تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815322283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسیر پر و پیچ خم کفش دوزک


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: مسیر پر و پیچ خم کفش دوزک
مسیر پر و پیچ خم کفش دوزک
توضیح اولیهدر این مدلسازی، محیطی شبیه به محیط بازی لوگو ایجاد شده است که می توان در آن برای حرکت یک کفش دوزک، برنامه طراحی و اجرا نمود. در این مدلسازی می توان: مسیر را نشان داد یا پنهان کرد. برای حرکت کفش دوزک برنامه طراحی کرد. برنامه طراحی شده را اجرا نمود. برنامه طراحی شده را اصلاح کرد. برنامه را پاک کرد. برنامه جدیدی طراحی نمود.  آشکارکردن و پنهان ساختن مسیرمی توان مسیر حرکت کفش دوزک را برای رسیدن به مقصد پنهان کرد یا نشان داد. روی کلید Show Maze ( نمایش مسیر ) کلیک کنید. مسیر پر و پیچ خم رسیدن به مقصد ( که با دایره توپر آبی رنگ نشان داده شده ) نمایش داده می شود. هدف شما، رساندن کفش دوزک به نقطه آبی است. این کار را باید بدون برخورد کفشدوزک با دیواره های مسیر انجام داد. با کلیک بر روی کلید Hide Maze ( پنهان کردن مسیر ) می توان مسیر حرکت را پنهان کرد. طراحی برنامه حرکت کفش دوزکبا کلیک کردن بر روی این کلیدها، می توانید برای حرکت کفشدوزک برنامه طراحی کنید.

یک گام به جلو

یک گام به عقب

چهل و پنج درجه چرخش به راست ( در جهت عقربه های ساعت )

نود درجه چرخش به راست ( در جهت عقربه های ساعت )

چهل و پنج درجه چرخش به چپ ( در خلاف جهت عقربه های ساعت )

نود درجه چرخش به به چپ ( در خلاف جهت عقربه های ساعت )اجرای برنامه پس از برنامه ریزی برای حرکت کفش دوزک برنامه را اجرا کنید. روی کلید مثلث شکل کلیک کنید. کفش دوزک طبق برنامه طراحی شده، شروع به حرکت می کند. با اجرای هر گام، کلید مربوط به آن گام در کادر زیر فضای کار پر رنگ می شود. برای ایجاد وقفه در هنگام اجرا شدن برنامه، روی کلید Pause ( وقفه، کلید به شکل دو خط موازی ) کلیک کنید. برای بازگرداندن کفش دوزک به جای اولش، روی کلید Stop ( توقف، کلید مربع شکل ) کلیک کنید. برای حرکت کفش دوزک طبق یکی از مرحله های مشخص شده در برنامه، در پنجره زیر فضای کار، روی آن گام کلیک کنید. اصلاح برنامه در پنجره برنامه ریزی، روی مرحله ای که قصد دارید در آن تغییری اعمال کنید ( حذف مرحله یا درج گام دیگری قبل از آن ) کلیک کنید. با این کار، این مرحله پر رنگ می شود. با کلیک بر روی کلید مورد نظرتان، آن را در پنجره برنامه ریزی درج کنید. گام مورد نظر را با کلیک بر روی کلید Clear Step ( حذف گام ) حذف کنید. حال برنامه تغییر یافته است. با کلیک بر روی کلید مثلث شکل، برنامه جدید را اجرا کنید.  حذف برنامه روی کلید Clear All کلیک کنید. همه برنامه های موجود حذف می شوند.  مسیر پر و پیچ خم جدیدروی کلید New Maze ( مسیر پر و پیچ خم جدید ) کلیک کنید. مسیر جدید نشان داده می شود.  برای دیدن این بخش شما به نرم افزار جاوا نیاز دارید مترجم: راضیه کریمی 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 429]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن