تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816617529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسكورت نفتكش‌هاي ايران در آبهاي آزاد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: اسكورت نفتكش‌هاي ايران در آبهاي آزاد
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اسكورت نفتكش‌هاي ايراني در آبهاي آزاد در برابر حملات دزدان دريايي، تاكتيك اين نيرو براي مقابله با حملات دزدان دريايي به كشتي‌هاي تجاري و نفتكش‌ها را تشريح كرد.

امير دريادار حبيب الله سياري در گفتگو با مهر درباره برنامه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران براي اسكورت نفتكش‌هاي ايران در برابر حمله دزدان دريايي خليج عدن، درياي سرخ و اقيانوس هند، گفت: در حال حاضر ناوگروه هجدهم جمهوري اسلامي و ناوشكن‌هاي مختلف آن در آبهاي آزاد براي مقابله با حملات دزدان دريايي مستقر شده اند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي با اعلام اينكه در حال حاضر حفظ و صيانت از امنيت تردد كشتي‌هاي تجاري و نفتكش‌هاي ايران در آبهاي آزاد در دستور كار قرار دارد، تصريح كرد: بر اين اساس در شرايط فعلي ناو شكن‌هاي ارتش جمهوري اسلامي در شمال اقيانوس هند، خليج عدن و تنگه باب المندب به گشت زني مشغول هستند.

وي با تاكيد بر اينكه تا اطلاع ثانوي استقرار كشتي‌هاي نيروي دريايي ارتش در اين مناطق فعال باقي خواهند ماند، اظهار داشت: ايجاد امنيت پايدار در اين خطوط دريايي با استقرار ناوهاي نيروي دريايي ارتش تضمين خواهد شد.

اين مقام مسئول همچنين در پاسخ به اين سئوال خبرنگار مهر كه تاكتيك ايران براي مقابله با حملات دزدان دريايي و حفظ امنيت نفتكش‌هاي ايراني چه خواهد بود؟ بيان كرد: مقابله با دزدان دريايي يكي از طرحهاي جزئي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي است و خيلي تفكرات و استراتژي‌هاي دريايي خود را بر روي اين موضوع متمركز نمي كنيم.

امير دريادار سياري با بيان اينكه حضور ناوگروه هجدهم ايران در خليج عدن و تنگه باب المندب براي مقابله با دزدان دريايي و حفظ امنيت كشتي‌هاي نفتكش ايران كافي به نظر مي رسد، تاكيد كرد: دزدان دريايي گروه خيلي بزرگي نبوده كه نياز به طراحي و اجراي طرحهاي جديد براي مقابله با آنها وجود داشته باشد.

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي با تاكيد بر اينكه علاوه بر حمايت و اسكورت كشتي‌هاي تجاري و نفتكش‌هاي ايراني، نيروي دريايي ارتش به ساير كشتي‌هاي خارجي هم امداد رساني مي كند، تبيين كرد: در آب‌هاي آزاد از تمامي شناورهاي بين‌المللي جهان حتي انگليس هم پشتيباني در برابر حملات دزدان دريايي به عمل مي‌آيد.

به گزارش مهر، ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش از سال ۱۳۸۷ ماموريت خود را در آبهاي آزاد و بين المللي آغاز كردند و در اين مدت توانستند علاوه بر تامين امنيت شناورهاي نفتكش و و تجاري ايران، به ساير شناورهاي عبوري در منطقه كه درخواست كمك كردند ياري برسانند.

در اين مدت نزديك به يكهزار و ۴۰۰ فروند انواع كشتي تجاري و نفتكش مربوط به خطوط كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و شركت نفتكش توسط ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش اسكورت و امنيت آنها در مسير حركت تامين شده است.

دريادلان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي از زمان آغاز ماموريت در آبهاي بين المللي بيش از ۱۰۰ مورد درگيري با دزدان دريايي داشته اند.

دزدان دريايي در منطقه شاخ آفريقا تا مناطق ساحل شرقي كشور سومالي و كنيا، تا حوزه دريايي شمال جزيره ماداگاسكار را تا عمق ۴۵۰ مايلي دريا تحت نفوذ دارند كه تاكنون بيش از ۵۰ حمله به ناوگان نفتكش‌هاي ايران داشته‌اند.

از سوي ديگر مقصد نهايي دزدان دريايي پس از گروگان‌گيري كشتي‌ها، سواحل و بنادر كشور سومالي جهت پناه‌ گرفتن است كه بعد از هر گروگان‌ گيري، اقدام به دريافت باج ‌گيري و دريافت مبالغ بسيار بالايي مي‌كنند.

در حال حاضر انتقال حدود ۱۲ ميليون بشكه نفت خام كشورهاي اوپك و غير اوپك از مسير تنگه باب ‌المندب و سواحل كشور سومالي به طرف قاره اروپا و امريكا، تردد بيش از ۴۰ درصد صادرات گاز مايع (LNG) قاره آسيا در منطقه نا امن تنگه باب المندب انجام مي گيرد.

همچنين تردد سالانه بيش از ۶۵ هزار كشتي كه عمدتا حامل كالاهاي صادراتي و وارداتي هستند از مسير مذكور مهمترين دلايل اهميت امن بودن تنگه راهبردي باب المندب است. منطقه تهديد و خطر، حدود ۱.۲ ميليون مايع مربع وسعت را دارد.

اين در حالي است كه در شرايط فعلي ظرفيت ناوگان كشتيهاي نفتكش ايران حدود ۱۰ ميليون و ۷۰۰ هزار تن بوده كه با اين تعداد كشتي امكان جابه جايي سالانه بيش از ۱۰۰ ميليون تن نفت خام و انواع فرآورده هاي نفتي وجود دارد.

همچنين هم اكنون ساخت ۲۸ فروند نفتكش جديد توسط سازندگان داخلي و خارجي در حال انجام بوده كه با ورود اين تعداد كشتي ظرفيت حمل نفت خام و فرآورده هاي نفتي كشور بيش از ۷.۵ ميليون تن افزايش مي يابد.

با ورود ۲۸ فروند نفتكش جديد در مجموع ظرفيت ناوگان نفتكش به ۱۸ ميليون تن خواهد رسيد كه در مجموع امكان جابه جايي سالانه بالغ بر ۱۵۰ ميليون تن نفت و فرآورده هاي نفتي فراهم مي شود.

شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن