوي ايده پردازي پيش بروند تا بتوانيم همانند امروز شاهد پرورش افرادي متفكر شويم و به وجود اين افراد افتخار كنيم. قربان خاطرنشان كرد: معلمان را بايد مربي لقب دهيم چرا كه مربي هدايتگر بوده اما معلم تنها به علم آموزي مي پردازد در حالي كه تمامي دانش آموزان معلمان خود را الگو قرار مي دهند بنابراين معلمان مربيان جامعه در تمامي عرصه ها هستند.
وي يادآور شد: فرهنگيان آموزش و پرورش در صحنه انتخابات همچنان حضور پررنگي داشتند كه اين امر نشان دهنده تعهد فرهنگيان به وطن خود و بيانات رهبر معظم انقلاب است كه با اين عمل مشتي محكم بر دهان ياوه گويان زدند.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش اذعان كرد: تمامي افرادي كه در جامعه حضور دارند و هر يك در جايگاه هاي مختلف در حال خدمت به دولت هستند تمامي آنها بر گرفته از نظام آموزش و پرورش هستند كه به اهميت ويژه و جايگاه مهم اين دستگاه مي رسيم.
وي عنوان كرد: اهميت دوره ابتدايي از ساير دوره ها بسيار بيشتر است چرا كه شاكله شخصيت اجتماعي افراد در اين دوره شكل مي گيرد.
قربان ابراز داشت: وزير آموزش و پرورش به اهميت دوران ابتدايي پي بردند و با توجه بيانات مقام معظم رهبري اقدام به ايجاد معاونت آموزش ابتدايي كردند كه اين امر نشان دهنده نياز به توجه بيشتر به دوره ابتدايي است. معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: با توجه به اينكه افراد از دوران كودكي داراي شاكله شخصيتي مي شوند بهتر است از دوران قبل از پيش دبستاني تا 18 سالگي به آموزش و پرورش سپرده شوند كه اين امر تاكنون امكان پذير نشده است و تنها از دوران پيش دبستاني به بعد به آموزش و پرورش سپرده مي شوند و نظام آموزش و پرورش براي اين دوران برنامه ريزي كرده است. وي بزرگترين سرمايه گذاري را تعليم و تربيت خواند و گفت: تعليم و تربيت در جامعه يكي از امور مهم است چرا كه تمامي افراد جامعه از آموزش و پرورش بايد عبور كنند بنابراين تعليم و تربيت مناسب مي تواند عامل موفقيت افراد باشد.
قربان افزود: مدرسه تجلي بخش فرهنگ غني انقلاب اسلامي است همچنين مدرسه جايگاه ويژه اي دارد كه به عنوان حيات طيبه معرفي مي شود.تحصيل بايد جانشين تدريس شود و خود دانش آموز اقدام به آموزش كند تا در اين راستا دانش آموزان تفكر محور پرورش يابند.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش تاكيد كرد: تمامي معلمان در اجرايي و عملياتي كردن سند تحول بنيادين بايد كمك كنند چرا كه تحولات بزرگ و مثبتي در نظام آموزش و پرورش در حال رخداد است كه در اين راستا دانش آموزان با تفكرات خلاق پرورش مي يابند. قربان يادآور شد: تمامي موارد تعريف شده در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش تاثير بسيار مثبت و مفيدي در جامعه خواهد داشت كه اميدواريم در تمامي بند بندهاي اين سند به موفقيت دست يابيم.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان نيز در اين مراسم توجه به دوران ابتدايي و پايه را اصل و اساس موفقيت در حوزه آموزش و پرورش خواند.
آيت الله غياث الدين طه محمدي گفت: معلمان دوران ابتدايي و پايه بايد بيشتر مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش قرار گيرد چرا كه اين قشر بيشتر از ساير دوره هاي آموزشي براي دانش آموزان زحمت مي كشند. وي اضافه كرد: معلمان آموزش دانش آموزان خاص از قبيل استثنايي، نابينايان و ناشنوايان بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرند چرا كه خستگي اين قشر از ساير معلمان مضاعف بوده و هر دانش آموز خاص به ازاي 20 نفر دانش آموزان عادي خسته كننده است و معلم بايد در اين زمينه از روش هاي مختلف براي يادگيري دانش آموز استفاده كند. امام جمعه همدان عنوان كرد: در دوران ابتدايي اخلاق، انسانيت، ادب و در نهايت شاكله شخصيتي افراد شكل مي گيرد كه در اين زمينه معلمان دوران ابتدايي نقش مضاعفي علاوه بر آموزش خواهند داشت.
معاون سياسي امنيتي استانداري همدان نيز در اين مراسم تصريح كرد: فرهنگيان بيشترين سهم را در حضور در انتخابات مجلس نهم داشتند.
علي اكبر فاميل كريمي اضافه كرد: فرهنگيان در پست هاي مختلفي از قبيل نظارتي، بازرسي و ساير مسئوليت ها در دوران انتخابات در صحنه حضور داشتند كه اين امر نشان دهنده عمل به تعهد و توجه به بيانات مقام معظم رهبري است.
وي خاطرنشان كرد: در انتخابات مجلس نهم با وجود برودت هوا و نامناسب بودن شرايط جوي در استان همچنان شاهد حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي بوديم.
معاون سياسي امنيتي استانداري همدان با بيان اينكه خوشبختانه دشمن با حضور حداكثري مردم نتوانست به اهداف مورد نظر خود دست يابد، بيان كرد: تمامي افراد جامعه كه در جايگاه هاي مختلف در حال خدمت به دولت هستند از مجموعه آموزش و پرورش بوده اند بنابراين توجه به اين دستگاه بايد هميشه در راس امور قرار گيرد.
مديركل آموزش و پرورش استان همدان نيز نقش فرهنگيان در تمامي عرصه ها را بي بديل خواند و اظهار كرد: فرهنگيان در عرصه انتخابات و ساير برنامه ها از قبيل شركت در راهپيمايي 22 بهمن ماه نقشي پررنگ داشتند كه خوشبختانه در انتخابات مجلس نهم نيز در مسئوليت هاي مختلف اجرايي حضور داشتند و پيشتاز بودند.
عباس حسني محتشم خاطرنشان كرد: در اجرايي كردن سند تحول بنيادين، نظام آموزش و پرورش بسيار موفق عمل كرده است به گونه اي كه دشمنان اسلام را به لرزه انداخته است چرا كه دانش آموزان از اين پس متفكر محور و با فكري خلاق پرورش مي يابند. وي افزود: در سال آينده نظام 6-3-3 در نظام آموزش و پرورش اجرايي مي شود كه اين امر همانند اجرايي كردن تعطيلي پنج شنبه ها ممكن است با دغدغه همراه باشد اما با اجرايي شدن اين طرح به آموزش و پرورش به توفيقات ويژه اي مي رسد.
مدير كل آموزش و پرورش استان همدان اذعان كرد: درحوزه نيروي انساني براي اجرايي كردن اين طرح هيچ گونه كمبود نيروي انساني نداريم و از نظر فضاي آموزشي نياز به كمي تغييرات جزيي داريم.
حسني محتشم در پايان سخنانش اضافه كرد: رسانه ها در امر اجراي تحول بنيادين در نظام آموزش و پرورش نقش تاثيرگذاري دارند و بايد در اين زمينه كمك شايان داشته باشند. در پايان مراسم از معلمان برتر دوره ابتدايي تقدير شد.

چهارشنبه|ا|24|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن