تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820129823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست فیلم «غیرقابل انتشار»


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: نشست فیلم «غیرقابل انتشار»
سعید مستغاثی و حمیدرضا مدقق
مستغاثی: دوربین «دی‌پالما» نمایش‌گر وضع قربانیان جنگ آمریكا در عراق بود سعید مستغاثی در نشست فیلم «غیر قابل انتشار» گفت: شخصا از جانب این فیلمساز، حمایتی از جناح‌های سیاسی ندید‌ه‌ام و دوربین دی‌پالما، اوضاع قربانیان جنگ آمریكا علیه عراق را بازتاب می‌داد. به گزارش فارس، جلسه نقد و بررسی فیلم «غیر قابل انتشار» به كارگردانی برایان دی‌پالما با حضور سعید مستغاثی و حمیدرضا مدقق در سالن سینما صحرا برگزار شد. بنا بر این گزارش، در ابتدای این نشست مدقق اطلاعاتی درباره ساخت این فیلم داد و گفت: پس از اتفاقی كه در مارس 2006 در عراق می‌افتد و چند سرباز آمریكایی به دختر 14 ساله تجاوز می‌كند، شركت HD از دی‌پالما تقاضا كرد كه فیلمی با امكانات آنها بسازد كه بودجه‌اش از 5 میلیون دلار بیشتر نشود.
سعید مستغاثی
وی ادامه داد: بخش‌های بازسازی شده فیلم در اردن فیلمبرداری شده و این اثر در جشنواره‌های معتبری چون ونیز و تورنتو به نمایش درآمده و جوایزی كسب كرده است. آخرین اثر دی‌پالما تنها در اسپانیا به نمایش عمومی درآمده و در شانزدهم نوامبر تنها در 15 سینما نمایش عمومی داشته است. مستغاثی نیز دی‌پالما را یكی از پنج غول سینمای هالیوود خواند و گفت: دی‌پالما پس از كارگردان‌های بزرگ كاپولا، لوكاس و اسكورسیزی بود، اما او جسور‌تر از دیگران عمل كرد و فیلم‌هایی درباره جنگ ویتنام ساخت. این منتقد ادامه داد: فیلم‌های دی‌پالما همچون كوكب سیاه با نگاهی جسورانه بنیادهای هالیوود را بررسی می‌كند و اكنون از دی‌پالما با عنوان فیلمساز رانده شده از هالیوود یاد می‌شود.
نشست فیلم غیرقابل انتشار
وی در نشست فیلم «غیرقابل انتشار» درباره دیگر فیلم‌هایی كه با موضوع جنگ عراق ساخته می‌شوند، افزود: فیلم‌هایی كه درباره جنگ‌های دنیا ساخته می‌شوند، اغلب جسارت لازم را ندارند و همیشه میانه جنگ را می‌گیرند. سال گذشته فیلم‌های جانبدارانه‌ای ساخته شد كه نگاه بینابینی همچون گرفتن ماهی از آب آلوده داشت اما در «غیرقابل انتشار» این نگاه در جسورانه‌ترین شكل خود وجود دارد. وی با اشاره به انگیزه «دی‌پالما» برای ساخت فیلم «غیرقابل انتشار» گفت: دی‌پالما انگیزه خود را از ساخت این فیلم به خوبی بیان كرده است. او می‌گوید زمانی فیلم‌های ویدئویی سربازان آمریكایی را دیده كه وقتی سربازان آمریكایی به مردم شلیك می‌كنند، دوربین را به سمت خود می‌گیرند و لبخند می‌زنند، حالت تهوع به او دست می‌داده و با این انگیزه، تصمیم گرفته تا این فیلم را بسازد.
سعید مستغاثی
مستغاثی همچنین گفت: ساختن فیلم درباره جنگ عراق نسبت به جنگ‌های دیگر دنیا، شكل فراگیرتری به خود گرفته است چرا كه رسانه‌ها، وبلاگ‌ها و دوربین‌های دیجتالی را نمی‌شود سانسور كرد و این شرایط كاملا با شرایط جنگ ویتنام متفاوت است. این كارشناس سینمایی ادامه داد: جنگ عراق در فیلم‌های هالیوودی بازتاب گسترده‌ای داشته است و در اغلب آنها گرایش ضد جنگ وجود دارد. مستغاثی گفت: در سیستم نمایش آمریكایی، رسانه‌ها و تبلیغات تاثیرات زیادی دارند. وقتی فیلمی مثل «تصادف» كه فیلم ارزانی است با تبلیغات به بالاترین سطح فروش می‌رسد، تاثیر تبلیغات آمریكایی بر آن دیده می‌شود. با این دیدگاه برای فیلم‌های با موضوع جنگ عراق تبلیغات زیادی لازم است كه فروش بهتری داشته باشند.
سعید مستغاثی و حمیدرضا مدقق
مستغاثی در انتها درباره موضع‌گیری «دی‌پالما» نسبت به جنگ عراق گفت: شخصا از جانب این فیلمساز، حمایتی از جناح‌های سیاسی در این فیلم ندید‌ه‌ام اما نوعی غمخواری و هم دردی نسبت به سربازان آمریكایی در فیلم او وجود داشت و دوربین دی‌پالما، قربانیان جنگ آمریكا علیه عراق را بازتاب می‌داد.  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 449]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن