تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816907435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس خبر داد:سوال از رئيس‌جمهوردر دستور كار جلسه امروز مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: سخنگوي هيئت رئيسه مجلس خبر داد:سوال از رئيس‌جمهوردر دستور كار جلسه امروز مجلس
سوال از رئيس جمهور امروز چهارشنبه و در آخرين جلسه مجلس در سال ۹۰ برگزار مي شود در حالي كه در ابتداي جلسه روز گذشته مجلس اخباري مبني بر اعلام انصراف بيش از ۱۰ تن از امضاكنندگان طرح سوال از رئيس جمهور و از نصاب افتادن اين طرح و به تبع آن منتفي شدن طرح سوال از رئيس جمهور منتشر شد. سخنگوي هيئت رئيسه مجلس با اشاره به نشست عصر روز گذشته هيئت رئيسه با رئيس مجلس با تاييد پس گرفته شدن برخي امضاها از طرح سوال گفت: هيئت رئيسه پس از بررسي هاي لازم به اين تصميم رسيد كه انصراف از طرح سوال در اين مرحله منشاء اثر نيست و سوال از رئيس جمهور به قوت خود باقي است. به گزارش خبرنگار پارلماني خراسان، در جلسه علني ديروز از يك سو حضور پررنگ دولتي ها نظير نمايندگان پارلماني وزارت نفت، وزارت كار، رفاه و تعاون، وزارت امور خارجه و برخي از وزارتخانه هاي ديگر به همراه ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهور و ابراهيمي، نماينده امور تقنيني دولت مشهود بود و از سوي ديگر رايزني روح ا... حسينيان با علي مطهري از طراحان اصلي سوال از رئيس جمهور و رايزني تقريبا طولاني مرتضي آقاتهراني، نماينده تهران و معلم اخلاق دولت با غلامرضا مصباحي مقدم از ديگر طراحان اصلي سوال از احمدي نژاد قابل تامل بود. تلاش هايي كه حاكي از رايزني هاي سنگين براي منصرف كردن طراحان سوال از رئيس جمهور از برگزاري جلسه سوال داشت اما تذكر شفاهي كواكبيان يكي از امضاكنندگان طرح مبني بر اين كه «امضاكنندگان طرح سوال از رئيس جمهور پاي هزينه هاي مادي و معنوي وارد شده بر خود ايستاده اند» حاكي از عزم سوال كنندگان براي طرح سوال داشت.

انصراف ۱۱ نفر از امضاكنندگان طرح سوال از رئيس جمهور

اما ساعاتي بعد محمد حسين فرهنگي عضو هيئت رئيسه مجلس در حاشيه جلسه علني از انصراف ۱۱ نماينده طراح سوال از رئيس جمهور خبر داد اما درباره اين كه آيا اين موضوع منجر به برگزار شدن يا نشدن جلسه طرح سوال مي شود نظري قطعي ارائه نكرد و تصميم گيري نهايي را منوط به تفسير هيئت رئيسه كرد. وي در حاشيه جلسه علني ديروز در جمع خبرنگاران افزود: ۱۱ نفر از امضاكنندگان طرح سوال از رئيس جمهور امضاي خود را پس گرفتند اما درباره منتفي شدن حضور رئيس جمهور براي پاسخگويي به سوالات نمايندگان ۲ نظر وجود دارد كه قرار است هيئت رئيسه براي بررسي اين ۲ سوال تشكيل جلسه دهد و نظر خود را اعلام كند. فرهنگي با بيان اين كه در حال حاضر تعداد امضاءها به ۶۸ كاهش پيدا كرده است ادامه داد: يك برداشت از ماده ۱۹۶ آيين نامه اين است كه يك هفته اي كه فرصت براي انصراف تعيين شده منقضي شده است. اما نظر دوم بر اين است كه انصراف تا آخرين لحظه امكان پذير است و كاهش از نصاب به معناي غيررسمي شدن سوال است. در همين حال، به گفته وي نامه انصراف ۱۱ نماينده حين جلسه علني تقديم هيئت رئيسه شد. فرهنگي گفت: رئيس مجلس و هيئت رئيسه در برداشت از آيين نامه اختياراتي دارند لذا هر نظري كه اتخاذ شود اجراي آن الزامي خواهد بود. فرهنگي درباره نظر خودش هم گفت: البته به نظر من در هر مقطعي انصراف قابل قبول است ولي نظر همه اعضاي هيئت رئيسه اين نيست.

سخنگوي هيئت رئيسه: سوال از احمدي نژاد به قوت خود باقي است

در ادامه، سخنگوي هيئت رئيسه مجلس بعدازظهر روز گذشته اعلام كرد: اين هيئت انصراف سوال كنندگان از رئيس جمهوري را پس از مهلت يك هفته اي منشاء اثر ندانسته و بر همين اساس طرح سوال از رئيس جمهوري به قوت خود باقي است. وي افزود: در نشست هيئت رئيسه مجلس اين موضوع بررسي شد كه آيا انصراف دهندگان سوال از رئيس جمهور، مطابق اصل ۸۸ قانون اساسي و ماده ۱۹۶ آيين نامه داخلي مجلس حق انصراف در اين مرحله را دارند يا خير؟ كوهكن اظهار داشت: پس از بررسي هاي لازم تصميم هيئت رئيسه اين بود كه انصراف از طرح سوال در اين مرحله منشاء اثر ندارد.

دهقان: قرار شد لاريجاني در اين باره تصميم بگيرد

در همين ارتباط محمد دهقان عضو هيئت رئيسه و نماينده چناران و طرقبه در گفت وگو با خراسان با اشاره به نشست عصر روز گذشته هيئت رئيسه مجلس در توضيحات بيشتري اظهار داشت: با توجه به اين كه ۱۰ نفر از نمايندگان امضاي خود را پس گرفته اند به لحاظ حقوقي ديدگاه هاي متفاوتي بين اعضاي هيئت رئيسه وجود داشت. تعدادي سوال را از حيز انتفاع خارج مي دانستند و برخي نيز به اين مسئله قائل نبودند. وي افزود: از آن جا كه اين جلسه به نتيجه نرسيد قرار شد آقاي لاريجاني به عنوان رئيس مجلس و تصميم گيرنده درباره آيين نامه مجلس با برخي از اعضاي شوراي نگهبان و عده اي از حقوقدانان مشورت و تصميم بگيرند. دهقان تأكيد كرد: طبق قانون تصميم اين كه يك موضوع مطابق آيين نامه است يا نه به عهده رئيس مجلس است بنابراين قرار شد ايشان مشورت هاي خود را انجام بدهد و آن را اعلام كنند. دهقان تصريح كرد: به نظر مي رسد بعد از بررسي ها و مشورت هايي كه رئيس مجلس با برخي از مراجع رسمي داشتند به اين نتيجه رسيدند كه اگر چه تعدادي از نمايندگان امضاهاي خود را پس گرفته اند در اصل سوال تأثيري نداشته و سوال امروز در جلسه طرح خواهد شد. عضو هيئت رئيسه مجلس در پاسخ به اين سوال كه فضاي مجلس درباره سوال چگونه است گفت: اكثريت معتقدند كه بعد از فراز و فرودهايي كه طرح طي كرده سوال بايد در جلسه علني مطرح شود. دهقان در پاسخ به اين سوال كه آيا به نحوه عملكرد هيئت رئيسه مجلس در برخورد با اين موضوع انتقاد وارد نيست اظهار داشت: برخي ها اين انتقاد را دارند و معتقدند كه عملكرد هيئت رئيسه باعث شده كه اين مباحث پيش آيد اما هيئت رئيسه و رئيس مجلس پاسخ شان اين است كه ما در آغاز اراده ما از ابتدا اين بود كه اگر سوال مطرح مي شود سوال كنندگان ثبات نظر داشته باشند و وسواس صورت گرفته در اين ارتباط بود.

مطهري سخنران جلسه بررسي سوال از رئيس جمهور

از سوي ديگر مصطفي رضا حسيني سخنگوي خراسان سوال از رئيس جمهور در گفت وگو با مهر از برنامه ريزي انجام گرفته طراحان خبر داد و تأكيد كرد: مطهري سخنران جلسه بررسي سوال از رئيس جمهور خواهد بود پيشتر اعلام شده بود مطهري و مصباحي مقدم سوال را مطرح خواهند كرد. بر اساس آيين نامه داخلي مجلس نماينده سوال كنندگان ۱۵ دقيقه و رئيس جمهور نيز ۶۰ دقيقه براي پاسخگويي فرصت خواهد داشت و پس از ارائه پاسخ هاي رئيس جمهور هيچ گونه رأي گيري صورت نخواهد گرفت.

چهارشنبه|ا|24|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن